Akademia Łomżyńska poszukuje kandydata na stanowisko specjalisty ds. finansowych w Dziale Kwestury
Wymagania
- Wykształcenie minimum średnie (mile widziane wyższe kierunkowe),
- Minimum 5 letnie doświadczenie na podobnym stanowisku w zakresie naliczania i rozliczania wynagrodzeń i innych świadczeń ze stosunku pracy zgodnie z przepisami prawa pracy i zasadami wynagradzania, w tym warunkiem koniecznym jest znajomość zagadnień z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń nauczycieli.
- Znajomość Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela – warunek konieczny.
- Ugruntowana, praktyczna wiedza z zakresu prawa pracy, przepisów z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych oraz ubezpieczeń społecznych.
- Umiejętność naliczania wynagrodzeń oraz sporządzania deklaracji ZUS, PIT, PFRON.
- Znajomość programu Płatnik.
- Operacyjna znajomość MS Office, w szczególności programu Excel.
- Umiejętność pracy zespołowej i komunikatywność.
- Odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, dokładność.
Zakres obowiązków:
- Znajomość wszystkich obowiązujących przepisów i instrukcji dotyczących powierzonego zakresu pracy.
- Sprawdzanie dokumentów płacowych pod względem formalno-rachunkowym.
- Kontrola formalno-rachunkowa przedkładanych do realizacji rachunków za umowy cywilnoprawne.
- Naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac z tytułu zawartych umów o pracę oraz list wypłat z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych, wypłat świadczeń ZUS oraz świadczeń socjalnych.
- Naliczanie zasiłków ZUS oraz prowadzenie ewidencji wypłacanych zasiłków.
- Naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne od wynagrodzeń.
- Rozliczanie składek ZUS, sporządzanie w programie Płatnik i przesyłanie do ZUS niezbędnych deklaracji.
- Rozliczanie zwrotów składek ZUS - na podstawie informacji o przekroczeniu podstawy naliczenia składek.
- Obliczanie zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Rozliczanie wpłat do Pracowniczych Planów Kapitałowych.
- Dokonywanie potrąceń z wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Prowadzenie kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych pracowników z funduszu płac i umów cywilnoprawnych
- Sporządzanie deklaracji i informacji wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów ZUS.
- Sporządzanie zaświadczeń dla pracowników o wysokości wynagrodzeń.
- Sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniach pracowników do obliczania podstawy wymiaru rent i emerytur.
- Zgłaszanie pracowników i zleceniobiorców oraz członków ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
- Sporządzanie naliczeń wynagrodzeń.
- Dekretowanie i ewidencjonowanie kosztów wynagrodzeń i pochodnych w programie FK.
- Kontrola i uzgadnianie zapisów i sald na kontach księgowych dotyczących powierzonych obowiązków.
- Sporządzanie i przekazywanie zestawień do dokonania przelewów wynagrodzeń i pochodnych.
- Sporządzanie obowiązujących sprawozdań do GUS, MEiN, ZUS i innych w zakresie wynagrodzeń.
- Rozliczanie składki zdrowotnej studentów.
- Należyte zabezpieczenie i przechowywanie dokumentacji płacowej i dokumentów księgowych.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z zajmowanego stanowiska lub poleconych przez bezpośredniego przełożonego.
- Udział w przygotowywaniu pism i przepisów wewnętrznych w zakresie powierzonych zadań.
Mile widziane
- znajomość obowiązujących przepisów: ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
- znajomość obsługi programu kadrowo-płacowego Symfonia,
- umiejętność sporządzania sprawozdań budżetowych, analiz, wypełniania formularzy podatkowych.
Rodzaj zatrudnienia
Umowa o pracę w wymiarze 1 etatu, na okres zastępstwa pracownika
Oferty zawierające:
- życiorys zawodowy (CV),
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – do pobrania ze strony internetowej Uczelni,
prosimy składać do: Akademia Łomżyńska, 18-400 Łomża, ul. Akademicka 14, Dział Spraw Osobowych (pok. 138) w godzinach od 8oo do 1430 w terminie do 31.07.2025r.