Koordynator ds. dostępności
inż. Jarosław Kaja
Tel: 862168275
wew: 1417
Akademicka 14, parter
Do zadań Koordynatora ds. dostępności należy:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług, świadczonych przez AŁ,
- wydawanie opinii w przedmiocie barier i trudności organizacyjnych i/lub technicznych, związanych z funkcjonowaniem w AŁ osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
- opiniowanie wpływu inwestycji i remontów na dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
- tworzenie ewidencji dostępności, w tym budynków, procedur ewakuacji, strony internetowej, dokumentów elektronicznych, miejsc obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
- wdrażanie wyników audytów dostępności w AŁ,
- prowadzenie wewnętrznych audytów dostępności,
- przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- wdrażanie zaakceptowanego przez Władze Uczelni planu działania na rzecz poprawy dostępności oraz odpowiedzialność za utrzymanie na odpowiednim poziomie w/w planu,
- bieżące informowanie Władz Uczelni o wszelkich zmianach prawnych, wytycznych związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- przygotowywanie odpowiednich raportów w przedmiocie wsparcia i przystosowania architektonicznego, komunikacyjnego oraz cyfrowego Uczelni w zakresie zapewnienia dostępności dla osób, o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych związanych z zapewnieniem dostępności osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi AŁ w zakresie działań na rzecz poprawy dostępności,
- współpraca z pracownikiem sprawującym opiekę nad studentami niepełnosprawnymi,
- wsparcie pracowników dydaktycznych, w zakresie pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym osobami z niepełnosprawnościami,
- współpraca z ekspertami i organizacjami w zakresie spełniania przez Uczelnię kryteriów dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. studentów z niepełnosprawnościami
Natalia Cholewicka
Tel: 86 215 59 58
wew: 1101
Akademicka 14, pokój nr 101 (I piętro)
Do zadań Koordynatora ds. studentów z niepełnosprawnościami należy:
- reprezentowanie interesów studentów będących osobami z niepełnosprawnościami i przewlekle chorymi,
- inicjowanie działań mających na celu stworzenie studentom, o których mowa w pkt. 1 warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia,
- pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów studentów z niepełnosprawnościami,
- prowadzenie działań związanych z wykorzystaniem środków pochodzących z dotacji na zadania związane z zapewnieniem osobom niepełnosprawnym warunków do pełnego udziału w procesie przyjmowania na studia, kształceniu na studiach lub prowadzeniu działalności naukowej,
- wydawanie opinii odnośnie trudności organizacyjnych i technicznych związanych z funkcjonowaniem studentów z niepełnosprawnościami w AŁ,
- udzielanie informacji niepełnosprawnym studentom o możliwości uzyskania pomocy,
- prowadzenie strony internetowej dla studentów niepełnosprawnych,
- bieżąca obsługa studentów i kandydatów z niepełnosprawnościami i przewlekle chorych,
- udzielanie wsparcia pracownikom dydaktycznym prowadzącym zajęcia ze studentami z niesprawnościami,
- prowadzenie wypożyczalni sprzętu adaptacyjnego.
Koordynator ds. dostępności architektonicznej
inż. Jacek Chludziński
Tel: 86 215 54 95
wew: 1109
Akademicka 14, I piętro
Do zadań Koordynatora ds. dostępności architektonicznej należy:
- wydawanie opinii w przedmiocie barier architektonicznych, związanych z funkcjonowaniem w Akademii Łomżyńskiej (AŁ) osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
- składanie propozycji rozwiązań architektonicznych zwiększających dostępność AŁ dla osób ze szczególnymi potrzebami,
- udział w przygotowywaniu opisów przedmiotów zamówień związanych z dostępnością architektoniczną,
- opiniowanie wpływu inwestycji i remontów na dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
- udział w tworzeniu ewidencji dostępności, w tym budynków, procedur ewakuacji, miejsc obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami.
- wdrażanie wyników audytów dostępności architektonicznej w AŁ,
- prowadzenie wewnętrznych audytów dostępności architektonicznej,
- udział w przygotowaniu planu działania na rzecz poprawy dostępności zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- wdrażanie zaakceptowanego przez Władze Uczelni planu działania na rzecz poprawy dostępności architektonicznej oraz odpowiedzialność za utrzymanie na odpowiednim poziomie w/w planu,
- udział w przygotowywaniu odpowiednich raportów w przedmiocie przystosowania architektonicznego Uczelni w zakresie zapewnienia dostępności dla osób, o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi AŁ w zakresie działań na rzecz poprawy dostępności,
- współpraca z właściwymi Koordynatorami ds. dostępności oraz koordynatorem ds. studentów z niepełnosprawnościami.
Koordynator ds. dostępności cyfrowej
lic. Jacek Bochenko
Tel: 86 216 82 66
wew: 1418
ul Akademicka 14, parter
Do zadań koordynatora ds. dostępności cyfrowej należy:
- koordynowanie spraw związanych z zapewnieniem dostępności cyfrowej w AŁ,
- opracowywanie wytycznych w zakresie zapewnienia dostępności intranetu i ekstranetu w AŁ,
- opracowywanie wytycznych w zakresie zapewnienia dostępności serwisów internetowych prowadzonych przez AŁ,
- podejmowanie działań na rzecz prowadzenia strony internetowej AŁ zgodnie z wymaganiami przepisów o dostępności cyfrowej,
- wydawanie opinii w przedmiocie barier i trudności cyfrowo-komunikacyjnych związanych z funkcjonowaniem w AŁ,
- udział w tworzeniu ewidencji dostępności, w tym: strony internetowej, dokumentów elektronicznych,
- wdrażanie wyników audytów dostępności: cyfrowego i komunikacyjnego w AŁ,
- prowadzenie wewnętrznych audytów dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej,
- udział w przygotowywaniu planu działania na rzecz poprawy dostępności cyfrowej AŁ, zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz przepisami o dostępności cyfrowej,
- wdrażanie zaakceptowanego przez Władze Uczelni planu działania na rzecz poprawy dostępności cyfrowo-komunikacyjnej oraz odpowiedzialność za utrzymanie na odpowiednim poziomie w/w planu,
- udział w przygotowywaniu odpowiednich raportów w przedmiocie wsparcia oraz przystosowania komunikacyjnego i cyfrowego Uczelni w zakresie zapewnienia dostępności dla osób, o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- prowadzenie bezpłatnej wypożyczalni sprzętu wspierającego osoby z niepełnosprawnościami,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi AŁ w zakresie działań na rzecz poprawy dostępności,
- współpraca z właściwymi Koordynatorami ds. dostępności oraz pracownikiem sprawującym opiekę nad studentami niepełnosprawnymi.