Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Strona główna AŁ
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN

Logo Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych

  • Wydział
  • Kandydat
  • Student
  • Absolwent
  • Aktualności
  • Władze Wydziału
  • Rada Wydziału
  • Akty prawne
    • Uchwały Rady Wydziału 2017
    • Uchwały Rady Wydziału 2018
    • Uchwały Rady Wydziału 2019
  • Struktura organizacyjna
    • Katedra Ekonomii i Finansów
    • Zakład Filologii Angielskiej
    • Zakład Pedagogiki
    • Zakład Pracy Socjalnej
  • Jakość kształcenia
    • Wydziałowa Komisja ds. JK
    • Prace dyplomowe
    • Praktyki studenckie
    • Hospitowanie zajęć
    • Współpraca z otoczeniem zewnętrznym
    • Roczne raporty samooceny
  • Kontakt
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Wydział
  3. Aktualności

Młodzi o konstytucjach

Szczegóły
Opublikowano: 09 luty 2018

Z Suwałk, Łomży, Wysokiego Mazowieckiego i Białegostoku przyjechali do Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży uczestnicy pierwszej edycji konkursu „Konstytucje państw europejskich”. Łącznie sześćdziesiąt siedem osób, wśród których przeważali licealiści, ale składający się z dwudziestu pytań test pisali także studenci drugiego roku prawa z Uniwersytetu w Białymstoku. Dziewięciu finalistów odpowiadało dodatkowo z wybranego przez siebie zagadnienia konstytucyjnego przed komisją konkursową, liczyło się oryginalne ujęcie tematu, elokwencja i wiedza. Najlepszy okazał się Mateusz Tyszka z I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Łomży, uczeń drugiej klasy o profilu społeczno-ekonomicznym. – Konstytucja nie tworzy stanu faktycznego, lecz jest wyrazem obowiązujących norm społecznych. Jeżeli kraj nie posiada silnej kultury politycznej, to w sposób nieunikniony narastają problemy natury społecznej – twierdzi zwycięzca konkursu.

Na podium obok Mateusza Tyszki stanęli Julia Urbanowicz z I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Suwałkach (II miejsce) oraz Martyna Matysek z Uniwersytetu w Białymstoku (III miejsce). Podróże kształcą. Przekonała się o tym Julia Urbanowicz, która dwa lata temu odwiedziła Pragę i poczuła, że jest czechofilem, do tego stopnia, że zaczęła uczyć się języka południowych sąsiadów Polski, a konstytucję Republiki Czeskiej ma w małym placu. Jest uczennicą pierwszej klasy, a w rywalizacji o konkursowe trofea: tablety, słuchawki, vouchery, pokonała starszych od siebie kolegów, licealistów oraz studentów.
– Drugie miejsce mnie satysfakcjonuje, jeszcze bardziej polubiłam Czechy – żartuje nastolatka. Przed Mateuszem Tyszką już niebawem kolejne wyzwanie, czyli Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym organizowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. – Łomżyński konkurs był trudny, to dobry trening przed rozszerzoną maturą z wiedzy o społeczeństwie – mówi Mateusz.
Konkurs „Konstytucje państw europejskich” składał się z dwóch etapów. W pierwszym młodzież  odpowiadała na dwadzieścia pytań: połowa z nich dotyczyła polskiej konstytucji, pozostałe konstytucji kraju, który został wybrany przez ucznia lub studenta. Do wyboru było siedem krajów członkowskich Unii Europejskiej oraz Szwajcaria, jako reprezentująca unikalny system parlamentarno-komitetowy. Młodzież najczęściej wybierała konstytucję Francji oraz Niemiec, sporadycznie Finlandii i Szwajcarii. – Szwajcarska konstytucja jest niesamowicie pogmatwana i skomplikowana – twierdzi Oskar Nosalik z I LO w Łomży, który jednak postanowił się z nią zmierzyć, a w przyszłości chce studiować prawo.

Do drugiego etapu konkursu trafiło dziewięciu finalistów, którzy przed komisją w składzie: prof. Joanna Salachna, dr hab. Krzysztof Prokop, dr Łukasz Buczkowski i prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski, referowali wybrane przez siebie zagadnienie konstytucyjne. – Poziom uczestników był bardzo wyrównany, zwłaszcza pomiędzy pierwszym a drugim miejscem – komentuje przewodnicząca komisji konkursowej prof. Joanna Salachna z Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych PWSIiP. A dr Anna Ostrowska, pomysłodawczyni konkursu, tłumaczy, że wszystko zaczęło się od Monteskiusza, którego teza o trójpodziale i ograniczeniu władzy ukształtowała systemy demokratyczne wielu państw: parlamentarno-gabinetowe (Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania, Polska, Czechy, Dania, kraje Beneluksu), parlamentarno-kanclerskie (Niemcy), parlamentarno-komitetowe (Szwajcaria) oraz prezydenckie (USA, Brazylia, Meksyk).

Francuski filozof epoki Oświecenia w traktacie „O duchu praw” wydanym po raz pierwszy w 1748 r. poddał krytyce francuski, monarchistyczny porządek prawny i sformułował postulat o trójpodziale władzy, który stał się inspiracją dla Konstytucji Stanów Zjednoczonych Ameryki z 1787 r., a współcześnie stanowi podstawę porządku ustrojowego większości państw demokratycznych. Monteskiusz twierdził, że posiadanie władzy skłania do jej nadużywania i łamania praw obywatelskich. Jego zdaniem, społeczeństwo jest suwerenem i tworem pierwotnym w stosunku do państwa, dlatego powinno wyłaniać z siebie władze: ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą. – Warunkiem zachowania wolności politycznej obywateli jest podział władz między różne, niezależne, wzajemnie dopełniające i kontrolujące się podmioty. Stąd też wyłoniła się koncepcja mechanizmów kontroli i równowagi tzw. checks and balances, która jest wyrażona w konstytucjach wielu krajów, w tym także w obowiązującej obecnie Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 r. Nasz konkurs nie tyle dotyczył samych konstytucji, co sposobu w jaki dane państwo, poprzez ustrój demokratyczny, realizuje triadę Monteskiusza, a także decentralizuje władzę na rzecz samorządów terytorialnych. Chcę, aby młodzież potrafiła dokonać analizy porównawczej systemów, które obowiązują w poszczególnych państwach europejskich, myślała krytycznie. Ten poziom autorefleksji mamy obowiązek zaszczepiać wśród młodych obywateli – twierdzi dr Anna Ostrowska.

Rada Praktyków powołana

Szczegóły
Opublikowano: 22 styczeń 2018

Wpływ na strategię rozwoju wydziału, kształtowanie programów studiów, pomoc w organizacji praktyk studenckich – takie będą główne kompetencje Rady Praktyków w Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości. – Naszą misją jest kształcenie praktyków, dlatego rekomendacje państwa środowiska, przedsiębiorców oraz przedstawicieli szerokiego spektrum instytucji, są dla nas kluczowe – mówiła dziekan WNSiH dr hab. Krystyna Leszczewska, wręczając z władzami łomżyńskiej uczelni akty nominacji do Rady dziewiętnastu osobom. – Relacje na linii dydaktyka-biznes są w kraju efektywne, ale gorzej jest ze współpracą nauki i biznesu – mówił rektor PWSIiP dr hab. Dariusz Surowik, zachęcając przedsiębiorców do korzystania także z naukowego potencjału uczelni, wspólnego sięgania po granty.

Podczas spotkania dr Dariusz Perło, autor strategii rozwoju dla wielu jednostek samorządu terytorialnego woj. podlaskiego, przedstawił strategię dla Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych PWSIiP. – Działamy w warunkach pewnej niepewności ze względu na ustawę 2.0. Nie wiemy, jak nowe uwarunkowania legislacyjne wpłyną na uczelnię. Naszym atutem jest ciągły rozwój kadry naukowo-dydaktycznej, a celem uzyskanie przez Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych kategorii naukowej „B” oraz stworzenie unikalnej marki edukacyjnej. Rozpoznawalnej, solidnej i powiązanej z zapleczem społecznym – mówił. Akademiccy przedstawiciele pięciu kierunków studiów oferowanych przez WNSiH precyzowali, jak można to osiągnąć we współpracy z przedsiębiorcami, samorządowcami, przedstawicielami instytucji oraz sektora non-profit. – Chcemy usłyszeć konkretne podpowiedzi, dostosować kierunki studiów oraz specjalności do potrzeb rynkowych. Może specjalności na kierunku Prawo powinny być rozpisane nie wedle dziedzin prawa, ale pod potrzeby podmiotów gospodarczych i społecznych? – pytała Joanna Salachna z PWSIiP, profesor nauk prawnych oraz radca prawny. – Jestem wykładowcą akademickim z doświadczeniem pracy m.in. w administracji państwowej i wiem, że do kwestii programów studiów należy podchodzić elastycznie, reagować na aktualne potrzeby.

Prodziekan WNSiH dr Sylwia Jaskuła-Korporowicz opowiedziała o najmłodszym „dziecku” wydziału, czyli studiach z Pedagogiki, które ruszą od przyszłego roku akademickiego. – Nikt w Polsce, w wymiarze praktycznym i teoretycznym, nie zajmuje się kształtowaniem procesów wychowawczych w przestrzeni wirtualnej, a nasze studia będą pod tym wglądem unikalne – przekonywała prodziekan.

Dziekan dr hab. Krystyna Leszczewska podkreślała, że celem wydziału jest wzmocnienie potencjału studentów – Prace dyplomowe powinny być rodzajem rzetelnej ekspertyzy, analizować i rozwiązywać konkretny problem danej firmy – mówiła. Wojciech Dąbrowski, prezes EDPOL Food&Innovation, mówił, że przedsiębiorcom także zależy na „wsparciu praktyczności”. – Praktyki studenckie powinny być dłuższe, a tematyka pracy dyplomowej określana jak najwcześniej. Wtedy student ma szansę na poznanie specyfiki firmy i może zostać sensownie przez  nas zagospodarowany –  mówił.

Kolejne spotkania Rady Praktyków będą odbywać się w grupach roboczych dla poszczególnych kierunków studiów.

- Cieszę się, że wszystkie podmioty, które zostały zaproszone do współpracy, odpowiedziały na nasz apel pozytywnie. To oznacza, że programy studiów będą kształtowane z uwzględnieniem sugestii wielu środowisk – podsumowała pierwsze spotkanie Rady Praktyków  dziekan WNSiH dr hab. Krystyna Leszczewska.

Skład Rady Praktyków przy Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych PWSIiP

Prawo

  • Piotr Bukowski - Prokurator  Okręgowy w Łomży
  • Marek Najda - Wicedziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Białymstoku
  • Remigiusz Marek Fabiański - Członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Białymstoku

Administracja

  • Łukasz Czech - Inspektor Wydziału Komunikacji Medialnej i Promocji w UM Łomża
  • Elżbieta Parzych - Starosta Łomżyński
  • Tadeusz Zysik - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Łomży
  • podkom. Adrian Karolczuk - Naczelnik Wydziału Prewencji KM Policji w Łomży

Zarządzanie

  • Andrzej Kiełczewski - Prezes Parku Przemysłowego Łomża
  • Aleksandra Aspras - Dyrektor Oddziału Banku Pekao SA w Łomży
  • Wojciech Dąbrowski - Prezes EDPOL Food & Innovation
  • Adam Cwalina - Wiceprezes Zakładów Spożywczych BONA sp. z o.o.

Praca Socjalna

  • Edward Jarota - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży
  • Wiesław Jagielak - Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łomży
  • Małgorzata Kozicka - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łomży
  • Renata Szymańska - Dyrektor Woj. Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży

Filologia angielska

  • Bogumiła Olbryś - Dyrektor Zespołu Szkół Weterynaryjnych i Ogólnokształcących nr 7 w Łomży
  • Urszula Jarominiak- Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Piątnicy
  • Maria Mikołajewska- Dyrektor Przedszkola Publicznego Nr 2 w Łomży
  • Katarzyna Jasińska- właściciel UNICO Katarzyna, Adam Jasińscy Sp. J.,

Konkurs "Konstytucje państw europejskich"

Szczegóły
Opublikowano: 09 styczeń 2018
W 2011 roku Węgrzy uchwalili nową konstytucję, uchylając akt prawny z 1949 r.
  – Węgierska ustawa zasadnicza ma piękną preambułę, wyznacza wszystkim organom władzy, jako priorytet, działanie na rzecz państwa i narodu węgierskiego, ale jednocześnie umniejsza  rolę samorządu terytorialnego. Stwierdza m.in., że własność samorządów terytorialnych stanowi majątek publiczny i narodowy (art. 32 ust. 6 i art. 38 ust. 1). Prezydent Polski zapowiada referendum konstytucyjne w 2018 roku. Warto, abyśmy, zanim odpowiemy na ewentualne pytania referendalne, porównali Konstytucję RP z ustawami zasadniczymi krajów Europy, gdyż te właśnie kraje są nam najbliższe ustrojowo i historycznie – mówi dr Anna Ostrowska, pomysłodawczyni i współorganizatorka konkursu „Konstytucje państw europejskich”, który odbędzie się 8 lutego 2018 r. w  Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży. Konkurs jest skierowany do uczniów szkół średnich i studentów, a nad jego przebiegiem czuwać będzie studenckie koło Akademickie Forum Samorządowe. 
 
Doktor Anna Ostrowska tłumaczy, że wszystko zaczęło się od Monteskiusza. Ten francuski filozof epoki Oświecenia w traktacie „O duchu praw” wydanym po raz pierwszy w 1748 r. poddał krytyce francuski, monarchistyczny porządek prawny i sformułował postulat o trójpodziale władzy, który stał się inspiracją dla Konstytucji Stanów Zjednoczonych Ameryki z 1787 r., a współcześnie stanowi podstawę porządku ustrojowego większości państw demokratycznych. Monteskiusz twierdził, że posiadanie władzy skłania do jej nadużywania i łamania praw obywatelskich. Jego zdaniem, społeczeństwo jest suwerenem i tworem pierwotnym w stosunku do państwa, dlatego powinno wyłaniać z siebie władze: ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą. – Warunkiem zachowania wolności politycznej obywateli jest podział władz między różne, niezależne, wzajemnie dopełniające i kontrolujące się podmioty. Stąd też wyłoniła się koncepcja mechanizmów kontroli i równowagi tzw. checks and balances, która jest wyrażona w konstytucjach wielu krajów, w tym także w obowiązującej obecnie Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 r. – wyjaśnia dr Anna Ostrowska. 
 
Oświeceniowa triada Monteskiusza o ograniczeniu i trójpodziale władzy ukształtowała systemy demokratyczne wielu współczesnych państw: parlamentarno-gabinetowe (Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania, Polska, Czechy, Dania, kraje Beneluksu), parlamentarno-kanclerskie (Niemcy), parlamentarno-komitetowe (Szwajcaria) oraz prezydenckie (USA, Brazylia, Meksyk). – Nasz konkurs nie tyle dotyczy samych konstytucji, co sposobu w jaki dane państwo, poprzez ustrój demokratyczny, realizuje triadę Monteskiusza, a także decentralizuje władzę na rzecz samorządów terytorialnych. Chcę, aby młodzież dokonała analizy porównawczej systemów, które obowiązują w poszczególnych państwach europejskich, myślała krytycznie – mówi dr Anna Ostrowska i dodaje: – Polska konstytucja ma swoje wady, na przykład posiada aż 65 delegacji (upoważnień) ustawowych, ale jednak jest to  akt prawny nadrzędny i zasadniczy, do którego powinniśmy podchodzić z olbrzymim respektem. Nie zapominajmy, że prace nad obecną konstytucją trwały ponad 5 lat, powołano specjalna Komisję Konstytucyjną oraz w 1992 r. uchwalono ustawę o trybie przygotowywania i uchwalenia konstytucji. W pracach uczestniczyli przedstawiciele nauki, specjaliści od prawa konstytucyjnego. Pracowali z namysłem i bez pośpiechu… 
Ostatnie polskie referendum konstytucyjne odbyło się 1997 roku, jego frekwencja wyniosła blisko 43 procent. Ponad połowa głosujących opowiedziała się za wprowadzeniem Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 roku. Zaczęła ona obowiązywać 17 października 1997 roku i  zastąpiła tak zwaną Małą Konstytucję z 1992 roku . 
 
Konkurs „Konstytucje państw europejskich” jest skierowany do uczniów szkół średnich oraz studentów z województwa podlaskiego i innych części kraju. To pierwsza jego edycja. Będzie składał się z dwóch etapów. W pierwszym młodzież  odpowie na dwadzieścia pytań: połowa z nich będzie dotyczyła polskiej konstytucji, pozostałe konstytucji kraju, który zostanie wybrany przez ucznia lub studenta. Do wyboru będzie siedem krajów członkowskich Unii Europejskiej oraz Szwajcaria, jako reprezentująca unikalny system parlamentarno-komitetowy. Do drugiego etapu trafi ośmiu finalistów, którzy przed komisją (w składzie: prof. Joanna Salachna, prorektor PWSIiP dr hab. Krzysztof Prokop, dr Łukasz Buczkowski i prezydent Łomży mgr Mariusz Chrzanowski) zreferują wybrane przez siebie zagadnienie konstytucyjne. Komisja wyłoni trzech laureatów, otrzymają oni atrakcyjne nagrody. Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin konkursu można pobrać ze strony internetowej organizatora

Społecznik Roku 2017 dr Tadeusz Kowalewski

Szczegóły
Opublikowano: 08 styczeń 2018

- To miły i wyrozumiały człowiek, często nas wspiera w trudnych sytuacjach.  – tak o doktorze Tadeuszu Kowalewskim z PWSIiP w Łomży, socjologu i wykładowcy, który otrzymał tytuł Społecznika Roku 2017, mówią jego studenci. – Społecznik to ktoś, kto się udziela bezinteresownie, bez potrzeby poklasku. Robi to, bo wie, że warto być szczerym, uśmiechniętym i nieść dobro dalej, do innych ludzi - dodają.

Dr Tadeusz Kowalewski otrzymał z rąk wiceprezydent Łomży dr Agnieszki Muzyk przezroczystą bryłę w kształcie serca. Była to pierwsza edycja konkursu na Łomżyńskiego Społecznika Roku i Łomżyńską Inicjatywę Roku. W kategorii do dwudziestego roku życia zwyciężył Eryk Mroczko, maturzysta z I LO w Łomży, wiceprzewodniczący Młodzieżowej Rady Miejskiej i wolontariusz w Fundacji „Ocalenie”. W „starszej” kategorii, po dwudziestym roku życia, najwyższe uznanie zdobył dr Tadeusz Kowalewski. Łomżyńską Inicjatywą Roku okazała się kampania społeczna „Pola Nadziei” organizowana przez Bursę Szkolną nr 3.

Finał konkursu miał miejsce w Domku Pastora i zgromadził sześćdziesiąt osób, przedstawicieli m.in. organizacji pozarządowych. Dr Kowalewski zdobył uznanie za działania na rzecz rozwoju łomżyńskiej oświaty, propagowanie Katolickiej Nauki Społecznej, pomoc niepełnosprawnym dzieciom, popularyzowanie historii w formie prelekcji i spotkań z mieszkańcami regionu: najbliższe 2. stycznia w Muzeum Przyrody w Drozdowie nt. Romana Dmowskiego.

Wolontariuszka Justyna Konopka

Szczegóły
Opublikowano: 19 grudzień 2017

Justyna Konopka, absolwentka, studentka oraz referent administracyjny Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży znalazła się, obok legendy skoków narciarskich Wojciecha Fortuny, w gronie dziesięciu najbardziej aktywnych wolontariuszy województwa podlaskiego. – Wśród nagrodzonych dominowały osoby z doświadczeniem i dużym dorobkiem społecznym, a także gwiazda sportu.  Ja jestem dopiero na początku mojej drogi wolontariusza – komentuje Justyna, która za swoją społeczną, bezinteresowną pracę z osobami niepełnosprawnymi odebrała na uroczystej Gali Wolontariatu w białostockim Teatrze Lalek kryształową statuetkę z przezroczystym sercem.

Więcej…

Dr Kowalewski w Zarządzie Sekcji Pracy Socjalnej PTS

Szczegóły
Opublikowano: 04 grudzień 2017

Dr Tadeusz Kowalewski, kierownik Zakładu Badań Społecznych, został wybrany na członka Zarządu Sekcji Pracy Socjalnej Polskiego Towarzystwa Socjologicznego.

Więcej…

Hossa i bessa… – jak zacząć grać na giełdzie?

Szczegóły
Opublikowano: 23 listopad 2017

Żacy z Kola Naukowego Młodych Przedsiębiorców wzięli udział w specjalistycznym spotkaniu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Studenci PWSIiP w Łomży wysłuchali wykładów pracowników Domu Maklerskiego Noble Securities oraz pracownika Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pracownicy domu maklerskiego mówili jak i w co inwestować. Studenci dowiedzieli się o analizie fundamentalnej i technicznej.

Więcej…

Dzień Pracownika Socjalnego

Szczegóły
Opublikowano: 22 listopad 2017

- Studentom Pracy socjalnej na pierwszych zajęciach mówię, że wybrali najtrudniejszy na świecie zawód, który wymaga nieustannej aktualizacji wiedzy z obszaru socjologii, psychologii, prawa pracy, procedur administracyjnych – mówiła dr hab. Joanna Truszkowska, prof. PWSIiP oraz kierownik Centrum Integracji Społecznej w Łomży podczas obchodów Dnia Pracownika Socjalnego w „Państwówce”.

Więcej…

Strona 28 z 28

  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28

Kontakt

Dziekanat

pok. nr 228
ul. Akademicka 14 (IIp.)

Sprawy studenckie
T: 86 215 59 59

Plany zajęć
T: 86 215 54 86
wnshdziekanat@al.edu.pl

Sekretariat Wydziału

pok. nr 220
ul. Akademicka 14 (IIp.)
T: 86 215 66 04
jkonopka@al.edu.pl

soneta baner szkolimy w oparciu o system enova
  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Rachunkowość i finanse
  • Transport drogowy
  • Wycena nieruchomości
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Kursy językowe
  • Kursy maturalne
  • Mała księgowość z wykorzystaniem programu komputerowego
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej

    Kontakt

  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • +48 86 215 66 04
  • wnsh@al.edu.pl
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Facebook
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie - Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Kontakt