Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN
Herb Polski

Akademia Łomżyńska - Logo

      • Rekrutacja
      • Ważne terminy
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informacja dla cudzoziemców
      • Kontakt
      • Oferta kształcenia
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Studia podyplomowe
      • Kursy i szkolenia
      • więcej
      • Dom Studenta
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Film o Uczelni
      • Widok na panoramę Łomży od strony Piątnicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure for Students
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Plany i sesje
      • Organizacja roku
      • Plany zajęć
      • Sesje egzaminacyjne
      • Samorząd Studentów
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Dla osób niepełnosprawnościami
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Psycholog online
      • więcej
      • Biuro Karier
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • Generator kont Wi-Fi
      • Centralny wydruk
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure Dev Tools for Teaching
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Doktoraty i habilitacje
      • Nauka
      • Aktualności
      • Rozwój naukowy
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Czasopismo
      • Stypendia
      • Przydatne linki
      • Projekty
      • Aktualności
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Źródła finansowania
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Regulamin
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Dokumenty do pobrania
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • HR Excellence in Research
      • Wyróżnienie Logo HR
      • Karta Naukowca
      • Etapy wdrożenia
      • Struktura organizacyjna
      • Oferty pracy dla naukowców
      • Dokumenty i dodatkowe informacje
      • Kontakt
      • ul. Akademicka 14, pok. 9
        tel. 86 216 82 79

      • więcej
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Programy NAWA
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Blended Intensive Programmes
      • Green Travel
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
      • Fundacja MIRD
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Uczelnia
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Historia
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Social media
      • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
      • Akademickie Centrum Języków Obcych
      • O nas
      • Wydarzenia
      • Kursy językowe
      • Pearson Test of English
      • Kontakt
      • więcej
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 130 000 złotych netto
      • Zamówienia powyżej 130 000 złotych netto
      • Szacowanie wartości zamówienia
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Czasopismo
      • Dla autorów
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Nauka
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

Wykłady otwierające na informatyczne innowacje

Szczegóły
Opublikowano: 25 styczeń 2023
Wykłady otwarte

Sztuczna Inteligencja, uczenie maszynowe, mobilne aplikacje, autonomiczne roboty znajdują zastosowanie w przemyśle, wyznaczają nowe skuteczne narzędzia do naukowej eksploracji świata i wszechświata, ale przede wszystkim zmieniają naszą codzienność. To, co jeszcze niedawno było futurystyczną fikcją, dziś staje się realnym doświadczeniem jednostek i całych społeczeństw, które przechodzą przez kolejne etapy transformacji cyfrowej. – Naszym studentom Informatyki pokazujemy, jak duże i innowacyjne firmy informatyczne realizują swoje systemy, oprogramowania, ale także globalne przemiany cywilizacyjne, kierunki naukowego rozwoju i globalne realia rynku pracy przyszłych informatyków – mówi dr inż. Andrzej Sawicki, który w Akademii Nauk Stosowanych w Łomży koordynuje cykl spotkań studentów z czołowymi przedstawicielami firm branży informatycznej i robotycznej, takimi jak: Samsung Electronics Polska, Poeonix Systems, RaveNetics.

Idea jest prosta: studenci Informatyki wszystkich roczników ANSŁ mają możliwość uczestniczenia w wykładach z decydentami branży informatycznej, prezesami ponadnarodowych firm, osobami, które zarządzają dużymi zespołami ludzi i mają na swoim koncie konkretne patenty i skuteczne wdrożenia własnych wynalazków na rynkach międzynarodowych. To nie tylko transfer praktycznej wiedzy o konkretnych rozwiązaniach informatycznych, ale także wskazówki, jak przejść od wynalazku do innowacji, przekuć wiedzę w sukces komercyjny lub naukowy, zadbać o cyberbezpieczeństwo w miejscu pracy. Firmy otwierają przed młodymi ludźmi także swoje drzwi. Dosłownie, oferując im studenckie praktyki zawodowe, staże, możliwość realizacji badań naukowych dla doktorantów, a w przyszłości – wymarzoną pracę.

Cyberbezpieczeństwo i zdalne zarządzanie urządzeniami mobilnymi

„Zdalne zarządzanie urządzeniami mobilnymi” – to garść praktycznej wiedzy, którą przekazał studentom Tomasz Chomicki, Dyrektor ds. rozwoju biznesu Samsung Electronics Polska, odpowiedzialny m.in. za koordynację działań w zakresie rozwiązań technologicznych, nad którymi pracują firmy członkowskie organizacji.
Studenci podczas wykładu otrzymali link do testowej wersji aplikacji, za pomocą której mogą zdalnie zarządzać urządzeniami mobilnymi. Tego typu rozwiązania zwiększają cyberbezpieczeństwo dużych firm, pozwalają zarządzać urządzeniami mobilnymi pracowników w miejscu pracy – wyłączając w razie potrzeby określone aplikacje na smartfonach.

Check Point Software Technologies, czyli amerykańsko-izraelski międzynarodowy dostawca oprogramowania z zakresu cyberbezpieczeństwa, przeprowadził niedawno badania, które zostały przedstawione w specjalnym raporcie dotyczącym bezpieczeństwa urządzeń mobilnych. Wynika z niego, że 40 procent użytkowanych urządzeń mobilnych jest podatnych na ataki hakerskie. Dyrektor Tomasz Chomicki pokazał studentom konkretne rozwiązania informatyczne, które są odpowiedzią na pytania: Jak zabezpieczyć firmowe smartfony przed cyberzagrożeniami? Jakie stosować metody, by mieć pewność, że przechowywane i przesyłane na smartfonach informacje nie trafią w nieodpowiednie ręce zagrażając bezpieczeństwu pracownika, jego firmy?

Mikroroboty i eksploracja kosmosu

Jak skutecznie przejść drogę od wynalazku do innowacji? Czy Polacy mają szansę być światową potęgą w eksploracji kosmosu? Jaka jest przyszłość robotyzacji? Czym są autonomiczne mikroroboty, „kosmiczny pył”, Internet Rzeczy i dlaczego przyszłość należy do ludzi z pasją? O tym i innych kwestiach opowiedział studentom Paweł Pisarczyk, prezes zarządu spółki Phoenix Systems, a także laureat nagrody Wizjoner 2016 Dziennika Gazety Prawnej oraz Nagrody im. Marka Cara, autor systemu operacyjnego Phoenix-RTOS – czyli pierwszego polskiego sytemu operacyjnego Internetu Rzeczy, który został masowo wykorzystany m.in. w inteligentnych licznikach energii, gazomierzach komercyjnie wdrożonych w Belgii w wyniku rozstrzygnięcia dużego europejskiego przetargu obejmującego milion urządzeń. – Jesteśmy świadkami rewolucji energetycznej, gdzie energetyka zmienia się ze scentralizowanej na rozproszoną, a wobec tego licznik energii nie może być już urządzeniem, które służy do naliczenia taryfy, wystawienia faktury, ale musi pełnić funkcję inteligentnego asystenta energetycznego – wyjaśniał Paweł Pisarczyk.

Spółka Phoenix Systems współpracuje z producentami z Doliny Krzemowej (zaimplementowanie systemu operacyjnego Phoenix-RTOS do mikrokontrolerów) oraz rozpoczęła swoją wielką przygodę z amerykańską Narodową Agencją Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej NASA, gdzie stawką jest zdobycie kosmosu, a polskie firmy mogą wziąć w tym czynny udział między innymi dzięki wsparciu POLSY, czyli Polskiej Agencji Kosmicznej. W jaki sposób? – Przyszłością są autonomiczne mikroroboty i roje mikrorobotów, które mogą dokonać skutecznej eksploracji kosmosu, na przykład „kurz kosmiczny”, czyli rozrzucone sensory po powierzchni Marsa, które się z sobą komunikują, zbierają informacje o parametrach planety i przekazują je usystematyzowane dalej. Przy misjach kosmicznych konieczna jest autonomia rozwiązań, aby urządzenia mogły samodzielnie podejmować decyzje, a do tego potrzebny jest „sprytny” system operacyjny. Nie wyobrażam sobie, że będziemy nadal sterować pojazdami na Marsie z Ziemi, tak jak ma to teraz miejsce. Czas propagacji sygnału pomiędzy Ziemią a Marsem to około dziesięciu minut, co wpływa negatywnie na efektywność eksploracji powierzchni czerwonej planety – wyjaśniał Paweł Pisarczyk.

Paweł Pisarczyk opowiedział studentom o historii, dotychczasowych sukcesach oraz planowanych kierunkach rozwoju firmy i systemu Phoenix-RTOS, czyli zastosowaniu systemu operacyjnego między innymi w branży automotive, kosmicznej oraz lotniczej. Pokazał mechanizmy budowy autorskiego systemu operacyjnego, możliwości jego skalowania w urządzeniach o ograniczonych zasobach, czy wykorzystaniu w systemach Internetu Rzeczy gromadzących i przetwarzających dane z możliwością ich przesyłania do tzw. chmury.

Voiceboty

A już 26 stycznia kolejny wykład otwarty dedykowany studentom Informatyki pt. „Tworzenie systemu VoiceBOT od kuchni, czyli SDLC (Software Development Life Cycle)”. Wygłosi go Karol Fojcik, prezes zarządu RaveNetics, który zaprezentuje jak firma wytwarza oprogramowanie (przegląd kodu, testy automatyczne, testy podatności/pentesty, zarządzanie wersjami, automatyczne instalacje).

Voicebot to program komputerowy wykorzystujący interfejs głosowy do komunikowania się z użytkownikiem. Tym szerokim pojęciem określane są zarówno aplikacje dla asystentów głosowych oraz telefoniczne boty, które rozumieją oraz interpretują ludzką mowę i na zasadzie tzw. „uczenia maszynowego” przyswajają realia komunikacyjne danego języka, społeczności ludzi.

Zapraszamy do ANSŁ

Do 23 lutego trwa rekrutacja na studia drugiego stopnia z Informatyki w Akademii Nauk Stosowanych w Łomży. Zachęcamy do skorzystania z unikalnej oferty studiów hybrydowych, które umożliwiają godzenie nauki z aktywnością zawodową. Studiuj i pracuj – to tegoroczne hasło rekrutacji na studia drugiego stopnia w publicznej uczelni w Łomży.

Informatyka to kierunek dedykowany kandydatom, którzy posiadają dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia, na kierunkach należących do dziedziny nauk technicznych (w dyscyplinach: informatyka, automatyka i robotyka, elektronika, elektrotechnika).

Szczegółowe zasady rekrutacji na studia drugiego stopnia, kryteria rekrutacyjne

Hybrydowa formuła studiów i dostosowany do oczekiwań pracujących studentów program nauczania, dają możliwość sprawnego uzupełnienia wiedzy, kompetencji. Absolwenci Informatyki drugiego stopnia zyskują po studiach zaawansowaną wiedzę z zakresu programowania systemów mobilnych, baz danych, algorytmów, multimediów oraz grafiki komputerowej, a także kwalifikacje niezbędne do projektowania, implementowania i eksploatacji programowych i sprzętowych systemów informatycznych oraz systemów sterowania opartych na mikrokontrolerach, sterownikach i systemach wbudowanych. Nabywają także praktyczne umiejętności opracowywania i projektowania grafiki cyfrowej i multimediów, w tym przetwarzania i edycji cyfrowych zdjęć i wideo, projektowania interfejsów użytkownika, grafiki 3D, podstaw DTP i poligrafii cyfrowej. Wszystko to pod okiem kadry naukowej Wydziału Nauk Informatyczno-Technologicznych ANSŁ i przy merytorycznym wsparciu innowacyjnych firm sektora informatycznego, robotycznego, mechatronicznego.

Zapraszamy!

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Transport drogowy
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej
  • Social media

  • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
  • Kontakt

  • Akademia Łomżyńska
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@al.edu.pl
  • Strona główna - Biuletyn Informacji Publicznej Akademii Łomżyńskiej
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Mapa strony - Pomoc - Kontakt