- studia drugiego stopnia (4 semestry)
- tryb studiów: stacjonarne (realizowane w formie hybrydowej) i niestacjonarne
- absolwent uzyskuje tytuł zawodowy: magister
- profil praktyczny
Ścieżki rozwoju
- zarządzanie w handlu i usługach
- zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
- logistyczna obsługa klienta
Wymagania wstępne
Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia II stopnia na kierunku Zarządzanie musi spełniać warunki rekrutacji określone stosowną uchwałą Senatu oraz posiadać dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunkach należących do dziedziny nauk społecznych (w dyscyplinach: ekonomia i finanse, nauki o zarządzaniu i jakości, nauki o polityce i administracji).
Cel studiów
- przygotowanie wykwalifikowanych pracowników, mających wiedzę i umiejętności zawodowe niezbędne do pracy na stanowiskach kierowniczych w organizacjach różnego typu, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym,
- przygotowanie do wykonywania pracy w firmach i komórkach organizacyjnych zajmujących się marketingiem, sprzedażą oraz finansami i rachunkowością,
- przygotowanie do działania w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej oraz prawnej,
- zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu prawa i ekonomii, niezbędnej w aktualnych warunkach działania organizacji,
- zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu funkcjonowania organizacji, uwarunkowań prawno-organizacyjnych, rynkowych, czy kulturowych,
- zdobycie szczegółowej wiedzy niezbędnej dla praktycznego funkcjonowania w życiu zawodowym.
Co zyskujesz po studiach
- umiejętności, które są niezbędne w odpowiedzialnym kształtowaniu kariery zawodowej,
- umiejętność rozwiązywania problemów, ze sfery ekonomicznej oraz prawnej z uwzględnieniem zasad społecznej odpowiedzialności biznesu,
- umiejętność gromadzenia danych i informacji, ich samodzielnej analizy i selekcji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi,
- umiejętność samodoskonalenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy,
- znajomość języka obcego oraz umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu zarządzania, ekonomii i finansów, w stopniu koniecznym do wykonywania zawodu,
- umiejętność aktywnego uczestniczenia w pracy grupowej oraz kierowania zespołami pracowniczymi.
Kim możesz być po studiach
- pracownikiem na stanowisku kierowniczym w działach sprzedaży, logistyki i handlu, obsługi klienta, marketingu i reklamy w przedsiębiorstwach różnego typu, w firmach produkcyjnych oraz handlowo-usługowych,
- samodzielnym przedsiębiorcą,
- menedżerem zespołów handlowych,
- kierownikiem placówek handlowo-usługowych różnego typu,
- pracownikiem na stanowiskach zarządczych, eksperckich i specjalistycznych w przedsiębiorstwach sektora finansowego.
Przykładowe przedmioty
Przedmioty ogólnouczelniane: Przedmiot ogólnouczelniany*, Przedmiot humanistyczny, Język obcy*, Wychowanie fizyczne
Przedmioty podstawowe: Prawo ochrony własności intelektualnej, Socjologia, Prawo gospodarcze, Badania operacyjne z elementami ekonometrii, Technologia informacyjna
Przedmioty kierunkowe: Zarządzanie strategiczne, Marketing międzynarodowy, Rachunkowość zarządcza, Koncepcje zarządzania, Ekonomia menedżerska
Przedmioty specjalnościowe*
Zarządzanie w handlu i usługach - Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa - Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
Logistyczna obsługa klienta - Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
* zajęcia lub moduły, których wyboru dokonuje student
Więcej informacji o programie studiów
Praktyki
Praktyki zawodowe odbywają się na I i II roku studiów (po sześć tygodni), trwają łącznie 12 tygodni i prowadzone są głównie w przedsiębiorstwach.
Kierunek jest realizowany na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych.