Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Strona główna AŁ
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN

Logo Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych

  • Wydział
  • Kandydat
  • Student
  • Absolwent
  • Oferta kierunków i specjalności
    • Filologia angielska
    • Pedagogika
    • Rachunkowość i finanse
    • Zarządzanie
  • Zasady rekrutacji
    • Filologia angielska
    • Pedagogika
    • Zarządzanie
  • Harmonogram
  • Wymagane dokumenty
  • Rekrutacja on-line
  • Studia podyplomowe
    • Master of Business Administration
    • Rachunkowość i finanse
    • Zarządzanie zasobami ludzkimi – kadry i płace
  • Kursy i szkolenia
    • Organizacja Pomocy Społecznej
  • Opłaty za studia
  • Stypendia
  • Dom studenta
  • Warsztaty dla uczniów
  • Kontakt
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Kandydat
  3. Kursy i szkolenia
  4. Organizacja Pomocy Społecznej

Organizacja Pomocy Społecznej

Szanowni Państwo,
informujemy, iż rekrutacja na szkolenie została zakończona, osoby które pragną dołączyć do grupy proszę o kontakt pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Termin rozpoczęcia VIII edycji szkolenia:  12 kwiecień 2025 

Kierownik szkolenia VIII edycji: dr Ewa Chludzińska /kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Specjalizacja zostanie uruchomiona, gdy zgłosi się co najmniej 25 osób. Maksymalna liczba uczestników szkolenia – 30 osób. Szkolenie będzie realizowane w trybie niestacjonarnym (soboty – niedziele) z wyjątkiem zajęć hospitacyjnych w instytucjach działających w obszarze pomocy społecznej, które mogą odbyć się w dniu roboczym.

Zapraszamy do zapisów na VIII edycję szkolenia!

Szkolenie jest adresowane do:

  1. osób zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, w tym osób kierujących lub przygotowujących się do zarządzania tymi jednostkami; zgodnie z  art. 122 ustawy o pomocy społecznej osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej są zobowiązane posiadać co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu ORGANIZACJI POMOCY SPOŁECZNEJ;
  2. przedstawicieli i pracowników organizacji społecznych i pozarządowych, kościołów, związków wyznaniowych oraz osób prawnych działających w obszarze pomocy społecznej – zainteresowanych zaktualizowaniem, usystematyzowaniem oraz pogłębieniem wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pomocy społecznej i polityki społecznej;
  3. osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na temat organizacji i funkcjonowania systemu pomocy społecznej, specyfiki pracy w instytucjach i podmiotach działających w obszarze pomocy społecznej.

Uprawnienia po odbyciu szkolenia:

Zgodnie z art. 122 ustawy o pomocy społecznej osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej są zobowiązane posiadać specjalizację z zakresu ORGANIZACJI POMOCY SPOŁECZNEJ oraz co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej.

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie na szkolenie specjalistyczne z zakresu "Organizacja Pomocy Społecznej" z systemu Rekrutacja Online
  • kopia dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na szkolenie (zgodnie z § 5 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 2012 r.w sprawie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej);
  • dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej.

Zasady rekrutacji:

Rekrutacja będzie prowadzona do wyczerpania limitu miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń (data wpływu kompletu wymaganych dokumentów).

Informujemy, iż dokumenty rekrutacyjne tj

  • Podanie o przyjęcie na Studia Podyplomowe
  • Ksero dyplomu
  • Potwierdzenie wpłaty opłaty rekrutacyjnej

można przesyłać w formie listownej na adres:

Akademia Łomżyńska
ul. Akademicka 14
18-400 Łomża

dokumenty rekrutacyjne Studia Podyplomowe

Koszt szkolenia:

  • czesne 3600 zł (płatne na zasadach określonych w umowie o świadczenie usług edukacyjnych, możliwość rozłożenia płatności na 2 raty: 1800zł I rata + 1800zł II rata)
  • opłata rekrutacyjna - 100 zł

Opłatę rekrutacyjną w wysokości 100 zł prosimy wnosić na indywidualne konto podane w Systemie Rekrutacji Elektronicznej).
Przy dokonywaniu opłaty rekrutacyjnej, w pozycji „tytułem” proszę wpisać swoje imię i nazwisko oraz „opłata rekrutacyjna ORGANIZACJA POMOCY SPOŁECZNEJ”.

Dokumenty można składać osobiście:

Biuro Karier i Kształcenia Ustawicznego

ul. Akademicka 1, pok. A.1.8
tel. (86) 215 54 98
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub przesłać listem poleconym na adres:

"Organizacja Pomocy Społecznej"

Biuro Karier i Kształcenia Ustawicznego
Akademia Łomżyńska
ul. Akademicka 14
18-400 Łomża

Warunkiem uzyskania dyplomu jest:

  • uczestnictwo we wszystkich zajęciach przewidzianych programem szkolenia i zaliczenie poszczególnych modułów potwierdzone w karcie zaliczeń (formę zaliczeń określa wykładowca) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26.IX.2012r. w sprawie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r., poz. 1081);
  • napisanie pracy dyplomowej;
  • uzyskanie pozytywnej oceny pracy dyplomowej dokonywanej przez wykładowcę prowadzącego konsultacje dotyczące  pracy dyplomowe;
  • zdanie egzaminu końcowego przed komisją powołaną przez organizatora.

Akademia Łomżyńska (dawniej: Akademia Nauk Stosowanych w Łomży, Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży) jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z zakresu ORGANIZACJI  POMOCY SPOŁECZNEJ (zgoda Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 sierpnia 2015r. DPS.VI.51211.38.2015.MJ.(28)).

Program specjalizacji

Program szkolenia jest zgodny z minimum programowym określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 2012r. w sprawie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r., poz. 1081).  Zakłada on 267 godzin zajęć dydaktycznych realizowanych w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów i hospitacji instytucji pomocy społecznej.

Blok tematyczny

Liczba godzin

1. Współczesne kierunki rozwoju polityki społecznej w ujęciu globalnym,
europejskim i lokalnym

20

2. Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej

a) kadra menedżerska w pomocy społecznej, w tym umiejętność przywództwa, organizacji pracy własnej, zarządzania czasem i rozwiązywania problemów

10

b) zarządzanie zasobami ludzkimi

20

c) zarządzanie międzyorganizacyjne na poziomie lokalnym, z uwzględnieniem podmiotów niepublicznych w pomocy społecznej

10

d) kierowanie i zarządzanie superwizyjne

10

e) zarządzanie finansami jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, w tym planowanie finansowe, realizacja i kon­trola realizacji planu finansowego

10

f) systemy zarządzania jakością w instytucjach pomocy społecznej

10

g) kontrola zarządcza

20

3. Elementy etyki

10

4. Zadania jednostek organizacyjnych pomocy społecznej gminy, powiatu i województwa

20

5. Ewaluacja działań, metody i techniki badań wykorzystywanych w pomocy społecznej

20

6. Wybrane zagadnienia prawne, ze szczególnym uwzględnieniem prawa administracyjnego, prawa pracy, prawa zamó­wień publicznych, prawa rodzinnego i prawa dotyczącego ochrony danych osobowych

30

7. Wybrane zagadnienia z zakresu przepisów dotyczących pomocy społecznej i zabezpieczenia społecznego

15

8. Publiczne relacje, reklama społeczna i promocja działań w pomocy społecznej – public relations (PR)

20

9. Mediacje i negocjacje w pomocy społecznej

10

10. Stres i wypalenie zawodowe

10

11. Konsultacje pracy dyplomowej

10

12. Wizyty studyjne – hospitacje instytucji działających w obszarze pomocy społecznej

12

Łączna liczba godzin

267

Kontakt

Biuro Karier i Kształcenia Ustawicznego
Telefon: +48 86 2155498
E-mail: biurokarier@al.edu.pl

 

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Rachunkowość i finanse
  • Transport drogowy
  • Wycena nieruchomości
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Kursy językowe
  • Kursy maturalne
  • Mała księgowość z wykorzystaniem programu komputerowego
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej

    Kontakt

  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • +48 86 215 66 04
  • wnsh@al.edu.pl
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Facebook
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie - Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Kontakt