Zadania Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia (URJK)
Zadania i kompetencje Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia przyjęte zostały przez Senat Uchwałą Nr 5/2024 w sprawie: Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością Kształcenia.
Do zadań Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia należy:
- inicjowanie zmian w wewnętrznych aktach prawnych niezbędnych do monitorowania i doskonalenia jakości kształcenia;
- sporządzanie rocznych raportów z działań na rzecz jakości kształcenia na podstawie danych z komisji wydziałowych oraz przedstawianie wniosków z ich analiz Rektorowi i Senatowi Uczelni;
- współpraca z Dziekanami i Prodziekanami, Kierownikami jednostek międzywydziałowych i ogólnouczelnianych oraz Wydziałowymi Komisjami ds. Jakości Kształcenia w sprawach dotyczących jakości kształcenia;
- wsparcie merytoryczne w przygotowywaniu dokumentacji wymaganej do otworzenia nowego kierunku studiów lub przygotowania kierunku do oceny prowadzonej przez Polską Komisję Akredytacyjną;
- opracowywanie i przedstawianie Rektorowi rekomendacji i propozycji działań mających na celu doskonalenie procesu kształcenia na Uczelni;
- wsparcie Wydziałowych Komisji ds. Jakości Kształcenia;
- analizowanie wyników badań mobilności studentów i kadry dydaktycznej;
- wyciąganie wniosków z wyników badań kariery zawodowej absolwentów oraz opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów do pracy zawodowej;
- analiza jakości obsługi administracyjnej procesu dydaktycznego;
- inne działania związane z funkcjonowaniem Systemu Zarządzania Jakością Kształcenia w Uczelni.
Prace Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia koordynuje pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia jako wiceprzewodniczący URJK.