Zadania Wydziałowych Komisji ds. Jakości Kształcenia (WKJK)
Zadania i kompetencje Wydziałowych Komisji ds. Jakości Kształcenia przyjęte zostały przez Senat Uchwałą Nr 5/2024 w sprawie: Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością Kształcenia.
Do zadań Wydziałowych Komisji ds. Jakości Kształcenia należy:
- współuczestniczenie w tworzeniu i doskonaleniu Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia, np. przez udział przedstawiciela komisji w pracach URJK;
- inicjowanie działań doskonalących i naprawczych związanych z podnoszeniem jakości kształcenia;
- przedstawianie URJK corocznych sprawozdań z efektów działań realizowanych na rzecz zapewniania jakości kształcenia na Wydziale oraz wdrażanie stanowisk podjętych przez Uczelnianą Radę ds. Jakości Kształcenia;
- opiniowanie programów studiów prowadzonych i nowo projektowanych oraz proponowanych w ich zakresie zmian, w szczególności efektów uczenia się;
- analizowanie programów studiów realizowanych na Wydziałach pod kątem potrzeb rynku pracodawców, absolwentów, wyników badań studentów;
- przedkładanie Dziekanowi opinii i wniosków sformułowanych na podstawie analizy opinii pracodawców, absolwentów, wyników badań studentów;
- opracowywanie wzorów dokumentacji, procedur i mechanizmów służących doskonaleniu jakości kształcenia na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych;
- zatwierdzanie tematów prac dyplomowych;
- monitorowanie jakości prac dyplomowych i etapowych;
- diagnozowanie procesu kształcenia poprzez ustalanie jego słabych i mocnych stron;
- analizowanie i publikowanie wyników oceny jakości kształcenia;
- opracowanie rocznych sprawozdań z działań na rzecz jakości kształcenia;
- wydawanie rekomendacji dotyczących zasad organizacji, odbywania i zaliczania zajęć praktycznych i praktyk zawodowych;
- wydawanie rekomendacji dotyczących zasad procesu dyplomowania, w tym przygotowywania i oceny prac dyplomowych a także przebiegu egzaminu dyplomowego;
- sporządzanie wykazu pytań obowiązujących na egzaminie dyplomowym;
- analizowanie systemu wsparcia dydaktycznego, w tym wyposażenia sal dydaktycznych oraz zasobów bibliotecznych wykorzystywanych w procesie kształcenia.