Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN
Herb Polski

Akademia Łomżyńska - Logo

      • Rekrutacja
      • Ważne terminy
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informacja dla cudzoziemców
      • Kontakt
      • Oferta kształcenia
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Studia podyplomowe
      • Kursy i szkolenia
      • więcej
      • Dom Studenta
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Film o Uczelni
      • Widok na panoramę Łomży od strony Piątnicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure for Students
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Plany i sesje
      • Organizacja roku
      • Plany zajęć
      • Sesje egzaminacyjne
      • Samorząd Studentów
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Dla osób niepełnosprawnościami
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Psycholog online
      • więcej
      • Biuro Karier
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • Generator kont Wi-Fi
      • Centralny wydruk
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure Dev Tools for Teaching
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Doktoraty i habilitacje
      • Nauka
      • Aktualności
      • Rozwój naukowy
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Czasopismo
      • Stypendia
      • Przydatne linki
      • Projekty
      • Aktualności
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Źródła finansowania
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Regulamin
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Dokumenty do pobrania
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • HR Excellence in Research
      • Wyróżnienie Logo HR
      • Karta Naukowca
      • Etapy wdrożenia
      • Struktura organizacyjna
      • Oferty pracy dla naukowców
      • Dokumenty i dodatkowe informacje
      • Kontakt
      • ul. Akademicka 14, pok. 9
        tel. 86 216 82 79

      • więcej
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Programy NAWA
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Blended Intensive Programmes
      • Green Travel
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
      • Fundacja MIRD
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Uczelnia
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Historia
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Social media
      • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
      • Akademickie Centrum Języków Obcych
      • O nas
      • Wydarzenia
      • Kursy językowe
      • Pearson Test of English
      • Kontakt
      • więcej
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 130 000 złotych netto
      • Zamówienia powyżej 130 000 złotych netto
      • Szacowanie wartości zamówienia
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Czasopismo
      • Dla autorów
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Nauka
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

Dobra kadra i jubileusz Uczelni

Szczegóły
Opublikowano: 12 czerwiec 2019

Siódme miejsce w ogólnopolskim rankingu miesięcznika „Perspektywy” zajęła Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży. To awans o jedną pozycję  względem roku biegłego. Uczelnia została porównana do 33 innych publicznych uczelni zawodowych, na ich tle dobrze wypadła w kategoriach, które dotyczyły kwalifikacji oraz rozwoju kadry naukowo-dydaktycznej. – Przez wszystkie lata istnienia uczelni nasi wykładowcy akademiccy zdobyli 19 stopni doktora, 17 stopni doktora habilitowanego, 4 tytuły profesorskie. Te i inne sukcesy będziemy celebrować w najbliższy czwartek podczas uroczystej gali 15-lecia – informuje dr hab. Dariusz Surowik, rektor PWSIiP w Łomży. Obecność na uczelnianych obchodach potwierdził między innymi wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego, dr Jarosław Gowin.

Ogólny wskaźnik jaki osiągnęła łomżyńska uczelnia w ogólnej klasyfikacji prestiżowego rankingu to 78.5. Oznacza to, że PWSIiP wypracowała 78.5 proc. wyniku najwyżej ocenionej publicznej uczelni zawodowej, którą w tym roku okazała się Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim (przed 1 września 2016 r. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jakuba z Paradyża).

„Państwówka” dobrze wypadła m.in. w kryteriach: „rozwój kadry własnej” –  90.69 procent wyniku najlepszej uczelni (trzecie miejsce w zestawieniu) oraz „nasycenie kadry osobami o najwyższych kwalifikacjach” – 76.18 procent wyniku najlepszej uczelni (druga pozycja w zestawieniu). Pod tym hasłami kryją się odpowiednio: liczba tytułów i stopni naukowych uzyskanych przez pracowników uczelni w latach 2016 i 2017 w stosunku do prof., dr hab. i dr zatrudnionych w uczelni na etacie oraz liczba wysokokwalifikowanej kadry nauczającej na uczelni, ze stopniem dr hab. lub tytułem prof., w odniesieniu do ogólnej liczby nauczycieli akademickich uczelni.

Edukacyjny portal „Perspektywy” swój prestiżowy ranking przygotował już po raz 20. Jego metodologię opracowała Kapituła pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera, b. prezesa Polskiej Akademii Nauk oraz b. ministra nauki i informatyzacji.

15 lat uczelni

PWSIiP w tym roku świętuje jubileusz 15-lecia.

13 czerwca o godzinie 15:00 zainaugurowany zostanie akademicki ceremoniał. O godzinie 17:30 uczelnia zaprasza na otwarty, pełen egzotycznych dźwięków, koncert Filharmonii Kameralnej imienia Witolda Lutosławskiego w Łomży. W reprezentacyjnej auli PWSIiP przy ulicy Akademickiej 1 wystąpią wspaniali soliści: akordeonista Klaudiusz Baran oraz gitarzysta Michał Nagy. Łomżyńskich Filharmoników poprowadzi znakomity francuski dyrygent Amaury du Closel. W programie między innymi najpiękniejsze tanga Astora Piazzolli.

Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży została powołana 22 czerwca 2004 roku. W rozporządzeniu Rady Ministrów podpisanym przez premiera, profesora Marka Belkę została określona Misja Uczelni – „tworzenie małych i średnich przedsiębiorstw”. W 2012 roku Senat Uczelni sformułował ją na nowo – „Kształcimy Praktyków”. 1 lipca 2004 roku, minister edukacji narodowej i sportu, Mirosław Sawicki, mianował pierwszym rektorem PWSIiP prof. dra hab. inż. Kazimierza Pieńkowskiego, który przez cztery lata intensywnie zabiegał o powołanie uczelni w Łomży. Po rocznym okresie sprawowania funkcji z mianowania profesor Pieńkowski został wybrany na kadencję 2005-2009.

Wśród orędowników utworzenia państwowej uczelni w Łomży znaleźli się ówczesny przewodniczący Sejmowej Komisji Finansów Publicznych, poseł Mieczysław Czerniawski, marszałek województwa podlaskiego Sławomir Zgrzywa oraz kolejny marszałek Janusz Krzyżewski, który po decyzji o utworzeniu uczelni przekazał jej budynek przy ulicy Poznańskiej 141 b (obecnie jest to siedziba uczelni z adresem Akademicka 14) oraz milion złotych na jego remont i adaptację.

Powstanie państwowych wyższych szkół zawodowych było możliwe po przyjęciu Ustawy o wyższych szkołach zawodowych w czerwcu 1997 roku. Już w październiku 1998 roku wystartowało dziewięć zupełnie „innych” w strukturze szkolnictwa wyższego uczelni, które „przyszły do młodzieży”, bo powstały na tzw. pustyni edukacyjnej, miały tworzyć praktyczne profile kształcenia i być odpowiedzią na regionalne potrzeby rynku pracy. Inicjatorzy tej nowej formuły uczelni podkreślali, że ich powstanie będzie zadośćuczynieniem dla tych ośrodków, które stracą status miasta wojewódzkiego.

Większość tzw. PWSZ-etek zostało zlokalizowanych w miastach, które w latach 1975-1999 były stolicami województw i liczyły ponad 50 tys. mieszkańców. Jedna z młodszych uczelni w tym gronie, czyli PWSIiP w Łomży, od kilku lat zalicza się do najlepszych (vide doroczne rankingi portalu „Perspektywy”). Kształci praktyków, stwarza nowe horyzonty rozwoju młodym ludziom.

W PWSIiP studiuje prawie dwa tysiące żaków, a przez wszystkie lata działalności mury placówki opuściło blisko sześć tysięcy absolwentów. 

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Transport drogowy
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej
  • Social media

  • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
  • Kontakt

  • Akademia Łomżyńska
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@al.edu.pl
  • Strona główna - Biuletyn Informacji Publicznej Akademii Łomżyńskiej
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Mapa strony - Pomoc - Kontakt