O Jakości kształcenia
Jakość kształcenia jest, obok działalności naukowej, kluczowym elementem naszego działania. Celem polityki jakości kształcenia jest zapewnienie edukacji na najwyższym poziomie, tak aby absolwenci AŁ posiadali wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne cenione na rynku pracy i dostosowane do zmieniających się potrzeb otoczenia.
Projakościowa działalność w Akademii Łomżyńskiej obejmuje:
- zapewnianie spójności realizowanych na prowadzonych kierunkach programów studiów z Polską i Europejską Ramą Kwalifikacji;
- przekazywanie studiującym wiedzy opartej o aktualny stan nauki oraz najnowsze kierunki jej rozwoju, w dziedzinach i dyscyplinach badań prowadzonych przez AŁ; ciągłe monitorowanie i doskonalenie programów studiów;
- poszerzanie/aktualizację oferty edukacyjnej zgodnie z potrzebami rynku pracy;
- tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju umiejętności i zainteresowań studiujących w celu umożliwienia im maksymalnego rozwoju intelektualnego poprzez wspieranie działalności kół naukowych, wprowadzenie systemu motywacyjnego opartego o stypendia, utrzymywanie międzynarodowej współpracy, w szczególności w obszarze kształcenia;
- zapewnianie studiującym kontaktu z kadrą o bogatym doświadczeniu praktycznym zdobytym poza uczelnią, o wysokich kompetencjach naukowych i dydaktycznych oraz stwarzanie im środowiska stymulującego potrzebę nauki i rozwoju a także propagowanie postawy zaangażowania w podejmowaną pracę, cechującą się otwartością umysłu i interdyscyplinarnym podejściem do problemów typowych dla danego kierunku studiów;
- promowanie rozwoju kadry naukowej: tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju naukowego i doskonalenia umiejętności dydaktycznych kadry akademickiej AŁ, w szczególności poprzez umożliwienie współpracy z krajowymi i międzynarodowymi ośrodkami naukowo-akademickimi, udostępnienie narzędzi oceny umożliwiających zdefiniowanie mocnych i słabych stron kadry w celu jej dalszego rozwoju, zapewnienie możliwości odbywania szkoleń i staży;
- rozwój współpracy międzynarodowej w zakresie badań naukowych oraz wyjazdów kadry i studentów do uczelni zagranicznych;
- monitorowanie i analizę procesu kształcenia, w tym weryfikację i walidację efektów uczenia się, ocenę jakości programów studiów, ocenę jakości metod i warunków prowadzenia zajęć;
- cykliczne badania jakości kształcenia przeprowadzane wśród studentów i absolwentów uczelni;
- monitorowanie losów zawodowych absolwentów we współpracy z Biurem Karier;
- włączenie studentów i interesariuszy zewnętrznych w budowanie i ocenę jakości kształcenia na Wydziale;
- dbanie o wysoki poziom infrastruktury, nowoczesne wyposażenie pracowni dydaktycznych, dostęp do materiałów dydaktycznych i najnowszej literatury naukowej oraz korzystanie z technologii informacyjnej jako wsparcia procesu dydaktycznego.
Za jakość kształcenia odpowiedzialni są wszyscy członkowie społeczności Uczelni: władze, nauczyciele, pracownicy administracji, studenci.
Wykaz najważniejszych dokumentów związanych z zapewnianiem jakości kształcenia:
- Uchwały Senatu
- Uchwała Nr 80/2019 w sprawie: określenia procedury określającej zasady potwierdzania efektów uczenia się w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
- Uchwała Nr 95/2019 w sprawie: wyrażenia opinii dot. Regulaminu przyznawania nagród Rektora PWSIiP w Łomży nauczycielom akademickim oraz arkuszy okresowej oceny nauczyciela akademickiego zatrudnionego w PWSIiP w Łomży
- Uchwała Nr 5/2024 w sprawie: Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością Kształcenia w Akademii Łomżyńskiej
- Zarządzenia Rektora
- Zarządzenie Nr 121/19 w sprawie: wprowadzenia Regulaminu działalności badawczej w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
- Zarządzenie Nr 8/2019 w sprawie: zmiany zarządzenia nr 43/2018 z dnia 30.04.2018r. w sprawie zasad składania, archiwizowania i kontroli antyplagiatowej prac dyplomowych w PWSIiP w Łomży
- Zarządzenie Nr 96/20 w sprawie: wprowadzenia zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
- Zarządzenie Nr 72/2020 w sprawie: przyjęcia procedury składania wniosków o dofinansowanie projektów dotyczących prowadzenia prac badawczych
- Zarządzenie Nr 94/20 w sprawie: określenia zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych, weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się oraz przeprowadzania egzaminów i zaliczeń w roku akademickim 2020/2021 w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
- Zarządzenie Nr 96/20 w sprawie: wprowadzenia zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
- Zarządzenie Nr 110/20 w sprawie: określenia formy realizacji zajęć dydaktycznych w PWSIiP w Łomży w roku akademickim 2020/2021
- Zarządzenie Nr 111/20 w sprawie: wprowadzenia zasad przechowywania dokumentacji dydaktycznej wytworzonej w procesie kształcenia
- Zarządzenie Nr 9/2021 w sprawie: zmiany Zarządzenia Nr 110/2020 Rektora PWSIiP w Łomży z dnia 20.10.2020 r. w sprawie określenia formy realizacji zajęć dydaktycznych w PWSIiP w Łomży w roku akademickim 2020/2021
- Zarządzenie Nr 28/2022 w sprawie: określenia maksymalnej liczby prac dyplomowych przydzielanych promotorom
- Zarządzenie Nr 44/2022 w sprawie: zasad składania, archiwizowania i kontroli antyplagiatowej prac dyplomowych w Akademii Nauk Stosowanych w Łomży
- Zarządzenie Nr 62/2022 w sprawie: ustalenia liczebności grup studenckich dla poszczególnych form i rodzajów prowadzonych zajęć dydaktycznych
- Zarządzenie Nr 51/2024 w sprawie: zmian do Zarządzenia Rektora Akademii Łomżyńskiej Nr 45/2023 z dnia 26.06.2023 r. w sprawie zasad realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych