Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Strona główna AŁ
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN

Logo Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych

  • Wydział
  • Kandydat
  • Student
  • Absolwent
  • Aktualności
  • Władze Wydziału
  • Rada Wydziału
  • Akty prawne
    • Uchwały Rady Wydziału 2017
    • Uchwały Rady Wydziału 2018
    • Uchwały Rady Wydziału 2019
  • Struktura organizacyjna
    • Katedra Ekonomii i Finansów
    • Zakład Filologii Angielskiej
    • Zakład Pedagogiki
    • Zakład Pracy Socjalnej
  • Jakość kształcenia
    • Wydziałowa Komisja ds. JK
    • Prace dyplomowe
    • Praktyki studenckie
    • Hospitowanie zajęć
    • Współpraca z otoczeniem zewnętrznym
    • Roczne raporty samooceny
  • Kontakt
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Wydział
  3. Aktualności
Studenci z dr Magdaleną Forfą

Studenci Zarządzania w międzynarodowym projekcie

Szczegóły
Opublikowano: 13 kwiecień 2022

Czworo studentów ANSŁ z kierunku Zarządzanie: Ewa Górska, Piotr Kłosiński, Natasza Parda, Paweł Szymański uczestniczy w międzynarodowym interdyscyplinarnym projekcie BIP Blended Intensive Program - „SUSTAINABLE BIOTECHNOLOGY ENTREPRENEURSHIP: MICROALGAE & HUMAN FOOD”.

W projekcie bierze udział, 10 zagranicznych uczelni z siedmiu państw: Georgian College (Canada), Jan Dlugosz University in Czastochowa (Poland), Lomza State University of Applied Science (Poland), Università Politecnica delle Marche (Italy), Université Paris-Est Créteil Val de Marne (France), University of Economics-Varna (Bulgaria), University of Parma (Italy), Università degli Studi Milano-Bicocca (Italy), Universidad de Almería (Spain), Universität Hohenheiem (Germany).

Głównym problemem badawczym projektu jest wykorzystanie mikroalg w walce z głodem na świecie, osiągnięcie bezpieczeństwa żywnościowego oraz lepsze odżywianie i promocja zrównoważonego rolnictwa. Koordynatorem projektu jest Hiszpańska Universidad de Almería. Koordynatorami z ramienia naszej uczelni są dr Magdalena Forfa i mgr Katarzyna Zacharzewska-Arnista.

Serdecznie zachęcamy wszystkich studentów do korzystania z programu Erasmus+. Uczestnictwo w projektach daje możliwości rozwoju naukowego, poszerzania horyzontów, możliwość ciekawych wyjazdów i zdobywania międzynarodowych kontaktów.

Zapraszamy do kontakt: Dział Współpracy z Zagranicą Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. (86) 215 66 08

dr hab. Krystyna Leszczewska, prof. ANSŁ

Profesor Krystyna Leszczewska powołana przez Ministra

Szczegóły
Opublikowano: 11 kwiecień 2022

Minister Edukacji i Nauki powołał dr hab. Krystynę Leszczewską, prof. ANSŁ do składu Rady Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Jest to organ opiniodawczo-doradczy ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, który ma wspierać Ministra w zapewnianiu spójności i porównywalności rozwiązań funkcjonujących w ramach ZSK.

Radę tworzą m.in.: przedstawiciele organizacji społeczno-gospodarczych, samorządu terytorialnego, Rady Programowej do spraw kompetencji oraz ministra koordynatora systemu.

Jakie są zadania Rady Interesariuszy?

  • wspieranie ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (Ministra Edukacji i Nauki) w zapewnianiu spójności i porównywalności rozwiązań funkcjonujących w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;
  • monitorowanie funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, analiza i wymiana doświadczeń w tym zakresie;
  • opiniowanie założeń i projektów aktów prawnych w obszarze Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;
  • występowanie do Ministra Edukacji i Nauki z pytaniami dotyczącymi funkcjonowania kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji oraz propozycjami usprawnień w tym zakresie;
  • wyrażanie opinii w sprawie rekomendacji dla właściwego Ministra, dotyczącej przypisania poziomu kwalifikacjom rynkowym.

Pani Profesor jest pracownikiem badawczo-dydaktycznym w Zakładzie Zarządzania Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych. Jest członkiem m.in. Rady Uczelni. Z Akademią Nauk Stosowanych w Łomży (dawniej: Państwową Wyższą Szkołą Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży) związana jest od jej powstania. Pełniła m.in. funkcję Prorektora ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich, Dziekana Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych, Przewodniczącej Rady Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych, członka Senatu Uczelni.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Młodzież w sali wykładowej podczas warsztatu z negocjacji. Prowadzący dr Adam Miara

Dzień otwarty na Wydziale

Szczegóły
Opublikowano: 06 kwiecień 2022

Dużym zainteresowaniem uczniów cieszyła się oferta przygotowana przez Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych. Ze względu na większą frekwencję np. na symulacji rozprawy sądowej czy tłumaczeniach konferencyjnymi, umożliwiliśmy naszym gościom uczestniczenie w dodatkowych spotkaniach podczas Dnia Otwartego.

Przy wydziałowym stoisku dostepne były dodatkowe atrakcje i konkursy. Dodatkowym atutem była możliwość bezpośredniej rozmowy ze studentami i wykładowcami o tym, jak się studiuje na Administracji, Filologii Angielskiej, Pedagogice, Pracy Socjalnej, Prawie oraz Zarządzaniu.

Kampusy Uczelni odwiedziło ponad 1000 uczniów.

Aktualności

Aula 315 w budynku głownym

Spotkanie z tłumaczem gier komputerowych

Szczegóły
Opublikowano: 05 kwiecień 2022

4 kwietnia 2022 r. studenci Filologii Angielskiej i pracownicy Zakładu Filologii Angielskiej ANSŁ wzięli udział w spotkaniu z Panem Ryszardem Chojnowskim - doświadczonym tłumaczem gier komputerowych.

Ryszard Chojnowski, znany również jako Rysław, jest anglistą, tłumaczem ponad 300 gier komputerowych i planszowych, autorem audycji radiowych i filmów publikowanych na YouTube. Podczas spotkania, które miało charakter hybrydowy, uczestnicy mieli okazję zadawać pytania dotyczące kulisów pracy w zawodzie czy trudności z jakimi przychodzi zmagać się tłumaczowi gier komputerowych.

Nasz gość okazał się inspirującym mówcą, który z pasją i wręcz zaraźliwym entuzjazmem opowiadał o swoich doświadczeniach w zawodzie tłumacza, o procesie tłumaczenia i produkcji gier, a także o swoich zainteresowaniach związanych z językoznawstwem, fantastyką, komiksami i wirtualną rzeczywistością. Więcej o działalności Pana Ryszarda Chojnowskiego można dowiedzieć się odwiedzając jego stronę http://ryslaw.pl/.

Podsumowując, z prawdziwą przyjemnością wysłuchaliśmy opowieści człowieka, który zdobyte wykształcenie filologiczne i własne zainteresowania przekuł w zawodowy sukces.

Aktualności

Grafika dzień otwarty 6 kwietnia

Dzień otwarty

Szczegóły
Opublikowano: 01 kwiecień 2022

Zastanawiasz się jaki kierunek studiów wybrać? Poznaj kierunki oferowane przez Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych i zapewnij sobie dobry start na rynku pracy. Przyjdź do Akademii Nauk Stosowanych w Łomży (ul. Akademicka 14, II piętro) 6 kwietnia w godzinach 10.00 – 15.00 i poczuj się jak student kierunku Administracja, Filologia, Pedagogika, Praca Socjalna, Prawo czy Zarządzanie. Zapraszamy do uczestnictwa w warsztatach organizowanych przez naszych wykładowców. Nie przegap tej szansy 😊 Zapraszamy!

Administracja

  • godz. 10:00 - 10:45 „Mediacja rówieśnicza sposobem na rozwiązywanie konfliktów szkolnych” (warsztat, prowadzące: dr Katarzyna Jurewicz-Bakun, dr Anna Szafranek, sala 213, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 11:00 - 11:45 „Trudny klient w urzędzie - jak sobie radzić by nie stracić zimnej krwi” (warsztat, prowadzące: dr Katarzyna Jurewicz-Bakun, dr Anna Szafranek, sala 213, II piętro, ul. Akademicka 14)

Filologia angielska

  • godz. 10:00 - 10:45 „Thank you from the mountain” czyli o dosłowności w tłumaczeniach” (prowadzący: mgr Radosław Brzeziński, sala 211, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 11:00 - 11:45 „Tłumaczenie konferencyjne - jak rozpocząć przygodę z tłumaczeniem symultanicznym w kabinie” (prowadzący: dr Krzysztof Sitkowski, sala B2.5, II piętro, ul. Akademicka 1)
  • godz. 13:00 - 13:45 „Dlaczego upadł dom Usherów? Dlaczego literatura amerykańska jest przerażająca?” (prowadząca: mgr Joanna Włostowska, sala 211, II piętro, ul. Akademicka 14)

Prawo

  • godz. 10:00 - 10:45 „Symulacja rozprawy sądowej - rozwód” (prowadząca: mgr Magdalena Taraszkiewicz, sala symulacji rozpraw sądowych 207A; widownia w sali 207B  – 20 miejsc, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 11:00 - 11:45 „Przestępstwo i kara - ujęcie prawnokarne i kryminologiczne” (prowadząca: prof. dr hab. Mirosława Melezini, sala 214, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 14:00 - 14:45 „Prawa robotów, czyli regulacje dla sztucznej inteligencji” (prowadzący: dr Tomasz Machelski, sala 214, II piętro, ul. Akademicka 14)

Pedagogika

  • godz. 10:00 - 10:45 „Rewolucja edukacji w epoce cyfrowej” (prowadząca: dr Olga Modzelewska, sala 214, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 12:00 - 12:45 „Złe zachowanie z czego wynika” (prowadzący: dr Paweł Migała, sala 213, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 13:00 - 13:45 „Sztuczna inteligencja w edukacji” (prowadząca: dr hab. Sylwia Jaskuła – Korporowicz, profesor ANSŁ, sala 214, II piętro, ul. Akademicka 14)

Praca socjalna

  • godz. 11:00 - 11:45 „Socjologia edukacji- zawody przyszłości” (prowadzący: dr Tadeusz Kowalewski, sala 211, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 12:00 - 12:45 "Kto pyta, nie błądzi", czyli czego możemy nauczyć się od starożytnych filozofów? (prowadząca: dr Edyta Lichomska-Milewska, sala 214, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 14:00 - 14:45 „Problemy uzależnień - Wpływ reklamy napojów alkoholowych na zmiany konsumpcji” (prowadząca: dr Agnieszka Muzyk, sala 213, II piętro, ul. Akademicka 14)

Zarządzanie

  • godz. 12:00 - 12:45 „Sztuka negocjacji” (warsztat, prowadzący: dr Adam Miara, sala 211, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 13:00 - 13:45 „To co młode pokolenie ceni najbardziej Work-Life Balance” (prowadząca: mgr Marta Sosnowska, sala 213, II piętro, ul. Akademicka 14)
  • godz. 14:00 - 14:45 „Jak poradzić sobie z odkładaniem wszystkiego na później” (warsztat, prowadząca: mgr Karolina Krzykowska, sala 211, II piętro, ul. Akademicka 14)

Zostań studentem Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych na jeden dzień!

Zapraszamy!

Dwaj Policjanci z psami służbowymi stoją przed grupą studentów przed budynkiem Uczelni na ul. Akademickiej 14

Policja z bliska

Szczegóły
Opublikowano: 22 marzec 2022

Z zawodem i specyfiką pracy w Policji zapoznawali żaków funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Łomży.

Studenci kierunku Administracja I stopnia w ramach prowadzonych przedmiotów przez dr Katarzynę Jurewicz-Bakun „Prawne instrumenty przeciwdziałania patologiom społecznym” i dr Ewę Jakubiak „Służby, inspekcje i straże”, uczestniczyli w prelekcji z funkcjonariuszami Komendy Miejskiej Policji w Łomży: mł. asp. Karoliną Borawską i asp. sztab. Krzysztofem Mikuckim. W trakcie wizyty funkcjonariusze Policji przedstawili rolę i zadania Policji oraz warunki i korzyści z zatrudnienia w Policji. Ponadto zostały omówione formy przeciwdziałania przemocy w rodzinie stosowane przez Policję. Przed budynkiem Uczelni żacy mieli możliwość poznania specyfiki pracy przewodnika psa służbowego, które zostały przedstawione przez asp. Kamila Kosińskiego oraz asp. Mateusza Chaberek.

Studenci wykazali duże zainteresowanie poruszanymi kwestiami. Był czas na wyjaśnienie wątpliwości i pytania indywidualne.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że gościliśmy w gmachu naszej Uczelni przedstawicieli służb mundurowych. Była to dla Studentów nietypowa lekcja, pełna wiadomości i informacji zarówno już znanych jak i nowych.

Praktyczne zajęcia odbyły się 22 marca 2022 r.

Aktualności

Studenci w Auli 315. Na scenie Dyrektor Delegatury CBA

CBA w ANSŁ

Szczegóły
Opublikowano: 16 marzec 2022

Dyrektor Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Białymstoku oraz rekruterzy CBA z Warszawy przedstawili studentom Akademii Nauk Stosowanych w Łomży możliwości jakie niesie ze sobą służba w jej strukturach. Żacy poznali korzyści płynące z realizacji ścieżki kariery funkcjonariusza oraz pracownika cywilnego. Spotkanie było okazją do poznania organu administracji rządowej, etapów rekrutacji, korzyści płynących z pracy lub służby oraz bezpośredniej rozmowy z rekruterami.

Aktualności

dr Łukasz Buczkowski dr Ewa Jakubiak dr Katarzyna Jurewicz-Bakun w Alytaus Kolegija

Wyjazd szkoleniowy na Litwę

Szczegóły
Opublikowano: 14 luty 2022

Erasmus+ - Litwa

W dniach 19-20 stycznia 2022 roku pracownicy Zakładu Administracji (dr Ewa Jakubiak, dr Katarzyna Jurewicz-Bakun, dr Anna Szafranek oraz dr Łukasz Buczkowski) odwiedzili w ramach programu Erasmus+ uczelnię ALYTAUS KOLEGIJA/University of Applied Sciences – z którą PWSIiP w Łomży ma podpisana umowę partnerską.

Podczas wyjazdu szkoleniowego (STT), oprócz prezentacji ofert dydaktycznych obu Instytucji, pojawiły się propozycje współpracy i poszerzenia umiędzynarodowienia Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych w postaci m.in.:

  • Udziału studentów WNSiH w tzw. IP (Intensive programmes) realizowanych na ALYTAUS KOLEGIJA, w ramach których litewscy partnerzy chcieliby przyjąć studentów WNSiH (wraz z opiekunem). Program polega na 2-tygodniowej mobilności: tydzień pracy online + tydzień na Litwie. Do każdego programu (obszaru tematycznego) możliwe jest zakwalifikowanie 5 studentów wraz z opiekunem. Jest to bardzo ciekawa a jednocześnie krótka forma mobilności, która daje nie tylko wiele możliwości nawiązania współpracy, zdobycia doświadczenia, poszerzenia wiedzy, ale też poznania dobrych praktyk edukacyjnych. Zachęcamy serdecznie studentów do udziału w programie! W ramach Zakładu Administracji opiekę nad wyjeżdżającymi studentami zadeklarował dr Łukasz Buczkowski. Tematy poruszane w ramach programów zamieszczono w poniższej grafice:

Erasmus Intensive Programmes 2021 2022 Creation of digital Design products solving real world problems Laboratory of sustainable entrepreneurship to foster creativity and innovations Green tourism: heritage, natural resources in the household Creation and practical demonstration of e-advertising elements using RGB laser projectors

  • Udziału studentów i pracowników PWSIiP w Łomży w międzynarodowej interdyscyplinarnej konferencji naukowej (szczegóły poniżej). Koszt udziału w zaplanowanej na kwiecień konferencji jest niski, przy czym obrady pracowników naukowych zaplanowano w formie stacjonarnej, zaś studentów w formie zdalnej. Gorąco zachęcamy do udziału w wydarzeniu!

Science Week 11-15 April 2022

The exact genesis of science is unknown, its perspective that changes the face of the world in minutes and seconds is unpredictable. Manoeuvring between victories and losses, years of research and unexpected discoveries, we are part of this incredible world. It is important for us to turn matter or phenomena into miracles with the bonds of mind and wisdom and to be the creators of global science.

THEMATIC TRACS OF THE SCIENCE WEEK:

  • Sustainable environment, engineering and technologies
  • Business in a changing environment
  • Public health and wellness
  • Application of information technologies in studies and business

13 April 2022, 17 Studentu Street, Alytus

International research – practical conference: ROLE OF HIGHER EDUCATION IN SOCIETY: CHALLENGES, TENDENCIES, PERSPECTIVES 2022

Registration by 25 March 2022 at www.alytauskolegija.lt/tarptautine-konferencija

The articles prepared on the footing of the conference reports will be published in the academic journal “Role of Higher Education Institutions in Society: Challenges, Tendencies and Perspectives” (ISSN 2029- 9311) abstracted on the Index Copernicus International Journals Master List. Electronic publication will be issued after the conference by 1 July 2022 (paper version will not be printed).

14 April 2022

Virtual student applied research practical conference ROLE OF HIGHER EDUCATION IN SOCIETY: STUDENT APPLIED RESEARCH 2022
Registration by 25 March 2022 at www.alytauskolegija.lt/studentu-konferencija

The articles prepared on the footing of the conference reports will be published in the student applied research journal “Role of Higher Education Institutions in Society: Student Applied Research. Research Papers” (ISSN 278-35847) No 2. Electronic publication will be issued after the conference by 1 July 2022 (paper version will not be printed).

Raz jeszcze zachęcamy do działu w wydarzeniach, jak również w wyjazdach w ramach programu Erasmus+ dających możliwości nawiązania współpracy, zdobycia nowych doświadczeń, jak również poszerzenia wiedzy.

Nieocenione wsparcie w zakresie przygotowania do wyjazdu i pomoc w wypełnieniu wszelkich formalności oferują pracownicy Działu Współpracy z Zagranicą, co znacznie ułatwia proces ubiegania się o udział w programie Erasmus+.

Aktualności

  1. Wizyta w Sejmie
  2. Kolejny sukces studenta PWSIiP
  3. Jak atrakcyjnie i skutecznie wychowywać dzieci i młodzież w przestrzeni wirtualnej?
  4. (de)profesjonalizacja pracy pracownika socjalnego – Dzień Pracownika Socjalnego 2021

Strona 17 z 29

  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Kontakt

Dziekanat

pok. nr 228
ul. Akademicka 14 (IIp.)

Sprawy studenckie
T: 86 215 59 59

Plany zajęć
T: 86 215 54 86
wnshdziekanat@al.edu.pl

Sekretariat Wydziału

pok. nr 220
ul. Akademicka 14 (IIp.)
T: 86 215 66 04
jkonopka@al.edu.pl

soneta baner szkolimy w oparciu o system enova
  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Rachunkowość i finanse
  • Transport drogowy
  • Wycena nieruchomości
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Kursy językowe
  • Kursy maturalne
  • Mała księgowość z wykorzystaniem programu komputerowego
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej

    Kontakt

  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • +48 86 215 66 04
  • wnsh@al.edu.pl
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Facebook
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie - Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Kontakt