- Jesteś tutaj:
- Wydział
Festiwal kreatywności podczas III Dni Przedsiębiorczości
To był festiwal kreatywności i pomysłowości, w którym udział wzięło ponad czterystu młodych ludzi. III Dni Przedsiębiorczości w Łomży zgromadziły w naszej akademickiej auli uczniów szkół ponadpodstawowych zainteresowanych rozwijaniem swoich pasji. Stanęli oni do rywalizacji na najlepszą grę planszową oraz reklamę gry planszowej. W klasyfikacji generalnej na najwyższym podium uplasowała się drużyna Start a Business z Zespołu Szkół w Niećkowie.
Anna Mazurkiewicz, nauczyciel przedmiotów ekonomicznych w Zespole Szkół w Niećkowie, wysoko oceniała formułę konkursu. - Bardzo doceniamy kreatywność samego konkursu, sposób jego przygotowania, tematykę. Przygotowywaliśmy się ponad miesiąc, aby powstała gra planszowa i filmiki kręcone przez młodych ludzi - komentuje nauczycielka. Anna Mazurkiewicz podkreśla także, że jest dumna, że uczniowie z jej szkoły poradzili sobie tak dobrze w rywalizacji młodzieżą z Łomży, czy Białegostoku. - Szkoła na wsi nie jest gorszą szkołą i to jest zastrzyk pozytywnej energii dla moich uczniów, że poczuli swoją merytoryczna siłę na forum dużego konkursu.
Sandra Ostaszewska i Anika Samełko, które są członkiniami zwycięskiej drużyny, podkreślają, że wygrana to efekt pracy i zgrania ich zespołu. - Było bardzo fajnie i naprawdę nie spodziewaliśmy się zwycięstwa. To dla nas niespodzianka i motywator - mówiły młode dziewczyny w imieniu swojej drużyny.
III Dni Przedsiębiorczości pod hasłem „Gra o przedsiębiorczość” przygotowała uczelniana Katedra Ekonomii i Finansów, a nad całościową koncepcją czuwała pomysłodawczyni imprezy - dr Urszula Widelska, prof. AŁ. - Formuła konkursu uczy pracy i współpracy, a także buduje zaufanie pomiędzy szkołami i uczelnią, bo młodym ludziom po prostu podoba się nowoczesna formuła konkursu i czują się u nas dobrze. To nasz sposób na pokazanie, że edukacja może mieć wymiar włączający i rozwijać kreatywność, wyobraźnię - komentuje dr Urszula Widelska, prof. AŁ.
Największa aula uczelniana wypełniona po brzegi młodymi ludźmi, ich spontaniczną energią, pomysłami na oryginalne gry planszowe oraz wciągające reklamy gier planszowych - tak wyglądała uczelniana rywalizacja podczas wydarzenia. Pomiędzy zwycięską drużyną, a drużyną, która zajęła drugie miejsce - ledwie punkt różnicy w ogólnej klasyfikacji! Radość z zespołowego działania, ale także dreszczyk rywalizacji pomiędzy szkołami i drużynami.
- Bardzo fajna uczelnia, atmosfera i świetna atmosfera, możliwość poznania wielu nowych ludzi - tak atuty konkursu komentowała Zosia Budnicka z Białegostoku. Jej drużyna Kotporacja zajęła drugie miejsce w klasyfikacji ogólnej.
III Dni Przedsiębiorczości w Akademii Łomżyńskiej
Co można stworzyć z tekturowych kartonów, wykałaczek kuchennych, samoprzylepnych kartek biurowych, piłki pingpongowej oraz guzików ubraniowych? To się okaże 19-go marca 2024. Tego dnia odbędą się w Akademii Łomżyńskiej III Dni Przedsiębiorczości, które na trwałe zagościły w kalendarzu naszej Uczelni.
Dni Przedsiębiorczości to impreza cykliczna organizowana przez Katedrę Ekonomii i Finansów, pod okiem dr Urszuli Widelskiej, prof. AŁ. Celem tegorocznych III Dni Przedsiębiorczości jest wsparcie i rozwój kreatywności, jako ważnego atrybutu postaw biznesowych uczniów. W ramach wydarzenia odbędzie się konkurs na najlepszą grę planszową oraz jej reklamę nakręconą telefonem komórkowym, a także rozgrywki konkursowych gier planszowych rozegrane przez studentów Akademii Łomżyńskiej. W rym roku, również studenci Akademii Łomżyńskiej, poza profesjonalnym jury, będą mieć wpływ na wyłonienie zwycięzcy. Najlepsza drużyna, która uzyska największą liczbę punktów za grę i reklamę zdobędzie zaszczytny tytuł „Kreatywnych i Przedsiębiorczych”. Drużyna, która stworzy najlepszą grę uzyska tytuł „Przedsiębiorczych wyGRAnych”. Na uczestników konkursu czekają cenne nagrody. W marcu 2023 roku w II Dniach Przedsiębiorczości wzięło udział ponad 450 uczniów szkół średnich z Łomży i okolic, którzy dzielili się pomysłami biznesowymi ukierunkowanymi na ekonomiczny rozwój ich małych ojczyzn. Mamy nadzieję, że rekord sprzed troku zostanie powtórzony. Cieszy fakt, iż impreza staje cię rozpoznawalna. Regulamin imprezy oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się poniżej. Zapraszamy do udziału w III Dniach Przedsiębiorczości!
Wyjazd na Litwę i zrównoważony rozwój
Mieszane programy intensywne – Blended Intensive Programmes (BIP) to programy mobilności, łączące wyjazdy zagraniczne z modułami zdalnej wymiany wiedzy i doświadczeń. Studenci i wykładowcy Akademii Łomżyńskiej uczestniczyli w kolejnej odsłonie projektu BIP, przebywając w marcu na Litwie.
W dniach 4-8 marca 2024 roku pięciu studentów kierunku zarządzanie: Julia Mastalerz, Klaudia Milewska, Łukasz Gawrych, Anna Żerańska, Patrycja Dziedzicka oraz pięciu studentów Wydziału Prawa i Administracji: Izabela Chrostowska, Karol Kłusek, Kamil Mocarski, Klaudia Gołaszewska i Tomasz Sikorski wzięło udział w projekcie BIP, którego liderem było Kauno kolegija Higher Education Institution a partnerem, poza Akademią Łomżyńską, łotewska uczelnia Rezekne Academy of Technologies.
Towarzyszyli im wykładowcy Akademii Łomżyńskiej: dr Urszula Widelska, prof. AŁ, dr Stanisław Kaczyński i dr Łukasz Buczkowski.
Był to wspaniały, niezapomniany i zarazem bardzo intensywny czas. Studenci w grupach międzynarodowych uczestniczyli w zajęciach zogniskowanych wokół tematu przewodniego BIP - „Sustainable Business and Digital Transformation”. Głównym rezultatem ich pracy było przygotowanie projektu dotyczącego usprawnień dla miasta Kowna w związku z wdrażaniem działań będących w zgodzie z wymogami zrównoważonego rozwoju i transformacji digitalnej. Zagraniczni eksperci ocenili bardzo wysoko efekty pracy naszego zespołu!
Był to czas nie tylko praktycznych wyzwań naukowych, ale także nawiązywania nowych relacji, a nawet przyjaźni. Równolegle z BIP odbywał się International Staff Week. Międzynarodowy tydzień wymiany wiedzy z przedstawicielami światowych uczelni był dodatkową okazją do budowania trwałych kontaktów międzynarodowych.
Studenci Zarządzania w projekcie BIP
Pięciu studentów kierunku Zarządzanie: Julia Mastalerz, Klaudia Milewska, Łukasz Gawrych, Anna Żerańska, Partycja Dziedzicka oraz pięciu studentów Wydziału Prawa i Administracji: Izabela Chrostowska, Karol Kłusek, Kamil Mocarski, Klaudia Gołaszewska i Tomasz Sikorski bierze udział w projekcie BIP, którego liderem jest Kauno kolegija Higher Education Institution a partnerem, poza Akademią Łomżyńską, łotewska uczelnia Rezekne Academy of Technologies.
Mieszane programy intensywne – Blended Intensive Programmes, czyli BIP to krótkie, intensywne programy polegające na połączeniu mobilności fizycznej (wyjazdu) i komponentu nauczania zdalnego. W ramach mobilności wirtualnej i fizycznej studenci uzyskują co najmniej 3 punkty ECTS. Komponent zdalny już został zrealizowany. W dniach 12-16 lutego, nasi studenci wspólnie z kolegami i koleżankami z zagranicznych ośrodków przygotowywali prezentacje dotyczące zrównoważonego problemu rozwoju miast, z których pochodzą. Podczas zajęć przeprowadzili analizę porównawczą i zaprezentowali podobieństwa i różnice występujące pomiędzy miastami z Polski, Litwy i Łotwy. Wybór tematyki nie jest przypadkowy. Hasłem przewodnim BIP jest „Sustainable Business and Digital Transformation”.
W dniach 4-8 marca zrealizowany zostanie komponent fizyczny projektu. Studenci z Akademii Łomżyńskiej wezmą udział w zajęciach, które odbędą się w Kownie na uczelni Kauno kolegija Higher Education Institution i wspólnie z litewskimi i łotewskimi kolegami przystąpią do realizacji kolejnych zadań. Zajęcia w ramach projektu przeprowadzą wykładowcy reprezentujący trzy ośrodki. Prof. Laima Jesevičiūtė-Ufartienė, koordynator projektu z kowieńskiej uczelni przeprowadzi wykład “Added value from research to sustainable business”. Jelena Volkova wykładowczyni z Rezekne Academy of Tehnologies zreferuje temat „Social entrepreneurship in sustainable business”. Dr Urszula Widelska, prof. AŁ w ramach projektu poprowadzi wykład „Effective communication in digital transformation”. W tym czasie na kowieńskiej uczelni równolegle z BIP będzie miał miejsce International Week. W wydarzeniach z ramienia Akademii Łomżyńskiej wezmą także udział dr Łukasz Buczkowski oraz dr Stanisław Kaczyński.
Targi kół naukowych i biznesowe modele aktywności studentów
Targi i prezentacje kół naukowych pod hasłem „Młodość - Pasja - Nauka” odbyły się w Akademii Łomżyńskiej 14. marca, czyli w Dzień liczby Pi, stałej matematycznej, która tworzy zręby naszej cywilizacji, inspiruje naukowców, ale także artystów, będąc synonimem nieskończonego postępu wiedzy i nieskończonej wyobraźni.
W Akademii Łomżyńskiej działa 13 kół naukowych, reprezentują one różnorodne obszary działalności naukowej, społecznej, a nawet biznesowej. Niektóre z kół posiadają sekcje tematyczne, czyli są rozbudowanymi tworami zrzeszającymi kilkudziesięciu studentów. Są koła naukowo zanurzone w swojej wąskiej specjalizacji i takie, które działają holistycznie - zapraszają do współpracy studentów ze wszystkich czterech wydziałów uczelni. To namacalny dowód oddolnej aktywności studentów, ich twórczej potrzeby poszukiwania pytań i odpowiedzi. A tych jest nieskończenie wiele (jak rozwinięć liczby Pi).
Mogliśmy się o tym wszystkim przekonać słuchając młodych ludzi, którzy w Auli prof. Antoniego Jakubczaka prezentowali swoje koła, sylwetki opiekunów naukowych (swoich mentorów), opowiadali o prowadzonych badaniach naukowych, nowych technologiach, które zrewolucjonizują świat. Słuchali ich koledzy i koleżanki studenci, ale także władze uczelni i wydziałów.
W otwartej przestrzeni hollu na ulicy Akademickiej 1 koła naukowe prezentowały swój potencjał także na stoikach tematycznych, oferując praktyczne poradnictwo, a także prezentując badania na posterach, czyli w ładnie wypracowanej formie graficznej plakatu.
Pomysłodawcą imprezy był Samorząd Studentów Akademii Łomżyńskiej.
Wydarzenie zostało podzielone na dwa moduły, w pierwszym prezentowały się koła naukowe, pokazując swój dorobek badawczy w różnych obszarach - od Sztucznej Inteligencji po ochronę zdrowia, prawo, administrację, czy badania naukowe prowadzone na sportowcach.
Na Akademii Łomżyńskiej działają następujące koła naukowe:
- Koło Naukowe Informatyki i Cyfrowej Radiokomunikacji Satelitarnej (KNIiCRS)
- Studenckie Koło Naukowe Robotyki „RoboClinic”
- Studenckie Koło Naukowe Technologii i Bezpieczeństwa Żywności
- Studenckie Koło Naukowe Fizjologii Ekstremalnej
- Studenckie Koło Naukowe Kierunku Pielęgniarstwo
- Studenckie Koło Naukowe Kosmetologów
- Studenckie Koło Naukowe przy Zakładzie Fizjoterapii
- Koło Naukowe Anglistów
- Koło Naukowe Badań Społecznych
- Koło Naukowe Pedagogów
- Studenckie Koło Naukowe Młodych Przedsiębiorców
- Akademickie Forum Prawnicze „Sapere aude”
- Studenckie Koło Administratywistów
Enactus jako narzędzie innowacji studenckich
Drugi moduł wydarzenia pod hasłem „Młodość - Biznes - Rozwój - Innowacje - Promocja przedsiębiorczości i badań wdrożeniowych”, odbywał się pod patronatem Województwa Podlaskiego, a zorganizowały go Akademia Łomżyńska oraz Agencja Rozwoju Regionalnego (oddział w Łomży).
W tej części zaprezentowane zostały możliwości działania studentów w globalnej sieci Enactus, która działa w 37 krajach na całym świecie, dając młodym ludziom innowacyjne narzędzia myślenia marketingowego oraz biznesowego. Mówiła o tym Angela Czyżewska, Country Leader Enactus Poland, przedstawiając ciekawe projekty biznesowe studentów z kraju. Studenci z Sekcji SKNMP - Enactus Akademia Łomżyńska, opowiedzieli o swoim projekcie „Second Vision” - używanych ubrań z ciekawymi od strony graficznej odblaskami świetlnymi. Jest on na etapie wdrożenia. Więcej o projekcie
Przypomnijmy: Akademia Łomżyńska jest jedyną uczelnią w województwie podlaskim, która przystąpiła do sieci Enactus, czyli największego i najbardziej prestiżowego na świecie programu łączącego najzdolniejszych studentów ze światem biznesu. To oznacza, że studenci z Łomży mają okazję zyskać wyjątkowe doświadczenie biznesowe oraz zwrócić uwagę czołowych światowych marek.
Enactus powstał w latach 70-tych w USA, a od 2009 roku idea, aby łączyć młode talenty z pracodawcami o największych zasobach wiedzy, doświadczenia i kapitału gospodarczego oraz społecznego została zaimplementowana także w Polsce. Z siecią Enactus współpracują w naszym kraju największe ośrodki akademickie, a Akademia Łomżyńska jest w tym gronie prawdziwym ewenementem – niewielka, ambitna i prężnie rozwijająca się uczelnia przeszła pozytywnie proces akceptacji przez Enactus Poland, którym zarządza firma Bigram specjalizująca się m.in. w doradztwie HR. W Polsce z siecią Enactus współpracują takie przedsiębiorstwa jak: BIGRAM, ORACLE, VIVE Textile Recycling, Bank Gospodarstwa Krajowego, BIC, Fundacja Empiria i Wiedza, Pfizer, DOZ S.A., Gide Loyrette Nouel.
Idea jest prosta: firma przystępująca do sieci przedstawia jej swoje cele, a Enactus do ich wzmocnienia wyznacza studenckie zespoły projektowe pracujące w obszarach m.in. employer branding i university relations, innowacji i CRS lub networkingu liderów. Studenci zdobywają doświadczenie i możliwość bliskiej współpracy z menadżerami dużych firm, poznawania kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa, a także – jako efekt kuli śnieżnej – stają się wyłapywani przez pracodawców jako przyszli pracownicy. Enactus tworzy zatem kreatywną przestrzeń oraz naturalne relacje, oparte na zaufaniu i możliwości wzajemnego poznania, na linii student (potencjalny pracownik) a pracodawca.
Ważnym elementem studenckiej współpracy z firmami są projekty społecznie odpowiedzialne, ich celem jest kreowanie i wdrażanie rozwiązań, które mogą zostać globalnie i lokalnie zauważone oraz wdrożone, wpływanie korzystnie na społeczeństwo, środowisko przyrodnicze oraz promowanie etycznej twarzy biznesu. Studenckie zespoły, pod pieczą opiekunów naukowych i przedstawicieli firm, tworzą rozwiązania biznesowe oparte na innowacjach technologicznych i społecznych.
Każdego roku, zrzeszone w Enactus Poland, studenckie zespoły rywalizują o laur najlepszego projektu, a zespół, którego projekt osiągnie najlepsze noty reprezentuje nasz kraj na światowym konkursie Enactus World Cup, który odbywa się w różnych częściach świata – chociażby w Dolinie Krzemowej w USA.
Angela Czyżewska, Country Leader Enactus Poland, życzyła studentom z Łomży kreatywnych pomysłów biznesowych.
Studia podyplomowe – zapraszamy!
Zapraszamy na studia podyplomowe do Akademii Łomżyńskiej, to idealna okazja na zdobycie unikalnych kompetencji zawodowych i wzmocnienie ścieżki kariery.
Uczelnia oferuje studia podyplomowe w następujących obszarach: Master of Business Administration (MBA), Mediacja i negocjacje, Transport drogowy, Rachunkowość i finanse, Wycena nieruchomości, Zarządzanie zasobami ludzkimi – kadry i płace.
Akademia Łomżyńska od dwudziestu lat działa skutecznie w obszarach dydaktyki, nauki, wspierania wartościowych procesów społecznych. Wyróżnikiem naszej uczelni, związanym z jej funkcjonowaniem w środowisku społeczno-gospodarczym regionu, jest ścisły kontakt i współpraca uczelni z sektorem prężnie działających firm i instytucji, w obszarach: konsultowania programów studiów i ścieżek specjalizacyjnych; praktyk studenckich, wspierania wartościowych projektów i inicjatyw.
Nasze studia podyplomowe to szansa na podniesienie kompetencji zawodowych, a także możliwość zdobycia praktycznej wiedzy w kontakcie z profesjonalnym i życzliwym zespołem wykładowców akademickich, a także praktyków określonych specjalizacji i dziedzin.
Z nami podniesiecie Państwo swoje kwalifikacje zawodowe, zdobędziecie nowe kompetencje – w atmosferze dialogu i współpracy. Studia mogą zostać objęte dofinansowaniem – podpowiadamy jak z niego skorzystać.
Dzień Otwarty Akademii Łomżyńskiego 27 marca
Drodzy Maturzyści!
Zapraszamy na Dzień Otwarty do Akademii Łomżyńskiej. 27. marca otwieramy uczelniane laboratoria, przestrzeń innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych, pokazujemy nasze atuty i ścieżki rozwoju, którymi możecie z nami podążać!
Na wszystkich przybyłych czekają przyjazna atmosfera oraz akademickie wykłady, warsztaty, ćwiczenia, prelekcje, miłe przerywniki. Przy stoisku informacyjnym Wydziału (hol na II piętrze, ul. Akademicka 14) będziecie mogli porozmawiać ze studentami i poznać ich perspektywę studiowania!
Rezerwujcie termin i zapisujcie się na poszczególne wydarzenia, które najbardziej Was interesują, pasjonują.
Formularz zgłoszeniowy Dnia Otwartego (pdf)
Z nami poznacie zawody przyszłości i kierunki rozwoju współczesnego świata. Poznacie aspekty świadomego kształtowania ścieżki edukacyjnej, zawodowej, negocjacji w biznesie, zarządzania własnym czasem, a także narzędzia IT wspierające osiągnięcie sukcesu maturalnego. Dzień Otwarty to okazja, aby spotkać ciekawych ludzi, poznać także inne punkty widzenia - na przykład jak postrzega Łomżę Amerykanka. W jaki sposób wykorzystać moc naszego głosu? A jak oponować emocje w najbardziej stresujących życiowych sytuacjach? Odpowiemy Wam na te i wiele innych pytań, pokazując wszystkie praktyczne obszary uczelnianej dydaktyki.
Ale to nie wszystko! Czekają na Was także tematyczne stoiska przygotowane przez Samorząd Studentów (studia to nie tylko nauka, ale i zabawa!), Biuro Karier (zawód można wybrać zgodnie z własnym charakterem i predyspozycjami mentalnymi), Dział Współpracy z Zagranicą (nasza uczelnia lubi organizować zainteresowanym studentom wyjazdy na zagraniczne studia, staże i praktyki).
Wszystko to, i jeszcze więcej atrakcji, 27. marca w AŁ, ulica Akademicka 1 oraz Akademicka 14. Szkoły zainteresowane uczestnictwem zachęcamy do zapoznania się z harmonogramem wydarzeń. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, zapisy na wykłady odbywają się poprzez formularz zgłoszeniowy.
Akademia Łomżyńska to publiczna uczelnia, która kształci praktycznie na kilkunastu kierunkach. Studia dzienne są bezpłatne.
Zapraszamy na Dzień Otwarty Akademii Łomżyńskiej. Poznajcie nas i wybierzcie właściwy kierunek!
Nasi Studenci najlepsi w kraju!
Studenci Akademii Łomżyńskiej przeprowadzili najlepszą w Polsce uczelnianą kampanię promującą dawstwo szpiku kostnego oraz komórek macierzystych, a liderki tej akcji, Julia Mastalerz i Klaudia Milewska, wywalczyły prestiżowy staż w Fundacji DKMS. Prowadzona w AŁ od 4. do 8. grudnia 2023 r. regionalna odsłona ogólnokrajowej akcji HELPERS’ GENERATION! okazała się bezapelacyjnym zwycięzcą na polu organizacji, kreatywności, wykorzystania social mediów i nowoczesnych technik marketingowych. Studentki i Studenci z Łomży pokonali drużyny z 47. dużych krajowych uczelni.
- Dziękujemy naszemu zespołowi studentów! - mówią liderki akcji HELPERS’ GENERATION! z Akademii Łomżyńskiej Julia Mastalerz i Klaudia Milewska. Wygranie stażu oznacza, że liderki z Łomży będą prowadzić, koordynować, uzgadniać ogólnopolskie kampanie rejestracji potencjalnych Dawców. A zatem przed nimi jeszcze więcej pracy, w skali wykraczającej poza uczelnię i region.
Fundacja DKMS działa w Polsce od 2008 roku jako niezależna organizacja non-profit. Posiada status Organizacji Pożytku Publicznego oraz Ośrodka Dawców Szpiku na mocy decyzji Ministra Zdrowia. Fundacja zarejestrowała w kraju ponad 1 800 000 potencjalnych dawców. Od 2013 roku Fundacja prowadzi działania na polskich uczelniach. Od tylu też lat uczestniczą w nich studenci Akademii Łomżyńskiej, którzy wzbogacili rejestr potencjalnych dawców o 1200 osób, z czego 600 to osoby zarejestrowane w ramach projektu HELPERS’ GENERATION! i akcji prowadzonych bezpośrednio na terenie uczelni.
- To zwieńczenie naszych studenckich, zespołowych działań, które prowadzimy od lat popularyzując tematykę dawstwa. Dziękujemy wszystkim studentom za zaangażowanie! - mówią na gorąco Julia Mastalerz i Klaudia Milewska.
Telefon z Fundacji DKMS zadzwonił do studentek, gdy przebywały w Hiszpanii, gdzie odwiedzały Piotra Mioduszewskiego, kolegę-studenta z Akademii Łomżyńskiej, który wyjechał na semestr studiów zagranicznych w ramach programu Erasmus +.
- Właśnie kupowałyśmy bluzy z napisem „Madryt” i nie do końca docierało do nas zwycięstwo. Aż się popłakałyśmy z zaskoczenia i z poczucia satysfakcji, bo nasz zespół ciężko pracował na ten sukces. Staż w Fundacji DKMS wydawał nam się nieosiągalny. Od trzech lat byliśmy „o włos” od zwycięstwa, zajmując drugie miejsce jako zespół wolontariuszy Akademii Łomżyńskiej. Nasza uczelnia jest najmniejszym ośrodkiem akademickim uczestniczącym w studenckich akcjach rejestracji potencjalnych dawców i wiedziałyśmy, że rywalizujemy z wydarzeniami, które odbywają się na przykład na Stadionie Narodowym w Warszawie, albo są promowane przez topowe postacie polskiego życia publicznego - mówią studentki.
Obie studentki są na ostatnim roku Zarządzania w Akademii Łomżyńskiej. Podkreślają, że wygrana to także efekt wyniesionej z tych studiów wiedzy. - Analizę SWOT to my robimy nałogowo, czasem nawet w aspektach życia prywatnego - żartują studentki. - Kierunek Zarządzanie na łomżyńskiej uczelni dał nam nowe spojrzenie na marketing, a także umiejętność przyjęcia tzw. „zewnętrznego punktu widzenia” w ocenie własnych działań. Przedmiot "Nowe tendencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi", który prowadziła profesor Cecylia Sadowska-Snarska, zawierał taki bardzo przydatny komponent praktycznej wiedzy, jak zarządzać talentami. I to nam pomogło zdefiniować talenty naszej drużyny studenckiej: kto się odnajdzie w nagrywaniu rolek na social media, kto w komunikacji ze środowiskiem społecznym, a kto najlepiej zrobi „papierologię” akcji - mówią studentki.
Podkreślają, że wszystkie działania były zaplanowane: najpierw identyfikacja wizualna przedsięwzięcia (zarobiła ją Klaudia Milewska), następnie spotkania bezpośrednie celowane w najmłodsze roczniki studentów, następnie dynamiczna, skondensowana kampania informacyjna w sieci, dająca duże zasięgi i udostepnienia na społecznościowych kontach influencerów i zwykłych użytkowników Internetu. Wisienką na torcie były elementy związane z opracowaniem gry terenowej i gry planszowej popularyzującej tematykę dawstwa.
Co zadecydowało o sukcesie? - Wydaje nam się, że wielu liderów skupia się na liczbach i finalnym wyniku zarejestrowań. My od zawsze stawiamy na pierwszym miejscu edukację i promowanie idei dawstwa wśród naszej społeczności. Słysząc po raz pierwszy o DKMS studenci bywają sceptyczni, ale wierzymy, że część z nich kiedyś zdecyduje się uratować komuś życie. Skupiłyśmy się na jak najlepszym wykorzystaniu talentów naszych wolontariuszy, ich kreatywności, tego co dają współczesne narzędzia komunikacji i techniki marketingowe, ale także operowałyśmy na szczerości naszego przekazu - mówią studentki. W nagrywanych rolkach i filmach studentki oraz studenci Akademii Łomżyńskiej mówili krótko i na temat o tym dlaczego rejestrują dawców szpiku kostnego. Klaudia Milewska przed kamerą nie bała się wyjawić, że poważna choroba uniemożliwia jej bycie potencjalnym dawcą, ale może rejestrować dawców i to robi. Bo przecież od tego zależy życie tak wielu osób.
Co 27 sekund na świecie, co 40 minut w Polsce, ktoś słyszy brutalną diagnozę: nowotwór krwi. Zaledwie 25 procent chorych na nowotwory krwi ma szansę na znalezienie dawcy szpiku kostnego lub komórek macierzystych w rodzinie, pozostali muszą liczyć, że gdzieś w dalekim świecie ich genetyczny bliźniak wpadł na pomysł, aby zarejestrować się w bazie dawców, chociażby w bazie dawców Fundacji DKMS.
Kontakt
Dziekanat
pok. nr 228
ul. Akademicka 14 (IIp.)
Sprawy studenckie
T: 86 215 59 59
Plany zajęć
T: 86 215 54 86
dziekanat@al.edu.pl
Sekretariat Dziekana
pok. nr 220
ul. Akademicka 14 (IIp.)
T: 86 215 66 04
jkonopka@al.edu.pl