- Dziekanat
- Ogłoszenia
- Wzory podań i wniosków
- Rozkłady i terminarze
- Programy i plany studiów
- Opiekunowie kierunków
- Praktyki studenckie
- Sylabusy
- Procedura dyplomowania
- Regulamin studiów
- Studia podyplomowe
- Stypendia i pomoc materialna
- Studenci z niepełnosprawnościami
- Opłaty za studia
- Koła naukowe
- Samorząd studentów
- Erasmus+
- Pomoc psychologiczna
- Jesteś tutaj:
- Student
- Koła naukowe
- Koła naukowe
Studenckie Koło Administratywistów
Studenckie Koło Administratywistów
Nazwa organizacji: Studenckie Koło Administratywistów
Zakład Administracji
Opiekun organizacji: dr Ewa Jakubiak, dr Katarzyna Jurewicz-Bakun
Data rejestru: 07.02.2022
Status: Aktywne
Liczba członków: 25
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Opis działalności:
Celem Koła jest:
- organizacja spotkań naukowych, konferencji naukowych, wykładów oraz innych projektów merytorycznych,
- współpraca z instytucjami naukowymi, w szczególności akademickimi, władzami publicznymi, organizacjami społeczno-kulturalnymi oraz innymi podmiotami,
- sprzyjanie rozwojowi intelektualnemu poprzez prowadzenie badań i działalności organizatorskiej,
- tworzenie forum, na którym swobodnie można wymieniać się doświadczeniami i poglądami oraz nauczyć się efektywnej pracy w grupie,
- promowanie idei współpracy i porozumienia oraz rozwijanie kontaktów między studentami.
Zakres przedmiotowy Koła obejmuje następujące działy administracji publicznej:
prawo administracyjne, finanse publiczne, instytucje finansowe, obrona narodowa, oświata i wychowanie, rozwój regionalny, administracja w wymiarze sprawiedliwości, sprawy wewnętrzne, zabezpieczenie społeczne i polityka społeczna.
Cele, realizowane będą w szczególności poprzez:
a) uczestnictwo lub organizowanie m.in. odczytów, wykładów, warsztatów, konferencji naukowych i dydaktycznych, publikację artykułów naukowych,
b) prowadzenie działalności informacyjnej dla studentów,
c) organizowanie przedsięwzięć naukowych umożliwiających studentom zdobywanie dodatkowej wiedzy, rozwijanie ich zainteresowań i umiejętności,
d) wspieranie uczestnictwa członków Koła w życiu studenckim,
e) promocję i utrzymywanie kontaktów międzyuczelnianych,
f) podejmowanie działań na rzecz rozwoju kultury studenckiej,
g) inne działania realizujące cele statutowe Koła.
Akademickie Forum Prawnicze Sapere Aude (dawniej: Akademickie Forum Samorządowe)
Nazwa organizacji: Akademickie Forum Prawnicze Sapere Aude (dawniej: Akademickie Forum Samorządowe)
Opiekun organizacji: dr Magdalena Taraszkiewicz, dr Łukasz Buczkowski
Data rejestru: 15.12.2011 r.
Status: Aktywne
Liczba członków: 13
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Opis działalności:
Akademickie Forum Prawnicze Sapere Aude (dawniej: Akademickie Forum Samorządowe) jest kołem naukowym zrzeszającym studentów kierunków Prawo oraz Administracja. Koło działa przy Wydziale Prawa i Administracji Akademii Łomżyńskiej. Obszarem zainteresowań naukowych członków Koła są nauki prawne oraz nauki o polityce i administracji. Koło swoje cele realizuje poprzez udział w konferencjach naukowych, organizację konferencji naukowych, debat, warsztatów, wykładów, spotkań z przedstawicielami nauki, środowiska prawniczego oraz administracji publicznej.
W ramach działalności pozanaukowej członkowie Koła realizuję program STREET LAW, w ramach którego szerzą wśród uczniów szkół średnich wiedzę na temat prawa i administracji. Ponadto członkowie Koła corocznie czynnie uczestniczą w Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki oraz Nocy Muzeów w Sądzie Okręgowym w Łomży.
Cele naukowe: udział w konferencjach naukowych, organizacja konferencji naukowych, debat, warsztatów, wykładów, spotkań z przedstawicielami nauki, środowiska prawniczego oraz administracji publicznej.
Cele dydaktyczne: program STRETT LAW, w ramach którego członkowie Koła szerzą wśród Uczniów szkół średnich wiedzę na temat prawa i administracji; udział w Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki oraz Nocy Muzeów w Sądzie Okręgowym w Łomży.
Efekty działalności Koła
Działalność naukowa:
- Organizacja debaty z okazji 15- lecia wstąpienia Polski do Unii Europejskiej – „Polska sercem rodziny europejskiej”( 2019 r.);
- Organizacja dwóch debat z okazji 100-lecia nabycia praw wyborczych przez kobiety (2018 r.);
- Organizacja i czynny udział członków koła w IV Łomżyńskim Forum Samorządowym – Prawa konsumenta (2017 r.);
- Czynny udział członkiń Koła w III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Uzależnienia a prawo, psychologia i nauki o społeczeństwie", która odbyła się na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (8.04.2023 r.). Wygłoszenie referatów pt. „Alienacja ojca w wykonywaniu władzy rodzicielskiej” oraz „Uzależnienia a wykonywanie władzy rodzicielskiej”
- Czynny udział członkini koła w Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Prywatność, cyberbezpieczeństwo, e-commerce, która odbyła się w Poznaniu” (26.05.2023 r.). Wygłoszenie referatu pt. „Atak phishingowy w polskim prawie”;
- Czynny udział członka Koła w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Obsesje, pasje, skłonności, zamiłowania” Ośrodek Badawczy Facta Ficta we Wrocławiu (27.05.2023 r.). Wygłoszenie referatu pt. „Stalking a polskie prawo”;
- Czynny udział członka Koła w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Gniew, agresja i formy przemocy. Perspektywy wielorakie” Ośrodek Badawczy Facta Ficta we Wrocławiu (18.06.2023 r.). Wygłoszenie referatu pt.„Hejt i jego konsekwencje- regulacje prawne w polskim ustawodawstwie”
- Czynny udział członkini Koła w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Aktualne oblicza procesu karnego” Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego (07.11.2023 r.). Wygłoszenie referatu pt. :”Wpływ technologii na materiał dowodowy”;
- Czynny udział dwóch członkiń Koła w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (20.11.2019 r.). Wygłoszenie referatu pt. ,Mediacje w sprawach alimentacyjnych;
Działalność dydaktyczna:
- Udział w Nocy Muzeów organizowanej przez Sąd Okręgowy w Łomży (2019 r., 2022 r., 2023 r. – przygotowanie symulacji rozpraw sądowych;
- Udział w Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki (2019 r., 2022 r., 2023 r.) przygotowanie spotkania z przedstawicielami służb, inspekcji i straży. Szerzenie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i prawa o ruchu drogowym.
- Udział w Akademii Przedszkolaka – przygotowanie symulacji rozprawy sądowej (10.01.2019 r.); przygotowanie spotkania „Zamieszanie w krainie lodu – przepisy ruchu drogowego” (20.02.2020 r.);
- Przeprowadzenie w ramach programu STREET LAW zajęć z następujących tematów: „Moja pierwsza umowa o pracę”, „Najem mieszkania”, „Prawa konsumenta” (marzec 2019 r.); przeprowadzenie zajęć z następujących tematów: „Mediacja jako sposób rozwiązywania konfliktów”, „Bezpieczeństwo w Internecie”, „Wykroczenia w ruchu drogowym” (marzec 2020 r.);
Koło Naukowe Anglistów
Nazwa organizacji Koło Naukowe Anglistów AŁ
Opiekun organizacji: mgr Joanna Włostowska
Data rejestru: 01.10.2018
Status: aktywne koło naukowe
Liczba członków: 21
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Krótki opis działalności:
Koło Naukowe Anglistów działające przy Zakładzie Filologii Angielskiej na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych zrzesza studentów kierunku Filologia Angielska zainteresowanych rozwijaniem i wykorzystywaniem swojej wiedzy i umiejętności.
W ramach Koła działają trzy sekcje specjalistyczne: kulturoznawcza, tłumaczeniowa i dydaktyczna. Koło Naukowe Anglistów jest organizatorem inicjatyw w trzech głównych obszarach działalności: naukowej, dydaktycznej i organizacyjnej.
Naukowa działalność Koła wiąże się z badaniami nad kulturą krajów anglojęzycznych oraz translatoryką. W związku z tym, studenci chętnie uczestniczą w warsztatach oraz konferencjach naukowych, które dotyczą powyższych zagadnień.
Członkowie Koła prowadzą również działalność dydaktyczną. Organizują m.in. cyklicznie warsztaty językowe dla uczniów szkół podstawowych i średnich z całego regionu województwa podlaskiego. W ramach działalności organizacyjnej koło reprezentuje Wydział na zewnątrz, np. podczas Dni Otwartych lub imprez tj. Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki. Corocznie członkowie koła angażują się w organizację Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Walizka.
Cele naukowe: udział w konferencjach naukowych, organizacja konferencji naukowych, wykładów, inicjowanie spotkań z przedstawicielami nauki.
Cele dydaktyczne: prowadzenie zajęć oraz warsztatów językowych dla dzieci i młodzieży szkół podstawowych i średnich; udział w Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki.
Cele organizacyjne: udział w akcjach DKMS, Szlachetna Paczka, udział w Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Walizka
Efekty działalności Koła:
Działalność naukowa:
- Organizacja Przeglądu Anglojęzycznego Kina Grozy połączonego z prelekcją dla studentów innych specjalności (październik 2019)
- Zorganizowanie z członkami Akademickiego Forum Samorządowego spotkania z Dziekanem Wydziału Prawa International Black Sea University, prof. Ekaterine Bakaradze (maj 2019)
- Opracowanie wystąpień w ramach Studenckiej Konferencji Naukowej Student’s Corner, organizowanej cyklicznie na Uniwersytecie Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie. (marzec 2020)
- Współorganizacja Międzynarodowej Konferencji Naukowej International Ecolinguistics Conference na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych PWSIiP w Łomży (październik 2020- czerwiec 2021)
- Udział w cyklicznych spotkaniach o charakterze naukowym organizowanych przez Ambasadę Amerykańską w Warszawie w ramach American English Conversation Club: Polish and American History Lesson - wykład połączony z dyskusją.(październik 2020); Obchody 100-lecia pierwszego wystawienia Dybuka Szymona An-skiego (grudzień 2020); The Equal Rights Amendment: Then and Now - warsztaty z Kate Kelly-amerykańską prawniczka walczącą o prawa kobiet. (grudzień 2020); Hispanic/Latino American Culture - warsztaty. (listopad 2020).
Działalność dydaktyczna:
- Udział w Podlaskim Festiwalu Nauki i Sztuki wraz ze studentami programu ERASMUS+. Przeprowadzenie warsztatów językowych dla dzieci oraz warsztatów tłumaczeniowych dla młodzieży (maj 2019)
- Przeprowadzenie warsztatów językowych dla młodzieży szkolnej ze szkoły podstawowej w Piszu (listopad 2019 oraz październik 2020)
Działalność organizacyjna:
1. Uczestnictwo w Targach Humanitarnych 2019 PTAK EXPO w Warszawie (czerwiec 2019)
2. Uczestnictwo w akcjach „Szlachetna Paczka” oraz DKMS (2020)
3. Udział w Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Walizka (corocznie)
Koło Naukowe Badań Społecznych
Nazwa organizacji: Koło Naukowe Badań Społecznych
Opiekun organizacji: dr Tadeusz Kowalewski
Data rejestru: Koło Naukowe Badań Społecznych w AŁ (KNBS) istnieje od 01.10 2011 r.
Status: Aktywne
Liczba członków: 12
Kontakt: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Opis działalności:
Koło Naukowe Badań Społecznych działa w ramach nauk społecznych. KNBS zajmuję się prowadzeniem badań społecznych, organizacją i integracją społeczności studentów z pracownikami socjalnymi i pracownikami pomocy społecznej z jednostkami pomocy społecznej w subregionie a także promocją kierunku Praca socjalna. KNBS umożliwia wzbogacanie wiedzy praktycznej zdobytej w czasie studiów a także zdobycie nowych doświadczeń przez członków Koła w pracy w zorganizowanej grupie. Działalność koła dotyczy również kształtowania, rozwijania i promowania postaw pracownika socjalnego i praktycznego przygotowania do pracy w instytucjach pomocy społecznej.
Cele naukowe:
KNBS realizując cel naukowy zakłada udział swoich członków w konferencjach naukowych, organizację konferencji naukowych, debat, warsztatów, wykładów, spotkań z przedstawicielami nauki, środowiska pomocy społecznej i innych badaczy zjawisk życia społecznego.
Cele dydaktyczne:
Promowanie problematyki z zakresu nauk społecznych a szczególnie w obrębie pracy socjalnej (debaty publiczne, dyskusje, wykłady otwarte, wyjazdy studyjno- naukowe. Projekty badawcze) szczególnie w ramach Dni Pracownika Socjalnego (listopad) i Dni Pracy Socjalnej (marzec).
Cele organizacyjne:
Organizacja akcji charytatywnych jak np. Akcja Kromka Chleba dla sąsiada. Udział i organizacja spotkań integracyjnych w środowisku pracowników socjalnych, udział w charytatywnych kiermaszach świątecznych.
Efekty działalności Koła
Działalność naukowa:
Realizacja projektów badawczych w roku akademickim 2020/21. 16 marca 2021 roku przeprowadziło Webinarium na temat Oblicza pracy socjalnej - z perspektywy studenta, absolwenta, pracodawcy. Członkowie koła przeprowadzili dyskusję z pracownikami instytucji społecznych a także absolwentami kierunku praca socjalna na temat specyfiki roli zawodowej pracownika socjalnego oraz o różnych znaczeniach i obliczach pracy socjalnej. Koło Naukowe Badań Społecznych jest zaangażowane w działalność naukową poprzez realizację projektów naukowych. W latach 2019-21 były to następujące projekty naukowe studentów KNBS:
- Praca z rodzinami zastępczymi
- Marginalizacja alkoholików i ich rodzin
- Rodziny zastępcze w procesie socjalizacji dzieci
- Sposoby rozwiązywania problemu alkoholizmu
- Metody i form pracy socjalnej
- Praca socjalna z rodzinami osób dysfunkcyjnych
- Formy pomocy społecznej wobec rodzin
- Rozwiązywanie problemów osób z niepełnosprawnością
- Praca socjalna z rodzinami osób bezrobotnych
- Praca socjalna wobec osób z niepełnosprawnością
W powyższych obszarach badawczych prowadzone są badania ilościowe i jakościowe w instytucjach pomocy społecznej takich jak, Piecza Zastępcza w Łomży, Caritas Diecezji łomżyńskiej, GOPS w Szumowie, GOPS w Radziłowie, PCPR w Łomży.
Działalność dydaktyczna:
Udział w badaniach ankietowych: Zdalne kształcenie studentów PWSIiP w Łomży oraz Webinarium Światowy Dzień Pracy Socjalnej - 16.03.2021.
Działalność organizacyjna:
Udział w Akcji Kromka Chleba dla sąsiada
Koło Naukowe Badań Społecznych swą działalność i aktywność ukazuje również na grupie online KNBS założonej na Facebooku PWSIiP –
Studenckie Koło Naukowe Młodych Przedsiębiorców
Nazwa organizacji: Studenckie Koło Naukowe Młodych Przedsiębiorców
Opiekun organizacji: dr Edyta Dąbrowska, Katedra Ekonomii i Finansów
Przewodnicząca Koła: Ewelina Szeszko
Data rejestru: 2018
Status: aktywne koło naukowe
Liczba członków: 11
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Opis działalności:
Działalność Koła zogniskowana jest wokół szeroko pojętej przedsiębiorczości rozumianej jako zorganizowany proces działań ukierunkowanych na kreatywność, innowacyjność oraz zaangażowanie jednostki w wytwarzanie oraz oferowanie dóbr i usług odpowiadających na ich potrzeby.
Głównym celem Koła jest stworzenie warunków do:
- pogłębiania wiedzy studentów na temat prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej,
- kształcenia kompetencji zarządczych i praktycznych umiejętności biznesowych poprzez realizację projektów zadaniowych,
- budowania kapitału relacyjnego, poprzez inicjowanie współpracy z przedstawicielami praktyki gospodarczej oraz innymi ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą,
- kształcenia kompetencji w dziedzinie prowadzenia badań naukowych w biznesie.
Koło oferuje swoim członkom możliwość podjęcia aktywności w trzech sekcjach:
- sekcja biznesowa
Kierownik sekcji: Ewelina Dworakowska
Aktywność w tej sekcji daje możliwość pozyskania wiedzy nt. szeroko pojętej przedsiębiorczości, kształcenia kompetencji potrzebnych w prowadzeniu biznesu, poznania tajników prowadzenia biznesu od podszewki.
Ta sekcja daje możliwość:
- ciekawych spotkań biznesowych, spotkań z praktykami,
- wyjazdów na spotkania z przedstawicielami biznesu w prężnie działających przedsiębiorstwach,
- udziału w szkoleniach pozwalających na kształcenie kompetencji potrzebnych w realizacji indywidualnych celów biznesowych.
- sekcja projektowa
Kierownik sekcji: Sylwia Kurpiewska
Aktywność w tej sekcji to możliwość sprawdzenia i kształcenia swoich kompetencji zarządczych i organizacyjnych podczas realizacji:
- projektów i aktywności o charakterze zadaniowym, ukierunkowanych na budowanie kapitału relacyjnego z otoczeniem Uczelni, biznesem, organizacjami, instytucjami i ośrodkami działającymi w sferze społeczno-gospodarczej,
- projektów i inicjatyw podejmowanych na rzecz rozwoju kierunku zarządzanie.
- sekcja naukowa
Kierownik sekcji: Anna Sulkowska
Aktywność w tej sekcji to możliwość sprawdzenia i kształcenia swoich kompetencji w obszarze szeroko pojętej działalności naukowej, poprzez:
- realizację badań naukowych i publikację artykułów naukowych z wynikami badań,
- uczestnictwo oraz organizację konferencji naukowych.
Efekty działalności koła z ostatnich 2 lat, czyli:
Działalność naukowa:
- Udział 29.010.2021 w webinarium organizowanym przez PAN oraz PWSIiP w Łomży pt.: „Sytuacja osób młodych na rynku pracy – stan obecny i perspektywy”.
- Przeprowadzenie badań ilościowych w grupie 300 studentów w ramach polsko – litewskiego projektu naukowego pt.: „Przedsiębiorczość a innowacje”.
- Przeprowadzenie badań wśród studentów pt. „Młodzi na lokalnym rynku pracy” na potrzeby webinarium PAN na temat „Sytuacja osób młodych na rynku pracy – stan obecny i perspektywy”.
- Publikacja wyników badań przeprowadzanych przez Koło Naukowe w czasopiśmie „Marketing i Rynek, 20 pkt MEiN: Artykuł: U. Widelska, M. Sosnowska, M. Ostrowska, Sytuacja osób młodych na lokalnym rynku pracy w percepcji studentów, „Marketing i Rynek ” 2021, nr 2.
Działalność organizacyjna:
- Organizacja I Międzynarodowych Dni Przedsiębiorczości wspólnie na PWSIiP wspólnie z uczelnią Kauno Kolegija z Litwy (29.01.2020)
- Zorganizowanie warsztatów „Czy przedsiębiorczość to wyzwanie” (styczeń 2020) z przedstawicielami biznesu, nauki oraz studentami.
- Zorganizowanie Turnieju Monopoly o Puchar Rektora PWSIiP (styczeń 2020).
Działalność dydaktyczna:
Wsparcie organizacyjne w realizacji projektu „Moja pasja – moja przyszłość” współfinansowanego przez MNiSW, polegającego na organizacji zajęć akademickich dla uczniów szkół podstawowych i średnich z regionu łomżyńskiego.
Kontakt
Dziekanat
ul. Akademicka 14 (IIp.)
Sprawy studenckie
86 215 59 55
86 215 59 59
Plany zajęć
86 215 59 55
dziekanat@al.edu.pl
Sekretariat Dziekana
Pokój 224
ul. Akademicka 14 (IIp.)
86 215 59 54
sekretariatwpia@al.edu.pl
akoziol@al.edu.pl