Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN
Herb Polski

Akademia Łomżyńska - Logo

      • Rekrutacja
      • Ważne terminy
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informacja dla cudzoziemców
      • Kontakt
      • Oferta kształcenia
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Studia podyplomowe
      • Kursy i szkolenia
      • więcej
      • Dom Studenta
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Film o Uczelni
      • Widok na panoramę Łomży od strony Piątnicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure for Students
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Plany i sesje
      • Organizacja roku
      • Plany zajęć
      • Sesje egzaminacyjne
      • Samorząd Studentów
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Dla osób niepełnosprawnościami
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Psycholog online
      • więcej
      • Biuro Karier
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • Generator kont Wi-Fi
      • Centralny wydruk
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure Dev Tools for Teaching
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Doktoraty i habilitacje
      • Nauka
      • Aktualności
      • Rozwój naukowy
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Czasopismo
      • Stypendia
      • Przydatne linki
      • Projekty
      • Aktualności
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Źródła finansowania
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Regulamin
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Dokumenty do pobrania
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • HR Excellence in Research
      • Wyróżnienie Logo HR
      • Karta Naukowca
      • Etapy wdrożenia
      • Struktura organizacyjna
      • Oferty pracy dla naukowców
      • Dokumenty i dodatkowe informacje
      • Kontakt
      • ul. Akademicka 14, pok. 9
        tel. 86 216 82 79

      • więcej
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Programy NAWA
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Blended Intensive Programmes
      • Green Travel
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
      • Fundacja MIRD
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Uczelnia
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Historia
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Social media
      • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
      • Akademickie Centrum Języków Obcych
      • O nas
      • Wydarzenia
      • Kursy językowe
      • Pearson Test of English
      • Kontakt
      • więcej
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 130 000 złotych netto
      • Zamówienia powyżej 130 000 złotych netto
      • Szacowanie wartości zamówienia
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Czasopismo
      • Dla autorów
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Nauka
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

Dni Funduszy Unijnych na uczelni

Szczegóły
Opublikowano: 30 kwiecień 2019

1 maja 2004 roku Polska stała się krajem członkowskim Unii Europejskiej, trzy miesiące później działalność rozpoczęła Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, która przez piętnaście lat istnienia pozyskała ponad sto milinów złotych zewnętrznego finansowania. Z udziałem funduszy unijnych powstawały nowe budynki uczelni, remontowane były stare, realizowane były projekty „twarde” i „miękkie”. Fundusze unijne były impulsem do prowadzenia badań naukowych, a nawet otwierania nowych kierunków studiów. 10 oraz 11 maja środowisko akademickie „Państwówki” pragnie o tym wszystkim przypomnieć, włączając się w ogólnoeuropejską akcję Dni Otwartych Funduszy Europejskich i zapraszając na popularnonaukowe –  medyczne, informatyczne, technologiczne, kulinarne, coachingowe –  wydarzenia  do PWSIiP (ul. Akademicka 1, ul. Akademicka 14), Domu Studenta „Rubikon” (ul. Wiejska 16a), Centrum Symulacji Medycznej (ul. Wiejska 16).

Będzie to szósta edycja Dni Otwartych Funduszy Europejskich, czyli europejskiej kampanii #EUinmyRegion. PWSIiP włącza się w akcję po raz pierwszy. – Piętnastolecie polskiego członkostwa w UE zbiega się z analogicznym jubileuszem uczelni. Trudno wyobrazić sobie naszą akademicką rzeczywistość, to jak by ona wyglądała, gdybyśmy nie otrzymali lub nie wykorzystali szansy  na finansowy impuls rozwojowy – przekonuje Marta Galanek, kierownik Działu Nauki i Projektów PWSIiP.

10 maja uczelnia zaprasza na ulicę Wiejską 16 do Centrum Symulacji Medycznej oraz na warsztaty „LEADERSHIP – przywództwo” na ulicę Akademicką 14. 11 maja w neomodernistycznych, zielono-pastelowych obiektach PWSIiP, odbędą się m.in. pokazy dotyczące termowizji, robotyki, technik skanowania skanerem 3D, przetwarzania obrazów trójwymiarowych oraz drukowania zeskanowanych obiektów na drukarkach trójwymiarowych. Będzie można odbyć naukowy spacer po laboratoriach i hali technologicznej Wydziału Informatyki i Nauk o Żywności. O tej ostatniej w 2018 roku specjaliści Polskiej Komisji Akredytacyjnej, niezależnej instytucji oceniającej standardy kształcenia, napisali: „Wydział dysponuje najlepiej wyposażoną halą technologiczną dla technologii żywności w kraju”.  Tego samego dnia w Domu Studenta „Rubikon” zagraniczni studenci programu Erasmus+ zabiorą uczestników w międzynarodową kulinarną podróż. Będzie można spróbować potraw kuchni włoskiej, hiszpańskiej, bułgarskiej, gruzińskiej oraz popisowych dań Republiki Zielonego Przylądka.

O funduszach „od kuchni”

Irena Wiska, która w PWSIiP pracuje od 2006 roku, pamięta pierwsze składane przez uczelnię wnioski oraz zrealizowane projekty. Dotyczyły one m.in. powstawania nowych, a jednocześnie deficytowych w kraju, kierunków studiów. Z dofinansowaniem z UE powstawały: Administracja, Kosmetologia i Pielęgniarstwo II stopnia. Uczelnia realizowała także przedsięwzięcia, które łączyły szkolenia z badaniami naukowymi, co rozbudzało aspiracje kadry, było jedynym z elementów umożliwiającym „sięgnięcie” w 2013 roku  po kategorię naukową „B”.

Zdarzało się, że „unijne” pieniądze przenosiły dumnych z projektowego sukcesu beneficjentów w siermiężną epokę PRL. Tak się stało w 2008 roku, kiedy uczelnia rozpoczęła nabór na bezpłatne, czyli finansowane z funduszy UE, magisterskie studia zaoczne z Pielęgniarstwa. Przed budynkiem „Państwówki” koczowało miasteczko namiotowe kandydatów, niektórzy z nich przybyli do Łomży w zorganizowanych grupach, autokratkami. Aby zapanować nad chaosem, amatorzy studiów pielęgniarskich tworzyli społeczne listy kolejkowe, wyznaczali dzienne i nocne dyżury w kolejce. A uczelnia wynajęła dodatkową ochronę, aby w drodze do dziekanatu nikt nie został stratowany....

Wydarzeniem bez precedensu była uczelniana „epopeja budowlana” i oficjalne otwarcie podczas 10. inauguracji roku akademickiego nowych obiektów uczelni przy ulicy Akademickiej 1, w których zlokalizowano  Instytut Technologii Żywności i Gastronomii, obecnie Wydział Informatyki i Nauk o Żywności (program Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013). Pomysł na spektakularną inwestycję narodził się w głowie profesora Kazimierza Pieńkowskiego, gdy pierwszy rektor uczelni przebywał w sanatorium. Spisany na kilku karteczkach A4 rękopis Ojca Założyciela jedynej państwowej uczelni w Łomży jest skrupulatnie przechowywany w pokoju nr 9 Działu Nauki i Projektów Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, jako dowód nieskrępowanej wyobraźni, inteligencji oraz determinacji w dążeniu do celu.

Program wydarzeń IV edycji Dni Otwartych Funduszy Europejskich w PWSIiP:

https://dniotwarte.eu/wydarzenia?filter%5Bsearch%5D=Pa%C5%84stwowa+Wy%C5%BCsza+Szko%C5%82a+Informatyki+i+Przedsi%C4%99biorczo%C5%9Bci&filter%5Bkategoria%5D=0&filter%5Bwojewdztwo3%5D=&filter%5Bdataorganizacji%5D=&filter%5Budogodnienia%5D=  

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Transport drogowy
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej
  • Social media

  • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
  • Kontakt

  • Akademia Łomżyńska
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@al.edu.pl
  • Strona główna - Biuletyn Informacji Publicznej Akademii Łomżyńskiej
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Mapa strony - Pomoc - Kontakt