I. Prowadzenie działalności badawczej
II. Szczegółowe zasady ubiegania się o dofinansowanie projektów badawczych w jednostce zewnętrznej (NCN,NCBiR itp.) przez nauczyciela akademickiego z zakresu badań podstawowych, badań stosowanych, badań przemysłowych oraz prac rozwojowych:
Etap wstępny procesu ubiegania się o dofinansowanie projektów badawczych przez nauczyciela akademickiego z zakresu badań podstawowych, badań stosowanych, badań przemysłowych oraz prac rozwojowych:
-
Nauczyciel akademicki występuje z wnioskiem o wyrażenie zgody na zgłoszenie projektu badawczego do Kierownika Katedry/Zakładu, a następnie Dziekana Wydziału.
- Po akceptacji ww. osob wniosek składa w Dziale Nauki i Projektów w celu przedłożenia go do rozpatrzenia Prorektorowi ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą.
- Dział Nauki i Projektów informuje wnioskującego o decyzji Prorektora niezwłocznie po jej otrzymaniu.
- Po uzyskaniu zgody na zgłoszenie projektu badawczego, Wnioskodawca przygotowuje wniosek projektowy, w wersji papierowej lub w odpowiednim systemie teleinformatycznym, zgodnie z wytycznymi podanymi przez IOK.
- Wniosek powinien być zaopiniowany przez Kierownika Katedry/Zakładu oraz Dziekana (wzór Opinii).
- Po zaopiniowaniu, Wnioskodawca zobowiązany jest przedłożyć wniosek projektowy (wraz z opiniami) do DNiP, najpóźniej 14 dni przed datą wyznaczoną przez IOK na złożenie wniosku.
- DNiP weryfikuje kompletność załączników do wniosku oraz kwalifikowalność wydatków, konsultując kosztorys z Kwesturą.
- DNiP przekazuje wniosek Prorektorowi w celu zaopiniowania go Rektorowi.
- DNiP archiwizuje jedną kopię wniosku w wersji elektronicznej i pisemnej.
- Wnioskodawca przedkłada Rektorowi kompletny wniosek z załącznikami do podpisu i odpowiada za terminową wysyłkę wniosku do właściwej IOK.
- Wnioskodawca monitoruje przebieg oceny wniosku, informując Prorektora i DNiP o aktualnym etapie rozpatrywania wniosku.
Dalsze wytyczne w zakresie procesowania wniosku opisuje poniższa procedura. Prosimy o zapoznanie się i stosowanie.
- Procedura i Zarządzenie nr 115/2020 Rektora PWSIiP w Łomży z dnia 29.10.2020 r. dot. składania wniosków o dofinansowanie projektów badawczych
- Wzór wniosku o zgodę na zgłoszenie projektu przewidzianego do aplikacji
- Wzór opinii dot. wniosku projektowego
III. Szczegółowe zasady ubiegania się o dofinansowanie do publikacji artykułów, rozdziałów monografii i monografii
1. Nauczyciele akademiccy mogą ubiegać się o finansowanie/dofinansowanie wydania publikacji poprzez złożenie "Wniosku o finansowanie wydania publikacji" w systemie SWD najpóźniej 14 dni przed ewentualnym wystawieniem faktury za publikację artykułu lub podpisaniem umowy z wydawnictwem na wydanie monografii.
UWAGA! Pracownicy Katedry Nauk o Zdrowiu od 1.04.2023 r. zobowiązani są dodatkowo dołączać do wniosku jako załączniki:
- listę uczelni, do których afiliowana będzie publikacja przez współautorów spoza AŁ
- uzasadnienie, dlaczego 100% finansowania publikacji ma pochodzić z AŁ, chyba, że w kosztach publikacji partycypuje każda afiliowana instytucja (dotyczy przypadku, gdy współautorzy są z innych uczelni lub jednostek naukowych)
- streszczenie pracy (kopię streszczenia istniejącego)
- informację czy praca jest zaakceptowana do druku.
2. Wniosek składany przez nauczyciela akademickiego weryfikowany jest w systemie SWD od strony formalnej, a następnie przekazywany jest do opinii merytorycznej w pierwszej kolejności do Kierownika Zakładu/Katedry, Dziekana i na końcu do Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą.
3. Dofinansowanie mogą uzyskać publikacje afiliowane do AŁ mające istotny wpływ na stan wiedzy i kierunki dalszych badań jednostki, publikowane w czasopismach naukowych i wydawnictwach znajdujących się na liście ogłaszanej przez MEiN, pod warunkiem, że liczba punktów przypadających na wnioskującego autora jest nie mniejsza
niż 20. Autorzy spoza AŁ nie są brani pod uwagę w algorytmie wyliczania punktów/1 os.
4. Jeśli w budżecie Katedry lub Wydziału nie ma wolnych środków finansowych, pracownik może ubiegać się o dofinansowanie publikacji z tzw. Rezerwy Rektora. W tym celu konieczne jest złożenie pisemnego podania skierowanego bezpośrednio do Rektora, a po uzyskaniu zgody (adnotacja na podaniu) załączenie scanu dokumentu jako załącznika do "Wniosku o finansowanie wydania publikacji" w systemie SWD.
5. W przypadku usług wydawniczych na wydanie monografii Wnioskodawca odpowiada za podpisanie umowy z wydawnictwem (wzór umowy powinien być parafowany przez Biuro Prawne i Kwestor, a umowa podpisana przez Rektora) oraz złożenie jej w Kwesturze (oryginał) i DNiP (ksero).
7. Wnioskodawcy są zobowiązani do stosowania procedur wymaganych ustawą Prawo zamówień publicznych oraz Regulaminu udzielania zamówień publicznych w AŁ.
6. Pracownik, który uzyskał zgodę na dofinansowanie publikacji zobowiązany jest dostarczyć do pokoju B 2.19 fakturę, rachunek lub inny równorzędny dokument potwierdzający poniesienie wydatku, niezwłocznie po jego otrzymaniu. W przypadku uslugi wydawniczej wnioskodawca do faktury powinien dołączyć Dokument rozchodu nakładu wydawniczego lub też opisać fakturę odpowiednią adnotacją wraz z datą i własnoręcznym podpisem:
" Dokument rozchodu nakładu wydawniczego znajduje się się w dokumentacji [nazwa Zakładu/Katedry] w Wydziale [nazwa wydziału]."
Aktualizacja: 2023-07-25