- Jesteś tutaj:
- Wydział
Food Expert rozstrzygnięty
W konkursie „Food Expert” organizowanym przez Akademię Łomżyńską udział wzięło 250 uczestników z trzech województw, do ścisłego finału zakwalifikowało się 90 osób. Największą wiedzą z zakresu znakowania i bezpieczeństwa żywności wykazała się Karolina Świderska z III Liceum Ogólnokształcącego im. K. K. Baczyńskiego w Białymstoku.
Karolina Świderska w konkursie Food Exper brała udział już drugi raz. - W tamtym roku dostałam się do finału, ale było bez podium, i postanowiłam, że poprawię swój wynik w kolejnej edycji konkursu - mówiła zwyciężczyni popularnonaukowej rywalizacji. - Wiedza, jak czytać etykiety, wybierać produkty żywnościowe, jest bardzo istotna. Wykorzystuję zdobyte informacje robiąc zakupy i uważnie śledzę oznakowania. Do konkursu przygotowałam się dużo czytają, także akty prawne dotyczące żywności napisane trudnym, bardzo sformalizowanym językiem. To było duże wyzwanie - dodawała uczennica.
Koleżanka z klasy Karoliny, Matylda Matreńczyk, zdobyła trzecie miejsce. - Kompletnie się nie spodziewała, byłam przygotowana, aby zrobić zdjęcie Karolinie, bo ona jest bardzo solidna i byłam pewna, że stanie na podium. A tu tak niespodzianka, trzecie miejsce dla mnie! - mówiła podekscytowana Matylda Matreńczyk. - Bardzo podoba się nam uczelnia w Łomży, jest taka nowoczesna i przestrzenna, a sama gala na auli też wyglądała bardzo profesjonalnie, przyciemnione światła robiły nastrój i budowały napięcie, emocje. Za rok znów przyjedziemy na konkurs do Akademii Łomżyńskiej - deklarowały uczennice III Liceum Ogólnokształcącego im. K. K. Baczyńskiego w Białymstoku.
Organizatorem III edycji Konkursu Wiedzy o Bezpieczeństwie i Certyfikacji Żywności „Food Expert” był Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych Akademii Łomżyńskiej, na którym prowadzone są kierunki studiów bezpośrednio powiązane z tematyką Konkursu: Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności oraz Technologia żywności i żywienie człowieka. Wydział dysponuje nowoczesnymi laboratoriami, halą technologiczną, sprzętem, który umożliwia m.in. badanie żywności na poziomie molekularnym, czy wykrywanie zafałszowań żywności, a także jej zanieczyszczeń, np. biologicznych. Opiekę merytoryczną nad konkursem sprawowała kadra Wydziału Nauk Informatyczno-Technologicznych, a detale merytoryczne i organizacyjne naukowej rywalizacji pilotował dr Piotr Karpiński.
W konkursie udział wzięło 250 uczestników (etap szkolny), z czego 90 zakwalifikowało się do finału, który odbył się na uczelni i przeplatany był popularnonaukowymi atrakcjami: zajęciami w nowoczesnej hali technologicznej, wykładem dra inż. Bartosza Kruszewskiego pt. „Możliwości i bezpieczeństwo wykorzystania odpadów z przemysłu spożywczego”.
Młodzi ludzie przyjechali do Akademii Łomżyńskiej z kilkudziesięciu szkół i trzech województw: podlaskiego, warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego. Celem Konkursu była popularyzacja wiedzy na temat jakości i bezpieczeństwa oraz autentyczności żywności, a w szczególności: zanieczyszczeń żywności, bezpieczeństwa w stosowaniu dodatków do żywności, znakowania produktów żywnościowych, systemów kontroli jakości żywności.
Nagrody rzeczowe w konkursie ufundowali: JM Rektor Akademii Łomżyńskiej, OSM Piątnica, firma EDPOL.
Na najwyższych stopniach podium w konkursie Food Exper stanęli:
- I miejsce - Karolina Świderska z III Liceum Ogólnokształcącego im. K. K. Baczyńskiego w Białymstoku.
- II miejsce - Kacper Poletyło z Zespołu Szkół Zawodowych im. S. Staszica w Wysokiem Mazowieckiem.
- III miejsce - Matylda Matreńczyk z III Liceum Ogólnokształcącego im. K. K. Baczyńskiego w Białymstoku.
Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom!
Nasz pracownik naukowo-dydaktyczny ekspertem Centrum Łukasiewicz i NAWA
Dr inż. Ryszard Szczebiot, pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Łomżyńskiej, został wpisany do tzw. Bazy Ekspertów Łukasiewicza, czyli stał się merytorycznym głosem jednej z największych sieci badawczych w Europie - Centrum Łukasiewicz.
Centrum Łukasiewicz realizuje projekty B+R, zrzesza 22 instytuty badawcze w kraju i jest państwową osobą prawną, która świadczy usługi na rzecz biznesu oraz rozwiązuje ważne problemy technologiczne swoich klientów. Działa w obszarach transformacji cyfrowej, zdrowia, zielonej i niskoemisyjnej gospodarki, inteligentnego transportu. Jest instytucją, która dba o promocję polskich technologii i ich wdrożeń w środowisku międzynarodowym. Zrzesza 4500 naukowców i ekspertów różnych dziedzin, którzy dokonują między innymi oceny merytorycznej wniosków na tzw. dotacje celowe (dotacje z budżetu państwa na projekty badawczo-rozwojowe).
Naukowiec z Akademii Łomżyńskiej dr inż. Ryszard Szczebiot z naszą uczelnią związany jest od 2007 roku. Jego obszary naukowe to informatyka oraz automatyka i robotyka. Jest autorem stu kilkudziesięciu prac naukowych, w tym wielu indeksowanych w Web of Science i Scopus oraz promotorem ponad tysiąca prac dyplomowych. Był kierownikiem oraz wykonawcą wielu projektów badawczych polskich i zagranicznych.
Dr inż. Ryszard Szczebiot jest także, od 2017 roku, ekspertem Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej - instytucji państwowej zajmującej się realizacją zadań dotyczących umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego oraz nauki. NAWA działa na rzecz internacjonalizacji polskiej nauki, wspiera międzynarodową współpracę badawczą i wymianę akademicką. Agencja dąży do umiędzynarodowienia polskich uczelni i instytucji naukowych, a także do promocji Polski - jej języka oraz kultury w celu budowania wizerunku kraju oferującego atrakcyjne możliwości edukacyjne i badawcze. Szeroka oferta programowa NAWA dedykowana jest: naukowcom, instytucjom, studentom.
Dr inż. Ryszard Szczebiot jest również, od 2012 roku, ekspertem Polskiej Komisji Akredytacyjnej, a w kadencji 2012-2016 był członkiem Prezydium PKA.
RoboExe: Robot Challenge 2023
Młodzi miłośnicy programowania robotów, studenci i uczniowie, przybyli do Akademii Łomżyńskiej, aby rywalizować w trzech kategoriach konkursu RoboExe: Robot Challenge – Line Follower (wyścigi na czas wzdłuż linii), Free Style Presentation (prezentacja robotów), Lego Sumo (walki robotów). W rywalizacji udział wzięły 32 drużyny z Łomży, Białegostoku, Wrocławia, Łowicza, Wysokiego Mazowieckiego, Niećkowa.
IV edycja konkursu RoboExe: Robot Challenge przyciągnęła do Akademii Łomżyńskiej 70 miłośników programowania robotów. Wśród nich był Dawid Kakareko z pierwszej klasy Technikum Infotech w Białymstoku, którego drużyna INFOTECH3 stanęła na najwyższym stopniu podium w kategorii Lego Sumo (walki robotów). – To mój debiut w konkursie. Od trzeciej klasy szkoły podstawowej chodziłem na zajęcia z robotyki i to zapoczątkowało moją pasję. W przyszłości chcę pisać kody ale też tworzyć konstrukcje robotów. To nie są jeszcze bardzo sprecyzowane plany, bo mam czas, aby podjąć decyzję – mówił Dawid Kakareko, podkreślając, że współczesny rozwój technologii jest fascynujący, ale budzi też liczne obawy. – Nie wiemy jak będzie wyglądał świat, gdzie AI będzie na porządku dziennym i jak sztuczna inteligencja zmieni nasze otoczenie, nas samych – mówił Dawid Kakareko. Nauczyciel Dawida, Jacek Cichosz, podkreślał, że technikum programistyczne Infotech w Białymstoku jest bardzo młode, działa pięć lat, ale funkcjonujące w nim robotyczne koło naukowe bierze udział w konkursach w całej Polsce, a także za granicą. – Niedawno wróciliśmy z Talina, staramy się rozwijać pasje młodych ludzi i tworzyć im warunki, aby poznawali szerokie środowisko informatyków, programistów – mówił Jacek Cichosz. I dodawał: – W Akademii Łomżyńskiej jesteśmy już drugi raz, wrażenie robi wyposażenie, profesjonalny sprzęt, ciekawe kierunki studiów i dobra organizacja imprezy.
Dr inż. Tomasz Kuźmierowski, kierownik Zakładu Automatyki i Robotyki Akademii Łomżyńskiej oraz pomysłodawca robotycznej rywalizacji, podkreślał, że uczestnicy konkursu mogą podejrzeć wzajemnie swoje konstrukcje, stosowane rozwiązania, zobaczyć na jakim poziomie jest ich obecna wiedza w porównaniu do innych osób z kraju. – Konkurs to weryfikacja umiejętności, ale także możliwość integracji środowiska programistycznego. Cieszy nas, że tak wiele osób interesuje się techniką, rozwojem technologii, programowaniem – podkreślał dr Tomasz Kuźmierowski.
W kategorii Line Follower na podium stanęli:
- III miejsce Wybrzeże Klatki Schodowej - Mateusz Dziczek, Marek Gniado, Andrzej Celiński (Politechnika Białostocka)
- II miejsce Kaloryfer – Krzysztof Krawczyk (Akademia Łomżyńska)
- I miejsce KoNaR – Wojciech Bohdan (Politechnika Wrocławska)
W kategorii Free Styke Presentation – zwycięzcy wybierani przez publiczność – na podium stanęli:
- III miejsce SGK - Adam Piekutowski, William Zagórecki, Martyna Strapczuk (Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Białostockiej)
- II miejsce Szybkie Kurczaki - Maciej Surawski , Marcel Surawski (LOGOS Centrum Edukacyjne w Łomży)
- I miejsce Wybrzeże Klatki Schodowej - Justyna Dobrzyńska, Daniel Aleksiejczuk (Politechnika Białostocka)
W kategorii LEGO Sumo na podium stanęli:
- III miejsce INFOTECH1 – Borys Borejszo (Technikum Infotech w Białymstoku)
- II miejsce Staszic Sicarios - Bartosz Grosfeld, Jan Góralczyk, Oskar Jabłoński (Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Wysokiem Mazowieckiem)
- I miejsce INFOTECH3 - Dawid Kakareko, Filip Kackieło (Technikum Infotech w Białystoku)
Nagrody w konkursie RoboExe: Robot Challenge ufundowali – Firma Elektro-Bud (drukarki 3D) oraz Firma RBB Electric (podzespoły Arduino).
RoboExe to cztery niezależne wydarzenia organizowane w cyklu roku akademickiego przez Wydział Nauk Inforamtyczno-Technologicznych Akademii Łomżyńskiej, a konkretnie Zakład Automatyki i Robotyki. Nad przebiegiem imprezy czuwają dr inż. Tomasz Kuźmierowski, dr inż. Ewa Piotrowska, mgr inż. Mateusz Zalewski, mgr inż. Arkadiusz Nieciecki, mgr inż. Kamil Felter. Wydarzenie popularyzuje praktyczne aspekty informatycznych i programistycznych pasji młodych ludzi, to oprócz rozegranych już zawodów robotów Robot Challange, także zaplanowane na przyszłość zawody w programowaniu sterowników PLC Expert, konkurs programowania komputerów Code Masters oraz turniej e-sportowy Gaming Cup.
Wojskowy Dzień Otwarty - relacja
Akademie Łomżyńska oficjalnie zainaugurowała program Akademia_CYBER.MIL podczas Wojskowego Dnia Otwartego. Tego dnia kampus akademicki zamienił się w doświadczalny wojskowy poligon, gdzie można było realnie dotknąć żołnierskiej codzienności i poznać od podszewki realia wojskowej pracy - tej w terenie i tej bazującej na nowoczesnych technologiach informatycznych. W wydarzeniu wziął udział Michał Wiśniewski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej. Otwierając piknik decydent akcentował, że polskie wojska obrony cyberprzestrzeni są szóstą, co do siły i skali działania, tego typu formacją na świecie.
W oficjalnym otwarciu Wojskowego Dnia Otwartego udział wzięli: Podsekretarz Stanu w MON Michał Wiśniewski, Dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa MON Dominik Rozdziałowski, Prezydent Łomży dr Mariusz Chrzanowski, Szef Pionu Rekrutacji i Promocji Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji pułkownik Grzegorza Konopko, Szef Ośrodka Zamiejscowego w Białymstoku Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji pułkownik Jarosław Kowalewski, Dowódca Garnizonu Łomża i jednocześnie Dowódca 18. Łomżyńskiego Pułku Logistycznego im. generała brygady Mariana Raganowicza pułkownik Paweł Gałązka, Szef Wojskowego Centrum Rekrutacji w Łomży podpułkownik Bogdan Oźlański, a jako gospodarz miejsca - Rektor Akademii Łomżyńskiej profesor Dariusz Surowik.
Wojskowy Dzień Otwarty był znakomitą okazja do popularyzowania wizerunku Sił Zbrojnych RP. Uczestnikami trwającego kilka godzin wydarzenia byli studenci, dzieci, uczniowie klas mundurowych. Strona wojskowa oraz uczelnia przygotowały liczne stoiska edukacyjne, były pokazy sprzętu i uzbrojenia wojskowego, stoiska medyczne i dietetyczny pomiar składu ciała, tradycyjna grochówka, ale także dedykowane najmłodszym naukowe eksperymenty w uczelnianym centrum nauki Strefa SOWA.
Kształcenie specjalistów cyberbezpieczeństwa
Podczas wydarzenia odbył się także otwarty wykład „Podstawy wiedzy z zakresu Cyberbezpieczeństwa”, który wygłosił ppor. Krzysztof Krasecki z Regionalnego Centrum Informatyki Olsztyn. Wzięli w nim udział przede wszystkim studenci Informatyki Akademii Łomżyńskiej, część z nich rozważa przystąpienie do projektu Akademia_CYBER.MIL i pozyskanie specjalistycznej wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa bezpośrednio od specjalistów resortu obrony narodowej.
Przypomnijmy: „Akademia_CYBER.MIL” to innowacyjny projekt Ministerstwa Obrony Narodowej i Ministerstwa Edukacji i Nauki, który docelowo skierowany jest do cywilnych uczelni wyższych prowadzących kształcenie na kierunkach technicznych, związanych z informatyką i cyberbezpieczeństwem. De facto to cykl wykładów, szkoleń prowadzonych pod okiem najlepszych specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Wiedza pozyskana przez studentów, podczas realizacji projektu, podniesie ich kompetencje z zakresu cyberbezpieczeństwa. Uczelnie zaangażowane w program będą mogły proponować swoim studentom staże oraz praktyki w resorcie obrony narodowej, co pozwoli optymalnie kreować kadry informatyczne do wsparcia merytorycznego zespołów resortu obrony narodowej w obszarach kształcenia i szkolenia, informatyki i cyberbezpieczeństwa, m.in. na uczelniach wojskowych, w Eksperckim Centrum Szkolenia Cyberbezpieczeństwa, Centrum Szkolenia Łączności i Informatyki w Zegrzu, Wojskowym Instytucie Łączności-Państwowym Instytucie Badawczym czy w „Cyber-wojskach” Dowództwie Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni.
Wykłady o cyberbezpieczeństwie
Wykłady o cyberbezpieczeństwie
W ramach projektu „Akademia_CYBER.MIL”, w którym uczestniczy Akademia Łomżyńska, zaplanowano serię 4 wykładów przedstawiających zagadnienia bezpieczeństwa informatycznego i teleinformatycznego.
Już w poniedziałek, 4 grudnia 2023 o godzinie 11:30, w Auli A.2.4 Akademii Łomżyńskiej przy ul. Akademickiej 1 odbędzie się wykład zatytułowany „Wprowadzenie do cyberbezpieczeństwa”. Wykład poprowadzi profesor Akademii Wojsk Lądowych im. generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu, płk rez. dr hab. Inż. Mariusz Frączek. Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawową problematyką dotyczącą funkcjonowania cyberprzestrzeni, jej wymiarem technicznym oraz zagrożeniami. Do poruszonych zagadnień będą należały między innymi:
- Realizacja zagadnień dotyczących definiowania cyberprzestrzeni w polskich aktach prawnych oraz normatywnych.
- Zapoznanie z technicznym wymiarem działania cyberprzestrzeni i jej zależności od stosowanych technologii.
- Omówienie zasadniczych zagrożeń związanych z środowiskiem cyberprzestrzeni
- Charakterystyka ataków ATP.
W kolejnych miesiącach roku akademickiego 2023/24 zapraszamy na następujące wykłady z serii:
Wojna informacyjna – operacje informacyjne
- Operacje informacyjne – wprowadzenie, sposoby wywierania wpływu, przykłady operacji informacyjnych.
- Inżynieria społeczna – socjotechnika, dezinformacja, techniki, przeciwdziałanie.
Cyberbezpieczeństwo – cyberhigiena
- Poczta elektroniczna – charakterystyka wybranych operatorów i ich rozwiązania, zabezpieczenia poczty.
- Komunikatory – rodzaje, ich wady i zalety, zagrożenia, konfiguracja.
- Urządzenia mobilne i stacjonarne – charakterystyka systemów operacyjnych, zagrożenia, bezpieczeństwo
- Cyberbezpieczeństwo w miejscach publicznych
Ataki w cyberprzestrzeni - studium przypadków
- Wybrane przykłady ataków na instytucje państwowe, infrastrukturę krytyczną, przedsiębiorstwa z sektora publicznego.
- Wybrane przykłady ataków na użytkowników indywidualnych.
- Ogólnopolskie tematyczne kampanie phishingowe (święta, black week, wakacje).
- Spoofing w Polsce (vishing, smishing).
Studenci, którzy wykażą się 75% frekwencją na wykładach, otrzymają na zakończenie projektu certyfikat potwierdzający udział w projekcie, podpisany przez Ministra Obrony Narodowej oraz Ministra Edukacji.
Dla najlepszych studentów kierunków związanych z informatyką w ramach projektu istnieje również możliwość odbycia 30 dniowej praktyki oraz zaliczenia programu praktyk studenckich w jednostkach organizacyjnych Resortu Obrony Narodowej i instytucjach podległych, zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Kwalifikacje do programu praktyk odbędą się na podstawie testu wiedzy z informacji przedstawionych na wykładach po ostatnim wykładzie z serii.
Międzynarodowe zdobywanie wiedzy i umiejętności
Studenci Informatyki Akademii Łomżyńskiej, Damian Olszewski i Arkadiusz Gardocki, odbyli zagraniczne, sześciomiesięczne praktyki studenckie w Izmir Katip Celebi University. To ceniona turecka uczelnia, specjalizująca się między innymi w kształceniu przyszłych informatyków w oparciu o dostęp do nowoczesnych technologii i rozwiązań informatycznych. Młodzi adepci informatyki zachęcają swoich kolegów i koleżanki z uczelni, aby uczestniczyli w zagranicznych praktykach. To nie tylko cenne międzynarodowe doświadczenie edukacyjne i kulturowe, ale także praktyczna korzyść. Wyjazd studentów finansowany był z grantu programu Erasmus + obsługiwanego przez uczelniany Dział Współpracy z Zagranicą.
Damian Olszewski i Arkadiusz Gardocki już niebawem zainaugurują siódmy semestr studiów niestacjonarnych na Informatyce w Akademii Łomżyńskiej. Dziś dzielę się z nami swoimi niezwykle żywymi i pozytywnymi emocjami związanymi z wyjazdem na zagraniczne praktyki. - Moje praktyki na Izmir Kâtip Celebi University w ramach programu Erasmus+ były niesamowitym i inspirującym doświadczeniem - mówi Arkadiusz Gardocki. - Jest to ceniona uczelnia w Turcji, która składa się z 10 wydziałów i oferuje szeroki zakres nauczania między innymi informatyki. Podczas mojego pobytu miałem okazję pracować z wykwalifikowanymi wykładowcami i badaczami w tej dziedzinie. Uczelnia zapewniła mi dostęp do zaawansowanego sprzętu i laboratoriów, co umożliwiło mi zdobywanie praktycznych umiejętności w obszarze informatyki. Ponadto, dzięki międzynarodowej atmosferze na uczelni, miałem szansę nawiązać kontakty z osobami z różnych krajów, co poszerzyło moją perspektywę i kulturową wiedzę - dodaje student.
Arkadiusz Gardocki podkreśla, że Izmir to fascynujące miasto, a praktyki pozwoliły mu odkrywać jego uroki i bogatą kulturę. - To doświadczenie nie tylko wzbogaciło moje umiejętności informatyczne, ale także otworzyło przed mną drzwi do świata międzynarodowej edukacji i współpracy naukowej - podkreśla Informatyk.
I rzeczywiście. Izmir to urokliwe portowe miasto w Turcji położone na Riwierze Egejskiej i jednocześnie trzecie miasto pod względem wielkości w tymże kraju, liczące ponad 4,2 mln mieszkańców. Uważane jest za najbardziej postępową i europejską metropolię w Turcji. Posiada bogatą i złożoną historię, która splata się z niezwykłą nowoczesnością architektoniczną i urbanistyczną. To chociażby miejsce narodzin Homera, a współcześnie ważny ośrodek handlowy i przemysłowy Turcji, zderzenie przyrodniczego piękna i innowacyjności.
Damian Olszewski podkreśla, że praktyki były doskonałą okazją do rozwijania umiejętności zawodowych oraz interpersonalnych. - Wróciłem do kraju z cennym bagażem wiedzy i doświadczeń - mówi student Informatyki. - Podczas moich praktyk w Izmirze miałem okazję uczestniczyć w fascynujących projektach z zakresu rozwoju oprogramowania. Pracując z lokalnym zespołem, zdobyłem cenne doświadczenie w programowaniu i rozwiązywaniu problemów technicznych. Dodatkowo, dzięki otwartości i gościnności mieszkańców Izmiru, poznałem nową kulturę oraz miałem okazję próbować lokalnych potraw i uczestniczyć w różnorodnych wydarzeniach kulturalnych. Izmir okazał się inspirującym miejscem do nauki i pracy - akcentuje Damian Olszewski.
Praktyki, które odbyli studenci, to realizacja obowiązkowego na Akademii Łomżyńskiej cyklu kształcenia. Studenckie praktyki można odbywać w kraju lub za granicą, w zależności od preferencji studenta. Służą one podnoszeniu praktycznych kompetencji studentów wszystkich kierunków. Damian i Arkadiusz zachęcają, aby odbywać je za granicą, bo wtedy na swój zawód, zawodowe aspiracje i marzenia można spojrzeć z perspektywy innego kraju, środowiska.
Ofertę tego typu zagranicznych praktyk można odnaleźć na stronie i dzięki kontaktowi z uczelnianym Działem Współpracy z Zagranica uzyskać atrakcyjne dofinasowanie na wyjazd.
Rekomendowana strona działa w ramach ESN - Erasmus Student Network i jest współfinansowana przez Program Erasmus+ z ramienia Komisji Europejskiej. Znajduje się na niej wiele ofert praktyk od różnych uczelni, instytucji, przedsiębiorstw. Wszystkie oferty mogą być realizowane w ramach Programu Erasmus+.
Dział Współpracy z Zagranicą Akademii Łomżyńskiej zachęca studentów Akademii Łomżyńskiej, aby korzystali z Programu Erasmus+, a szukając wymarzonego miejsca na studenckie praktyki i staże odwiedzali portal Erasmus Intern
Drodzy Studenci, chcecie skorzystać z możliwości programu Erasmus+? Zachęcamy do kontaktu z nami:
Dział Współpracy z Zagranicą
Akademia Łomżyńska
Akademicka 1, pokoje B2.16 i B2.17
tel: +48 86 215 66 08
Wspólne badania z firmą EDPOL
Akademia Łomżyńska podpisała porozumienie o współpracy z firmą EDPOL Food & Innovation. Jest to kontynuacja współpracy partnerskiej pomiędzy instytucjami, ale wzbogacona o kolejne konkretne cele do osiągnięcia: przeprowadzenie badań konsumenckich innowacyjnych produktów spożywczych, przyjmowanie studentów uczelni do odbywania praktyk zawodowych m.in. w dziale B+R firmy, wspólne opracowywanie programów studenckich praktyk zawodowych w celu zapewnienia rozwoju badawczych i praktycznych kompetencji studentów.
EDPOL Food & Innovation to firma rodzinna. Od 30 lat specjalizuje się we wdrażaniu i kreowaniu innowacyjnych rozwiązań dla branży spożywczej oraz sektora HoReCa. Przewagą konkurencyjną firmy są doświadczeni pracownicy, bogate zaplecze badawczo - rozwojowe, a klientami innowatorzy, którym zależy na oferowaniu żywności wysokiej jakości. Dowodem rzetelności firmy są przyznane jej certyfikaty BRCGS oraz IFS. Otwartość firmy na potrzeby tzw. rynku B2B skutkuje rozszerzanym asortymentem pozycji produktowych, a wprowadzane rozwiązania umożliwiają personalizację form pakowania dla sektora convenience, natomiast receptury oparte na naturalnych składnikach wpisują się w trend prozdrowotny.
Zainicjowana pomiędzy Akademią Łomżyńską a firmą EDPOL Food & Innovation współpraca ma sprzyjać rozwojowi branży prozdrowotnych produktów spożywczych, aby opierał się on na wiedzy i dostępie do informacji o najnowszych badaniach naukowych oraz nowych technologiach. W tym celu instytucje korzystać będą ze swoich rozwiniętych zasobów infrastrukturalnych i badawczych oraz doświadczonej kadry pracowników.
Przypomnijmy: Akademia Łomżyńska to uczelnia z czterema wydziałami, kształcąca praktycznie dwa tysiące studentów, z dwudziestoletnią już historią. Funkcjonujący na uczelni Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych dysponuje halą technologiczną i laboratoriami, które w 2018 r. zostały wysoko ocenione przez niezależne gremium ekspertów Polskiej Komisji Akredytacyjnej, jako zasoby najlepsze w kraju, unikalne w kontekście wyposażenia studentów w wiedzę o praktycznych procesach technologicznych branży spożywczej. W założeniach programowych uczelni jest powiązanie edukacji studentów Bezpieczeństwa i certyfikacji żywności oraz Technologii żywności z sektorem małych i średnich przedsiębiorstw działających w branży spożywczej. Sama umowa, poza aspektem konkretnych badań, dotyczy także kreowania ścieżek edukacji i kariery studentów wyżej wspomnianych kierunków, ale także studentów Dietetyki, odbywających cykl kształcenia na innym uczelnianym wydziale - Wydziale Nauk o Zdrowiu.
Akademia Łomżyńska i firma EDPOL Food & Innovation współpracują od 2018 roku. Zatem to już druga podpisana pomiędzy instytucjami umowa.
Ogłoszenie o naborze kandydatów na członków III kadencji Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem
Szanowni Państwo
Trwa nabór do RADY DIALOGU Z MŁODYM POKOLENIEM!
Rada Dialogu z Młodym Pokoleniem jest rządowym organem opiniodawczo-doradczym, działającym w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Została powołana na mocy ustawy o zmianie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 19 lipca 2019 r. (Dz.U. 2020 poz. 1057, z późn. zm.)
Rada między innymi:
- Pomaga młodym ludziom zaangażować się w życie publiczne w Polsce;
- Wydaje opinie na temat planowanych zmian w prawie oraz rządowych programów, które dotyczą młodego pokolenia;
- Tworzy miejsce do dialogu między organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami a władzami publicznymi w sprawach ważnych dla młodzieży;
- Wspiera działalność instytucji, które działają na rzecz młodego pokolenia.
Nabór kończy się 31 SIERPNIA.
Kontakt
Dziekanat
pok. A 0.28
ul. Akademicka 1
Sprawy studenckie
tel. 86 215 66 02
Plany zajęć
tel. 86 216 82 69
wnitdziekanat@al.edu.pl
Sekretariat Dziekana
pok. A 0.32
ul. Akademicka 1
tel. 86 215 54 88
nsasinowska@al.edu.pl
wnit@al.edu.pl