Akademia Łomżyńska, w dalszej części AŁ ogłasza nabór na stanowisko Koordynatora ds. dostępności
Wymagania
- wykształcenie wyższe,
 - wiedza za zakresu dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno
-komunikacyjnej pozwalająca na koordynację procesów i monitorowanie działań w tych obszarach, w tym znajomość Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1411), Ustawy z dnia
4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz przepisów z nimi związanych, jak również standardów dotyczących dostępności, - wiedza z zakresu wdrażania standardów dostępności,
 - wiedza z zakresu projektowania uniwersalnego,
 - umiejętności interpersonalne, dobra organizacja pracy własnej, komunikatywność, wysoki poziom empatii, cierpliwość,
 - orientacja na klienta, myślenie strategiczne, umiejętność zarządzania czasem, budowanie relacji zawodowych,
 - samodzielność i inicjatywa w realizacji powierzonych zadań,
 - wysoko rozwinięta kultura osobista, komunikatywność i asertywność,
 - biegła znajomość obsługi komputera oraz programów Word i Excel,
 - minimum 3 lata pracy zawodowej, doświadczenie w pracy z klientem, doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami.
 
Dodatkowe atuty i predyspozycje kandydata
Kandydat na stanowisko stanowisko Koordynatora ds. dostępności powinien cechować się 
 m. in.: samodzielnością w działaniu i zaangażowaniem w wykonywaniu obowiązków, przedsiębiorczością, kreatywnym rozwiązywaniem problemów, zdolościami negocjacyjnymi, bardzo dobrą organizacją pracy, terminowością, odpornością na stres oraz wysoką kuturą osobistą.
Mile widziane jest posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności, znajomość zagadnień związanych z zamówiemiami publicznymi, inwestycjami budowlanymi oraz doświadczenie 
 w obsłudze administracyjnej i finansowej.
Oferujemy
- wymiar czasu pracy – ½ etatu,
 - realizację zadań umożliwiającą rozwój kompetencji zawodowych,
 - możliwość korzystania z programu grupowego ubezpieczena na życie pracowników,
 - dodatkowe roczne wynagrodzenie (tzw. 13tka),
 - dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS),
 - dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników (z ZFŚS),
 - wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej (z ZFŚS).
 
Obowiązki na stanowisku i zakres odpowiedzialności
Do podstawowych obowiązków na stanowisku należy m. in.
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług, świadczonych przez AŁ,
 - wydawanie opinii w przedmiocie barier i trudności organizacyjnych i/lub technicznych, związanych z funkcjonowaniem w AŁ osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
 - opiniowanie wpływu inwestycji i remontów na dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
 - tworzenie ewidencji dostępności, w tym budynków, procedur ewakuacji, strony internetowej, dokumentów elektronicznych, miejsc obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
 - wdrażanie wyników audytów dostępności w AŁ,
 - prowadzenie wewnętrznych audytów dostępności,
 - przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
 - wdrażanie zaakceptowanego przez Władze Uczelni planu działania na rzecz poprawy dostępności oraz odpowiedzialność za utrzymanie na odpowiednim poziomie w/w planu,
 - bieżące informowanie Władz Uczelni o wszelkich zmianach prawnych, wytycznych związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, 
o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, - przygotowywanie odpowiednich raportów w przedmiocie wsparcia i przystosowania architektonicznego, komunikacyjnego oraz cyfrowego Uczelni w zakresie zapewnienia dostępności dla osób, o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
 - przygotowywanie projektów aktów prawnych związanych z zapewnieniem dostępności osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
 - przygotowywanie zestawień i raportów na potrzeby AŁ a także instytucji zewnętrznych,
 - współpraca z jednostkami organizacyjnymi AŁ w zakresie działań na rzecz poprawy dostępności,
 - współpraca z pracownikiem sprawującym opiekę nad studentami niepełnosprawnymi,
 - wsparcie pracowników dydaktycznych, w zakresie pracy z osobami ze szczególnymi
 - potrzebami, w tym osobami z niepełnosprawnościami,
 - współpraca z ekspertami i organizacjami w zakresie spełniania przez Uczelnię kryteriów dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
 
Oferty zawierające:
- życiorys zawodowy (CV),
 - kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe,
 - oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – do pobrania ze strony internetowej Uczelni
 
prosimy składać do: Akademia Łomżyńska, 18-400 Łomża, ul. Akademicka 14, Dział Spraw Osobowych (pok. 138) w godzinach od 8oo do 1430 w terminie do 31.05.2025 r.
