Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN
Herb Polski

Akademia Łomżyńska - Logo

      • Rekrutacja
      • Ważne terminy
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informacja dla cudzoziemców
      • Kontakt
      • Oferta kształcenia
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Studia podyplomowe
      • Kursy i szkolenia
      • więcej
      • Dom Studenta
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Film o Uczelni
      • Widok na panoramę Łomży od strony Piątnicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure for Students
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Plany i sesje
      • Organizacja roku
      • Plany zajęć
      • Sesje egzaminacyjne
      • Samorząd Studentów
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Dla osób niepełnosprawnościami
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Psycholog online
      • więcej
      • Biuro Karier
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • Generator kont Wi-Fi
      • Centralny wydruk
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure Dev Tools for Teaching
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Doktoraty i habilitacje
      • Nauka
      • Aktualności
      • Rozwój naukowy
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Czasopismo
      • Stypendia
      • Przydatne linki
      • Projekty
      • Aktualności
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Źródła finansowania
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Regulamin
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Dokumenty do pobrania
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • HR Excellence in Research
      • Wyróżnienie Logo HR
      • Karta Naukowca
      • Etapy wdrożenia
      • Struktura organizacyjna
      • Oferty pracy dla naukowców
      • Dokumenty i dodatkowe informacje
      • Kontakt
      • ul. Akademicka 14, pok. 9
        tel. 86 216 82 79

      • więcej
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Programy NAWA
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Blended Intensive Programmes
      • Green Travel
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
      • Fundacja MIRD
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Uczelnia
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Historia
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Social media
      • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
      • Akademickie Centrum Języków Obcych
      • O nas
      • Wydarzenia
      • Kursy językowe
      • Pearson Test of English
      • Kontakt
      • więcej
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 130 000 złotych netto
      • Zamówienia powyżej 130 000 złotych netto
      • Szacowanie wartości zamówienia
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Czasopismo
      • Dla autorów
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Nauka
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

Bieg z okazji jubileuszu uczelni

Szczegóły
Opublikowano: 07 marzec 2019

Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży zaprasza do wzięcia udziału w I Otwartych Akademickich Mistrzostwach Łomży w biegu ulicznym z okazji Jubileuszu 15-lecia PWSIiP. – Mamy aż jedenaście kategorii wiekowych dla pań i panów, dystans dziesięć i pięć kilometrów. Pogoda będzie wiosenna. Zapraszamy amatorów i profesjonalistów. Jeżeli ktokolwiek się zmęczy biegnąc, będzie mógł odpocząć, skorzystać z punktów nawadniania oraz medycznych. Każdy uczestnik otrzyma zestaw startowy, a w nim atrakcyjną koszulkę biegową  – zachęca Mariusz Niziński, dyrektor sportowy biegu, społecznik i pasjonat sportu: biegacz, pływak, koszykarz, tenisista, wrocławian, który od trzydziestu lat kreuje sportowo-rekreacyjne oblicze Łomży.

Jubileusz to okazja do popularyzowania nauki oraz aktywnych form rekreacji. Kluczowym elementem akademickiego świętowania jest bieg uliczny, który odbędzie się 14 kwietnia. Jego trasa posiada atest Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, czyli jest odpowiednio wydzielona i zabezpieczona. Start  na ulicy Akademickiej 1.

Biurem biegu zarządza Zakład Kultury Fizycznej PWSIiP, jego szef dr Tomasz Waldziński gwarantuje, że organizatorzy zadbają o wszelkie detale imprezy. – Cieszę się, że wydarzenie sportowe staje się ogniwem łączącym uczelnię z mieszkańcami miasta, regionu, a tym samym ważnym aspektem jubileuszu – mówi dr Tomasza Waldziński. Wielkim orędownikiem sportowej imprezy jest także prorektor PWSIiP dr Dariusz Perło, ekonomista oraz miłośnik biegania. – Popularyzujemy zdrowy tryb życia, dlatego nawet napoje izotoniczne dla uczestników będą bez konserwantów, sztucznych barwników i aromatów. Przygotują je uczelniani technolodzy żywności. Bieg ma charakter otwarty, jego uczestnikami mogą być sportowi profesjonaliści, amatorzy, studenci oraz seniorzy – wyjaśnia prorektor PWSIiP. 

Celem rekreacyjno-sportowej imprezy jest upamiętnienie powstania jedynej państwowej uczelni w Łomży oraz integracja środowiska akademickiego z mieszkańcami miasta i regionu. Bieg zostanie rozegrany na dystansie dziesięciu kilometrów w jedenastu kategoriach wiekowych kobiet i mężczyzn, OPEN kobiet i mężczyzn, akademickiej dedykowanej studentom, drużynowej OPEN, drużynowej publicznych uczelni zawodowych oraz w kategorii niepełnosprawni na wózkach aktywnych i na wózkach handbike. Dla mniej wprawnych biegaczy organizatorzy proponują także bieg na dystansie pięciu kilometrów w kategorii OPEN kobiet i mężczyzn.

Warunkiem udziału w biegu jest elektroniczna rejestracja (liczba miejsc ograniczona):

https://elektronicznezapisy.pl/event/3434/strona.html  elektroniczne zapisy do biegu

https://elektronicznezapisy.pl/download/G6V444Z7u0P0T1B57540l1z3i8J695d9/open  regulamin biegu

Bieg organizują PWSIiP oraz Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego, pod honorowym patronatem prezydenta Łomży.

Piętnastoletnia 

W 1997 roku Sejm przyjął ustawę o państwowych wyższych szkołach zawodowych, które miały powstać na zasadzie rekompensaty w miastach wytypowanych do utraty statusu stolicy województwa. To była furtka, która umożliwiła narodziny, ale dopiero siedem lat później, Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży. W październiku 2004 roku, czyli podczas pierwszej inauguracji roku akademickiego, immatrykulowanych zostało 180 studentów studiów dziennych i 120 studentów studiów zaocznych na dwóch kierunkach: Zarządzanie i marketing oraz Informatyka. Obecnie państwowa uczelnia w Łomży kształci na kilkunastu kierunkach, w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym. Są to studia pierwszego stopnia z Administracji, Zarządzania, Pracy socjalnej, Pedagogiki, Filologii angielskiej, Informatyki, Technologii żywności,  Automatyki i robotyki, Pielęgniarstwa, Dietetyki, Kosmetologii i Wychowania fizycznego. Studia drugiego stopnia z Administracji, Zarządzania, Informatyki, Technologii żywności, Pielęgniarstwa, oraz jednolite studia magisterskie z Prawa i Fizjoterapii.

W murach uczelni kwitnie akademickie życie, którego odbiorcami są blisko dwa tysiące żaków. Przez piętnaście lat „Państwówce” zaufało ponad pięć tysięcy osób, obecnie jej absolwentów. Tych ostatnich uczelnia zaprasza na zjazd absolwentów, który odbędzie na przełomie września i października 2019 roku. Jubileuszowa gala zaplanowana jest na 13 czerwca obecnego roku, a w całym letnim semestrze roku akademickiego 2018/2019 PWSIiP będzie świętować piętnastolecie konferencjami krajowymi i międzynarodowymi, sympozjami, konkursami, wydarzeniami naukowymi i popularnonaukowymi. Uczelnia stanie się areną intelektualnych potyczek, dyskusji, wymiany doświadczeń i poglądów. Pojawią się w niej między innymi przedstawiciele Polskiej Akademii Nauk (na plenarnym posiedzeniu), wśród nich prof. Józefina Hrynkiewicz, wybitna polska socjolog.

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Transport drogowy
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej
  • Social media

  • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
  • Kontakt

  • Akademia Łomżyńska
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@al.edu.pl
  • Strona główna - Biuletyn Informacji Publicznej Akademii Łomżyńskiej
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Mapa strony - Pomoc - Kontakt