Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN
Herb Polski

Logo Akademia Łomżyńska

      • Rekrutacja
      • Ważne terminy
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informacja dla cudzoziemców
      • Kontakt
      • Oferta kształcenia
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Studia podyplomowe
      • Kursy i szkolenia
      • więcej
      • Dom Studenta
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Film o Uczelni
      • Widok na panoramę Łomży od strony Piątnicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure for Students
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Plany i sesje
      • Organizacja roku
      • Plany zajęć
      • Sesje egzaminacyjne
      • Samorząd Studentów
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Dla osób niepełnosprawnościami
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Psycholog online
      • więcej
      • Biuro Karier
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • Generator kont Wi-Fi
      • Centralny wydruk
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure Dev Tools for Teaching
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Doktoraty i habilitacje
      • Nauka
      • Aktualności
      • Rozwój naukowy
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Czasopismo
      • Stypendia
      • Przydatne linki
      • Projekty
      • Aktualności
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Źródła finansowania
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Regulamin
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Dokumenty do pobrania
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • HR Excellence in Research
      • Wyróżnienie Logo HR
      • Karta Naukowca
      • Etapy wdrożenia
      • Struktura organizacyjna
      • Oferty pracy dla naukowców
      • Dokumenty i dodatkowe informacje
      • Kontakt
      • ul. Akademicka 14, pok. 9
        tel. 86 216 82 79

      • więcej
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Programy NAWA
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Blended Intensive Programmes
      • Green Travel
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
      • Fundacja MIRD
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Uczelnia
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Historia
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Social media
      • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
      • Akademickie Centrum Języków Obcych
      • O nas
      • Wydarzenia
      • Kursy językowe
      • Pearson Test of English
      • Kontakt
      • więcej
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 130 000 złotych netto
      • Zamówienia powyżej 130 000 złotych netto
      • Szacowanie wartości zamówienia
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Czasopismo
      • Dla autorów
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Nauka
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

Aktualności

Wykład otwarty "Wyzwania zarządzania przedsiębiorstwami w erze globalizacji"

Szczegóły
Opublikowano: 23 maj 2011

dr hab. Agnieszka Sitko-Lutek, prof. nadzw.

24 maja 2011 r. godz. 12.00 (s.315)

Pani dr hab. Agnieszka Sitko-Lutek, prof. nadzw. jest Prodziekanem ds. Badań Naukowych i Współpracy Zagranicznej Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie. Pani Profesor jest wybitnym specjalistą nauk o zarządzaniu, szczególnie w obszarze kultury organizacyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi.

Zapraszamy studentów Zarządzania i wszystkich zainteresowanych.

JESTEŚMY W I. DZIESIĄTCE NAJLPESZYCH PAŃSTWOWYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH W POLSCE!!!!

Szczegóły
Opublikowano: 19 maj 2011

JESTEŚMY W I DZIESIĄTCE NAJLPESZYCH PAŃSTWOWYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH W POLSCE!!!!

Tegoroczne 7 miejsce w rankingu PERSPEKTYW i RZECZPOSPOLITEJ daje nam bardzo silna pozycję wśród pwszt-ów w Polsce. Twórcy rankingu oceniają uczelnie w wielu aspektach. W tych szczególnie ważnych odnotowaliśmy duży wzrost w stosunku do ubiegłego roku. Prestiż uczelni, oceniany przez reprezentantów polskiej kadry akademickiej, z ubiegłorocznego 0 wzrósł do blisko 10 punktów. To duży sukces, szczególnie na tle wielu uczelni, które funkcjonują w Polsce od ponad 10 lat, a otrzymały w tym zakresie 0 punktów.
O ponad 10 punktów wrosła nasza pozycja w zakresie posiadanych uprawnień do prowadzenia kierunków, a aż o blisko 40 w zakresie rozwoju kadry własnej, co świadczy o dynamicznym rozwoju uczelni. Bardzo poprawiła się także ocena naszej bazy dydaktycznej, także przypadającej na jednego studenta i zbiorów bibliotecznych. W ubiegłym roku bazę oceniono na 46 punktów – w tym na 81,22, a zbiory biblioteczne „skoczyły” z 16 punktów na blisko 50!!.
Tegoroczny ranking pokazuje, jak małe różnice są pomiędzy uczelniami I. dziesiątki. O miejscu w nim decydują dziesiętne punktu. To wyzwanie dla nas na następne lata.

Tabela rankingowa

BRĄZOWY MEDAL I KWALIFIKACJA DO AKADEMICKICH MISTRZOSTW POLSKI SIATKOWEJ PIŁKI PLAŻOWEJ

Szczegóły
Opublikowano: 16 maj 2011

Brązowy medal wywalczyli nasi studenci w turnieju piłki siatkowej plażowej męskiej.
Celem białostockiego turnieju (10-12 maja 2011 r.) w tej dyscyplinie było wyłonienie najlepszych drużyn województwa podlaskiego w Akademickiej Lidze Międzyuczelnianej. Wystartowało 26 drużyn /par/ a zawody były rozgrywane systemem brazylijskim, w którym regulamin pozwala na jedną porażkę. Państwową Wyższą Szkołę Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży reprezentowali studenci I roku Instytutu Wychowania Fizycznego: Tomasz Rutecki i Grzegorz Białek, którzy aż do półfinału nie zaznali smaku porażki. W meczu półfinałowym o wejście do finału nasza drużyna uległa jednak przeciwnikom Piekarski/Zrajkowski - jak się później okazało zwycięzcom turnieju.

Czytaj więcej...

UROCZYSTOŚĆ ZŁOŻENIA ŚLUBOWANIA i PRZYJĘCIA CZEPKÓW PIELĘGNIARSKICH, WRĘCZENIA DYPLOMÓW ABSOLWENTOM

Szczegóły
Opublikowano: 13 maj 2011

„Dzisiejsze nasze spotkanie ma wymiar bardzo symboliczny. Symboliczny, bo uroczyście, w obecności Senatu, Gości, rodzin i przyjaciół, przeżywamy moment, w którym coś się kończy i coś zaczyna. I ta treść dotyczy zarówno aktu wręczenia dyplomów jak i przyjęcia ślubowania od studentów kierunku Pielęgniarstwo” – tymi słowami rozpoczął uroczystość Magnificencja Rektor naszej uczelni, dr hab. Robert Charmas.

Na uroczystość przybyli nie tylko bezpośredni jej adresaci, ale także osoby im bliskie – mężowie, dzieci, rodzice. Ten fakt ubogacił bardzo atmosferę spotkania. W uroczystości wzięli także udział znakomici goście: JE Ks. Bp. Sufragan Tadeusz Bronakowski, Prezydent Miasta Łomży Mieczysław Czerniawski, JM Rektor Wyższej Szkoły Agrobiznesu prof. R. Engler i wielu innych.

Czytaj więcej...

STUDENCI PODZIELILI SIĘ SWOJĄ KRWIĄ

Szczegóły
Opublikowano: 10 maj 2011

Do dzisiejszej (10.05.2011 r.) akcji oddawania krwi zgłosiło się aż 36 osób, a 27 z nich mogło oddać po 450 mililitrów tego najcenniejszego leku świata.

Studenci i pracownicy oddali łącznie 12,15 l krwi. To bardzo dobry wynik, gratulujemy odważnym!

Nie obyło się bez jednego małego omdlenia, ale wszyscy, którzy odwiedzili dziś klub studencki mieli uśmiechnięte miny.

Bardzo dziękujemy wszystkich honorowym dawcom krwi – JESTEŚCIE WSPANIALI !!!!

Była to już kolejna akcja organizowana przez Samorząd Studencki i Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Oddział Terenowy w Łomży. Kolejna na jesieni – już w nowym roku akademickim.

Czytaj więcej...

AZS PWSIP Wałkuscy w EKSTARKLASIE !!!!!!!!

Szczegóły
Opublikowano: 04 maj 2011

„To niebywały sukces!. To wielki wynik, a we mnie jest wielka radość i duma, że w naszej uczelni jest tak znakomita drużyna. Kibicowałem jej zawsze, ale teraz po prostu chce mi się wiwatować z radości. Gratuluję!” – tak komentuje wejście do ekstraklasy tenisistek stołowych rektor PWSIiP dr hab. Robert Charmas.

Czytaj więcej...

ŚWIETNY WYNIK NASZEJ UCZELNI w RANKINGU MARKI NESCAFE i portalu NASZA KLASA

Szczegóły
Opublikowano: 29 kwiecień 2011

10 tysięcy maturzystów, studentów i absolwentów z całej Polski po raz drugi oceniło różne aspekty studiowania w różnych uczelniach wyższych. Zdaniem respondentów pod względem  infrastruktury znaleźliśmy się na II miejscu !!! pośród wszystkich publicznych uczelni wyższych w Polsce. To szczególny sukces i uznanie dla wysiłków Rektora i Kanclerza uczelni, którzy bardzo dbają o to, by wyposażenie uczelni było najnowocześniejsze.
Bardzo wysoko plasujemy się także w ogólnej ocenie państwowych wyższych szkół zawodowych. Uczestnicy rankingu dali nam III miejsce pośród 36 takich uczelni. Tu oceniani byli, między innymi, wykładowcy, ich merytoryczne przygotowanie, obiektywność ocen i dobre relacje ze studentami.
Wyniki tego rankingu są niezwykle ważne, bowiem dla każdej uczelni najważniejsza jest opinia o niej wydana przez studentów, absolwentów i kandydatów – i dlatego mamy powód do radości

Zobacz:

  • http://www.rankingnescafe.pl/
  • http://www.rankingnescafe.pl/ranking/klasyczny/
  • http://www.rankingnescafe.pl/uczelnia?i=85

STUDENCKIE WIOSENNE PORZĄDKI

Szczegóły
Opublikowano: 08 kwiecień 2011

WIOSENNE STUDENCKIE PORZĄDKI

Dzięki grupie studentów grobla do lasu jednaczewskiego lśni czystością. Mimo niezbyt sprzyjającej pogody najodważniejsi wybrali się z Panem Kanclerzem na wojnę z zimowymi śmieciami. Akcja odbyła się pod opieką pracowników MPGKiM w Łomży, którzy rozdali studentom ochronne rękawice i worki na śmieci, które po wypełnieniu zabrali na wysypisko.
Warto teraz wybrać się na piękny wiosenny spacer w stronę lasu.

Szkoda tylko, że z ponad 80 osób, które wpisały się na listę, tylko około 30 studentów zechciało zrobić coś więcej niż spędzć czas na uczelnianym korytarzu.  Tym, którzy podjęli się udzaiłu w akcji i świetnie się wywiązali należy się głęboki szacunek. DZIĘKUJEMY :)

Czytaj więcej...

DNI OTWARTE PWSIiP w Łomży 13 – 14. 04. 2011 r.

Szczegóły
Opublikowano: 07 kwiecień 2011

Czytaj więcej...

XVII FORUM PAŃSTWOWYCH WYŻSZYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH Łomża 25 – 27 marca 2011 r.

Szczegóły
Opublikowano: 24 marzec 2011

Samorząd Studencki PWSIiP w Łomży jest gospodarzem tegorocznego spotkania, podczas którego zostanie wybrany nowy skład Komisji PWSZ Parlamentu Studentów Rzeczpospolitej Polskiej. W Forum weźmie udział ponad 40 studentów, którzy przyjadą z całej Polski.

Każdego roku Forum PWSZ jest najważniejszym wydarzeniem w funkcjonowaniu samorządów studenckich, a wybór naszej uczelni jako tegorocznego organizatora i gospodarza jest dla nas dużym wyróżnieniem.

Czytaj więcej...

Spotkanie powitalne studentów Programu Erasmus

Szczegóły
Opublikowano: 10 marzec 2011

Dnia 8 marca 2011 r w akademiku PWSIP przy ul. Wiejskiej odbyło się spotkanie studentów zagranicznych  oraz osób zaangażowanych w organizację wymiany międzynarodowej naszej Uczelni. W spotkaniu uczestniczyły władze uczelni: Rektor dr hab. Robert Charmas, Prorektor ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą prof. dr hab. Antoni Jakubczak, Prorektor ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich dr Krystyna Leszczewska i Kwestor: mgr Grażyna Kołodziejska. Byli na nim także studenci z samorządu studenckiego.
Organizatorem spotkania było Biuro Współpracy Zagranicznej, czyli pani mgr Lilianna Rywacka i pani Izabela Nowakowska

Celem spotkania była integracja studentów zagranicznych ze społecznością akademicką naszej Uczelni oraz poznanie kultury i kuchni naszego regionu. Ponieważ był to ostatni dzień tegorocznego karnawału nie zabrakło też dobrej studenckiej zabawy.

W semestrze letnim w PWSIP studiuje 14 studentów z nastepujących uczelni partnerskich: Bilecik University ( Turcja), Afyon Kocatepe University (Turcja), Abant Izzet Abysal University (Turcja), Universidade da Beira Interior ( Portugalia), Klaipeda State College (Litwa).

Czytaj więcej...

KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI

Szczegóły
Opublikowano: 25 luty 2011

KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI
1.03. – 2.03.2011 r.

Zapraszamy na konferencje zorganizowane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Łomży i PWSIiP w Łomży,  dla  nauczycieli języka polskiego i nauczycieli matematyki szkół ponadgimnazjalnych pod tytułem:

Analityk, doradca, przewodnik? Różne role nauczyciela w procesie diagnozowania i kształtowania umiejętności uczniów klas maturalnych. 

Czytaj więcej...

"Chemiczna piaskownica" i przedszkolaki

Szczegóły
Opublikowano: 26 styczeń 2011

Dnia 20 stycznia na naszej Uczelni odbył się kolejny wykład w ramach Akademii Przedszkolaka. Tym razem wykład dla milusińskich poprowadził J.M Rektor PWSIiP w Łomży dr hab. Robert Charmas. Temat wykładu to „Zabawa i nauka w chemicznej piaskownicy”. Dymy, kolory i małe kontrolowane wybuchy - „magia” reakcji chemicznych, wywołały ogromny entuzjazm i zaciekawienie przedszkolaków także dlatego, że dzieci mogły czynnie brać udział w pokazie.
Na kolejne zajęcia zapraszamy już w marcu.

IX KONKURS na Prace Magisterskie i Dyplomowe poświęcone Łomży i Regionowi Łomżyńskiemu

Szczegóły
Opublikowano: 24 styczeń 2011

Zarząd Główny Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Łomżyńskiej przedłużył do końca stycznia termin nadsyłania prac w IX już edycji dorocznego Konkursu na Prace Magisterskie oraz Dyplomowe Poświęcone Łomży i Regionowi Łomżyńskiemu.

  •  Zależy nam na uzyskaniu prac obronionych w latach 2005-2009 oraz do końca 2010 roku na wszystkich typach uczelni wyższych w całym kraju – mówi prezes Zarządu Głównego TPZŁ, Zygmunt Zdanowicz. - Nie ograniczamy zakresu tematycznego, jeśli jednak napłynie dużo prac, dokonamy podziału na historyczne i traktujące o współczesności. 

Czytaj więcej...

Pierwszy Turniej Sudoku o puchar JM Rektora PWSIiP w Łomży dla uczniów i studentów

Szczegóły
Opublikowano: 18 styczeń 2011

W sobotę, 15 stycznia 2011 r. odbył się Pierwszy Łomżyński Turniej w rozwiązywaniu Sudoku o Puchar JM Rektora PWSIiP w Łomży. W ciągo 75 minut uczestnicy mieli do rozwiązania 35 łamigłówek o różnym stopniu trudności. Po emocjonujących zmaganiach wyłoniono zwycięzcę. Okazał się nim student kierunku Automatyka i Robotyka PWSIiP -  Łukasz Chaberek. Osiągnął wynik 27 punktów na 45 możliwych. Na drugim miejscu uplasowała się jego koleżanka studentka z tego samego kierunku  - Anna Marcinowska. Trzecie miejsce zajął uczeń Zespołu Szkół Drzewnych w Łomży - Mateusz Janowicz. Puchary i nagrody rzeczowe wręczył Prorektor ds. nauki prof. dr hab. Antoni Jakubczak. Gratulujemy wszystkim uczestnikom turnieju. Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję konkursu Sudoku w przyszłym roku.

Czytaj więcej...

Seminarium: Kształtowanie jakości mięsa i produktów mięsnych

Szczegóły
Opublikowano: 13 styczeń 2011

Instytut Technologii Żywności serdecznie zaprasza do udziału w seminarium pt. Kształtowanie jakości mięsa i produktów mięsnych

Program seminarium:

  1. Jakość wieprzowiny i jej uwarunkowania genetyczne 
    - prof.dr hab. Maria Koćwin - Podsiadła ,dr hab. Elżbieta Krzęcio (UPH-Siedlce) 11:00-11:30
  2. Żywieniowe mechanizmy kształtowania wartości odżywczej mięsa
     - prof.dr hab. Lech Sokół (SGGW – Warszawa) 11:30-12:00
  3. Wzbogacanie przetworów mięsnych w substancje bioaktywne 
    - prof.dr hab. Wiesław Przybylski (SGGW -Warszawa ) 12:00 – 12:30
  4. Walory prozdrowotne mięsa pochodzącego od owiec i kóz 
    - dr hab. Roman Niedziółka , prof.dr hab. Krystyna Pieniak- Lendzion (UPH -Siedlce) 12:30- 13:00
  5. Prozdrowotne walory mięsa i tłuszczu gęsiego 
    - dr hab. Barbara Biesiada -Drzazga prof. UPH ( UPH- Siedlce ) 13:00 – 13:30
  6. Kompleksowe metody zarządzania jakością mięsa wieprzowego i jego produktów
    - prof.dr hab. Mieczysław Obiedziński ( SGGW -Warszawa ) 13:30 -14:00

Seminarium odbędzie się w auli PWSIiP w Łomży ul . Akademicka 14 w dniu 21 stycznia 2011 roku; ( piątek ) o godz 11:00

Uczestnicy seminarium otrzymają świadectwa uczestnictwa.

ZAPRZASZAMY do wzięcia udziału w wykładach otwartych

Szczegóły
Opublikowano: 13 styczeń 2011

- 17 stycznia 2011r. godz. 11.00 – O. Feliks Rachwalik OFM, „Ziemia Święta z świetle odkryć archeologicznych”
O. F. Rachwalik od wielu lat pracuje w Jerozolimie. Jest specjalistą archeologii biblijnej i doskonałym mówcą a także bardzo cenionym przewodnikiem grup pielgrzymkowych. Niezwykle barwnie przybliży zagadnienia potwierdzeń archeologicznych dla wydarzeń znanych z kart pisma Świętego. Wykład wzbogacony będzie prezentacją multimedialną.

- 19 stycznia 2011r. godz. 12.30 – Marek Jurek, b. Marszałek Sejmu RP, „Cywilizacja chrześcijańska – dziedzictwo i aktualność”
M. Jurek, Prezes Prawicy Rzeczpospolitej, w latach 2005-2007 Marszałek Sejmu RP. Poseł na Sejm czterech kadencji, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w latach 1995- 2001, autor publikacji książkowych. Historyk i polityk.

Wykłady odbędą się w auli PWSIiP s. 315.
Formuła wykładów przewiduje zadawanie pytań i bezpośredni osobisty kontakt z prelegentem.

Ewa Zawłocka
Koordynator Akademickiego Forum na Akademickiej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 86 215 66 05

Warsztaty pt. "Metody programowania architektur równoległych"

Szczegóły
Opublikowano: 13 styczeń 2011

W dniach 22 stycznia - 13 lutego 2011 roku w PWSIiP w Łomży odbędą się bezpłatne warsztaty pt. "Metody programowania architektur równoległych".

Zajęcia odbywać się będą w soboty i niedziele.

Laboratoria będą prowadzone z wykorzystaniem zasobów superkomputerowych udostępnionych przez Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, a uczestnicy będą mieli okazje z pomocą prowadzącego uruchomić własne programy m.in. na najszybszym superkomputerze w Europie Środkowej (84 pozycja w rankingu najwydajniejszych maszyn na Ziemi) działającym w ramach Polskiej Infrastruktury Informatycznego Wspomagania Nauki w Europejskiej Przestrzeni Badawczej i na żywo zobaczyć z jaką wydajnością są wykonywane operacje.

Program:

  • Podstawy użytkowania systemu operacyjnego Linux oraz zaawansowane możliwości kompilatorów GCC i ICC
  • Arytmetyka liczb o dowolnej precyzji
  • Programowanie komputerów równoległych z pamięcią wspólną w środowisku OpenMP
  • Programowanie komputerów równoległych z pamięcią rozproszoną oraz klastrów komputerowych w środowisku MPI
  • Programowanie procesorów graficznych kompatybilnych z architekturą nVidia CUDA

Kontakt i zapisy:

  • Anna Dymko, pokój 320 – Instytut Informatyki i Automatyki PWSIiP w Łomży
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: (86) 216 82 62

Prowadzący:

  • Łukasz Świerczewski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Strona internetowa:

  • http://pacademy.pl/mpar/

Wigilia 2010

Szczegóły
Opublikowano: 04 styczeń 2011

Czytaj więcej...

Wizyta nauczycieli z Istanbul Arel University

Szczegóły
Opublikowano: 17 grudzień 2010

Po raz kolejny gościliśmy w naszej Uczelni nauczycieli z zagranicy. Őzoğul Gűlşah i Yemişçi Nural Agat, lektorki języka angielskiego z Uniwersytetu Arel, przyjechały do nas 5 grudnia z Istanbulu – Europejskiej Stolicy Kultury 2010 r. Podczas 6 dniowej wizyty odbyły cykl zajęć dydaktycznych ze studentami oraz szereg spotkań z władzami uczelni i pracownikami Studium Języków Obcych. Obie Panie dostarczyły ciekawych informacji o swoim kraju, kulturze, obyczajach i systemie edukacji.
Współpraca i wymiana akademicka naszej uczelni z Turcją rozwinęła się bardzo dynamicznie w ciągu ostatnich dwóch lat. Oferta dydaktyczna, z której mogą skorzystać nasi studenci, obejmuje 7 uniwersytetów z różnych zakątków Turcji. Coraz częściej przybywają też stamtąd do nas na studia studenci Erasmusa.
Wizyta była okazją do przełamania wciąż istniejących barier i stereotypów, wymiany doświadczeń oraz dobrych praktyk w ramach europejskich programów edukacyjnych.

Czytaj więcej...

  1. Szlachetna Paczka 2010
  2. XV Łomżyńskie Dni Społeczne „Jesteście skazani, ale nie potępieni” (Jan Paweł II) Rola kultury religijnej w pracy penitencjarnej
  3. I Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Wymiary różnic społecznych i ekonomicznych"
  4. EUROPA WOBEC WYZWAŃ GLOBALNYCH – wykład otwarty dr Józefa Oleksego

Strona 63 z 65

  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Transport drogowy
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej
  • Social media

  • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
  • Kontakt

  • Akademia Łomżyńska
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@al.edu.pl
  • Strona główna - Biuletyn Informacji Publicznej Akademii Łomżyńskiej
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Mapa strony - Pomoc - Kontakt