Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i pełne wyjaśnienie okoliczności sprawy oraz zawierać co najmniej następujące informacje:
- datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu, albo
- opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa,
- wskazanie osoby, której dotyczy zgłoszenie,
- wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa,
- wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia,
- wskazanie danych osoby zgłaszającej i preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego.
Brak wskazania w zgłoszeniu preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego (adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej), uniemożliwi wysłanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia oraz przekazanie informacji o podjętych działaniach następczych.
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.