Informacje dla nowoprzyjętych studentów
Poniżej zamieszczamy informacje, które pomogą nowym studentom odnaleźć się w kwestiach powiązanych z systemami nie tylko komputerowymi w Akademii Łomżyńskiej.
Wybierz interesujący Cię odnośnik aby skoczyć do opisu:
- Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
- Elektroniczna legitymacja studencka
- Oznaczenia pomieszczeń w budynkach
- Zasoby dostępne dla studentów
- Zasady korzystania z zasobów
- Systemy wspierające organizację studiów
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
- Jak zalogować się do Centralnego Serwera Uwierzytelniania (CAS)?
Większość serwisów internetowych Akademia Łomżyńska, w których wymagane jest uwierzytelnienie korzysta z Centralnego Serwera Uwierzytelniania (CAS). Do zalogowania w CAS można użyć wybranego przez siebie identyfikatora spośród następujących danych:
- Numer indeksu
- Adres e-mail
- Numer PESEL (tylko osoby posiadające polski numer PESEL)
Hasła do logowania dla nowych studentów migrowane są z systemu rekrutacji elektronicznej. W przypadku, gdy hasło nie działa należy przejść procedurę odzyskiwania. W tym celu klikamy link "Nie pamiętam hasła" i podajemy adres e-mail zarejestrowany w systemie.
- Gdzie znajdę swój plan zajęć?
Indywidualne plany zajęć dostępne są w serwisie USOSweb po zalogowaniu. Linki do planów zajęć poszczególnych kierunków dostępne są także na stronie internetowej uczelni w zakładce "Studenci -> Plany zajęć".
- Gdzie znajdę indywidualny numer konta bankowego do wpłat?
Aktualny numer konta bankowego dostępny jest w systemie USOSweb (https://usosweb.pwsip.edu.pl -> dla studentów -> płatności -> należności nierozliczone)
- Gdzie znajdę informacje o stypendiach?
Szczegółowe informacje nt. stypendiów dostępne są na stronie internetowej uczelni w zakładce "Studenci -> Stypendia".
- Gdzie wypełnię wnioski o stypendium?
Wnioski o stypendium wypełnia się w systemie Portal studencki (stypendialny).
- Jak skorzystać z sieci bezprzewodowej?
Aby połączyć się z siecią "eduroam" na terenie uczelni należy wygenerować sobie dane dostępowe za pośrednictwem specjalnego serwisu dostępnego TUTAJ. Więcej szczegółów na temat konfiguracji połączenia opisano na stronie eduroam.al.edu.pl
Elektroniczna Legitymacja Studencka
Jest podstawowym identyfikatorem studenta w uczelni. Legitymacja pełni również rolę karty bibliotecznej. Może być wykorzystywana jako bilet komunikacji miejskiej (wniosek do pobrania pod adresem: mpklomza.pl/bilet-elektroniczny).
Oznaczenia pomieszczeń w budynkach
123 – pokój w budynku głównym (1 cyfra: piętro, 2 kolejne: pokój na piętrze)
A1.23 – pokój w budynkach ITZ (litera: symbol budynku, 1 cyfra: piętro, cyfry po kropce: pokój na piętrze)
Zasoby dostępne dla studentów
- Laboratoria komputerowe
- Laboratorium elektroniki
- Laboratorium automatyki
- Komputery w bibliotece (dostęp swobodny)
- Sieć bezprzewodowa dla dostępu z urządzeń mobilnych (Akademicka, Wiejska AZSP)
- Dostęp do Internetu z prędkością 100Mbps (łącze światłowodowe)
- Laboratorium sieci komputerowych CISCO 2 semestry CCNA w ramach programu studiów (rozpoczynamy szkolenia na poziomie CCNP)
- Serwer obliczeniowy z procesorem PowerXCELL Serwer obliczeniowy NVIDIA Tesla 1070
- Oprogramowanie firmy Microsoft do instalacji na komputerach domowych w ramach licencji MSDN AA (dla kierunków informatyka, automatyka)
- Oracle Academy
Zasady korzystania z zasobów
- Pracować ciężko i wytrwale (wystarczy że będziecie się uczyć),
- Szanować wyposażenie Uczelni (przecież Wy, Wasi krewni, znajomi i nie tylko za to zapłacili),
- Własne komputery przenośne podłączać tylko i wyłącznie do sieci bezprzewodowej WIFI (zalecana eduroam),
- W laboratoriach postępować zgodnie z zaleceniami osób prowadzących zajęcia,
- Nie wykorzystywać w celach komercyjnych udostępnianego sprzętu i oprogramowania.
- Zabronione jest dokonywanie zmian w konfiguracji sprzętowej i systemowej, chyba że wymagane to jest programem zajęć dydaktycznych
- - nie odłączać, nie podłączać elementów sprzętowych
- - nie instalować samowolnie oprogramowania
- Szanować innych użytkowników sieci komputerowej
- Postępować zgodnie z prawem
- - nie instalować nielegalnego oprogramowania,
- - nie odwiedzać serwisów udostępniających treści, których rozpowszechnianie pozostaje w sprzeczności z polskim prawem lub dobrymi obyczajami,
- - nie udostępniać treści, których rozpowszechnianie jest prawnie zabronione,
- - nie wykonywać czynności prowadzących do uzyskania nieautoryzowanego dostępu do jakichkolwiek systemów.
Systemy wspierające organizację studiów
- Uniwersytecki System Obsługi Studiów USOS, USOSweb (usosweb.pwsip.edu.pl)
- - informacja o zajęciach, kontakt z wykładowcami, rozliczenia finansowe, generowanie kont do WIFI (w przyszłości do KOHA, poczta elektroniczna)
- Portal studencki (stypendialny)
- - składanie wniosków stypendialnych, (rekrutacja.pwsip.edu.pl/swd)
- System biblioteczny KOHA (koha.al.edu.pl)