Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Strona główna AŁ
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN

Logo Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych

  • Wydział
  • Kandydat
  • Student
  • Absolwent
  • Aktualności
  • Władze Wydziału
  • Rada Wydziału
  • Akty prawne
    • Uchwały Rady Wydziału 2017
    • Uchwały Rady Wydziału 2018
    • Uchwały Rady Wydziału 2019
  • Struktura organizacyjna
    • Katedra Ekonomii i Finansów
    • Zakład Filologii Angielskiej
    • Zakład Pedagogiki
    • Zakład Pracy Socjalnej
  • Jakość kształcenia
    • Wydziałowa Komisja ds. JK
    • Prace dyplomowe
    • Praktyki studenckie
    • Hospitowanie zajęć
    • Współpraca z otoczeniem zewnętrznym
    • Roczne raporty samooceny
  • Kontakt
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Wydział
  3. Aktualności
Młody mężczyzna w czarnej koszulce uśmiecha się

Sukces Absolwenta

Szczegóły
Opublikowano: 06 listopad 2020

Praca magisterska Emila Borkowskiego, absolwenta administracji Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, zdobyła wyróżnienie w drugiej edycji konkursu o Nagrodę Prezesa ARP na najlepszą pracę magisterską w kategorii zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach globalizujących się rynków. Praca magisterka dotycząca zinformatyzowanego zarządzania czasem pracy, znalazła się w prestiżowym zestawieniu 14 nagrodzonych prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich absolwentów publicznych uczelni zawodowych. 

Konkurs o Nagrodę Prezesa ARP na najlepszą pracę magisterską, licencjacką, inżynierską z zakresu: technologii na rzecz zaawansowanego przemysłu, otoczenia okołobiznesowego, zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach globalizujących się rynków, informatyki, to wspólna inicjatywa Agencji Rozwoju Przemysłu i Konferencji Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych, której przewodniczy dr hab. Dariusz Surowik, rektor Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży. W 2019 roku Konferencja Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych podpisała porozumienie z Agencją Rozwoju Przemysłu. Była to pierwsza oficjalna zapowiedź współpracy publicznych uczelni zawodowych ze spółką akcyjną Skarbu Państwa. Podpisane porozumienie w długofalowej perspektywie zwiększy szanse powodzenia absolwentów publicznych uczelni zawodowych na rynku pracy, ułatwi przedsiębiorcom dostęp do dobrze wyszkolonej kadry pracowników. To także szansa na komercjalizację najlepszych prac dyplomowych, zastosowanie proponowanych  rozwiązań w przemyśle, biznesie, instytucjach. 

Emil Borkowski to absolwent PWSIiP z 2019 roku i jednocześnie pracownik działającego globalnie przedsiębiorstwa Cargill Poland sp. z o. o. W pracy magisterskiej autor omówił tematykę regulacji czasu pracy i urlopów na przykładzie korporacji, która na całym świecie zatrudnia 165 tysięcy pracowników, z czego 4 tysiące w samej Polsce, a działa w 65 krajach. W erze „przedcovidowej” absolwent PWSIiP opisał elektroniczne ewidencjonowanie czasu pracy, elektroniczne wnioski urlopowe. – Od wielu lat interesuję się nowinkami technologicznymi, połączeniem administracji z informatyzacją. Zarządzanie czasem w formule elektronicznej przyśpiesza proces decyzyjny, jest także bardzo transparentne w odbiorze samych pracowników – mówi Emil Borkowski. Zwraca także uwagę na fakt, że globalna pandemia jest katalizatorem zmian w tym zakresie, a to co jeszcze niedawno było innowacją staje się obecnie standardem wielu firm. O pracy Emila Borkowskiego niezwykle przychylnie wypowiada się promotorka dr hab. Anna Ostrowska, prof. PWSIiP. – Pan Emil posiada znakomity potencjał  intelektualny i zaangażowanie badawcze, co w przyszłości powinien rozwijać, np. przy pisaniu pracy doktorskiej – mówi. 

Laureaci konkursu o Nagrodę Prezesa ARP gratulacje, dyplomy i pochwały odbierali wirtualnie podczas konferencji „Kardy przyszłości – kadry przemysłu”, którą zorganizowała Agencja Rozwoju Przemysłu wspólnie z ogólnopolskim dziennikiem „Rzeczpospolita”, pod patronatem Prezydenta RP i Premiera RP. – Stoimy na progu kolejnej rewolucji przemysłowej, przed nami wyzwania związane z robotyzacją, automatyzacją, sztuczną inteligencją – przemawiał na konferencji wicepremier dr Jarosław Gowin. Minister rozwoju, pracy i technologii, podkreślał, że jeszcze jako szef resortu nauki nawiązał efektywną współpracę w publicznymi uczelniami zawodowymi, zna ich specyfikę i bardzo docenia praktyczny wymiar kształcenia. Panelistą konferencji był także przewodniczący KRePUZ, rektor PWSIiP dr hab. Dariusz Surowik, który podkreślał, że tego typu uczelnie mają także aspiracje naukowe.  Postulował, aby Narodowe Centrum Badań i Rozwoju uruchomiło odrębną ścieżkę grantową dedykowaną wyłącznie publicznym uczelniom zawodowym. – Nie ma solidnej dydaktyki bez dobrej nauki – podkreślał dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP. Rektor łomżyńskiej uczelni mówił także, że inwestycja w rozwój badań naukowych na publicznych uczelniach zawodowych jest warunkiem koniecznym ich rozwoju oraz rozwoju mniejszych ośrodków miejskich, które potrzebują dobrze wyszkolonej kadry, konkretnych innowacji i impulsów prorozwojowych. 

Relacja z konferencji na stronie internetowej:

https://kadrydlaprzemyslu.pl/#Agenda

Komunikat Dziekana Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych

Komunikat Dziekana WNSH

Szczegóły
Opublikowano: 15 wrzesień 2020

Drodzy Studenci,

w roku akademickim 2020/2021 zajęcia dydaktyczne będą odbywały się w formie hybrydowej - część zajęć będzie prowadzona w sposób tradycyjny na terenie uczelni, a część zajęć będzie realizowana z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
O planowanym sposobie przeprowadzenia zaliczeń i egzaminów kończących określone zajęcia zostaną Państwo poinformowani przez wykładowców prowadzących zajęcia.

W związku z tym, że musimy zapobiegać jednoczesnej kumulacji zbyt dużej liczby osób na terenie uczelni, zostały wyznaczone dni tygodnia, w których zajęcia dydaktyczne będą odbywały się w sposób tradycyjny - na terenie uczelni.

Poniższa tabela zawiera informacje dotyczące organizacji zajęć na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych:

Kierunek

Dzień tygodnia, w którym będą odbywały się zajęcia stacjonarne na terenie uczelni

Dzień tygodnia,
w którym planowane są zajęcia zdalne

Administracja, studia I oraz II stopnia

czwartek, piątek (ewentualnie środa)

w pozostałe dni tygodnia

Filologia

poniedziałek, wtorek (ewentualnie środa)

w pozostałe dni tygodnia

Pedagogika

środa, czwartek (ewentualnie wtorek)

w pozostałe dni tygodnia

Prawo

czwartek, piątek (ewentualnie środa)

w pozostałe dni tygodnia

Praca socjalna

środa, czwartek (ewentualnie wtorek)

w pozostałe dni tygodnia

Zarządzanie, studia I oraz II stopnia

poniedziałek, wtorek (ewentualnie środa)

w pozostałe dni tygodnia

Zajęcia na studiach niestacjonarnych będą odbywały się w weekendy zjazdowe zgodnie z organizacją roku akademickiego. W planie studiów niestacjonarnych zaplanowane są również zajęcia zdalne.

W harmonogramie zajęć przy zajęciach zdalnych będzie podana następująca informacja dotycząca sali: ZAJĘCIA ZDALNE. Zajęcia zdalne będą mogły być realizowane w wybranym przez Państwa miejscu. Student powinien zorganizować sobie w tym czasie miejsce do pracy w taki sposób, aby zajęcia zdalne mogły odbywać się bez zakłóceń. 

Wszyscy studenci zostaną przeszkoleni w zakresie obsługi platformy MOODLE, która będzie wykorzystywana przez nauczycieli akademickich do realizacji zdalnych zajęć dydaktycznych. Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia będą Państwu przekazane pod koniec września.

Wykaz zajęć przewidzianych do realizacji na poszczególnych semestrach i kierunkach dostępny będzie na stronie Wydziału w zakładce „Student”-> „Programy i plany studiów” (https://www.pwsip.edu.pl/wnsh/student/programy-i-plany-studiow )

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi wytycznymi dla studentów uczestniczących w zajęciach dydaktycznych na terenie uczelni https://www.pwsip.edu.pl/koronawirus/ .

Dziekan Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych

dr hab. Sylwia Jaskuła-Korporowicz, prof. PWSIiP

Odszedł od nas wyjątkowy Absolwent, wyjątkowy człowiek, Śp. Mirosław Sznejder

Szczegóły
Opublikowano: 30 lipiec 2020

Społeczność akademicka Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży żegna śp. Mirosława Sznejdera, absolwenta Pracy socjalnej naszej uczelni.

Niezwykle ciężko jest żegnać młodych, mądrych ludzi. Ich nagłe odejście wzbudza sprzeciw, ból, wprowadza pustkę, ale jednocześnie "można odejść na zawsze by stale być blisko" (ks. J. Twardowski).

Śp. Mirosława zapamiętamy jako zaangażowanego studenta, serdeczną, ciepłą osobę i wspaniałego człowieka.

Mirosławie, pozostaniesz w naszej pamięci!

Społeczność akademicka Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży

Uśmiechnięta para studentów. Mężczyzna trzyma pracę dyplomową

Obrony na uczelni są też zdalne

Szczegóły
Opublikowano: 16 lipiec 2020

Egzaminy dyplomowe w PWSIiP w Łomży są również przeprowadzane online. Pandemia koronawirusa spowodowała, że szkoły wyższe musiały dostosować się do nowej rzeczywistości kontynuowania nauki – mówi Prodziekan Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych dr hab. Sylwia Jaskuła- Korporowicz, prof. PWSIiP. A jak wygląda taka obrona?

W sumie do obrony prac dyplomowych na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych przystąpi 253 studentów. Jedną z trzech studentek broniących się zdalnie była Małgorzata Szabłowska, która zdobyła tytuł licencjata z zarządzania. Zapraszamy do wysłuchania materiału reporterskiego.

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=J640ophDxn4

Czarno-biała fotografia pomnika smutnej postaci

Pożegnanie ś.p. Patryka Piekutowskiego

Szczegóły
Opublikowano: 11 maj 2020

Odszedł od nas wyjątkowy student, wyjątkowy człowiek.

Społeczność akademicka – Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży oraz Samorząd Studencki –  żegna ś.p. Patryka Piekutowskiego, studenta Administracji.

Patryka, zapamiętamy jako dzielnego młodego człowieka, który pomimo wielu przeciwności losu, nie poddawał się, patrzył z nadzieją w przyszłości i podejmował nowe wyzwania.

Niezwykle ciężko żegnać młodych, wspaniałych ludzi. Tym bardziej jeśli ich obecność wspierała nas na duchu i wywoływała uśmiech na twarzy.

Patryku, rodzina akademicka nigdy Ciebie nie zapomni. 

Akademicki FOCUS oferuje wsparcie psychologiczne

Szczegóły
Opublikowano: 27 marzec 2020

– W tym ciężkim dla nas wszystkich czasie musimy być w społecznej izolacji, ale nie musimy być samotni – mówi psycholożka dr Monika Surawska z Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży. Zachęca, aby wszystkie osoby, a zwłaszcza studenci, absolwenci, pracownicy uczelni, u których pandemia wywołuje objawy lęku, paniki i bezradności, pisały na skrzynkę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Członkowie Akademickiego Ośrodka Rozwoju Osobistego i Społecznego – FOCUS, i jednocześnie psycholodzy z „Państwówki”, udzielą wsparcia, ustalając indywidualnie opcjonalną formę kontaktu. 

W związku z pandemią Covid-19 ograniczeniu lub czasowemu zawieszeniu uległy świadczenia udzielane Polakom w zakresie psychiatrii i psychoterapii. Wypchnęło to wielu pacjentów z oficjalnego systemu pomocy.  – Musimy zaadaptować się do sytuacji chronicznego stresu, strachu, lęku o siebie, naszych bliskich. Im dłużej będzie trwała sytuacja wymuszonej izolacji, tym bardziej będą wyczerpywać się nasze zasoby psychiczne i fizyczne, pojawiać się będą stany depresyjne, lękowe, poczucie totalnego zniechęcenia. Niezwykle ważną rolę odegrają  formy zdalnego wsparcia – podkreśla dr Monika Surawska. 

Problem, o którym mówi psycholożka – narastanie wszystkich typów zaburzeń lękowych – może dotyczyć nawet 30 procent społeczeństwa. Eksperci podkreślają, że pandemia to nie tylko krzywa epidemiologiczna, o której spłaszczenie walczy rząd oraz całe społeczeństwo, ale także określone etapy reakcji emocjonalnych. Profesor Bartosz Łoza, szef Polskiego Towarzystwa Neuropsychiatrii, podkreślał w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej”, że przejdziemy przez trzy fazy pandemii: fazę stresu (paniczne wykupywanie mąki, makaronu), adaptacji (wysyłanie śmiesznych memów, śpiewanie na balkonach), wyczerpania (pojawią się wszystkie typy reakcji, prospołeczne i antyspołeczne, narastać będą akty walki, ucieczki, zaprzeczenia).

– My, psycholodzy, ale także ludzie nauki, mamy obowiązek przewidywać konsekwencje społeczne i emocjonalne obecnej sytuacji. Wielu ludzi przeżyje największy w swoim życiu kryzys emocjonalny, część z nich, zwłaszcza ci z pierwszej linii frontu walki z pandemią, doświadczą niczym żołnierze na wojnie groźnego syndromu stresu pourazowego. Dlatego tak ważne jest, abyśmy zadbali o siebie nawzajem – podkreśla dr Monika Surawska.

Można to robić tworząc lokalne kręgi wspólnotowe, na przykład facebookowe grupy wsparcia, a także uruchamiając wszelkie możliwe formy zdalnej interwencji kryzysowej, co robią psycholodzy z PWSIiP.  Bezcenny może być obecnie ciepły głos drugiej osoby w słuchawce, życzliwie wysłany esemes, każdy przejaw nawet drobnej troski o drugiego człowieka. 

Konsultacja psychologiczna, interwencja kryzysowa

Szczegóły
Opublikowano: 23 marzec 2020

Drodzy Studenci i Pracownicy PWSIiP w Łomży! Wszyscy przeżywamy teraz bardzo trudne chwile w związku z panującą pandemią Koronawirusa.

Wiele osób mierzy się z przykrymi uczuciami takimi jak lęk, strach czy smutek. Silny stres powoduje, że nie jest łatwo myśleć, a czasem zachowywać się racjonalnie w tym czasie.

Wspólnie z członkami Zakładu Pracy Socjalnej, pracownikami Akademickiego Ośrodka Rozwoju Osobistego i Społecznego – FOCUS funkcjonującego na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych PWSIiP w Łomży zadecydowaliśmy o rozpoczęciu pomocy psychologicznej on-line oraz w formie teleporad dla studentów, absolwentów i pracowników PWSIiP w Łomży.

Konsultacja psychologiczna, interwencja kryzysowa [SPOSÓB KONTAKTU]

Jeśli odczuwasz przeciążenie psychiczne, silny stres, narastanie napięcia lub inne trudności wynikające z obecnej sytuacji napisz do nas maila – odpowiemy, ustalimy formę i termin kontaktu, sposób pomocy.

Adres mailowy : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona internetowa: https://pwsip.edu.pl/focus

W wiadomości prosimy o następujące informacje:
Student / Absolwent / Pracownik
Rok studiów, semestr, kierunek, nie dotyczy
Imię / Pseudonim

Studentki zebrały opatrunki dla Hospicjum

Szczegóły
Opublikowano: 10 marzec 2020

Studentki Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży zebrały materiały opatrunkowe i higieniczne. Dary trafiły do łomżyńskiego „Hospicjum”.

Paulina, Justyna i Dominika to studentki II roku Pedagogiki, które z dużym zaangażowaniem wzięły udział w akcji. – Zdajemy sobie sprawę, że potrzeby w hospicjum są duże – mówią.

Akcja ma za zadanie nie tylko niesienie pomocy doraźnej, ale też uwrażliwienie młodych ludzi na to, że należy pomagać drugiemu człowiekowi. Dominika Dębińska dobrze zna realia przebywania podopiecznych w hospicjum. Jej bliscy korzystali z opieki paliatywnej. – W tym miejscu czuje się bezradność. Dlatego osoby w potrzebie nie powinny pozostawać same. A opieka nad chorym w ostatnim stadium choroby nie obejmuje przywrócenia osoby chorej do zdrowia, ale służy poprawie jakości życia człowieka. Ważne jest skuteczne uśmierzenie bólu z pomocą dostępnych metod oraz emocjonalne wsparcie chorego – zauważa Dominika Dębińska.

Współorganizatorem akcji w subregionie łomżyńskim było Centrum Wolontariatu w Łomży. Do zbiórki oprócz siedmiu studentek PWSIiP włączyły się łomżyńskie placówki: Zespół Szkół Specjalnych, Publiczne Przedszkole nr 2, Biblioteka Publiczna – Odział dla Dzieci.

– Wolontariusze z „Państwówki” zebrali m.in. bandaże, opatrunki jałowe, plastry, wodę utlenioną, środki do odkażania ran – mówi Justyna Konopka, koordynatorka akcji.

Tekst: Monika Dąbrowska
Zdjęcie: Justyna Konopka

  1. O mediacji wiedzą dużo
  2. Pierwsza edycja za nami!
  3. Profesor Salachna powołana przez Rzecznika Finansowego
  4. Kierownik Zakładu Zarządzania w składzie PAN

Strona 21 z 29

  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

Kontakt

Dziekanat

pok. nr 228
ul. Akademicka 14 (IIp.)

Sprawy studenckie
T: 86 215 59 59

Plany zajęć
T: 86 215 54 86
wnshdziekanat@al.edu.pl

Sekretariat Wydziału

pok. nr 220
ul. Akademicka 14 (IIp.)
T: 86 215 66 04
jkonopka@al.edu.pl

soneta baner szkolimy w oparciu o system enova
  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Rachunkowość i finanse
  • Transport drogowy
  • Wycena nieruchomości
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Kursy językowe
  • Kursy maturalne
  • Mała księgowość z wykorzystaniem programu komputerowego
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej

    Kontakt

  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • +48 86 215 66 04
  • wnsh@al.edu.pl
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Facebook
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie - Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Kontakt