Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN
Herb Polski

Akademia Łomżyńska - Logo

      • Rekrutacja
      • Ważne terminy
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informacja dla cudzoziemców
      • Kontakt
      • Oferta kształcenia
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Studia podyplomowe
      • Kursy i szkolenia
      • więcej
      • Dom Studenta
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Film o Uczelni
      • Widok na panoramę Łomży od strony Piątnicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure for Students
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Plany i sesje
      • Organizacja roku
      • Plany zajęć
      • Sesje egzaminacyjne
      • Samorząd Studentów
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Dla osób niepełnosprawnościami
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Psycholog online
      • więcej
      • Biuro Karier
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • Generator kont Wi-Fi
      • Centralny wydruk
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • Azure Dev Tools for Teaching
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Doktoraty i habilitacje
      • Nauka
      • Aktualności
      • Rozwój naukowy
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Czasopismo
      • Stypendia
      • Przydatne linki
      • Projekty
      • Aktualności
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Źródła finansowania
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Regulamin
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Dokumenty do pobrania
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • HR Excellence in Research
      • Wyróżnienie Logo HR
      • Karta Naukowca
      • Etapy wdrożenia
      • Struktura organizacyjna
      • Oferty pracy dla naukowców
      • Dokumenty i dodatkowe informacje
      • Kontakt
      • ul. Akademicka 14, pok. 9
        tel. 86 216 82 79

      • więcej
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Programy NAWA
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Blended Intensive Programmes
      • Green Travel
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
      • Fundacja MIRD
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Prawa i Administracji
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Uczelnia
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Historia
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Social media
      • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
      • Akademickie Centrum Języków Obcych
      • O nas
      • Wydarzenia
      • Kursy językowe
      • Pearson Test of English
      • Kontakt
      • więcej
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 130 000 złotych netto
      • Zamówienia powyżej 130 000 złotych netto
      • Szacowanie wartości zamówienia
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Czasopismo
      • Dla autorów
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Nauka
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

Rektor PWSIiP przewodniczącym KRePUZ

Szczegóły
Opublikowano: 27 sierpień 2020

Zgromadzenie Plenarne Konferencji Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych wybrało nowego przewodniczącego. Został nim rektor Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP. Procedura wyborcza została przeprowadzona 26 sierpnia w Skierniewicach.

Konferencja Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych jest zrzeszeniem rektorów 32 publicznych uczelni zawodowych, stanowi reprezentację tego typu uczelni w krajowym i międzynarodowym środowisku szkolnictwa wyższego. Jest także ciałem doradczym Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Rektor dr hab. Dariusz Surowik w latach 2017-2020 pełnił funkcję wiceprzewodniczącego KRePUZ. – Wielkim sukcesem minionej kadencji był fakt, że Konferencja Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych uzyskała w nowej ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce bardzo silne umocowanie prawne. Została wpisana do Ustawy 2.0 jako organ doradczy ministra. Dało to nam, rektorom publicznych uczelni zawodowych, nową płaszczyznę do podjęcia dialogu w ogólnokrajowej debacie o przyszłości polskiej nauki i szkolnictwa wyższego. Jako Konferencja, jesteśmy obecnie partnerem wobec Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich – wyjaśnia dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP.

W planach nowego przewodniczącego KRePUZ jest wzmocnienie przedstawicielstwa publicznych uczelni zawodowych w ważnych krajowych i międzynarodowych instytucjach oraz stowarzyszeniach. – Zamierzam podjąć współpracę z konferencjami rektorów zagranicznych uczelni. Równie ważnym elementem będzie uzyskanie przez Konferencję Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych przedstawicielstwa w Radzie Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Będziemy także dążyć do tego, aby Narodowe Centrum Badań i Rozwoju uruchomiło odrębną ścieżkę grantową dedykowaną wyłącznie publicznym uczelniom zawodowym, co było zresztą jednym z silnych, ale niestety niezrealizowanych, postulatów reformy szkolnictwa wyższego i nauki. Celem tej kadencji będzie dążenie do tego, aby uzyskać większą widoczność w przestrzeni społecznej, gospodarczej i naukowej – mówi dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP.

Przypomnijmy: w marcu 2019 roku, podczas I Zgromadzenia Plenarnego Konferencji Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych w Płocku, dr hab. Dariusz Surowik był jednym z inicjatorów podpisania porozumienia pomiędzy KRePUZ a spółką Skarbu Państwa Agencją Rozwoju Przemysłu, które umożliwia wdrożenie modelu kształcenia na potrzeby spółek z grupy kapitałowej ARP oraz zwiększa szanse powodzenia absolwentów publicznych uczelni zawodowych na rynku pracy. – Studenci publicznych uczelni zawodowych uzyskali możliwość realizacji staży w spółkach zrzeszonych w Agencji Rozwoju Przemysłu. Uruchomiony został także konkurs o Nagrodę Prezesa ARP, który jest szansą na komercjalizację najlepszych prac dyplomowych absolwentów publicznych uczelni zawodowych. Aplikacyjne prace dyplomowe, nawet te o dużych walorach praktyczności, często uzyskują status tzw. „pułkowników”. Dlatego zawsze cieszy fakt, gdy są poddane ogólnokrajowej ocenie i pojawiają się realne szanse ich zastosowania w gospodarce – wyjaśnia rektor dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP.

Dr hab. Dariusz Surowik to logik, matematyk, informatyk i filozof. Jest autorem ponad 50 prac naukowych, w tym wielu publikacji w czasopismach znajdujących się w wykazie ERIH (The European Reference Index for the Humanities ). Uczestniczył z referatami w ponad 50 konferencjach w kraju i za granicą min. w Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Szwajcarii, Białorusi. Członek Komitetów Programowych i Organizacyjnych konferencji krajowych, w tym ośmiu edycji konferencji Technologie Eksploracji i Reprezentacji Wiedzy. Przewodniczył obradom sesji naukowej w VI European Congress of Analytical Philosophy. Od 2005 roku sekretarz redakcji czasopisma Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. Zredagował także kilka numerów specjalnych tego czasopisma. Stypendysta International Center for Computational Logic (Technische Universität Dresden, 2005r.). Członek międzynarodowych towarzystw naukowych: American Mathematical Society, The Association for Symbolic Logic oraz European Network for Social Intelligence (SINTELNET). Recenzent wydawniczy czasopism punktowanych. Wykonawca w czterech grantach badawczych. W 2015 roku obronił pracę habilitacyjną pod tytułem: Logika, Wiedza i Czas. Problemy i metody temporalno-logicznej reprezentacji wiedzy (Uniwersytet Łódzki). Z PWSIiP w Łomży związany od 2004 roku, jako wykładowca, w tym w latach 2012-2017 Pełnomocnik Rektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą, a od 2017 roku rektor łomżyńskiej uczelni. W lutym 2019 r. dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP, został powołany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w skład dwunastoosobowego – składającego się z wybitnych naukowców – Zespołu do spraw monitorowania i wdrażania reformy szkolnictwa wyższego i nauki (jako jedyny polski rektor).

Kadencja nowego przewodniczącego Konferencji Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych potrwa do 2024 roku.

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Transport drogowy
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej
  • Social media

  • Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube
  • Kontakt

  • Akademia Łomżyńska
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@al.edu.pl
  • Strona główna - Biuletyn Informacji Publicznej Akademii Łomżyńskiej
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Mapa strony - Pomoc - Kontakt