- studia pierwszego stopnia (7 semestrów)
- tryb studiów: stacjonarne i niestacjonarne
- absolwent uzyskuje tytuł inżyniera
Ścieżki specjalizacyjne
- systemy oprogramowania,
- grafika reklamowa,
- systemy informatyki przemysłowej.
Przedmioty uwzględniane w konkursie świadectw
- do wyboru: matematyka, informatyka, fizyka/fizyka i astronomia
- język obcy
Jeśli kandydat zdawał poziom rozszerzony liczbę punktów mnoży się przez 1,5.
Cel studiów
- zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy w szerokim zakresie systemów informatrycznych, programowania, grafiki komputerowej i multimediów oraz systemów informatyki przemysłowej;
- nabycie umiejętności projektowania i programowania systemów komputerowych, aplikacji webowych, mobilnych i desktopowych;
- poznanie zasad inżynierii oprogramowania w stopniu umożliwiającym efektywną pracę w zespole programistycznym;
- zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania grafiki reklamowej oraz metod i narzędzi kreowania oraz przetwarzania grafiki 2 i 3 wymiarowej, dźwięku wideo i multimediów;
- zdobycie umiejętności projektowania, programowania i praktycznego zastosowania systemów wbudowanych, systemów Internetu Rzeczy oraz sterowników programowalnych;
- nabycie umiejętności wykorzystania swojej wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad prawnych i etycznych.
Co zyskujesz po studiach
- sprawność w projektowaniu i implementacji aplikacji i systemów informatycznych z wykorzystaniem nowoczesnych języków i frameworków oraz metod inżynierii oprogramowania;
- umiejętność projektowania i realizacji aplikacji bazodanowych, aplikacji internetowych i mobilnych;
- zaawansowaną wiedzę i umiejętności z zakresu opracowania i projektowania grafiki i multimediów, w tym przetwarzania i edycji cyfrowych zdjęć i wideo, podstaw DTP, poligrafii cyfrowej oraz mediów drukowanych;
- umiejętności projektowania, programowania i praktycznego zastosowania mikrokontrolerów, sterowników, układów automatyki, systemów wbudowanych oraz systemów Internetu Rzeczy;
- szeroką wiedzę i umiejętności z zakresu administracji, zarzadzania i bezpieczeństwa baz danych i sieci komputerowych;
- zaawansowaną wiedzę w zakresie systemów operacyjnych, algorytmów, sztucznej inteligencji, grafiki komputerowej i multimediów oraz komunikacji człowiek – komputer;
- przygotowanie do pracy w zespole, znajomość nowoczesnych metod organizacji pracy i zarządzania projektami w celu osiągnięcia wysokiej jakości i efektywności działania oraz pozwalających na prowadzenie i uczestnictwo w złożonych projektach informatycznych;
- dobrą znajomość języka angielskiego, także w zakresie języka specjalistycznego;
- wiedzę umożliwiającą podjęcie studiów II stopnia.
Kim możesz być po studiach
- pracownikiem firm informatycznych oraz innych firm i organizacji zajmujących się tworzeniem, wdrażaniem lub utrzymaniem narzędzi i systemów informatycznych;
- programistą aplikacji desktopowych, internetowych i mobilnych, wykorzystujących systemy baz danych i technologie sieciowe;
- projektantem i programistą systemów wbudowanych, sterowników przemysłowych, systemów Internetu Rzeczy;
- pracownikiem firm świadczących usługi internetowe, zajmujących się składem i montażem komputerowym grafiki, wideo i multimediów, np. w agencjach reklamowych;
- administratorem systemów sieciowych i systemów baz danych;
- przedsiębiorcą prowadzącym własną działalność gospodarczą.
Przykładowe przedmioty
Przedmioty podstawowe: Analiza matematyczna, Logika, Matematyka dyskretna, Fizyka, Technika cyfrowa, Wprowadzenie do informatyki, Elektronika.
Przedmioty kierunkowe: Programowanie obiektowe, Technologie programowania, Algorytmy i struktury danych, Kryptografia, Podstawy sztucznej inteligencji, Programowanie wizualno-obiektowe, Projektowanie baz danych, Systemy operacyjne, Grafika komputerowa, Programowanie mikrokontrolerów, Inżynieria oprogramowania, Projektowanie graficznych interfejsów użytkownika, Zaawansowane sieci komputerowe, Programowanie aplikacji internetowych, Technologie Internetu Rzeczy.
Przedmioty specjalnościowe, w ramach ścieżki specjalizacyjnej Systemy oprogramowania: Metody i techniki sztucznej inteligencji, Systemy wbudowane, Zaawansowana inżynieria oprogramowania, Multimedia, Technologie wytwarzania aplikacji internetowych, Bezpieczeństwo sieci komputerowych.
Przedmioty specjalnościowe, w ramach ścieżki specjalizacyjnej Grafika reklamowa: Frontend aplikacji internetowych, Geometria i kompozycja obrazu, Media drukowane, Nieliniowy montaż video, Obróbka fotografii reklamowej, Trójwymiarowa grafika i animacja.
Przedmioty specjalnościowe, w ramach ścieżki specjalizacyjnej Systemy informatyki przemysłowej: Technologie elektromobilności i smart city, Wizualizacja procesów, Programowanie w środowisku LabView, Programowanie robotów, Programowanie sterowników PLC, Systemy inteligentne.
Praktyki
Na kierunku Informatyka praktyki odbywają się na VI semestrze studiów i trwają 24 tygodnie. Studenci realizują praktyki w:
- firmach informatycznych zajmujących się tworzeniem, wdrażaniem lub utrzymaniem narzędzi i systemów informatycznych;
- firmach programistycznych, tworzących aplikacje desktopowe, webowe, bazodanowe i mobilne;
- firmach projektujących strony WWW, agencjach reklamowych tworzących grafikę komputerową i multimedia;
- przedsiębiorstwach sektora państwowego i prywatnego, instytucjach otoczenia biznesu;
- startupach technologicznych.
Kierunek jest realizowany na Wydziale Nauk Informatyczno-Technologicznych