Programy studiów obowiązujące w roku akademickim 2025/2026
Administracja I stopnia - 1 rok (pdf)
Administracja I stopnia - 2 rok (pdf)
Administracja I stopnia - 3 rok (pdf)
Administracja II stopnia - 1 rok (pdf)
Administracja II stopnia - 2 rok (pdf)
Ścieżki rozwoju (tzw.specjalności) w ramach kierunku Administracja I stopnia - I rok kierunek Administracja w roku akademickim 2025/2026
Absolwent, który w toku studiów wybrał ścieżkę rozwoju (tzw. specjalność):
Administracja urzędnicza
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja urzędnicza, jest przygotowany do pracy urzędniczej w instytucjach państwowych i samorządowych oraz do wykorzystania zdobytej wiedzy administracyjno-prawnej, uzupełnionej o elementy interdyscyplinarne w instytucjach niepublicznych. Może zajmować stanowiska referenta lub młodszego specjalisty w organach administracji rządowej i samorządowej.
Administracja w biznesie
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja w biznesie, ma wiedzę dotyczącą prowadzenia własnej działalności gospodarczej i specyfiki pracy w podmiotach gospodarczych. Wie ponadto jakie kroki podjąć celem założenia własnej firmy i podjęcia efektywnej współpracy z innymi prywatnymi podmiotami. Może podjąć pracę w sektorze prywatnym związaną z zarządzaniem, kadrami, obsługą klienta, działami HR (Human Resources), działami prawnymi czy compliance.
Administracja bezpieczeństwa i porządku publicznego
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja bezpieczeństwa i porządku publicznego, jest przygotowany do wykonywania zadań w jednostkach i służbach odpowiedzialnych za zachowanie bezpieczeństwa i porządku publicznego. Dzięki zdobytej wiedzy potrafi także diagnozować i rozwiązywać problemy związane z zapewnieniem bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysowych. Może podjąć pracę jako specjalista z zakresu bezpieczeństwa w organach administracji publicznej oraz sektorze prywatnym.
Specjalności (ścieżki rozwoju) są wyselekcjonowaną grupą zajęć do wyboru przez studenta, które dają mu możliwość wyboru swojej ścieżki rozwoju zawodowego w zależności od indywidualnych zainteresowań. Specjalności stanowią rozbudowanie kierunku studiów o całkiem nowy zakres zdobywanej wiedzy, umiejętności oraz praktyki, dopasowany do tego w czym student chce się specjalizować. Informacja o wybranej specjalności zamieszczona zostanie w suplemencie dyplomu.
Ścieżki rozwoju (tzw. specjalności) realizowane w ramach studiów I stopnia na kierunku Administracja dla III roku. Rok akademicki 2025-2026
Administracja podmiotów państwowych i samorządowych
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja podmiotów państwowych i samorządowych jest przygotowany do pracy urzędniczej w instytucjach państwowych i samorządowych oraz do wykorzystania zdobytej wiedzy administracyjno-prawnej, uzupełnionej o elementy interdyscyplinarne w instytucjach niepublicznych.
Administracja w biznesie
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja w biznesie ma wiedzę dotyczącą prowadzenia własnej działalności gospodarczej i specyfiki pracy w podmiotach gospodarczych. Wie ponadto jakie kroki podjąć celem założenia własnej firmy i podjęcia efektywnej współpracy z innymi prywatnymi podmiotami.
Administracja dla bezpieczeństwa
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja dla bezpieczeństwa jest przygotowany do wykonywania zadań w jednostkach i służbach odpowiedzialnych za zachowanie bezpieczeństwa i porządku publicznego. Dzięki zdobytej wiedzy potrafi także diagnozować i rozwiązywać problemy związanymi z zachowaniem bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysowych.
Ścieżki rozwoju (tzw. specjalności) realizowane w ramach studiów II stopnia - I rok. Rok akademicki 2025/2026
Administracja publiczna
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja publiczna, dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pracy urzędniczej w instytucjach rządowych i samorządowych.
Ekologia i ochrona środowiska
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Ekologia i ochrona środowiska, dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do wykonywania różnorodnych zadań związanych z ochroną środowiska, zarządzaniem zasobami naturalnymi oraz przestrzeganiem przepisów prawnych w tym zakresie. Posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w instytucjach publicznych, organizacjach pozarządowych, firmach oraz jednostkach administracji samorządowej i centralnej.
Administracja formacji umundurowanych
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja formacji umundurowanych, dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pełnienia funkcji związanych z zarządzaniem i obsługą administracyjną struktur mundurowych, takich jak policja, wojsko, straż pożarna czy służby ochrony. Absolwent posiada wiedzę z zakresu organizacji, prawa, procedur administracyjnych oraz specyfiki działalności instytucji umundurowanych
Ścieżki rozwoju (tzw. specjalności) realizowane w ramach studiów II stopnia - II rok. Rok akademicki 2025/2026
Administracja publiczna
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja publiczna, dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pracy na stanowiskach samodzielnych i niższych stanowiskach kierowniczych w administracji publicznej (rządowej i samorządowej), a także wszelkich innych instytucjach związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej, w tym organizacjach pozarządowych, współpracujących z administracją publiczną oraz organizacjach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej.
Administracja pomocy społecznej i ochrony zdrowia
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Administracja pomocy społecznej i ochrony zdrowia dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pracy na stanowiskach samodzielnych i niższych stanowiskach kierowniczych w różnego rodzaju jednostkach administracyjnych pomocy społecznej i ochrony zdrowia, np. regionalnych ośrodkach polityki społecznej, ośrodkach pomocy społecznej, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach wsparcia, w zakładach opiekuńczo-leczniczych, zakładach karnych, innych instytucjach zajmujących się pomocą społeczną i ochroną zdrowia oraz w organizacjach pozarządowych zajmujących się diagnozowaniem i przeciwdziałaniem problemom społecznym.
Mediacje w administracji
Absolwent, który w toku studiów wybrał specjalność Mediacje w administracji dzięki osiągnięciu zakładanych efektów uczenia się jest przygotowany do pracy na samodzielnych i niższych stanowiskach kierowniczych w administracji publicznej (rządowej, samorządowej), przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych, organizacjach pozarządowych i międzynarodowych. Potrafi samodzielnie wyznaczać swoje zadania w kontekście celów organizacji i charakterystyki zajmowanego stanowiska Absolwent dysponuje także odpowiednimi kwalifikacjami w zakresie efektywnego prowadzenia mediacji.