Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Strona główna AŁ
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN

Logo Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych

  • Wydział
  • Kandydat
  • Student
  • Absolwent
  • Dziekanat
  • Ogłoszenia
  • Wzory podań i wniosków
  • Rozkłady i terminarze
    • Organizacja roku
    • Plany zajęć
    • Sesja egzaminacyjna
  • Programy i plany studiów
    • Filologia angielska
    • Pedagogika
    • Praca socjalna
    • Zarządzanie
  • Opiekunowie roczników
  • Praktyki studenckie
    • Filologia angielska
    • Pedagogika
    • Praca socjalna
    • Zarządzanie
  • Procedura dyplomowania
  • Regulamin studiów
  • Studia podyplomowe
  • Stypendia i pomoc materialna
  • Studenci z niepełnosprawnościami
  • Opłaty za studia
    • Informacje ogólne
    • Studia stacjonarne
    • Studia niestacjonarne
    • Cudzoziemcy
    • Regulamin opłat za studia
  • Koła naukowe
  • Samorząd studentów
  • Erasmus+
  • Pomoc psychologiczna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Student
  3. Programy i plany studiów
  4. Zarządzanie

Zarządzanie

Plany studiów obowiązujące w roku akademickim 2024/2025

  • Zarządzanie I stopnia I rok
  • Zarządzanie I stopnia II i III rok
  • Zarządzanie II stopnia I i II rok

Programy studiów

  • Zarządzanie I stopnia I rok
  • Zarządzanie I stopnia II i III rok
  • Zarządzanie II stopnia I i II rok

Ścieżki rozwoju (tzw. specjalności) realizowane w ramach studiów I stopnia

  • Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
    • Absolwent posiada wiedzę i umiejętności dotyczące poszukiwania pomysłów biznesowych i realizowania ich w postaci konkretnych koncepcji biznesowych. Zna zaawansowane metody zarządzania małą organizacją, potrafi prowadzić księgowość małej firmy, przybierać postawy przedsiębiorcze oraz skutecznie motywować siebie i swoich współpracowników do efektywnego działania. Umie także zawierać alianse strategiczne i promować swoją działalność z poszanowaniem etyki i społecznej odpowiedzialności. Dobierając właściwe źródła finansowania potrafi również ocenić ich efektywność współpracując z innymi organizacjami. Absolwent potrafi także sporządzić prosty plan gospodarczy oraz wykorzystywać narzędzia informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, odnaleźć się na rynku pracy, czemu służy praktyka w czasie studiów. Rozumie przy tym konieczność przekwalifikowania się, posiadając świadomość nieustannej potrzeby podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Ponadto absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów I-go stopnia. Absolwent kierunku Zarządzanie, po zrealizowaniu zajęć w ramach specjalności Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pracy na stanowiskach: menedżera/kierownika średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach i agencjach konsultingowych lub w strukturach administracji państwowej czy samorządowej, jak również do prowadzenia własnej działalności. Osiągnięcie zakładanych efektów możliwe jest dzięki połączeniu w programie studiów aspektów teoretycznych i praktycznych. Absolwent specjalności Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem posiada kompetencje dotyczące wykorzystywania w praktyce narzędzi, instrumentów i metod oraz sposobów postępowania w zakresie zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem.
    • Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
  • Zarządzanie projektami
    • Zarządzanie projektami to niewątpliwie jedna z najbardziej rozwijających się w ostatnich latach dziedzin zarządzania.  Spowodowane jest to pojawiającą się coraz częściej koniecznością podejmowania niestandardowych przedsięwzięć - projektów, których zadaniem jest rozwiązanie nietypowych, złożonych problemów funkcjonowania organizacji. Biegłość w zakresie zarządzania projektami stanowi istotny wyróżnik skutecznego lidera biznesu. Duża dynamika otoczenia biznesowego sprawia również, że coraz więcej organizacji odchodzi od tradycyjnych struktur działania na rzecz działalności w oparciu o projekty. Absolwent kierunku Zarządzanie, po zrealizowaniu zajęć w ramach specjalności Zarządzanie projektami, dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się, jest przygotowany do pełnienia zróżnicowanych funkcji w zespołach projektowych oraz do pracy na stanowisku kierownika projektu. Ponadto zdobyta wiedza i umiejętności ułatwią uzyskanie pożądanych na rynku pracy certyfikatów Certified Project Management Associate – IPMA, czy też Certified Associate in Project Management – PMI. Uzyskuje niezbędną i praktyczną wiedzę w zakresie zarządzania projektami. W szczególności studiując tą specjalność pozyskuje się wiedzę i nabywa umiejętności w zakresie: rozumienia istoty i roli projektów w zarządzaniu, zasad zarządzania projektami, definiowania i planowania, organizowania wykonawstwa i sterowania projektami, a także oceny projektów. Ponadto kształtowane są umiejętności praktyczne organizowania projektów i kierowania nimi, poprzez nabycie umiejętności skutecznego stosowania narzędzi i metod zarządzania projektami (PCM, PMI, Prince2). W ramach specjalności ma miejsce także rozwijanie zdolności kreatywnego myślenia, gotowości do pracy w zespole oraz zdyscyplinowanego i odpowiedzialnego zachowania i działania.
    • Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
  • Rachunkowość w zarządzaniu
    • Specjalność przygotowuje absolwenta do pracy na samodzielnych stanowiskach w zakresie rachunkowości finansowej, zarządczej i controllingu, a także na stanowiskach kierowniczych w działach rachunkowości i zarządzania finansami w jednostkach prowadzących działalność gospodarczą, w instytucjach finansowych i jednostkach sfery budżetowej. Absolwent wyposażony w wiedzę teoretyczną i praktyczną, w tym znajomość programów księgowych, jest w pełni przygotowany do pełnienia roli specjalisty ds. rachunkowości, specjalisty ds. rachunkowości zarządczej. Poza działem księgowości absolwent może podjąć pracę w kontroli finansowej oraz w biurach rachunkowych. Dodatkowo zdobyta wiedza oraz ukształtowane umiejętności dają podstawy do współuczestniczenia w zarządzaniu podmiotami gospodarczymi, do zarządzania finansami przedsiębiorstw i ich inwestycjami.
    • Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
  • Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
    • Logistyka to jedna z najważniejszych sfer działalności gospodarczej, a kompetentni menedżerowi logistyki są pożądani na rynku pracy. Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie to specjalność, która przygotowuje do objęcia stanowisk specjalistów i menedżerów w działach logistyki przedsiębiorstw różnego typu. Absolwent zostaje wyposażony w wiedzę dotyczącą: nowoczesnych systemów logistycznych, ich funkcjonowania w przemyśle i handlu. Jest przygotowany do zarządzania działami zaopatrzenia, dystrybucji, handlu oraz obsługi klienta. Specjalność przygotowuje także do pełnienia funkcji doradczych z zakresie rozwoju sfery logistycznej oraz implementacji określonych rozwiązań z tego zakresu. Student jest przygotowany do pracy zawodowej w dużych organizacjach gospodarczych, krajowych i międzynarodowych, a także w przedsiębiorstwach z sektora MŚP.
    • Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)

Ścieżki rozwoju (tzw. specjalności) realizowane w ramach studiów II stopnia

  • Zarządzanie w handlu i usługach
    • Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowiskach kierowniczych w działach sprzedaży, logistyki i handlu, obsługi klienta, marketingu i reklamy w różnych przedsiębiorstwach i firmach produkcyjnych oraz handlowo-usługowych. Jest także przygotowany do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie handlu i usług, organizowania zespołów handlowych oraz zarządzania placówkami handlowo-usługowymi różnego typu.
    • Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
  • Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
    • Specjalność przygotowuje absolwenta do pracy na stanowiskach zarządczych, eksperckich i specjalistycznych w przedsiębiorstwach/ organizacjach sektora prywatnego i publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów związanych z zarządzaniem finansami. Jest także przygotowany do założenia i kierowania własnym przedsiębiorstwem. Absolwent zna zarówno ekonomiczne, społeczne, jak i psychologiczne oraz prawne, uwarunkowania skutecznego zarządzania finansami. Zna wzorce zachowania pracowników i liderów w organizacjach finansowych. Posiada wiedzę na temat metodyki tworzenia przedsięwzięć gospodarczych i zarządzania finansami przedsiębiorstwa w ujęciu operacyjnym i strategicznym. Absolwent potrafi krytycznie analizować, interpretować i oceniać zjawiska z zakresu funkcjonowania współczesnych organizacji i ich wpływ na pozycję ekonomiczno-finansową przedsiębiorstwa. Potrafi samodzielnie formułować problemy finansowe, poszukiwać rozwiązań, planować działania oraz kontrolować ich wprowadzanie do działalności organizacji. Potrafi zaprojektować przedsięwzięcia z perspektywy finansowej w kontekście strategii i jej przełożenia na plany operacyjne oraz działania służb finansowych.
    • Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)
  • Logistyczna obsługa klienta
    • Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych w działach logistyki, obsługi klienta, zakupów i zaopatrzenia. Posiada wiedzę oraz umiejętności predysponujące go do pełnienia funkcji menedżerskich w obszarze zarządzania procesami i projektami logistycznymi w połączeniu z szeroko rozumianą sferą zarządzania relacjami z klientami. Absolwent jest w pełni wyposażony w wiedzę dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw różnego typu w obszarze logistycznej obsługi klienta na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych, uwarunkowań ich rozwoju w zmiennym otoczeniu rynkowym. Jest przygotowany do implementacji wiedzy z obszaru determinant rozwoju przedsiębiorstwa i narzędzi w osiąganiu celów strategicznych dla uzyskania długookresowych relacji z klientami opartych na lojalności i profesjonalnej obsłudze mając na uwadze sprawność procesów logistycznych.
    • Wykaz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności (pobierz)

Kontakt

Dziekanat

pok. nr 228
ul. Akademicka 14 (IIp.)

Sprawy studenckie
T: 86 215 59 59

Plany zajęć
T: 86 215 54 86
wnshdziekanat@al.edu.pl

Sekretariat Wydziału

pok. nr 220
ul. Akademicka 14 (IIp.)
T: 86 215 66 04
jkonopka@al.edu.pl

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Rachunkowość i finanse
  • Transport drogowy
  • Wycena nieruchomości
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Kursy językowe
  • Kursy maturalne
  • Mała księgowość z wykorzystaniem programu komputerowego
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej

    Kontakt

  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • +48 86 215 66 04
  • wnsh@al.edu.pl
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Facebook
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie - Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Kontakt