Inauguracja w Akademii Łomżyńskiej z nowym Sztandarem
Akademia Łomżyńska oficjalnie zainaugurowała nowy rok akademicki 2023/2024. Była to dwudziesta inauguracja w historii największej łomżyńskiej uczelni, która w ubiegłym roku uzyskała uprawnienia do nadawania stopni doktora i doktora habilitowanego, a podkreślając ten naukowy awans przyjęła także nową nazwę (z Akademia Nauk Stosowanych na Akademia Łomżyńska). Środowisko społeczne Miasta oraz Regionu, doceniając zasługi uczelni i jej rolę w kształtowaniu kadr na potrzeby regionalnej i krajowej gospodarki, w geście zaufania i dobrych partnerskich relacji - ufundowało uczelni nowy Sztandar.
Podziękowania na Senacie
Rektor oraz Senat Akademii Łomżyńskiej podziękowali dr hab. Sylwii Jaskule-Korporowicz, prof. AŁ, za kierowanie Wydziałem Nauk Społecznych i Humanistycznych, pełnienie funkcji Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia, zasiadanie w Senacie Uczelni oraz wkład włożony w rozwój naszej Uczelni.
MBA w Akademii Łomżyńskiej
Akademia Łomżyńska zaprasza liderów gospodarczych i społecznych do skorzystania z prestiżowej oferty edukacyjnej. Master of Business Administration (MBA) to studia podnoszące kompetencje przywódcze i menedżerskie osób piastujących stanowiska kierownicze, doskonalące umiejętności zarządzania strategicznego, rozwiązywania złożonych problemów przywódczych, radzenia sobie z globalnymi aspektami biznesu – od komunikacji do gwałtownych przemian natury technologicznej, cywilizacyjnej w warunkach gospodarki 4.0.
Zmiany na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych
Końcówka roku akademickiego 2022/2023 to czas zmian na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych. Wraz z końcem sierpnia podziękowaliśmy za zaangażowanie i długoletnią pracę na rzecz Wydziału Pani Dziekan dr hab. Sylwii Jaskule-Korporowicz, prof. AŁ oraz Pani Prodziekan dr Izabeli Sekścińskiej. Pani Profesor współtworzyła powstający w 2017 roku Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych i pełniła funkcję pierwszego w historii Prodziekana. Następnie jako p.o. Dziekana i od października 2019 roku Dziekan dbała o sprawne funkcjonowanie największego w Uczelni Wydziału. Od października będzie kontynuowała swoją pedagogiczną pasję prowadząc zajęcia m.in. dla studentów Pedagogiki. Pani dr Izabela Sekścińska od 1. września objęła funkcję Dziekana, a Pani dr Agnieszka Piórkowska funkcję Prodziekana.
Kondolencje
Władze Dziekańskie i cała Społeczność Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych składają kondolencje Pani Doktor Ewie Jakubiak z powodu śmierci Mamy.
Obrony 2023
Marzenie o posiadaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych spełniło właśnie 207 Absolwentów i Absolwentek z Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych Akademii Łomżyńskiej.
Początek lipca był intensywny i zapadnie w ich pamięci nie tylko przez pryzmat towarzyszących emocji lecz przede wszystkim ze względu na osiągnięcie celu jakim było obronienie pracy dyplomowej. Dla większości z nich był to pierwszy taki egzamin w karierze, co wiązało się ze stresem i podekscytowaniem. Hole i korytarze Uczelni były pełne odświętnie ubranych żaków powtarzających ostatnie zagadnienia, wyczekujących relacji od opuszczających sale egzaminacyjne kolegów i koleżanek oraz radosnych okrzyków po ogłoszeniu wyników.
Każdy egzamin dyplomowy jest wyjątkowym elementem studiowania, ponieważ wieńczy lata zdobywania wiedzy, kształtowania umiejętności i nabywania kompetencji społecznych. Jest podsumowaniem pewnego rozdziału w życiu i przepustką do wykonywania zawodu. Tegoroczne obrony miały dodatkowo niepowtarzalny charakter, ponieważ były pierwszymi od momentu zmiany nazwy uczelni na Akademię Łomżyńską. Fakt, że mamy zdolnych i ambitnych studentów uwypukla liczba prac dyplomowych zgłoszonych do wyróżnienia. Doceniając poziom studenckich opracowań, członkowie Komisji wyróżnili 33 prace dyplomowe.
Gratulujemy serdecznie Absolwentom i Absolwentkom Administracji I i II stopnia, Filologii I stopnia, Pedagogiki I stopnia oraz Zarządzania I i II stopnia!
Upragnione wakacje rozpoczynają z dyplomem licencjata lub magistra w ręku. Witamy w gronie Absolwentów Akademii Łomżyńskiej!
Specjaliści od kadr – ze świadectwami
Dla 14 uczestników studiów podyplomowych Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace dzień 5 lipca był bardzo wyjątkowy. Odebrali upragnione świadectwa potwierdzające nabycie kompetencji z zakresu kadr i płac.
Uroczystość była zwieńczeniem dwóch semestrów sfokusowanych na pogłębianiu wiedzy z zakresu kadr i płac. Zajęcia poprowadzili głównie praktycy, co zagwarantowało uzyskanie odpowiednich kompetencji do zajmowania samodzielnych stanowisk w komórkach. Słuchacze poznawali specyfikę funkcjonowania oprogramowania niezbędnego do wykonywania pracy zawodowej np. Płatnik, Gratyfikant.
Zapraszamy do rozwijania umiejętności i podnoszenia kwalifikacji zarządzania zasobami ludzkimi podczas kolejnej edycji studiów. Szczegóły dotyczące naboru znajdą Państwo na stronie studiów.
Serdecznie gratulujemy i życzymy samych sukcesów w życiu zawodowym! Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z zakończenia IV edycji studiów podyplomowych Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace.
Multikulturowe doświadczenie dydaktyczne
Dr Natalia Malenko z Zakładu Filologii Angielskiej Akademii Łomżyńskiej współprowadziła zajęcia z komunikacji międzykulturowej na prestiżowym Uniwersytecie Sabaudzkim we Francji (Universite Savoie Mont Blanc).
Uniwersytet Sabaudzki to publiczna uczelnia z multidyscyplinarną ofertę kształcenia, trzema kampusami, osiemnastoma laboratoriami badawczymi, na której studiuje piętnaście tysięcy studentów. Położony pomiędzy Genewą, Turynem, Lyonem i Grenoble, na granicy Szwajcarii i Włoch, uniwersytet jest otwarty na międzynarodowy obieg idei, a uczestnikami jego kursów i studiów (w tym doktoranckich) są przedstawiciele światowych społeczności. Uczelnia prowadzi badania współpracując z międzynarodowymi organizacjami, m. in. z Europejską Organizacją Badań Jądrowych CERN w Genewie.
- To było najbardziej entuzjastyczne i wartościowe przeżycie związane z moimi wyjazdami zagranicznymi w ramach programu Erasmus+. Przede wszystkim to była konkretna praca do wykonania, czyli współprowadzenie zajęć dla międzynarodowego audytorium słuchaczy, naukowców i pracowników działów współpracy międzynarodowej. Niesamowite emocje wymiany wiedzy, doświadczeń, spostrzeżeń, żywy dialog z ludźmi świadomymi siebie, potrzeby rozwoju osobistego i naukowego - wspomina wyjazd wykładowczyni akademicka dr Natalia Malenko.
Zajęcia z dr Natalią Malenko współprowadził profesor Mehmet Emin Baynazoglu z Turcji, z Uniwersytetu w Trakii (Trakya University Turkey). Dotyczyły one komunikacji międzykulturowej (intercultural communication), która odgrywa kluczową rolę w takich dziedzinach jak: językoznawstwo, antropologia, kulturoznawstwo, psychologia. Ma także swoje pragmatyczne zastosowanie w multikulturowych społeczeństwach.
Strona 6 z 25
Kontakt
Dziekanat
pok. nr 228
ul. Akademicka 14 (IIp.)
Sprawy studenckie
T: 86 215 59 59
Plany zajęć
T: 86 215 54 86
wnshdziekanat@al.edu.pl
Sekretariat Dziekana
pok. nr 220
ul. Akademicka 14 (IIp.)
T: 86 215 66 04
jkonopka@al.edu.pl