Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN
Herb Polski

Akademia Łomżyńska - Logo

      • Rekrutacja
      • Ważne terminy
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informacja dla cudzoziemców
      • Kontakt
      • Oferta kształcenia
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Studia podyplomowe
      • Kursy i szkolenia
      • więcej
      • Dom Studenta
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Film o Uczelni
      • Widok na panoramę Łomży od strony Piątnicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure for Students
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Plany i sesje
      • Organizacja roku
      • Plany zajęć
      • Sesje egzaminacyjne
      • Samorząd Studentów
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Dla osób niepełnosprawnościami
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Psycholog online
      • więcej
      • Biuro Karier
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • Generator kont Wi-Fi
      • Centralny wydruk
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure Dev Tools for Teaching
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Doktoraty i habilitacje
      • Nauka
      • Aktualności
      • Rozwój naukowy
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Czasopismo
      • Stypendia
      • Przydatne linki
      • Projekty
      • Aktualności
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Źródła finansowania
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Regulamin
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Dokumenty do pobrania
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • HR Excellence in Research
      • Wyróżnienie Logo HR
      • Karta Naukowca
      • Etapy wdrożenia
      • Struktura organizacyjna
      • Oferty pracy dla naukowców
      • Dokumenty i dodatkowe informacje
      • Kontakt
      • ul. Akademicka 14, pok. 9
        tel. 86 216 82 79

      • więcej
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Programy NAWA
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Blended Intensive Programmes
      • Green Travel
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
      • Fundacja MIRD
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Uczelnia
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Historia
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Social media
      • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
      • Akademickie Centrum Języków Obcych
      • O nas
      • Wydarzenia
      • Kursy językowe
      • Pearson Test of English
      • Kontakt
      • więcej
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 130 000 złotych netto
      • Zamówienia powyżej 130 000 złotych netto
      • Szacowanie wartości zamówienia
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Czasopismo
      • Dla autorów
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Nauka
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

Nauka na wesoło i zdrowo w PWSIiP

Szczegóły
Opublikowano: 03 marzec 2015
{rokbox size_t=|200|}images/stories/galeria/akademia_szesciolatka_marzec/fot7.JPG{/rokbox}

Odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Akademia Sześciolatka. A auli Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży ponad czterystu przedszkolaków z łomżyńskich i okolicznych placówek zdobywało wiedzę poprzez zabawę. Spektakl „Nikt z nas nie chce chorować, każdy pragnie zdrowie zachować” przygotowali studenci pielęgniarstwa Instytutu Medycznego PWSIiP.

- Scenariusz przedstawienia napisałyśmy wspólnie z Beatą Matysiak – mówi Marta Reska, studentka PWSIiP. – Zanim zdecydowałam się na pielęgniarstwo, ukończyłam filologię polską, a w związku  tym łatwo mi przychodzi operowanie rymem, konstruowanie fabuły, którą można później przenieść z powodzeniem na scenę.

 Jadwiga Murawska, podobnie jak jej koleżanki i koledzy z roku, niebawem obroni w PWSIiP tytuł magistra pielęgniarstwa. Obecnie pracuje na oddziale ratunkowym łomżyńskiego szpitala. W przedstawieniu dotyczącym zasad bezpieczeństwa i zdrowego stylu  życia wcieliła się w postać najstarszej i jednocześnie najzdrowszej mieszkanki Łomży.

- Dzięki zaangażowaniu koleżanek i kolegi Andrzeja oraz wypożyczeniu z Teatru Lalki i Aktora w Łomży drobnych elementów scenografii, udało nam się skonstruować całkiem zabawne i pouczające przedstawienie. Największa nagrodą były oczywiście reakcje dzieci, ich aplauz, spontaniczny śmiech, każda nieprzewidywalna interakcja z nami – twierdzi Jadwiga Murawska.

Oprócz strawy dla ducha, była także strawa dla ciała i intelektu – dzieci otrzymały zdrowe i smaczne, marchewkowe ciasteczko oraz książeczkę „Dieta dla zielonej planety”, z której dowiedziały się, że kupując produkty z własnego regionu zmniejszają emisję spalin związaną z transportem oraz stymulują  rozwój lokalnej gospodarki.

- Międzynarodowy projekt „Diet for a green planet” był realizowany przy współpracy  Miejskiego Żłobka nr 1, Przedszkola Publicznego nr 8 i Przedszkola Publicznego nr 2 w Łomży z lokalnymi producentami ekologicznej żywności – mówi Agnieszka Bućkowska, koordynator projektu oraz dyrektor Przedszkola Publicznego nr 8. – Nasz placówka zaopatruje się tylko w żywność zdrową, pochodząca z okolicznych  gospodarstw ekologicznych. Liczymy, że inne placówki edukacyjne, w których odbywa się zbiorowe żywienie najmłodszych, wybiorą podobną ścieżkę.

Akademia Sześciolatka została zorganizowana przez PWSIiP przy współpracy z Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji.

- Dzieci jak zwykle okazały się fenomenalne, uśmiechnięte i otwarte na zdobywanie nowych informacji – podsumowała Anna Borawska, pracownik PWSIiP i ŁCRE oraz prowadząca spotkanie z przedszkolakami.

{gallery}stories/galeria/akademia_szesciolatka_marzec/{/gallery}

Erasmus+ Open Day na PWSIiP w Łomży

Szczegóły
Opublikowano: 02 marzec 2015

12.03.2015, godz. 9:30-13:00

aula im. prof. A. Jakubczaka

ul. Akademicka 1 (nowy budynek PWSIiP)

PLAN SPOTKANIA

9.30 – 9.40

Powitanie zgromadzonych gości. Prezentacja Programu Erasmus+ na PWSIiP

mgr Lilianna Rywacka - kierownik DBiWM

9:40 – 10:30

Prezentacja Erasmus Professional & Practice Placement in Greece, Cyprus & Dubai

Karolina Wojcik - Assistant Manager
Rhodesnow UAB, Litwa

10:30-10:45

Prezentacja University of the Basque Country (Hiszpania)

Jing Jing Xu

10:45-11.00

Prezentacja Afyon Kocatepe University (Turcja)

Merve Yilmaz , Özlem Altuntaş , Reşit Kurnaz

11:00-11:15

Prezentacja o praktykach w Toyo Aventura

Martyna Masłowska, Martyna Ramotowska, Anita Ramotowska, Zbigniew Dziekoński

11:15-12:00

Prezentacja Erasmus Professional & Practice Placement in Greece, Cyprus & Dubai

Karolina Wojcik - Assistant Manager
Rhodesnow UAB, Litwa

12:00-12:15

Prezentacja o praktykach w Szkole Językowej Community Revival, UK

Marta Wasik

Paulina Sekścińska

12:15-12:30

Prezentacja University of Aksaray (Turcja)

Sebastian Jackowski, Zbigniew Dziekoński, Anita Ramotowska

12:30-12:45

Prezentacja Lapland University of Applied Sciences (Finlandia)

Katarzyna J. Gwardiak-Jones

12:45-13:00

Prezentacja Baden-Wuerttemberg Cooperative State University (Niemcy)

Monika Bukowska

 

Działania charytatywne studentów PWSIiP widziane okiem studenckiej telewizji

Szczegóły
Opublikowano: 25 luty 2015

IV Samorządowy Turniej Piłki Nożnej przeszedł do historii.  Środki finansowe zebrane podczas tegorocznej edycji , blisko 2 tys. złotych, trafią na konto Krzysztofa Blusiewicza , studenta Informatyki PWSIiP, który uległ poważnemu wypadkowi komunikacyjnemu.

Turniej zorganizowało Akademickie Forum Samorządowe, czyli koło naukowe działające przy Instytucie Przedsiębiorczości PWSIiP.

- Przedsiębiorczość to także empatia, umiejętność zorganizowania akcji charytatywnej, która jednocześnie będzie atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego – przekonuje Justyna Konopka, sekretarz Akademickiego Forum Samorządowego. – Krzyśkowi możemy także pomóc przekazując na jego rzecz 1 proc. podatku dochodowego.

Bliższe informacje dotyczące Krzysztofa można odnaleźć na stronie internetowej www.blusiewicz.gogler.pl.

Zapraszamy także do obejrzenia filmu przygotowanego przez telewizję Studenckim Okiem Kamery.

 

Wyniki tegorocznej rywalizacji:
I miejsce – Powiat Łomżyński
II miejsce – ŁKS i Przyjaciele
III miejsce – OSM Piątnica
W turnieju zagrały również drużyny: Komendy Miejskiej Policji w Łomży, Rada Miejska w Łomży, Samorząd Studencki PWSIiP.


Dziękujemy wszystkim za udział w turnieju i mamy nadzieję, że za rok znów spotkamy się na boisku w równie szczytnym celu – mówi Milena Karwowska, Przewodnicząca Samorządu Studentów PWSIiP.

Spotkanie z cyklu Akademia Sześciolatka

Szczegóły
Opublikowano: 24 luty 2015

Już niebawem, 3 marca, mury Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży wypełnią się gwarem przedszkolaków.
Zapraszamy na kolejne wydanie Akademii Sześciolatka PWSIiP.
Przedstawienie dotyczące zdrowego trybu życia przygotują studenci Instytutu Medycznego PWSIiP, a maluchy otrzymają ekologiczne batoniki oraz książeczki kulinarne z przepisami na zdrowe i smaczne potrawy.
Po raz kolejny spotkanie z młodymi sympatykami naszej Uczelni poprowadzi mgr. Anna Borawska, przedstawicielka PWSIiP oraz ŁCRE.
Pierwsza grupa dzieci pojawi się w auli im. prof. A. Jakubczaka (ul. Akademicka 1) o godz. 9.15, a grupa druga o godz. 10.45.
Zapraszamy do wspólnej zabawy z nauką!

Żegnamy Ciebie Natalko

Szczegóły
Opublikowano: 24 luty 2015

Odeszła od nas wyjątkowa studentka, wyjątkowy człowiek. Społeczność akademicka – Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży oraz Samorząd Studencki –  żegna ś.p. Natalię Kłosińską.

Natalię, którą zapamiętamy jako nadzwyczaj pozytywną i aktywną osobę, jako uczynną i zawsze uśmiechniętą koleżankę, z którą współpracowaliśmy przy różnych studenckich inicjatywach.

Natalia potrafiła być konsekwentna, ale jednocześnie podchodziła do różnych spraw z dystansem, a do problemów swoich kolegów i koleżanek z empatią.Jako studentka Pielęgniarstwa w swoich działaniach starała się dbać o innych. Zawsze uśmiechem i dobrym humorem zarażała wszystkich dookoła siebie.

Twoja śmierć Natalio poruszyła naszą akademicką społeczność. Studenci wspominają Ciebie jako osobę:
„Otwartą i bardzo pomocną”
„Lubiącą angażować się w inicjatywy”
„Żywiołową”
„Energiczną i wiecznie uśmiechniętą”

Niezwykle ciężko żegnać młodych, wspaniałych ludzi. Tym bardziej jeśli ich obecność wspierała nas na duchu i wywoływała uśmiech na twarzy. Natalio, rodzina akademicka nigdy Ciebie nie zapomni.


Do zobaczenia.

Konkurs „Samorządni w Europie”

Szczegóły
Opublikowano: 23 luty 2015

Zapraszamy na konkurs wiedzy "Samorządni w Europie" przygotowany przez Akademickie Forum Samorządowe działające przy Instytucie Przedsiębiorczości PWSIiP w Łomży. Konkurs wpisuje się w  obchody 25 lecia samorządności w wolnej Polsce. Przedsięwzięcie będzie doskonałą okazją do sprawdzenia wiedzy studentów i uczniów na temat roli samorządu terytorialnego w budowaniu demokratycznego społeczeństwa obywatelskiego oraz wypływu UE na rozwój wspólnot lokalnych. Konkurs został objęty patronatem honorowym Pana Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. Patronat honorowy i nagrody w konkursie, w postaci wyjazdu  trzech laureatów do Parlamentu Europejskiego w Brukseli, zapewniła  Pani europoseł prof. Barbara Kudrycka.
Konkurs otworzy JM Rektor dr hab. Robert Charmas, prof. PWSIiP, a wykład wstępny wygłosi Pani wiceprezydent Łomży dr Agnieszka Muzyk. Cztery trzyosobowe zespoły przez siedem rund będą zmagały się z pytaniami konkursowymi. Liczymy na duże emocje.  Zachęcamy do kibicowania i wsparcia drużyn!

Termin: 17.04.2015 r. o godz. 10.00 w auli 315 PWSIiP przy ul. Akademickiej 14

 

Załączniki:

Regulamin Konkursu

Karta Zgłoszeniowa

Apel Prezydenta RP w sprawie uczczenia odrodzonej polskiej samorządności

Udowodnij, że jesteś matematycznym geniuszem w konkursie PWSIiP

Szczegóły
Opublikowano: 11 luty 2015

Rozpoczął się V Łomżyński Konkurs Matematyczny. Celem inicjatywy jest propagowanie umiejętności ścisłego, logicznego myślenia, a jej odbiorcami są uczniowie szkół ponadpodstawowych z całego kraju. Idea narodziła się w Instytucie Informatyki i Automatyki Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży.

- W poprzednich edycjach konkursu wzięło udział kilkaset uczniów, zarówno z województwa podlaskiego, jak i bardziej odległych zakątków kraju – mówi dr hab. Romuald Kotowski, dyrektor Instytutu Informatyki i Automatyki PWSIiP oraz pomysłodawca matematycznych zmagań. – Naszym obowiązkiem jest rozwijać w młodzieży kreatywność i ciekawość świata. Dlatego przykładamy olbrzymią wagę do treści zadań proponowanych uczestnikom konkursu. Pamiętajmy, że matematyka od stuleci określana jest królową nauk, gdyż stanowi idealne narzędzie do opisu rzeczywistości. W ujęci naukowym pojawia się koncepcja matematycznego modelowania świata, czyli użycia języka matematyki do opisu układów fizycznego, biologicznego, ekonomicznego i innych.

W piątej edycji konkursu przewidziane są atrakcyjne nagrody – dla zwycięzców tablety i czytnik książek elektronicznych, a dla osób wyróżnionych inne rzeczowe upominki.

- Olbrzymią zaletą naszego konkursu jest fakt, że jego pierwsze etapy nie posiadają żadnych ograniczeń terytorialnych – dodaje dr hab. Romuald Kotowski.

Młodzież zainteresowaną intelektualną rywalizacją zapraszamy do rejestracji poprzez stronę internetową:

konkursmat2015.pwsip.edu.pl

Po rejestracji każdy uczestnik otrzyma droga e-mailową numer identyfikacyjny i wygenerowany indywidualnie zestaw piętnastu zadań. Za każde poprawnie rozwiązane polecenie otrzyma 4 punkty.

Uczestnicy konkursu, którzy zakwalifikują się do drugiego etapu otrzymają  9 marca 2015 r., także drogą e-mailową, dostęp do kolejnych 15 zadań.

Finał konkursu będzie miał miejsce 11 czerwca 2015 r. w siedzibie Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży przy ul. Akademickiej 14.

Droga do wolności, czyli o akcji społecznej studentów Pracy Socjalnej

Szczegóły
Opublikowano: 03 luty 2015
{gallery}stories/galeria/akcja_zbierania_ksiazek/{/gallery}

Studenci Pracy Socjalnej Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży przekazali osadzonym w Zakładzie Karnym w Czerwonym Borze ponad sto książek. To efekt trwającej ponad miesiąc zbiórki.

- Idea narodziła się kilka miesięcy temu – wspomina Paweł Tyborowski, inicjator akcji. – Ja i moi koledzy z drugiego roku Pracy Socjalnej wybraliśmy się do Czerwonego Boru żeby zobaczyć jak wygląda codzienna resocjalizacja.

Studenci zwiedzając zakład karny dotarli do więziennej biblioteki.

- Zobaczyliśmy bardzo skromne zbiory, niektóre książki były stare i zniszczone, do tego stopnia, że już dawno powinien zająć się nimi introligator – wspomina Paweł.

Czytaj więcej...

Zapraszamy do udziału w II 24-godzinnym Maratonie Pływackim

Szczegóły
Opublikowano: 30 styczeń 2015

Instytut Wychowania Fizycznego PWSIiP w Łomży zaprasza wszystkich chętnych studentów i pracowników naszej uczelni do udziału w II 24-godzinnym Maratonie Pływackim, który odbędzie się na pływalni miejskiej nr 2 Miejskiego Ośrodka Sportu
i Rekreacji w Łomży  przy uli. Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego 15 w dniach 14-15 luty 2015.

Szczegółowe informację:

dr Jerzy F. Miller tel. 604 060 596 lub mgr Rafał Poreda tel. 506 463 092

Regulamin II 24-godzinnego Maratonu Pływackiego

Wyniki rozgrywek sportowych o puchar Rektora PWSIiP

Szczegóły
Opublikowano: 22 styczeń 2015

 

{gallery}stories/galeria/2015-01-17-tk/{/gallery}

17 stycznia 2015 roku w hali sportowej Szkoły Podstawowej nr 9 im. Olimpijczyków Polskich odbyły się I Choinkowy Turniej Piłki Ręcznej o Puchar JM Rektora  Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży oraz II Turniej Koszykówki o Puchar JM Rektora PWSIiP w Łomży.

W turnieju piłki ręcznej wzięły udział 4 drużyny, dwie mieszane składające się ze studentów PWSIiP w Łomży oraz dwie żeńskie, reprezentowane przez uczennice łomżyńskich liceów.
Celem turnieju było propagowanie rywalizacji sportowej w duchu fair play.
Zawody rozegrano systemem pucharowym. Sportowa walka była bardzo wyrównana, a drużyny uplasowały się na następujących miejscach:

  1. GUKS 2 Łomża
  2. Sportowe Świry PWSIP Łomża
  3. Landryny PWSIP Łomża
  4. Ekonomik Łomża

Organizatorami turnieju byli wykładowcy Instytutu Wychowania Fizycznego PWSIP w Łomży: mgr Katarzyna Aleksandrowicz i mgr Elwira Jabłońska.

W turnieju koszykówki wzięli udział uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych i Ogólnokształcących nr 5 w Łomży z trenerem Aleksandrą  Chodorowską, Zespołu Szkół Technicznych w Łomży z trenerem Danielem Sobczakiem oraz  Liceum Ogólnokształcące nr 1 w Łomży z trenerem Michał Bielickim.

W końcowej klasyfikacji drużyny zostały sklasyfikowane na następujących miejscach:

  1. Zespół Szkół Mechanicznych i Ogólnokształcących nr 5 w Łomży
  2. Liceum Ogólnokształcące nr 1 w Łomży
  3. Zespół Szkół Technicznych w Łomży     

Organizatorami i sędziami zawodów był wykładowcy Instytutu Wychowania Fizycznego PWSIiP w Łomży: mgr Michał Bielicki i mgr Dariusz Węgrowski.

„Nowoczesne Zarządzanie Biznesem”

Szczegóły
Opublikowano: 20 styczeń 2015

W ramach projektu „Nowoczesne Zarządzanie Biznesem” realizowanego na podstawie porozumienia ze Związkiem Banków Polskich oraz Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o. 19 stycznia 2015 w PWSIiP odbył się otwarty wykład nt. Rola rynku wymiany informacji.

Wykład wygłosiła Pani Ewa Wcisło, Regionalny Kierownik ds. Kluczowych Klientów, Koordynator Programu Edukacyjnego „Nowoczesne Zarządzanie Biznesem”. Podczas wykładu słuchacze mogli dowiedzieć się m.in. czym zajmuje się Biuro Informacji Gospodarczej, jak przebiega wymiana informacji gospodarczych oraz jak postępować w przypadku zgubienia lub kradzieży dowodu osobistego. Prowadząca wykład zachęcała do korzystania po zalogowaniu się na stronie internetowej www.alebank.pl z bezpłatnego dostępu do elektronicznych wersji uznanych czasopism fachowych, tj. Miesięcznika Finansowy Bank oraz Nowoczesny Bank Spółdzielczy. Ponadto w holu główny PWSIiP w Łomży znajdowało się stoisko edukacyjne, na którym społeczność akademicka mogła zapoznać się z materiałami edukacyjnymi dot. nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwami i zwiększenia przepływu informacji z nauki do praktyki gospodarczej.

{gallery}stories/galeria/2015-01-19/{/gallery}

 

STUDENCI ERASMUS+ NA KONFERENCJI „EVERY COUNTRY HAS ITS OWN CUSTOMS. BUSINESS CULTURE AND ETIQUETTE IN DIFFERENT COUNTRIES”

Szczegóły
Opublikowano: 20 styczeń 2015

W piątek 16.01.2015 roku zagraniczni studenci PWSIiP - stypendyści Erasmus+ wzięli udział w zorganizowanej  na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II międzynarodowej konferencji „Every country has its own customs. Business culture and etiquette in different countries”. Prelegentami byli specjaliści zajmujący się kulturą organizacji oraz sami studenci, w tym reprezentujący PWSIiP Luis Solaun Vallhonrat. Wygłosił on referat pt. „Marketing in Spain”. Konferencję uroczyście otworzył prodziekan ds. nauki i kontaktów zagranicznych Wydziału Nauk Społecznych KUL – prof. Marek Pawlak, który powitał zgromadzonych studentów z Hiszpanii, Turcji, Niemiec, Chin, Ukrainy, Litwy, Białorusi oraz Polski.

Czytaj więcej...

Spotkania Koła Naukowego Instytutu Informatyki i Automatyki

Szczegóły
Opublikowano: 20 styczeń 2015

Koło Naukowe Instytutu  Informatyki i Automatyki PWSIiP zaprasza zainteresowanych  studentów na spotkania:

  • Sekcja sieci: wtorki o godz. 15.00 w Sali 307, ul. Akademicka 14
  • Sekcja programowania:  do końca semestru zimowego brak zaplanowanych spotkań.
  • Sekcja grafiki: poniedziałki  w godzinach 10.00 – 12.00 w sali A 1.24, ul. Akademicka 1.
  • Sekcja automatyki i robotyki: środy o godzinie 16.45, pierwsze piętro sektor C, ul. Akademicka 1.

UWAGA! Terminy spotkań mogą ulec zmianie wraz z początkiem nowego semestru.
Kontakt do Zarządu Koła i poszczególnych sekcji (Sekcyjnych):

Zarząd: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekcje:

  • Sekcyjna sieci: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Sekcyjny  programowania: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Sekcyjny grafiki: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Sekcyjny Automatyki i Robotyki: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Porozumienie o współpracy podpisane pomiędzy PWSIiP a MPK

Szczegóły
Opublikowano: 14 styczeń 2015

Porozumienie o współpracy zostało podpisane (9.01.2014 r.) pomiędzy Państwową Wyższą Szkołą Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży a Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji. Dokument reguluje ogólne kwestie związane z podejmowaniem wspólnych inicjatyw, między innymi w zakresie innowacyjnych projektów, promocji obydwu instytucji oraz wdrażania w realia miejskie myśli technologicznej, która powstaje na uczelni.
- Chociaż porozumienie zostało podpisane dopiero w styczniu, to pomiędzy naszą uczelnią a miejskim przedsiębiorstwem współpraca trwa już od dawna. Jednym z jej elementów było zintegrowanie legitymacji studentów PWSIiP z systemem elektronicznych biletów – mówi dr hab. Robert Charmas, Rektor PWSIiP. – Porozumienie to kolejny krok, który tylko potwierdza dotychczasowe, bardzo dobre relacje.
Instytucje liczą, że dzięki wspólnemu działaniu pozyskają zewnętrzne środki finansowe na realizację nowatorskich projektów.
- W naszych głowach kłębi się kilkadziesiąt pomysłów i liczymy, że chociaż połowę z nich skutecznie zrealizujemy – mówi Janusz Nowakowski, Dyrektor MPK. – Przed nami obchody nadania Łomży praw miejskich, takie wydarzenie wymaga odważnych przedsięwzięć promocyjnych. Dlatego chcę, aby w mieście powstały autobusowe przystanki historyczne, które pokażą ciekawa, sześćsetletnią historię nadnarwiańskiego grodu. Oczywiście punktem wyjścia w wycieczce przez wieki będzie podróż autobusem komunikacji miejskiej.
W najbliższych miesiącach PWSIiP i MPK skoncentrują się na bardziej pragmatycznym przedsięwzięciu, czyli powstaniu przy Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży nowoczesnego przystanku.
Strony porozumienia podejmą szereg wspólnych inicjatyw. Wśród nich będą nie tylko naukowe, technologiczne, ale także „miękkie”. Już niebawem, 14 lutego, MPK i PWSIiP zorganizują wspólną akcję walentynkową. Niedługo na ulice Łomży wyruszy także autobus tematyczny Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości, który stanie się trwałym elementem miejskiej komunikacji.

{gallery}stories/galeria/por_mpk2015-01/{/gallery}

5 GRAND PRIX POLSKI WETERANÓW 17-18 stycznia 2015 Piątnica

Szczegóły
Opublikowano: 13 styczeń 2015

1. Organizatorzy:

-KU AZS PWSIiP Łomża
-SKTS Łomża

2. Współorganizatorzy:

-Miasto Łomża
-Gmina Piątnica
-Polski Związek Tenisa Stołowego

3. Termin i miejsce:

17-18 stycznia 2015r. -Gminna Hala Sportowa w Piątnicy k/Łomży ul. Szkolna 29

4. Cel Rozgrywek:

-Popularyzacja Tenisa Stołowego

5. Uczestnictwo i sposób przeprowadzania:

-Zgodnie z regulaminem rozgrywek weteranów w sezonie 2014/2015 na 12 stołach, piłeczkami celuloidowymi ***
-Zawodnicy biorą indywidualną odpowiedzialność za stan zdrowia
-Wpisowe do zawodów 40zł od zawodnika

6. Program zawodów:

14 stycznia 2015r. (środa)

godz. 21:00 zamknięcie rejestracji zawodników, zamknięcie list startowych i losowanie grup turniejów eliminacyjnych we wszystkich kategoriach wiekowych

godz. 24:00 opublikowanie na stronie www.wr.pzts.pl harmonogramu oraz kompletu tabel turniejów eliminacyjnych

16 stycznia 2015r. (piątek)

Od godz. 16:00 zakwaterowanie w hotelach zgodnie z wcześniejszymi rezerwacjami
godz. 18:00-20:00 trening na hali
godz. 19:00-21:00 kolacja

17 stycznia 2015r. (sobota)

godz. 7:00-10:00 śniadanie
godz. 9:00 rozpoczęcie gier
godz. 13:00 uroczyste otwarcie zawodów
godz.13:30-14:30 przerwa obiadowa
godz. 14:30-19:00 dalszy ciąg rozgrywek
godz. 19:00-20:00 kolacja
godz. 20:30 Wieczór Weterana (Spotkanie Integracyjne)

18 stycznia 2015r. (niedziela)

godz. 7:00-9:00 śniadanie
godz. 10:00-14:00 dalszy ciąg zawodów
godz.14:00-14:30 ceremonia zamknięcia zawodów i wręczenie nagród
godz.14:30-15:00 obiad
Wieczór Weterana koszt 45zł w restauracji ZACISZE w Piątnicy, ul. Stawiskowska 32.

7. Zgłoszenia

Prosimy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14.01.2015r. do godz. 21.00 wraz z potwierdzeniem opłaty wpisowego w wysokości 40zł na adresy e-mailowe:
• Przewodniczący Wydziału Rozgrywek PZTS- Marek Przybyłowicz
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Tel.: 607-922-249
• Wacław Tarnacki
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Tel.: 606-872-482

8. Zakwaterowanie i wyżywienie:

Rezerwacja zakwaterowania bezpośrednio w Hotelach na hasło „ 5 turniej
Weteranów-Piątnica 17-18.01.2015”
-Hotel „GROMADA” w Łomży ( 1200m od Hali Sportowej)-cena noclegu ze
śniadaniem 70zł od osoby , 18-400 Łomża ul. Rządowa 1, (pokoje 2 osobowe )
email : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
-Hotel „Belfort” w Piątnicy (500m od Hali Sportowej)-cena noclegu ze śniadaniem 80zł
od osoby , 18-421 Piątnica ul. Stawiskowska 32, (pokoje 2 i 3 osobowe)
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Motel „ZACISZE” w Piątnicy ( 300m od Hali Sportowej)- cena noclegu ze śniadaniami
70zł od osoby, 18-421 Piątnica ul. Stawiskowska 51 , (pokoje 2, 3 i 4 osobowe)
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
-Hostel MOSIR w Łomży (700m od Hali Sportowej)-cena noclegu bez śniadania 35zł
od osoby w pokoju 2 ,3 lub 4 osobowym i 50zł od osoby w pokoju 1 osobowym ,
18-400 Łomża, ul Zjazd 18. Rezerwację do Hostelu MOSIR należy przesyłać na adres
mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

-Kolacje można zamówić bezpośrednio w miejscu zakwaterowania.
-Obiady w cenie 20zł od osoby (przygotowane i wydawane w stołówce gimnazjum
obok Hali Sportowej należy zamawiać w terminie do 14.01.2015r. do godz. 21.00
na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
-Opłaty za noclegi oraz kolacje bezpośrednio w miejscach zakwaterowania.
- Opłata za obiady oraz noclegi w Hostelu MOSIR gotówką przed rozpoczęciem turnieju
lub przelewem do dnia 14.01.2015r. na konto Sportowy Klub Tenisa Stołowego
18-400 Łomża ul.Plac Kościuszki 3 Nr konta: 13 8757 0001 0000 1863 2000 0010

Opłaty: wieczór Weterana , wpisowe na konto :

Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego Państwowej Wyższej
Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości
18-400 Łomża ul. Akademicka 14
Nr konta Bank HEXA: 75 8762 0009 0007 7204 2000 0010

9. Nagrody:

4 najlepsze zawodniczki i zawodnicy w każdej kategorii otrzymują puchary, dyplomy i nagrody

10. Sprawy różne

- Biuro zawodów czynne będzie w hali sportowej w Piątnicy ul. Szkolna 29
16.01.2015r. (piątek) od godziny 16:00 do 20.00
17-18. 01.2015r. (sobota , niedziela) podczas trwania zawodów
-Po przyjeździe należy zgłosić się do biura zawodów w celu odbioru skierowania na noclegi w Hostelu MOSIR oraz wyżywienia.
Informacje szczegółowe:
Wacław Tarnacki 606-872-482

Zapraszamy na wykład otwarty! 19.01.2015

Szczegóły
Opublikowano: 13 styczeń 2015

11:30-13:00 „ROLA RYNKU WYMIANY INFORMACJI”

13:15-14:45 „ROLA RYNKU WYMIANY INFORMACJI”

Miejsce: sala 114, ul. Akademicka 14, 18-400 Łomża

Prowadzący: Ewa Wcisło, Regionalny Kierownik ds. Kluczowych Klientów, Koordynator Programu Edukacyjnego NZB

10.00-14.00 - stoisko edukacyjne w holu głównym na I piętrze, ul. Akademicka 14. Na stoisku znajdą się materiały edukacyjne „Nowoczesne Zarządzania Biznesem” (NZB)

Program "Nowoczesne Zarządzanie Biznesem" powstał w Centrum Prawa Bankowego i Informacji z inicjatywy Związku Banku Polskich. Partnerami projektu są: Biuro Informacji Kredytowej S.A., Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A., Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

Program NZB realizuje bliską współpracę z uniwersytetami i szkołami wyższymi na rzecz poszerzania praktycznej wiedzy i umiejętności studentów – przyszłych i aktualnych przedsiębiorców. Współpraca ma przyczynić się do unowocześnienia zarządzania przedsiębiorstwami, pogłębienia ogólnej wiedzy ekonomicznej oraz zwiększenia przepływu informacji między nauką a praktyką gospodarczą.

Zgodnie z zawieranymi z uczelniami porozumieniami m.in. problematyka wykorzystania informacji gospodarczych oraz elektronicznych systemów płatności i rozliczeń bezgotówkowych w nowoczesnym biznesie jest stopniowo włączana do programów nauczania - również na studiach podyplomowych.

Strony porozumienia zakładają, że współpraca przyczyni się m.in. do unowocześnienia zarządzania przedsiębiorstwami i zwiększy przepływ informacji z nauki do praktyki gospodarczej oraz wykorzystywania przez przedsiębiorców informacji gospodarczych do ograniczania ryzyka. W konsekwencji, edukacja studentów na temat systemów wymiany informacji finansowej i gospodarczej przyniesie wymierne korzyści zatrudniającym ich przedsiębiorcom w wyniku lepszego poznania przez aktualnych i przyszłych pracowników sposobów weryfikowania rzetelności płatniczej kontrahentów i stałego monitoringu spłat zobowiązań przez dłużników, zwiększy możliwości unikania transakcji z nierzetelnymi płatnikami oraz wpłynie na wzrost efektywności i wyniki finansowe przedsiębiorstw. Więcej informacji z tego zakresu znajduje się na stronach: www.cigi.pl, www.zbp.pl, www.bik.pl, www.big.pl, www.cpb.pl.

Współpraca z uczelniami wyższymi ma także na celu popularyzację elektronicznego obrotu gospodarczego, wykorzystywania nowoczesnych, elektronicznych systemów płatności i rozliczeń oraz bezpieczeństwa i szybkości płatności bezgotówkowych. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.kir.com.pl.

Więcej informacji na stronie:

http://www.alebank.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=46283&Itemid=268

XXIII Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Łomży

Szczegóły
Opublikowano: 19 grudzień 2014

Czytaj więcej...

II Turniej Koszykówki o Puchar JM Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży

Szczegóły
Opublikowano: 19 grudzień 2014

Czytaj więcej...

CHOINKOWY TURNIEJ PIŁKI RĘCZNEJ

Szczegóły
Opublikowano: 19 grudzień 2014

Czytaj więcej...

Godziny Rektorskie w dniu 17-12-2014

Szczegóły
Opublikowano: 16 grudzień 2014

Czytaj więcej...

  1. Kurs instruktora rekreacji ruchowej
  2. Maluch na Uczelni
  3. VI Forum Bibliotekarzy
  4. V Otwarty Mikołajkowy Turniej Piłki Siatkowej - wyniki

Strona 49 z 64

  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Transport drogowy
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej
  • Social media

  • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
  • Kontakt

  • Akademia Łomżyńska
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@al.edu.pl
  • Strona główna - Biuletyn Informacji Publicznej Akademii Łomżyńskiej
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Mapa strony - Pomoc - Kontakt