Szanowni Studenci
Prowadzimy autodiagnozę potrzeb i barier w funkcjonowaniu osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami w naszej Uczelni. Naszym celem jest osiągnięcie w przyszłości pełnej dostępności Uczelni dla osób ze szczególnymi potrzebami . Prosimy Państwa o pomoc w ustaleniu:
- czy pomoc i wsparcie pracowników Uczelni w zapewnieniu Państwu dostępności w usługach świadczonych przez Uczelnię jest wystarczająca, czy możemy w jakiś sposób nasze działania poprawić, uzupełnić, rozszerzyć?
- czy wszystkie budynki Uczelni, w tym Dom Studenta i ich otoczenie są dla Państwa dostępne architektonicznie? Jeżeli napotykacie Państwo na jakieś bariery, to prosimy o ich wskazanie,
- czy napotykacie Państwo na jakieś bariery informacyjno-komunikacyjne np. czy przygotowywane i publikowane przez nas materiały są dostępne, zrozumiałe?; czy komunikacja z pracownikami Uczelni odbywa się w sposób dostępny?; czy oficjalne wydarzenia organizowane przez Uczelnię są dla Państwa dostępne? Czy możemy w tym zakresie coś poprawić?
- czy nasza strona internetowa, materiały dydaktyczne, serwisy internetowe (np. system stypendialny) są dla Państwa dostępne cyfrowo, czy wymagają dostosowania i modyfikacji?
- czy wyposażenie budynków, w tym sal dydaktycznych w technologie wpierające jest wystarczające, czy powinniśmy doposażyć Uczelnię w dodatkowy sprzęt, oprogramowanie, licencje? Czy sprzęt dostępny dla Państwa w bezpłatnej wypożyczalni jest wystarczający, czy powinniśmy wypożyczalnię uzupełnić o jakiś sprzęt, oprogramowanie, licencje?
- czy obowiązującego w Uczelni procedury zapewnia dostępności są dla Państwa wystarczające, zrozumiałe, czy powinniśmy w nich coś poprawić np. skodyfikować?
- czy zapewnienie dostępności procesu dydaktycznego, dostępności materiałów dydaktycznych, procesu weryfikacji efektów uczenia się (dostępna forma, odpowiednia organizacja itp.), procesu przyjmowania na kształcenie, w tym rekrutacji, nauki języków obcych, zajęć wychowania fizycznego, prowadzenia kształcenia i działalności naukowej, usług asystenckich (dla osób z niepełnosprawnościami i innych osób ze szczególnymi potrzebami), wsparcia wzajemnego (ang. peer to peer support), szczególnych usług wsparcia dla osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego, szczególnych usług wsparcia dla osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (jak dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, dysortografia), szczególnych usług wsparcia dla osób neuroróżnrodnych, w tym osób w spektrum autyzmu jest właściwa, czy powinniśmy coś poprawić?
- czy pracownicy Uczelni i przedstawiciele Samorządu studenckiego powinni podnosić swoją świadomość niepełnosprawności. Czy widzą Państwo jakieś kluczowe obszary?
Swoje opinie, spostrzeżenia, propozycje możecie Państwo zgłaszać koordynatorowi ds. studentów z niepełnosprawnościami mailowo