Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN
Herb Polski

Akademia Łomżyńska - Logo

      • Rekrutacja
      • Ważne terminy
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informacja dla cudzoziemców
      • Kontakt
      • Oferta kształcenia
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Studia podyplomowe
      • Kursy i szkolenia
      • więcej
      • Dom Studenta
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Film o Uczelni
      • Widok na panoramę Łomży od strony Piątnicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure for Students
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Plany i sesje
      • Organizacja roku
      • Plany zajęć
      • Sesje egzaminacyjne
      • Samorząd Studentów
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Dla osób niepełnosprawnościami
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Psycholog online
      • więcej
      • Biuro Karier
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • Generator kont Wi-Fi
      • Centralny wydruk
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure Dev Tools for Teaching
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Doktoraty i habilitacje
      • Nauka
      • Aktualności
      • Rozwój naukowy
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Czasopismo
      • Stypendia
      • Przydatne linki
      • Projekty
      • Aktualności
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Źródła finansowania
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Regulamin
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Dokumenty do pobrania
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • HR Excellence in Research
      • Wyróżnienie Logo HR
      • Karta Naukowca
      • Etapy wdrożenia
      • Struktura organizacyjna
      • Oferty pracy dla naukowców
      • Dokumenty i dodatkowe informacje
      • Kontakt
      • ul. Akademicka 14, pok. 9
        tel. 86 216 82 79

      • więcej
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Programy NAWA
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Blended Intensive Programmes
      • Green Travel
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
      • Fundacja MIRD
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Uczelnia
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Historia
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Social media
      • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
      • Akademickie Centrum Języków Obcych
      • O nas
      • Wydarzenia
      • Kursy językowe
      • Pearson Test of English
      • Kontakt
      • więcej
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 130 000 złotych netto
      • Zamówienia powyżej 130 000 złotych netto
      • Szacowanie wartości zamówienia
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Czasopismo
      • Dla autorów
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Nauka
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

CZEPKOWANIE i DYPLOMATORIUM 2013

Szczegóły
Opublikowano: 25 kwiecień 2013

Fotogaleria: link

„To, czego byliśmy świadkami ma wymiar bardzo szczególny, można by rzec historyczny i absolutnie wyjątkowy - w ujęciu historii życia konkretnego człowieka – bowiem złożone dziś ślubowanie jest jedno na całe życie i obowiązuje nawet wtedy, jeśli – z różnych powodów – nie będziecie wykonywać tego pięknego i szlachetnego zawodu” – powiedział JM Rektor dr hab. Robert Charmas, zwracając się do czterdziestu jeden „czepkowanych”  -38 pań i 3 panów – studentów II. Roku kierunku Pielęgniarstwo, podczas uroczystości złożenia ślubowania i przyjęcia czepków pielęgniarskich. 

„Czepkowanie” stało się w naszej uczelni piękną tradycją, w której uczestniczą nie tylko studenci, ale także ich rodziny i bliscy. Akt ślubowania na sztandar uczelni przeprowadziła pani dr n. med. Beata Kowalewska, Zastępca Dyrektora Instytutu Medycznego im. Bł. Matki Teresy z Kalkuty, a czepki i znaczki pielęgniarskie przypinały, jak w ubiegłych latach, pani dr n. med. Joanna Chilińska i pani mgr piel. Agata Gołębiewska. 

Szczególne słowa pozdrowienia skierowała do osób czepkowanych pani Prezydentowa Karolina Kaczorowska, małżonka Prezydenta II. RP Ryszarda Kaczorowskiego, która była gościem specjalnym uroczystości. 

Wszyscy zgromadzeni usłyszeli też niezwykle ciekawą prelekcję ks. dra Roberta Bączka, na temat „Geniusz kobiety w służbie człowiekowi”. 

Czytaj więcej...

Pani Prorektor dr Krystyna Leszczewska powołana do Krajowej Rady Przedsiębiorczości

Szczegóły
Opublikowano: 22 kwiecień 2013

Wielkim wyróżnieniem dla naszej uczelni jest fakt powołania Pani Prorektor dr Krystyny Leszczewskiej, przez wicepremiera Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego, do Krajowej Rady Przedsiębiorczości. 

Krajowa Rada Przedsiębiorczości (KRP) ma stanowić forum wymiany poglądów i wiedzy pomiędzy przedsiębiorcami, administracją a przedstawicielami środowisk naukowych. Jej działalność będzie inspiracją i wsparciem MG w tworzeniu jak najlepszych warunków rozwoju przedsiębiorczości, innowacyjności i konkurencyjności naszego kraju - powiedział 

Wicepremier, Minister Gospodarki Janusz Piechociński podczas pierwszego posiedzenia Rady, które odbyło się 19 kwietnia 2013 r. w MG. 

Głównym zadaniem KRP będzie wsparcie Ministra Gospodarki w tworzeniu optymalnych i przyjaznych przedsiębiorczości warunków prowadzenia działalności gospodarczej oraz w realizacji priorytetowych działań resortu.

W skład KRP wchodzą 33 osoby, a wśród nich wielu znanych profesorów i przedsiębiorców. 

Gratulujemy Pani Prorektor !!! 

 Więcej informacji na ten temat na stronie: link

PWSIiP SUPER AKTYWNA NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Szczegóły
Opublikowano: 18 kwiecień 2013

Dzięki wszystkim tym, którzy zaglądają na nasz FB-profil, i tym którzy go tworzą, nasza uczelnia została zauważona jako najprężniej rozwijająca swoją aktywność na polu portali społecznościowych. W najszybszym tempie zyskujemy popularność wśród państwowych wyższych szkół zawodowych. W ogólnej klasyfikacji zajmujemy drugie miejsce. Na uczelnianym profilu FB najszybciej publikowane są informacje o wszystkim, co się u nas dzieje. Znaleźć tam można także wiele zdjęć plików filmowych. Zapraszamy wszystkich do odwiedzania i "lajkowania" :-)

Zobacz wyniki rankingu: link

Pierwszy Łomżyński Maraton Zumba fitness

Szczegóły
Opublikowano: 11 kwiecień 2013

Drodzy studenci przyśpieszamy. Był trwający 30 sekund Harlem Shake, teraz coś znacznie dłuższego. Pierwsza taka impreza w mieście i to z naszym udziałem. Trwający 3 godziny PIERWSZY ŁOMŻYŃSKI MARATON ZUMBA® !!!

Idealny sposób na aktywne spędzenie niedzielnego popołudnia!

  • 3 godziny tanecznej zabawy przy latynoskich rytmach!
  • Setki spalonych kalorii! Masa pozytywnej energii i uśmiechu!
  • 5 wspaniałych instruktorów ZIN na scenie!

Nie może Was tam zabraknąć !!

Maraton poprowadzą jedni z najpopularniejszych prezenterów Zumba® Fitness w Polsce, licencjonowani instruktorzy ZIN:

  • Stefan Jakóbczyk - Warszawa
  • Angelika Muraszkowska - Białystok
  • Michał Kurpet - Warszawa
  • Piotrek Litwiniuk - Warszawa
  • Ania Ciereszko - Białystok

UWAGA!!

  • Udział w maratonie może wziąć każdy! Bez względu na wiek, płeć, czy doświadczenie w tańcu!
  • Zumba® to przede wszystkim świetna zabawa, dla całej rodziny, więc wszyscy są mile widziani !! Im nas więcej, tym lepiej! :)

ZAPRASZAMY!!

  • 21 kwietnia 2013r godz. 15.00
  • Szkoła Podstawowa nr 9 - Hala Sportowa im. Olimpijczyków Polskich. ul. Księżnej Anny 18, Łomża

UWAGA! UWAGA! UWAGA!

  • Studenci Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży mają wstęp wolny (za okazaniem ważnej legitymacji studenckiej)

DO ZOBACZENIA !!!

Mamy swojego przedstawiciela w Komisji PWSZ Parlamentu Studentów Rzeczpospolitej Polskiej

Szczegóły
Opublikowano: 10 kwiecień 2013

Piotr Grużewski, obecnie student Filologii w naszej uczelni, a także absolwent Informatyki i były Przewodniczący Samorządu Studenckiego,  został wybrany do Komisji Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych Parlamentu Studentów Rzeczpospolitej Polskiej.

W skład tej komisji weszli jeszcze przedstawiciele PWSZ w Legnicy, Nowym Sączu, Pile i Włocławku.

Gratulujemy wyboru, i deklarując wsparcie mamy nadzieję, że Kolega Piotr będzie dobrze reprezentował studentów naszej uczelni na forum Parlamentu Studentów RP. 

Wykład prof. Bohdana Szklarskiego " American Mythology"

Szczegóły
Opublikowano: 08 kwiecień 2013

„Akademickie Forum na Akademickiej” zaprasza wszystkich na wykład otwarty na temat

„American Mythology” (Amerykańska mitologia), który wygłosi dla nas pan prof. dr hab. Bohdan Szklarski, Dyrektor Ośrodka Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego. 

Wykład odbędzie się w dniu 12 kwietnia 2013 r. o godz. 11.30 w auli 315 (budynek główny). 

Ośrodek Studiów Amerykańskich prowadzi badania nad demokracją w Stanach Zjednoczonych Ameryki w wymiarach: politycznym, społecznym, historycznym i kulturowym. Badania te mają charakter interdyscyplinarny i koncentrują się na zagadnieniach tematycznych, takich jak np. współczesne koncepcje narodowości i narodu. Panu Profesorowi B. Szklarskiemu szczególnie bliskie są zagadnienia polityki wewnętrznej i zagranicznej Stanów Zjednoczonych, prezydentury i przywództwa symbolicznego.  

Czytaj więcej...

Założenia do nowelizacji ustawy o szkolnictwie wyższym - protest KRASP, KRZaSP i PSRP

Szczegóły
Opublikowano: 05 kwiecień 2013

{gallery}stories/galeria/nowelizacja{/gallery}

Studenci PWSIiP w Łomży uczestnikami międzynarodowego projektu.

Szczegóły
Opublikowano: 04 kwiecień 2013
Sześciu studentów oraz dwóch nauczycieli akademickich PWSIiP w Łomży będą uczestniczyli w  kwietniu (08.04.2013 - 19.04.2013) w intensywnym kursie (IP- Intensive Programme) w ramach programu Erasmus. 
Kursy intensywne programu Erasmus to cykl zajęć dydaktycznych dla studentów opracowany przez nauczycieli akademickich z uczelni uczestniczących w programie, które posiadają Kartę Uczelni Erasmus. Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży w partnerstwie z Kemi-Tornio University of Applied Sciences, Finlandia oraz Romanian-American University, Rumunia oraz Obuda Universisty Budapest, Węgry i Bifrost University, Islandia organizuje intensywny kurs. Tegoroczny kurs odbędzie się w Finlandii – Kemi – Tornio University. 
Ideą IP jest zorganizowanie „interdyscyplinarnego maratonu”, który będzie wspierał małe i średnie przedsiębiorstwa. Studenci, w międzynarodowych interdyscyplinarnych zespołach, będą budowali biznesowy model fińskiego przedsiębiorstwa turystycznego. Zbudowany model biznesowy zostanie wykorzystany przez przedsiębiorstwo do rozwoju. Wszystkie raporty i materiały z intensywnego kursu zostaną opublikowane na specjalnej platformie OpenMoodle. Według wstępnych planów w następnym roku gospodarzem intensywnego kursu będą Węgrzy. Od stycznia studenci oraz nauczycie z partnerskich uczelni spotykają się na cyklicznych video-konferencjach w celu przygotowania się do spotkania kwietniowego w Finlandii.

Dni Otwarte

Szczegóły
Opublikowano: 28 marzec 2013

Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży zaprasza na „Dzień Otwartych Drzwi”. Na wszystkich maturzystów, ale nie tylko czekamy 4 i 5 kwietnia od godz. 9 do 14.  A w programie m.in.

 

PLAN SZCZEGÓŁOWY DNI OTWARTYCH

Budynek dydaktyczny – Akademicka 1

 

Gdzie

Kto

Co

Część A

Wacław Tarnacki

Zagraj z mistrzyniami, gra w tenisa stołowego

Część A

Jacek Bochenko

Muzyczny Garaż PWSIP – muzyka na żywo

Część A

Instytut Wychowania Fizycznego

maszyna do mierzenia siły kopnięcia

Część A

Stoisko informacyjne – Dział Spraw Studenckich

Informatory, jabłka

Część A

Izabela Nowakowska, Mieczysław Mertin

Stoisko Erasmus

Część B

 p. I

Biblioteka

Prezentacja Zbiorów

Część B

parter

 

Praca Socjalna

Prezentacja kierunku

Część B

sale B2.6 i B2.5

 

Filologia Angielska z Technologią Informacyjną

Prezentacja kierunku:

"An American in Łomża" Lynn Rabas w tłumaczeniu Radka Brzezińskiego

 "Angielska fonetyka na wesoło" Michał Wyciński (po polsku)

Pracownie B2.6 i B2.5 (wszystko prowadzą studenci)

film reklamowy nakręcony przez studentów Filologii

zabawa "Mad Lips"

quiz fonetyczny

quiz gramatyczny

quiz leksykalny 

Zabawy w każdej z sal potrwają około 10-15 minut. 

Część C

sala C1.9

Stoisko promocyjne Instytutu Informatyki i Automatyki

Prezentacja kierunku.

 

Część C

parter część gastronomiczna.

Prezentacja kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, Dietetyka,

Prezentacja laboratoriów.

Degustacja przekąsek przygotowanych przez studentów.

Część C

Sala C 1.13

Kierunek: Kosmetologia

piątek Pokaz przygotowania kosmetyków – dr Sylwia Chojnowska ze studentami

Budynek dydaktyczny – Akademicka 14

Gdzie

Kto

Co

Piwnica

Kierunek: Kosmetologia

Prezentacja pracowni kosmetologicznej.

Piwnica – obsługa szatni dla studentów

 

 

Parter – wejście główne

Stoisko informacyjne – Dział Spraw Studenckich

Stoisko promocyjne – informatory, ulotki, jabłka

Parter – stoisko AZS,

Magda Sepczyńska

Stoisko AZS-u

I piętro

hol

Samorząd Studencki

Prezentacja działalności, rozmowy ze studentami

I piętro

s. 114

s. 112

s. 108

Instytut Informatyki i Automatyki

czwartek godz. 9.00 – 12.00

mini wykłady:  dr Eugenia Bushowska

dr Tomasz Grześ – zaprasza na swoje zajęcia 11.30 – 12.15 s. 112

dr Adam Klimowicz – zaprasza na swoje zajęcia – 10.45 – 14.00 s. 108

piątek:

mgr inż. Grzegorz Rubin– mini wykłady s. 114  w godz. 9.30 – 11.15

II piętro

hol

 

Stoisko promocyjne Akademickiej Szkoły Policealnej

Pierwsza pomoc. Masaże i inne atrakcje….

II piętro

s. 210

 

Instytut Informatyki i Automatyki

piątek:

dr inż. Andrzej Sawicki- mini wykłady s. 210 w godz. 9.00 – 11.00

III piętro

sala 313

Instytut Informatyki i Automatyki

Prezentacja robotów – mgr inż. Janusz Tykocki

III piętro

Aula – 315 – Instytut Przedsiębiorczości

Wykłady tematyczne

III piętro

Instytut Medyczny im. Bł. Matki Teresy z Kalkuty

3 stanowiska - kosmetologia, dietetyka i pielęgniarstwo.

Kosmetologia - pielęgnacja paznokci,

Dietetyka - pomiar wagi ciała i wyliczenia BMI, pomiary fałdomierzem.

Pielęgniarstwo - pomiar tętna, ciśnienia, pokaz fantomów. 


4 i 5 kwietnia bądźcie z Nami. Akademicka 1 i 14.

PWSIP w Łomży. Zapraszamy

OFIARUJ 1% I POMÓŻ NASZEJ KOLEŻANCE EDYCIE

Szczegóły
Opublikowano: 22 marzec 2013

Edyta Jańczuk, studentka zarządzania na naszej uczelni, potrzebuje naszej pomocy w zbieraniu pieniędzy na rehabilitację, która jest jej niezbędna po przeżyciu ciężkiego urazu czaszkowo-mózgowego. 

Edyta jest radosną i wspaniałą dziewczyną i nie możemy zostawić jej w potrzebie. 

Żeby to zrobić potrzeba niewiele.

Wystarczy, że w rocznym zeznaniu podatkowym, wpiszemy:

  1. obliczoną kwotę 1 % podatku
  2. KRS0000037904
  3. Fundacja Dzieciom, „Zdążyć z Pomocą”, ul. Łomiańska 5, Warszawa, koniecznie z dopiskiem: na rehabilitację Edyty Jańczuk, subkonto 2442 (jeśli tego nie dopiszemy, pieniądze zostaną przekazane na cele fundacji, a nie Edyty!!!) 

Dla każdego z nas, to żaden wysiłek – a WIELKA POMOC!!! 

Dziękujemy

TURNIEJ TENISA STOŁOWEGO pod patronatem JM Rektora PWSIiP

Szczegóły
Opublikowano: 18 marzec 2013

Fenomenalnie zakończył się ostatni w tym roku szkolnym Turniej Tenisa Stołowego w grze pojedynczej dla klas gimnazjalnych w ZSM nr 3 w Grajewie. Piotrek Poniatowski (2b) pokazał, że jest w wielkiej formie. Wygrał turniej i zdobył puchar PWSIiP Łomża. Tomek Zawistowski uległ Piotrkowi w finałowym spotkaniu i zdobył srebrny medal, a Adam Wróbel wywalczył brązowy medal. Wszyscy zawodnicy, a było ich 16 dumnie promowali zdrowie i aktywny tryb życia. Sponsorem nagród było PWSIiP Łomża. 

Arkadiusz Kadyszewski

    Finaliści  Turnieju Tenisa Stołowego z p. A. Kadyszewskim, absolwentem IWF PWSIiP

MSZA ŚW. w INTENCJI Św. P. PROF. DR HAB. ANTONIEGO JAKUBCZAKA

Szczegóły
Opublikowano: 18 marzec 2013

ZAPROSZENIE

MSZA ŚW. w INTENCJI Św. P. PROF. DR HAB. ANTONIEGO JAKUBCZAKA

 Wszystkich członków naszej społeczności zapraszamy na Mszę św. w rocznicę śmierci Pana Profesora Antoniego Jakubczaka, Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą.

Masza Św. zostanie odprawiona w dniu 21 marca 2013 r. o godz. 12.00, w kościele pw. Matki NMP Częstochowskiej, ul. Poznańska 137.

W związku z tym, JM Rektor PWSIiP w Łomży ogłosił godziny rektorskie w dniu 21.03.2013 r. od 11.50 do 13.00. 

Dr hab. Robert Charmas wybrany na Rektora PWSIiP na kadencję 2013 – 2017

Szczegóły
Opublikowano: 14 marzec 2013

 Kolegium Elektorów PWSIiP dokonało wyboru Rektora naszej uczelni. Został nim, na drugą kadencję, dotychczasowy

JM Rektor dr hab. Robert Charmas, prof. PWSIiP. 

Rektor Elekt zaproponował na Prorektora ds. dydaktyki i spraw studenckich panią dr Krystynę Leszczewską.

Elektorzy głosować będą nad przyjęciem tej kandydatury  22.03.2013 r. 

{gallery}stories/galeria/wyboryrektora{/gallery}

Spotkanie w sprawie letnich praktyk w Wielkiej Brytanii

Szczegóły
Opublikowano: 14 marzec 2013

 

W dniu 17 kwietnia 2013 o godz. 10.30 w sali 315 odbędzie się spotkanie w sprawie letnich praktyk w Wielkiej Brytanii Z Panią Anną Rosa.

Terminy i miejsca wyjazdów będą dostępne w Biurze Karier pok. nr. 10 od 19.03.2013r.

Liczba miejsc ograniczona.

Wszystkich zainteresowanych wyjazdem na praktyki serdecznie zapraszamy!


15 lat PWSZ: wygrane szanse - bariery rozwoju

Szczegóły
Opublikowano: 13 marzec 2013

Państwowe wyższe szkoły zawodowe od 15 lat są szansą młodzieży na zdobycie wyższego wykształcenia i pracy. Jest ich już 36. Działają tam, gdzie warunkiem awansu społecznego jest bezpłatne studiowanie blisko domu. Odpowiadają na potrzeby regionów, dają kadrę  małym i średnim przedsiębiorstwom. Raport 15-lecia PWSZ - przygotowany przez Konferencję Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych i Fundację Edukacyjną „Perspektywy” - pokazuje nie tylko wygrane szanse, ale także bariery, które  trzeba pokonać, aby potencjał tych uczelni mógł być pełniej wykorzystany.

Państwowe wyższe szkoły zawodowe zaczęto powoływać na mocy „Ustawy o wyższych szkołach zawodowych” uchwalonej w czerwcu 1997 roku. Już w październiku 1998 roku wystartowało dziewięć  uczelni, które nie tylko „przyszły do młodzieży”, ale miały odpowiedzieć na potrzeby miejscowego rynku pracy, czyli tworzyć praktyczne profile kształcenia. 

Pierwszym miastem w Polsce, w którym uruchomiono Państwową Wyższą Szkołę Zawodową, był Tarnów, kolejne uczelnie powołano do działania w Legnicy, Elblągu, Nowym Sączu, Jeleniej Górze, Gorzowie Wielkopolskim, Sulechowie, Jarosławiu. Powstanie następnych uczelni zawodowych, już po reformie administracyjnej kraju w styczniu 1999 roku, było formą rekompensaty za utracony status województwa. 

Większość uczelni (28)  zlokalizowanych jest w miastach, które w latach 1975-1999 były siedzibami województw i liczyły ponad 50 tys. mieszkańców. Jedynie w sześciu przypadkach uczelnie powstały w miastach liczących poniżej 50 tys. mieszkańców. Dwie powstały w miastach już posiadających uczelnie akademickie. Ciekawe jest rozmieszczenie geograficzne uczelni – aż po 5 znalazło się w woj. podkarpackim i wielkopolskim, po 4  w woj. dolnośląskim i małopolskim, po 3  w lubelskim. 

Bilans 2013 

  • Według stanu na marzec 2013 roku w Polsce jest 36 Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych. 
  • PWSZ posiadają łącznie 344 uprawnienia do kształcenia na kierunkach studiów, z czego 330 na studiach I stopnia. 
  • W dziewięciu uczelniach studenci mogą kontynuować naukę na 
  • II stopniu kształcenia – studiach magisterskich (14 uprawnień).
  • W PWSZ studiuje obecnie 80 tys. studentów, z czego 56 tys. na studiach stacjonarnych i 21 tys. na studiach niestacjonarnych. 
  • Swoją wiedzę przekazuje im prawie 5 tys. wykładowców i nauczycieli akademickich.
  • PWSZ posiadają 34 domy studenckie dla 3 tys. osób. 
  • Z pomocy materialnej oferowanej przez uczelnie korzysta ok. 24 tys. studentów. 
  • Od momentu powstania PWSZ ukończyło ponad 210 tys. absolwentów, z czego 143 tys. na studiach stacjonarnych.
  • Publiczne uczelnie zawodowe wykształciły  21 tys. absolwentów studiów podyplomowych. W tym roku akademickim mają łącznie 2 727 słuchaczy.

Interesy tych uczelni reprezentuje Konferencja Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych (KRePSZ) -  zrzeszenie osób fizycznych, rektorów reprezentujących polskie publiczne wyższe szkoły zawodowe (PWSZ), mające na celu współpracę tych szkół, dbanie o ich interesy i reprezentację w środowisku szkolnictwa wyższego, zarówno w kraju, jak i za granicą. Przewodniczącym KRePSZ  jest prof. dr hab. Józef Garbarczyk, rektor PWSZ w Gnieźnie. 

Fundacja Edukacyjna Perspektywy we współpracy z KRePSZ opublikowała w marcowym numerze miesięcznika Perspektywy raport na temat dorobku i wyzwań grupy państwowych wyższych szkół zawodowych z okazji 15-lecia ich działalności. Raport 15-lecia PWSZ „Uczelnie przyszłości” oparty jest na badaniu ankietowym Fundacji Edukacyjnej „Perspektywy”: Państwowe wyższe szkoły zawodowe w Polsce 2013, luty 2013 (odpowiedzi od 36 uczelni), rocznik GUS: „Szkoły wyższe w Polsce i ich finanse 2012”, dane MNiSW: „Wykaz uczelni publicznych nadzorowanych przez Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego”.

Pełna wersja Raportu dostępna jest w serwisie www.pwsz.perspektywy.pl

Dodatkowe informacje:

Katarzyna Grzesiak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 61-424-29-42

Magda Rulska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 622 64 10, wew. 13

Dzień Erasmusa 2013 w PWSIP

Szczegóły
Opublikowano: 12 marzec 2013

Tegoroczny Dzień Erasmusa w PWSIP odbył się 7 marca. Impreza organizowana przez Dział Współpracy z Zagranicą cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony studentów i pracowników uczelni. 

Podczas imprezy studenci - stypendyści Programu opowiedzieli o studiowaniu za granicą i zaprezentowali swoje doświadczenia z pobytu na wymianie. Na spotkaniu obecni byli zagraniczni studenci z partnerskich uczelni: Silvia Kirilova i Iva Todorova (Bułgaria), Lucia Melgar (Hiszpania), Cem Kosmeci(Turcja), Tamer Say (Turcja) Ahmet Ertas( Turcja).

Czytaj więcej...

SPOTKANIE WYBORCZE KANDYDATA NA REKTORA PWSIiP na kadencję 2013-2017

Szczegóły
Opublikowano: 07 marzec 2013

Komisja Wyborcza PWSIiP w Łomży zaprasza Studentów, Pracowników i wszystkich zainteresowanych na spotkanie wyborcze kandydata na Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży na kadencję 2013-2017, dr hab. Roberta Charmasa, prof. PWSIiP. 

Spotkanie wyborcze odbędzie się w dniu 12.03.2013 r. w auli (s. 315) budynku głównego, o godzinie 12.30.

Zgodnie z zapisami § 13 p. 3 Regulaminu Wyborczego do Uczelnianych Organów Kolegialnych i Jednoosobowych PWSIiP, na zebraniu wyborczym prawo zadawania pytań kandydatowi na Rektora mają członkowie Kolegium Elektorów oraz obecni na zebraniu studenci i pracownicy uczelni. Pytania mogą dotyczyć pracy zawodowej kandydata orz jego koncepcji działalności i rozwoju uczelni.    

W celu umożliwienia wszystkim zainteresowanym uczestnictwa w spotkaniu, Komisja Wyborcza wystąpiła o ogłoszenie godzin rektorskich. Decyzją JM Rektora godziny rektorskie zostały ogłoszone w dniu 12. 03. 2013 r. w godz. 12.15 – 13.30. 

Powołano Radę Praktyków Instytutu Przedsiębiorczości PWSIiP w Łomży

Szczegóły
Opublikowano: 07 marzec 2013

Rada Praktyków Instytutu Przedsiębiorczości PWSIiP w Łomży powołana została w celu zacieśnienia współpracy nauki z biznesem i stanowić będzie gremium doradcze i opiniujące dla władz i pracowników naukowo-dydaktycznych Instytutu. Aby dobrze przygotować studentów do potrzeb współczesnego rynku pracy Rada Praktyków Instytutu Przedsiębiorczości zaangażowana będzie w proces kształcenia, tworzenia programu studiów i praktyk zawodowych.

28 lutego 2013 roku odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Praktyków Instytutu Przedsiębiorczości PWSIiP w Łomży.

Skład Rady Praktyków Instytutu Przedsiębiorczości PWSIiP w Łomży:

  • Edward Dąbrowski - Właściciel firmy „EDPOL”
  • Beniamin Dobosz - Wiceprezydent Miasta Łomża
  • Grzegorz Kura k - Właściciel „CENTER-MEBEL Akcesoria Meblowe Grzegorz Kurak” P.U.H.
  • Adam Miara - Doradca ds. finansowych i systemów zarządzania jakością w firmie NEGRESCO
  • Andrzej Pyliński - Dyrektor Banku PKO BP Oddział Łomża
  • Katarzyna Raciborska -  Dyrektor Kredyt Bank Oddział Łomża
  • Adam Sowa - Wicestarosta Łomżyński
  • Roman Styła-  Współwłaściciel firmy "Pianpol" Styła - Sp.J.
  • Artur Truszkowski - Wiceprezes Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, współwłaściciel firmy Ogrodom
  • Maciej Zajkowski - Prezes Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, właściciel „Zajkowski Logistyka” Sp. z o.o. i „Euro - Sped – Service” Sp. z o.o.
  • Tadeusz Zysik - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kolnie

Podczas inauguracyjnego spotkania wszyscy zaproszeni do Rady otrzymali z rąk Rektora PWSIiP – dr hab. Roberta Charmasa i Dyrektora Instytutu Przedsiębiorczości – dr hab. Bogusława Plawgo NOMINACJE NA CZŁONKA RADY PRAKTYKÓW INSTYTUTU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI.

Dyrektor Instytutu  Przedsiębiorczości, dr hab. Bogusław Plawgo podkreślił, że nowoczesna uczelnia powinna dążyć do tego, aby jej absolwenci odpowiadali na zapotrzebowanie jakie pojawia się w otoczeniu gospodarczym.

Powołanie Rady Praktyków Instytutu Przedsiębiorczości PWSIiP w Łomży to również odpowiedź Instytutu Przedsiębiorczości na wymogi jakie niesie za sobą nowelizacja ustawy o szkolnictwie wyższym, gdzie niezmiernie ważnym aspektem funkcjonowania uczelni jest realna współpraca z pracodawcami w tworzeniu nowych, atrakcyjnych kierunków i specjalności dostosowanych do potrzeb rynku pracy.

Czytaj więcej...

Dzień Erasmusa

Szczegóły
Opublikowano: 04 marzec 2013

Dział Współpracy z Zagranicą PWSIP  w Łomży
zaprasza na Dzień Erasmusa
stypendia zagraniczne 
07. 03. 2013 r. (czwartek) - godz. 9:00 -  15:00.

Hol / Budynek A - parter

W PROGRAMIE:

  • informacje dla studentów nt. wyjazdów na studia i staże
  • informacje dla pracowników uczelni nt. wyjazdów w celach dydaktycznych i szkoleniowych
  • spotkania ze stypendystami Erasmusa (relacje z zagranicznych pobytów stypendialnych)
  • spotkania z koordynatorami Programu Erasmus
  • spotkania ze studentami zagranicznymi studiującymi w PWSIP
  • zapoznanie się z ofertą edukacyjną uczelni partnerskich

PWSIiP w pierwszej połowie stawki światowych uczelni ocenianych w rankingu WEBOMETRICS

Szczegóły
Opublikowano: 20 luty 2013

Webometrics to największy akademicki ranking uczelni wyższych.  W tegorocznej edycji rankingu prowadzonego przez CSIC  (Consejo Superior de Investigaciones Cientificas - Najwyższą Radę Badań Naukowych w Madrycie) ocenionych zostało ponad 21 tysięcy (!!) uczelni z całego świata.

W tym licznym gronie nasza uczelnia uplasowała się sporo powyżej granicy pierwszej połowy, bo na 8614 miejscu. Daje to nam 168 pozycję wśród 469 polskich wyższych uczelni, zarówno publicznych jak prywatnych. Pozostałe uczelnie łomżyńskie w rankingu znalazły się znacznie niżej. Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego w Łomży  zajęła miejsce 12771, a Wyższa Szkoła Agrobiznesu w Łomży  na pozycji 13432. Aby znaleźć się na naszym miejscu  „Jański” musiałby pokonać ponad 4000 uczelni, natomiast „Agrobiznes”  prawie 5000 uczelni.

PWSIiP w rankingu Webometrics poknała także kilka innych uczelni z regionu, które zajęły miejsca następujące:

  • 9174  - Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku
  • 11894 - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Suwałkach
  • 14260 - Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku
  • 16951- Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna w Ostrołęce
  • 17019 - Wyższa Szkoła Menedżerska w Białymstoku
  • 17124 - Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Ostrołęce

    * ranking jest od 2004 roku publikowany przez Cybermetrics Lab, grupę badawczą hiszpańskiej Krajowej Rady Badawczej (CSIC)  Ranking jest odświeżany dwa razy w roku. Pełny ranking pod adresem: www.webometrics.info/en . 
  1. WSPÓLNA POLITYKA ROLNA UE A PRYNCYPIA STRATEGII ROZWOJU REGIONU PODLASKIEGO
  2. II Samorządowy Turniej Piłki Nożnej
  3. MSZA ŚW. ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO ŁOMŻY
  4. Pearson Test of English - TY TEŻ MOŻESZ GO ZDOBYĆ !

Strona 56 z 64

  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Transport drogowy
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej
  • Social media

  • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
  • Kontakt

  • Akademia Łomżyńska
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@al.edu.pl
  • Strona główna - Biuletyn Informacji Publicznej Akademii Łomżyńskiej
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Mapa strony - Pomoc - Kontakt