- Dziekanat
- Ogłoszenia
- Wzory podań i wniosków
- Rozkłady i terminarze
- Programy i plany studiów
- Opiekunowie roczników
- Praktyki studenckie
- Procedura dyplomowania
- Regulamin studiów
- Studia podyplomowe
- Stypendia i pomoc materialna
- Studenci z niepełnosprawnościami
- Opłaty za studia
- Koła naukowe
- Samorząd studentów
- Erasmus+
- Pomoc psychologiczna
Studenckie Koło Administratywistów
Studenckie Koło Administratywistów
Nazwa organizacji: Studenckie Koło Administratywistów
Zakład Administracji
Opiekun organizacji: dr Ewa Jakubiak, dr Katarzyna Jurewicz-Bakun
Data rejestru: 07.02.2022
Status: Aktywne
Liczba członków: 25
Kontakt:
Opis działalności:
Celem Koła jest:
- organizacja spotkań naukowych, konferencji naukowych, wykładów oraz innych projektów merytorycznych,
- współpraca z instytucjami naukowymi, w szczególności akademickimi, władzami publicznymi, organizacjami społeczno-kulturalnymi oraz innymi podmiotami,
- sprzyjanie rozwojowi intelektualnemu poprzez prowadzenie badań i działalności organizatorskiej,
- tworzenie forum, na którym swobodnie można wymieniać się doświadczeniami i poglądami oraz nauczyć się efektywnej pracy w grupie,
- promowanie idei współpracy i porozumienia oraz rozwijanie kontaktów między studentami.
Zakres przedmiotowy Koła obejmuje następujące działy administracji publicznej:
prawo administracyjne, finanse publiczne, instytucje finansowe, obrona narodowa, oświata i wychowanie, rozwój regionalny, administracja w wymiarze sprawiedliwości, sprawy wewnętrzne, zabezpieczenie społeczne i polityka społeczna.
Cele, realizowane będą w szczególności poprzez:
a) uczestnictwo lub organizowanie m.in. odczytów, wykładów, warsztatów, konferencji naukowych i dydaktycznych, publikację artykułów naukowych,
b) prowadzenie działalności informacyjnej dla studentów,
c) organizowanie przedsięwzięć naukowych umożliwiających studentom zdobywanie dodatkowej wiedzy, rozwijanie ich zainteresowań i umiejętności,
d) wspieranie uczestnictwa członków Koła w życiu studenckim,
e) promocję i utrzymywanie kontaktów międzyuczelnianych,
f) podejmowanie działań na rzecz rozwoju kultury studenckiej,
g) inne działania realizujące cele statutowe Koła.
Akademickie Forum Samorządowe
Nazwa organizacji: Akademickie Forum Samorządowe
Zakład Prawa
Opiekun organizacji: dr Magdalena Taraszkiewicz, dr Łukasz Buczkowski
Data rejestru: 15.12.2011
Status: Aktywne
Liczba członków: 12
Kontakt:
Opis działalności:
Akademickie Forum Samorządowe jest kołem naukowym zrzeszającym studentów kierunków Prawo oraz Administracja. Koło działa na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych przy Katedrze Nauk Prawnych. Obszarem zainteresowań naukowych członków Koła są nauki prawne oraz nauki o polityce i administracji. Koło swoje cele realizuje poprzez udział w konferencjach naukowych, organizację konferencji naukowych, debat, warsztatów, wykładów, spotkań z przedstawicielami nauki, środowiska prawniczego oraz administracji publicznej.
W ramach działalności pozanaukowej członkowie Koła realizuję program STREET LAW, w ramach którego szerzą wśród uczniów szkół średnich wiedzę na temat prawa i administracji. Ponadto członkowie Koła corocznie biorą udział w przygotowaniu Akademii Przedszkolaka oraz czynnie uczestniczą w Festiwalu Nauki i Sztuki.
Cele naukowe: udział w konferencjach naukowych, organizacja konferencji naukowych, debat, warsztatów, wykładów, spotkań z przedstawicielami nauki, środowiska prawniczego oraz administracji publicznej.
Cele dydaktyczne: program STRETT LAW, w ramach którego członkowie Koła szerzą wśród Uczniów szkół średnich wiedzę na temat prawa i administracji; udział w Akademii Przedszkolaka oraz Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki.
Cele organizacyjne: organizacja Samorządowego Turnieju Piłki Nożnej, zbiórki na rzecz Schroniska dla Zwierząt, zbiórki na rzecz domu Samotnej Matki w Nieławicach.
Efekty działalności Koła
Działalność naukowa:
- Organizacja debaty z okazji 15- lecia wstąpienia Polski do Unii Europejskiej (24.05.2019 r.);
- Udział dwóch członkiń Koła w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (20.11.2019 r.). Przedstawienie referatu pt. ,Mediacje w sprawach alimentacyjnych;
- Publikacja na stronie: https://al.edu.pl/afs/prace-naukowe prac naukowych: „Mediacja w postępowaniu administracyjnym” oraz „Mediacja w sprawach alimentacyjnych”.
Działalność dydaktyczna:
- Udział w Akademii Przedszkolaka – przygotowanie symulacji rozprawy sądowej (10.01.2019 r.); przygotowanie spotkania „Zamieszanie w krainie lodu – przepisy ruchu drogowego” (20.02.2020 r.);
- Przeprowadzenie w ramach programu STREET LAW zajęć z następujących tematów: „Moja pierwsza umowa o pracę”, „Najem mieszkania”, „Prawa konsumenta” (marzec 2019 r.); przeprowadzenie zajęć z następujących tematów: „Mediacja jako sposób rozwiązywania konfliktów”, „Bezpieczeństwo w Internecie”, „Wykroczenia w ruchu drogowym” (marzec 2020 r.);
- Udział w Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki (23.05.2019 r.) przygotowanie spotkania z przedstawicielami służb, inspekcji i straży. Szerzenie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i prawa o ruchu drogowym.
Działalność organizacyjna:
- Pomoc przy organizacji konkursu wiedzy "Samorząd terytorialny w Polsce- 20 lecie trójstopniowego podziału terytorialnego państwa" (1.03.2019 r.);
- Organizacja VIII Samorządowego Turnieju Piłki Nożnej, którego celem jest integracja środowiska studenckiego z przedstawicielami administracji publicznej.
Koło Naukowe Badań Społecznych
Nazwa organizacji: Koło Naukowe Badań Społecznych
Opiekun organizacji: dr Tadeusz Kowalewski
Data rejestru: Koło Naukowe Badań Społecznych w AŁ (KNBS) istnieje od 01.10.2011 r.
Status: Aktywne
Liczba członków: 17
Kontakt: e-mail:
Opis działalności:
Koło Naukowe Badań Społecznych działa w ramach nauk społecznych. KNBS zajmuję się prowadzeniem badań społecznych, organizacją i integracją społeczności studentów z pracownikami socjalnymi i pracownikami pomocy społecznej z jednostkami pomocy społecznej w subregionie a także promocją kierunku Praca socjalna. KNBS umożliwia wzbogacanie wiedzy praktycznej zdobytej w czasie studiów a także zdobycie nowych doświadczeń przez członków Koła w pracy w zorganizowanej grupie. Działalność koła dotyczy również kształtowania, rozwijania i promowania postaw pracownika socjalnego i praktycznego przygotowania do pracy w instytucjach pomocy społecznej.
Cele naukowe:
KNBS realizując cel naukowy zakłada udział swoich członków w konferencjach naukowych, organizację konferencji naukowych, debat, warsztatów, wykładów, spotkań z przedstawicielami nauki, środowiska pomocy społecznej i innych badaczy zjawisk życia społecznego.
Cele dydaktyczne:
Promowanie problematyki z zakresu nauk społecznych a szczególnie w obrębie pracy socjalnej (debaty publiczne, dyskusje, wykłady otwarte, wyjazdy studyjno- naukowe. Projekty badawcze) szczególnie w ramach Dni Pracownika Socjalnego (listopad) i Dni Pracy Socjalnej (marzec).
Cele organizacyjne:
Organizacja akcji charytatywnych jak np. Akcja Kromka Chleba dla sąsiada. Udział i organizacja spotkań integracyjnych w środowisku pracowników socjalnych, udział w charytatywnych kiermaszach świątecznych.
Efekty działalności Koła
Działalność naukowa:
Realizacja projektów badawczych w roku akademickim 2020/21. 16 marca 2021 roku przeprowadziło Webinarium na temat Oblicza pracy socjalnej - z perspektywy studenta, absolwenta, pracodawcy. Członkowie koła przeprowadzili dyskusję z pracownikami instytucji społecznych a także absolwentami kierunku praca socjalna na temat specyfiki roli zawodowej pracownika socjalnego oraz o różnych znaczeniach i obliczach pracy socjalnej. Koło Naukowe Badań Społecznych jest zaangażowane w działalność naukową poprzez realizację projektów naukowych. W latach 2019-21 były to następujące projekty naukowe studentów KNBS:
- Praca z rodzinami zastępczymi
- Marginalizacja alkoholików i ich rodzin
- Rodziny zastępcze w procesie socjalizacji dzieci
- Sposoby rozwiązywania problemu alkoholizmu
- Metody i form pracy socjalnej
- Praca socjalna z rodzinami osób dysfunkcyjnych
- Formy pomocy społecznej wobec rodzin
- Rozwiązywanie problemów osób z niepełnosprawnością
- Praca socjalna z rodzinami osób bezrobotnych
- Praca socjalna wobec osób z niepełnosprawnością
W powyższych obszarach badawczych prowadzone są badania ilościowe i jakościowe w instytucjach pomocy społecznej takich jak, Piecza Zastępcza w Łomży, Caritas Diecezji łomżyńskiej, GOPS w Szumowie, GOPS w Radziłowie, PCPR w Łomży.
Udział w Konferencji - X Ogólnopolską Konferencja Studenckich Kół Naukowych „KOŁA NAUKOWE – SZKOŁĄ TWÓRCZEGO DZIAŁANIA” - 20.05.2024.
Działalność dydaktyczna:
Udział w badaniach ankietowych: Zdalne kształcenie studentów PWSIiP w Łomży oraz Webinarium Światowy Dzień Pracy Socjalnej - 16.03.2021.
Działalność organizacyjna:
Udział w Akcji Kromka Chleba dla sąsiada
Udział w seminarium naukowym „Myśl wychowawcza księdza Kazimierza Lutosławskiego na tle innych koncepcji edukacyjnych” - 15.06.2024.
Organizacja "Dnia pracownika socjalnego - 20.11.2024.
Koło Naukowe Badań Społecznych swą działalność i aktywność ukazuje również na grupie online KNBS założonej na Facebooku AŁ:
https://www.facebook.com/groups/251880799964937
Koło Naukowe Anglistów
Nazwa organizacji Koło Naukowe Anglistów AŁ
Opiekun organizacji: mgr Joanna Włostowska
Data rejestru: 01.10.2018
Status: aktywne koło naukowe
Liczba członków: 32
Kontakt:
Krótki opis działalności:
Koło Naukowe Anglistów działające przy Zakładzie Filologii Angielskiej na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych zrzesza studentów kierunku Filologia Angielska zainteresowanych rozwijaniem i wykorzystywaniem swojej wiedzy i umiejętności.
W ramach Koła działają trzy sekcje specjalistyczne: kulturoznawcza, tłumaczeniowa i dydaktyczna. Koło Naukowe Anglistów jest organizatorem inicjatyw w trzech głównych obszarach działalności: naukowej, dydaktycznej i organizacyjnej.
Naukowa działalność Koła wiąże się z badaniami nad kulturą krajów anglojęzycznych oraz translatoryką. W związku z tym, studenci chętnie uczestniczą w warsztatach oraz konferencjach naukowych, które dotyczą powyższych zagadnień.
Członkowie Koła prowadzą również działalność dydaktyczną. Organizują m.in. cyklicznie warsztaty językowe dla uczniów szkół podstawowych i średnich z całego regionu województwa podlaskiego. W ramach działalności organizacyjnej koło reprezentuje Wydział na zewnątrz, np. podczas Dni Otwartych lub imprez tj. Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki. Corocznie członkowie koła angażują się w organizację Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Walizka.
Cele naukowe: udział w konferencjach naukowych, organizacja konferencji naukowych, wykładów, inicjowanie spotkań z przedstawicielami nauki.
Cele dydaktyczne: prowadzenie zajęć oraz warsztatów językowych dla dzieci i młodzieży szkół podstawowych i średnich; udział w Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki.
Cele organizacyjne: udział w akcjach DKMS, Szlachetna Paczka, udział w Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Walizka
Efekty działalności Koła:
Działalność naukowa:
- Organizacja Przeglądu Anglojęzycznego Kina Grozy połączonego z prelekcją dla studentów innych specjalności (październik 2019)
- Zorganizowanie z członkami Akademickiego Forum Samorządowego spotkania z Dziekanem Wydziału Prawa International Black Sea University, prof. Ekaterine Bakaradze (maj 2019)
- Opracowanie wystąpień w ramach Studenckiej Konferencji Naukowej Student’s Corner, organizowanej cyklicznie na Uniwersytecie Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie. (marzec 2020)
- Współorganizacja Międzynarodowej Konferencji Naukowej International Ecolinguistics Conference na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych PWSIiP w Łomży (październik 2020- czerwiec 2021)
- Udział w cyklicznych spotkaniach o charakterze naukowym organizowanych przez Ambasadę Amerykańską w Warszawie w ramach American English Conversation Club: Polish and American History Lesson - wykład połączony z dyskusją.(październik 2020); Obchody 100-lecia pierwszego wystawienia Dybuka Szymona An-skiego (grudzień 2020); The Equal Rights Amendment: Then and Now - warsztaty z Kate Kelly-amerykańską prawniczka walczącą o prawa kobiet. (grudzień 2020); Hispanic/Latino American Culture - warsztaty. (listopad 2020).
- Udział w Konferencji naukowej "Przestrzenie przekładu" w charakterze słuchaczy (październik 2024)
Działalność dydaktyczna:
- Udział w Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki wraz ze studentami programu ERASMUS+ (corocznie)
- Przeprowadzenie warsztatów językowych dla młodzieży szkolnej ze szkoły podstawowej w Piszu (listopad 2019 oraz październik 2020)
- Przeprowadzenie wraz ze studentami Erasmus+ zajęć dla uczniów ze Szkoły Podstawowej w Piszu (2024)
- Udział w Dniu Otwartym Uczelni (corocznie)
Działalność organizacyjna:
1. Uczestnictwo w Targach Humanitarnych 2019 PTAK EXPO w Warszawie (czerwiec 2019)
2. Uczestnictwo w akcjach „Szlachetna Paczka” oraz DKMS (2020)
3. Udział w Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Walizka (corocznie)
4. Udział w Targach Kół Naukowych AŁ (marzec 2024)
Studenckie Koło Naukowe Młodych Przedsiębiorców
Nazwa organizacji: Studenckie Koło Naukowe Młodych Przedsiębiorców
Opiekun organizacji: dr Edyta Dąbrowska, Katedra Ekonomii i Finansów
Opiekun pomocniczy: dr Anna Kowalczyk-Kroenke, Katedra Ekonomii i Finansów
Przewodnicząca Koła: Izabella Chrostowska (Team Leadera Enactus Akademia Łomżyńska)
Wiceprzewodnicząca Koła: Natasza Parda
Data rejestru: 2018
Status: aktywne koło naukowe
Liczba członków: 16
Kontakt:
Opis działalności:
Działalność Koła zogniskowana jest wokół szeroko pojętej przedsiębiorczości rozumianej jako zorganizowany proces działań ukierunkowanych na kreatywność, innowacyjność oraz zaangażowanie jednostki w wytwarzanie oraz oferowanie dóbr i usług odpowiadających na ich potrzeby.
Głównym celem Koła jest stworzenie warunków do:
- pogłębiania wiedzy studentów na temat prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej,
- kształcenia kompetencji zarządczych i praktycznych umiejętności biznesowych poprzez realizację projektów zadaniowych,
- budowania kapitału relacyjnego, poprzez inicjowanie współpracy z przedstawicielami praktyki gospodarczej oraz innymi ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą,
- kształcenia kompetencji w dziedzinie prowadzenia badań naukowych w biznesie.
ENACTUS
Aktywność w sieci ENACTUS daje studentom możliwość jedyną w swoim rodzaju, dostępną wyłącznie w jednej z podlaskich uczelni wyższych – Akademii Łomżyńskiej. Jest to możliwość uczestnictwa w zespołach projektowych pracujących w obszarach m.in. employer brandingu i university relations, innowacji i CRS lub networkingu liderów. Studenci zdobywają w nich doświadczenie i możliwość bliskiej współpracy z menadżerami dużych firm, poznawania kultury organizacyjnej przedsiębiorstw, a także nawiązywania relacji z przedstawicielami świata biznesu, owocujących zatrudnieniem w renomowanych przedsiębiorstwach. Enactus tworzy zatem kreatywną przestrzeń oraz naturalne relacje, oparte na zaufaniu i możliwości wzajemnego poznania, na linii student (potencjalny pracownik) a pracodawca.
To możliwość:
- Udziału w zespołach projektowych rywalizujących z pomysłami biznesowymi, z zespołami wystawianymi przez najlepsze uczelnie w kraju, takie jak Politechnika Warszawska, Szkoła Główna Handlowa, czy Uniwersytet Gdański.
- Korzystania z zaproszenia na wydarzenia organizowane przez Enactus Poland, w tym na Enactus Starter, Enactus Future Leaders i Krajowy Konkurs Enactus Poland National Competition.
- Wsparcie ze strony Enactus Poland, które obejmuje szkolenia, coaching, materiały i zasoby.
- Szanse na finasowanie projektów, nagrody pieniężne, stypendia, dodatkowe programy rozwojowe skierowane tylko do Studentów Programu Enactus.
- Dostęp do możliwości rekrutacji u partnerów Enactus Poland.
- Dostęp do krajowej sieci studentów, uczelni, absolwentów, rekruterów, sponsorów Enactus Poland.
Więcej o ENACTUS przeczytacie na stronie https://enactus.pl/.
Akademia Łomżyńska jest jedyną w województwie podlaskim uczelnią, która uzyskała status członka sieci ENACTUS.
Efekty działalności koła z ostatnich lat, czyli:
Działalność naukowa:
- Przeprowadzenie badań w obszarze czynników wpływających na utrwalenie relacji na linii przedsiębiorstwo-klient, na grupie 70 klientów przedsiębiorstwa działającego w branży stolarki okiennej – DOMEL Sp. z o.o.
- Udział 29.10.2021 w webinarium organizowanym przez PAN oraz PWSIiP w Łomży pt.: „Sytuacja osób młodych na rynku pracy – stan obecny i perspektywy”.
- Przeprowadzenie badań ilościowych w grupie 300 studentów w ramach polsko – litewskiego projektu naukowego pt.: „Przedsiębiorczość a innowacje”.
- Przeprowadzenie badań wśród studentów pt. „Młodzi na lokalnym rynku pracy” na potrzeby webinarium PAN na temat „Sytuacja osób młodych na rynku pracy – stan obecny i perspektywy”.
Działalność projektowa:
- Opracowanie założeń projektu „O pieniądzu wiem wszystko” oraz wniosku o dofinansowanie wymienionego projektu przez Narodowy Bank Polski ukierunkowanego na wyposażenie uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów AŁ w wiedzę o pieniądzu, m.in. w zakresie: rynku finansowego, rynku kapitałowego i rynku walutowego; roli NBP w systemie finansów publicznych, inflacji i jej wpływie na gospodarkę i gospodarstwa domowe, kryptowalut.
- Wsparcie organizacyjne w realizacji projektu „Moja pasja – moja przyszłość” współfinansowanego przez MNiSW, polegającego na organizacji zajęć akademickich dla uczniów szkół podstawowych i średnich z regionu łomżyńskiego.
Działalność biznesowa:
- Przystąpienie do konkursu organizowanego przez Centrum Obsługi Przedsiębiorcy (COP) w Łomży „Mój pomysł na biznes”, na najlepszy biznesplan i zdobycie I miejsca w konkursie przez studentkę Koła, Panią Katarzynę Kaszubę i jej pomysł na biznes pn. „Park Zawodów”.
- Wprowadzenie Akademii Łożyńskiej do globalnej sieci ENACTUS, łączącej świat studencki ze światem biznesu, której celem jest kształcenie studentów na przyszłych LIDERÓW społeczności lokalnych, poprzez przygotowanie ich do prowadzenia innowacyjnych biznesów, działających w myśl idei społecznej odpowiedzialności.
Kontakt
Dziekanat
pok. nr 228
ul. Akademicka 14 (IIp.)
Sprawy studenckie
T: 86 215 59 59
Plany zajęć
T: 86 215 54 86
wnshdziekanat@al.edu.pl
Sekretariat Wydziału
pok. nr 220
ul. Akademicka 14 (IIp.)
T: 86 215 66 04
jkonopka@al.edu.pl