Plany studiów obowiązujące w roku akademickim 2024/2025
Programy studiów
Ścieżki rozwoju (tzw. specjalności) realizowane w ramach studiów I stopnia
- Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
- Absolwent posiada wiedzę i umiejętności dotyczące poszukiwania pomysłów biznesowych i realizowania ich w postaci konkretnych koncepcji biznesowych. Zna zaawansowane metody zarządzania małą organizacją, potrafi prowadzić księgowość małej firmy, przybierać postawy przedsiębiorcze oraz skutecznie motywować siebie i swoich współpracowników do efektywnego działania. Umie także zawierać alianse strategiczne i promować swoją działalność z poszanowaniem etyki i społecznej odpowiedzialności. Dobierając właściwe źródła finansowania potrafi również ocenić ich efektywność współpracując z innymi organizacjami. Absolwent potrafi także sporządzić prosty plan gospodarczy oraz wykorzystywać narzędzia informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, odnaleźć się na rynku pracy, czemu służy praktyka w czasie studiów. Rozumie przy tym konieczność przekwalifikowania się, posiadając świadomość nieustannej potrzeby podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Ponadto absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów I-go stopnia. Absolwent kierunku Zarządzanie, po zrealizowaniu zajęć w ramach specjalności Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pracy na stanowiskach: menedżera/kierownika średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach i agencjach konsultingowych lub w strukturach administracji państwowej czy samorządowej, jak również do prowadzenia własnej działalności. Osiągnięcie zakładanych efektów możliwe jest dzięki połączeniu w programie studiów aspektów teoretycznych i praktycznych. Absolwent specjalności Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem posiada kompetencje dotyczące wykorzystywania w praktyce narzędzi, instrumentów i metod oraz sposobów postępowania w zakresie zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie projektami to niewątpliwie jedna z najbardziej rozwijających się w ostatnich latach dziedzin zarządzania. Spowodowane jest to pojawiającą się coraz częściej koniecznością podejmowania niestandardowych przedsięwzięć - projektów, których zadaniem jest rozwiązanie nietypowych, złożonych problemów funkcjonowania organizacji. Biegłość w zakresie zarządzania projektami stanowi istotny wyróżnik skutecznego lidera biznesu. Duża dynamika otoczenia biznesowego sprawia również, że coraz więcej organizacji odchodzi od tradycyjnych struktur działania na rzecz działalności w oparciu o projekty. Absolwent kierunku Zarządzanie, po zrealizowaniu zajęć w ramach specjalności Zarządzanie projektami, dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się, jest przygotowany do pełnienia zróżnicowanych funkcji w zespołach projektowych oraz do pracy na stanowisku kierownika projektu. Ponadto zdobyta wiedza i umiejętności ułatwią uzyskanie pożądanych na rynku pracy certyfikatów Certified Project Management Associate – IPMA, czy też Certified Associate in Project Management – PMI. Uzyskuje niezbędną i praktyczną wiedzę w zakresie zarządzania projektami. W szczególności studiując tą specjalność pozyskuje się wiedzę i nabywa umiejętności w zakresie: rozumienia istoty i roli projektów w zarządzaniu, zasad zarządzania projektami, definiowania i planowania, organizowania wykonawstwa i sterowania projektami, a także oceny projektów. Ponadto kształtowane są umiejętności praktyczne organizowania projektów i kierowania nimi, poprzez nabycie umiejętności skutecznego stosowania narzędzi i metod zarządzania projektami (PCM, PMI, Prince2). W ramach specjalności ma miejsce także rozwijanie zdolności kreatywnego myślenia, gotowości do pracy w zespole oraz zdyscyplinowanego i odpowiedzialnego zachowania i działania.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
- Rachunkowość w zarządzaniu
- Specjalność przygotowuje absolwenta do pracy na samodzielnych stanowiskach w zakresie rachunkowości finansowej, zarządczej i controllingu, a także na stanowiskach kierowniczych w działach rachunkowości i zarządzania finansami w jednostkach prowadzących działalność gospodarczą, w instytucjach finansowych i jednostkach sfery budżetowej. Absolwent wyposażony w wiedzę teoretyczną i praktyczną, w tym znajomość programów księgowych, jest w pełni przygotowany do pełnienia roli specjalisty ds. rachunkowości, specjalisty ds. rachunkowości zarządczej. Poza działem księgowości absolwent może podjąć pracę w kontroli finansowej oraz w biurach rachunkowych. Dodatkowo zdobyta wiedza oraz ukształtowane umiejętności dają podstawy do współuczestniczenia w zarządzaniu podmiotami gospodarczymi, do zarządzania finansami przedsiębiorstw i ich inwestycjami.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
- Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
- Logistyka to jedna z najważniejszych sfer działalności gospodarczej, a kompetentni menedżerowi logistyki są pożądani na rynku pracy. Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie to specjalność, która przygotowuje do objęcia stanowisk specjalistów i menedżerów w działach logistyki przedsiębiorstw różnego typu. Absolwent zostaje wyposażony w wiedzę dotyczącą: nowoczesnych systemów logistycznych, ich funkcjonowania w przemyśle i handlu. Jest przygotowany do zarządzania działami zaopatrzenia, dystrybucji, handlu oraz obsługi klienta. Specjalność przygotowuje także do pełnienia funkcji doradczych z zakresie rozwoju sfery logistycznej oraz implementacji określonych rozwiązań z tego zakresu. Student jest przygotowany do pracy zawodowej w dużych organizacjach gospodarczych, krajowych i międzynarodowych, a także w przedsiębiorstwach z sektora MŚP.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
Ścieżki rozwoju (tzw. specjalności) realizowane w ramach studiów II stopnia
- Zarządzanie w handlu i usługach
- Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowiskach kierowniczych w działach sprzedaży, logistyki i handlu, obsługi klienta, marketingu i reklamy w różnych przedsiębiorstwach i firmach produkcyjnych oraz handlowo-usługowych. Jest także przygotowany do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie handlu i usług, organizowania zespołów handlowych oraz zarządzania placówkami handlowo-usługowymi różnego typu.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
- Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
- Specjalność przygotowuje absolwenta do pracy na stanowiskach zarządczych, eksperckich i specjalistycznych w przedsiębiorstwach/ organizacjach sektora prywatnego i publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów związanych z zarządzaniem finansami. Jest także przygotowany do założenia i kierowania własnym przedsiębiorstwem. Absolwent zna zarówno ekonomiczne, społeczne, jak i psychologiczne oraz prawne, uwarunkowania skutecznego zarządzania finansami. Zna wzorce zachowania pracowników i liderów w organizacjach finansowych. Posiada wiedzę na temat metodyki tworzenia przedsięwzięć gospodarczych i zarządzania finansami przedsiębiorstwa w ujęciu operacyjnym i strategicznym. Absolwent potrafi krytycznie analizować, interpretować i oceniać zjawiska z zakresu funkcjonowania współczesnych organizacji i ich wpływ na pozycję ekonomiczno-finansową przedsiębiorstwa. Potrafi samodzielnie formułować problemy finansowe, poszukiwać rozwiązań, planować działania oraz kontrolować ich wprowadzanie do działalności organizacji. Potrafi zaprojektować przedsięwzięcia z perspektywy finansowej w kontekście strategii i jej przełożenia na plany operacyjne oraz działania służb finansowych.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
- Logistyczna obsługa klienta
- Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych w działach logistyki, obsługi klienta, zakupów i zaopatrzenia. Posiada wiedzę oraz umiejętności predysponujące go do pełnienia funkcji menedżerskich w obszarze zarządzania procesami i projektami logistycznymi w połączeniu z szeroko rozumianą sferą zarządzania relacjami z klientami. Absolwent jest w pełni wyposażony w wiedzę dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw różnego typu w obszarze logistycznej obsługi klienta na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych, uwarunkowań ich rozwoju w zmiennym otoczeniu rynkowym. Jest przygotowany do implementacji wiedzy z obszaru determinant rozwoju przedsiębiorstwa i narzędzi w osiąganiu celów strategicznych dla uzyskania długookresowych relacji z klientami opartych na lojalności i profesjonalnej obsłudze mając na uwadze sprawność procesów logistycznych.
- Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)