Zasady organizacji zajęć dydaktycznych w Centrum Symulacji Medycznej (CSM) na kierunku Pielęgniarstwo studia stacjonarne pierwszego i drugiego stopnia w czasie trwania pandemii SARS CoV-2
Wytyczne BHP: Ulotka 1, Ulotka 2, Ulotka 3, Ultka 4, Ulotka 5
- Uczestnikami zajęć są: studenci, pacjenci standaryzowani.
- Zajęcia odbywają się w wyznaczonych terminach pod nadzorem trenerów symulacji medycznej.
- Student nie może dokonywać zamian w obrębie ustalonych grup ćwiczeniowych.
- W zajęciach bezwzględnie nie mogą uczestniczyć osoby:
- aktualnie przebywające na kwarantannie lub pozostające w izolacji z powodu podejrzenia SARS CoV-2
- zamieszkujące z osobą przebywającą na kwarantannie lub pozostającą w izolacji;
- wracające z obszarów, na których występują zachorowania na COVID – 19;
- posiadające objawy charakterystyczne dla COVID-19 (kaszel, katar, duszności, bóle mięśniowe, utrata smaku/węchu).
- Osoby prowadzące zajęcia powinny przed ich rozpoczęciem zapoznać uczestników z podstawowymi informacjami dotyczącymi możliwych sposobów zapobiegania zakażeniu koronawirusem zgodnie z zaleceniami GIS.
Materiały do pobrania ze strony GIS: https://gis.gov.pl/aktualnosci/przydatne-materialy-o-koronawirusie/
- Przed wejściem do pomieszczeń CSM wszyscy uczestnicy są zobowiązani do dezynfekowania rąk środkiem na bazie alkoholu (min. 60%), zgodnie z obowiązującą instrukcją dezynfekcji rąk.
- Uczestnik zajęć korzysta wyłącznie z własnych przyborów piśmienniczych: długopis czerwony/niebieski itp.
- Zabrania się pożyczania i przekazywania sobie przedmiotów niezbędnych do zrealizowania przez uczestników zajęć.
- Uczestnik zajęć zobowiązany jest do zmiany ubrania na obowiązujący mundur na zajęciach oraz zmiany obuwia.
- Podczas przerwy uczestnicy zajęć mogą opuścić budynek udając się na wolną przestrzeń z zachowaniem dystansu 2 metrów.
- Osoby prowadzące oraz uczestniczące w zajęciach powinny mieć zakryte usta i nos- maseczka bawełniana lub chirurgiczna zmieniana co 1 godzinę lub po zawilgoceniu.
- Miejsca do siedzenia należy zorganizować w taki sposób, aby pomiędzy osobami zachowany był, co najmniej 2-metrowy odstęp w każdym kierunku.
- W przypadku zajęć o charakterze praktycznym – ćwiczenia, zajęcia w pracowniach umiejętności technicznych stanowiska pracy powinny być zorganizowane w taki sposób, aby zapewnić 2-metrowy odstęp pomiędzy uczestnikami zajęć
- Pomieszczenia dydaktyczne powinny być regularnie wietrzone, w tym przed zajęciami, nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie zajęć.
- Powierzchnie robocze oraz siedziska i miejsca dotykowe powinny być dezynfekowane po każdych zajęciach.
- Należy zapewnić bieżącą dezynfekcję toalet.
- W pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych zaleca się wywieszenie instrukcji prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem odkażającym instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk.
- Przed wejściem na zajęcia oraz po ich zakończeniu należy dezynfekować używany podczas zajęć sprzęt (np. stetoskopy, trenażery, fantomy, symulatory), w tym osobisty sprzęt uczestników zajęć.
- Drzwi wejściowe do pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia powinny być otwarte lub zabezpieczone przed zamknięciem tak, żeby nie było konieczności każdorazowego otwierania ich rękoma.
- Klamki i powierzchnie drzwi powinny być regularnie dezynfekowane.
- Przed wejściem do każdej sali dydaktycznej powinna znaleźć się informacja o maksymalnej liczbie osób mogących w niej przebywać.
- Uczestnicy zajęć muszą ograniczyć ilość zabieranych ze sobą na zajęcia przedmiotów takich jak: plecaki, torby oraz okryć wierzchnich. Telefony powinny być wyłączane i pozostawione w plecaku/torbie. Zbędne rzeczy powinny być zdeponowane w przeznaczonych do tego celu pomieszczeniach/szafkach zgonie z obowiązującym Regulaminem CSM.
- Podczas oczekiwania na rozpoczęcie zajęć, uczestnicy powinni unikać tworzenia skupisk i zachowywać odstęp 2 m oraz zakrywać usta i nos- bawełniana maseczka
- W budynku- CSM, w którym realizowane są zajęcia należy wyznaczyć i przygotować pomieszczenie wyposażone w środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekujące, w którym będzie można odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych, do czasu zorganizowania transportu do domu lub na oddział zakaźny.
- W każdej jednostce dydaktycznej Uczelni, w widocznym miejscu umieszcza się numery telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej i służb medycznych.
Pozostałe kwestie reguluje Regulamin Centrum Symulacji Medycznej https://www.pwsip.edu.pl/wnz/images/zajecia praktyczne/pielegniarstwo/2020/Regulamin_CSM_-_2020-2021.doc
Zasady organizacji zajęć dydaktycznych na kierunku Fizjoterapia jednolite studia magisterskie w czasie trwania pandemii SARS CoV-2
Wytyczne BHP: Ulotka 1, Ulotka 2, Ulotka 3, Ultka 4, Ulotka 5
- Uczestnikami zajęć są: studenci
- Zajęcia odbywają się w wyznaczonych terminach pod nadzorem wykładowców.
- Student nie może dokonywać zamian w obrębie ustalonych grup ćwiczeniowych.
- W zajęciach bezwzględnie nie mogą uczestniczyć osoby:
- aktualnie przebywające na kwarantannie lub pozostające w izolacji z powodu podejrzenia SARS CoV-2
- zamieszkujące z osobą przebywającą na kwarantannie lub pozostającą w izolacji;
- wracające z obszarów, na których występują zachorowania na COVID – 19;
- posiadające objawy charakterystyczne dla COVID-19 (kaszel, katar, duszności, bóle mięśniowe, nagła utrata smaku/węchu).
- Osoby prowadzące zajęcia powinny przed ich rozpoczęciem zapoznać uczestników z podstawowymi informacjami dotyczącymi możliwych sposobów zapobiegania zakażeniu koronawirusem zgodnie z zaleceniami GIS.
Materiały do pobrania ze strony GIS: https://gis.gov.pl/aktualnosci/przydatne-materialy-o-koronawirusie/.
- Przed wejściem do pomieszczeń, w których realizowane są zajęcia wszyscy uczestnicy są zobowiązani do dezynfekowania rąk środkiem na bazie alkoholu (min. 60%), zgodnie z obowiązującą instrukcją dezynfekcji rąk.
- Uczestnik zajęć korzysta wyłącznie z własnych przyborów piśmiennych: długopis itp.
- Zabrania się pożyczania i przekazywania sobie przedmiotów niezbędnych do zrealizowania przez uczestników zajęć.
- Podczas przerwy uczestnicy zajęć mogą opuścić budynek udając się na wolną przestrzeń z zachowaniem dystansu 2 metrów.
- Osoby prowadzące oraz uczestniczące w zajęciach powinny mieć zakryte usta i nos- maseczka bawełniana lub chirurgiczna zmieniana co 1 godzinę lub po zawilgoceniu
- W przypadku zajęć o charakterze praktycznym – ćwiczenia, zajęcia w pracowniach powinny być zorganizowane w taki sposób, aby zapewnić 2-metrowy odstęp pomiędzy uczestnikami zajęć.
- Pomieszczenia dydaktyczne powinny być regularnie wietrzone, w tym przed zajęciami, nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie zajęć.
- Powierzchnie robocze oraz siedziska i miejsca dotykowe powinny być dezynfekowane po każdych zajęciach.
- Należy zapewnić bieżącą dezynfekcję toalet.
- W pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych zaleca się wywieszenie instrukcji prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem odkażającym instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk.
- Przed wejściem na zajęcia oraz po ich zakończeniu należy dezynfekować używany podczas zajęć sprzęt w tym osobisty sprzęt uczestników zajęć.
- Drzwi wejściowe do pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia powinny być otwarte lub zabezpieczone przed zamknięciem tak, żeby nie było konieczności każdorazowego otwierania ich rękoma
- Klamki i powierzchnie drzwi powinny być regularnie dezynfekowane.
- Przed wejściem do każdej sali dydaktycznej powinna znaleźć się informacja o maksymalnej liczbie osób mogących w niej przebywać.
- Uczestnicy zajęć muszą ograniczyć ilość zabieranych ze sobą na zajęcia przedmiotów takich jak: plecaki, torby oraz okryć wierzchnich. Telefony powinny być wyłączane i pozostawione w plecaku/torbie. Zbędne rzeczy powinny być zdeponowane w przeznaczonych do tego celu pomieszczeniach.
- Podczas oczekiwania na rozpoczęcie zajęć, uczestnicy powinni unikać tworzenia skupisk i zachowywać odstęp 2 m oraz zakrywać usta i nos- bawełniana maseczka
- W budynku, w którym realizowane są zajęcia należy wyznaczyć i przygotować pomieszczenie wyposażone w środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekujące, w którym będzie można odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych, do czasu zorganizowania transportu do domu lub na oddział zakaźny.
- W każdej jednostce dydaktycznej Uczelni, w widocznym miejscu, umieszcza się numery telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej i służb medycznych.
Zasady organizacji zajęć dydaktycznych na kierunku Kosmetologii studia stacjonarne pierwszego w czasie trwania pandemii SARS CoV-2
Wytyczne BHP: Ulotka 1, Ulotka 2, Ulotka 3, Ultka 4, Ulotka 5
- Uczestnikami zajęć są: studenci
- Zajęcia odbywają się w wyznaczonych terminach pod nadzorem wykładowców.
- Student nie może dokonywać zamian w obrębie ustalonych grup ćwiczeniowych.
- W zajęciach bezwzględnie nie mogą uczestniczyć osoby:
- aktualnie przebywające na kwarantannie lub pozostające w izolacji z powodu podejrzenia SARS CoV-2
- zamieszkujące z osobą przebywającą na kwarantannie lub pozostającą w izolacji;
- wracające z obszarów, na których występują zachorowania na COVID – 19;
- posiadające objawy charakterystyczne dla COVID-19 (kaszel, katar, duszności, bóle mięśniowe, nagła utrata smaku/węchu).
- Osoby prowadzące zajęcia powinny przed ich rozpoczęciem zapoznać uczestników z podstawowymi informacjami dotyczącymi możliwych sposobów zapobiegania zakażeniu koronawirusem zgodnie z zaleceniami GIS.
Materiały do pobrania ze strony GIS: https://gis.gov.pl/aktualnosci/przydatne-materialy-o-koronawirusie/
- Przed wejściem do pomieszczeń, w których realizowane są zajęcia wszyscy uczestnicy są zobowiązani do dezynfekowania rąk środkiem na bazie alkoholu (min. 60%), zgodnie z obowiązującą instrukcją dezynfekcji rąk.
- Uczestnik zajęć korzysta wyłącznie z własnych przyborów piśmiennych: długopis itp.
- Zabrania się pożyczania i przekazywania sobie przedmiotów niezbędnych do zrealizowania przez uczestników zajęć.
- Podczas przerwy uczestnicy zajęć mogą opuścić budynek udając się na wolną przestrzeń z zachowaniem dystansu 2 metrów.
- Osoby prowadzące oraz uczestniczące w zajęciach powinny mieć zakryte usta i nos- maseczka bawełniana lub chirurgiczna zmieniana co 1 godzinę lub po zawilgoceniu
- W przypadku zajęć o charakterze praktycznym – ćwiczenia, zajęcia w pracowniach powinny być zorganizowane w taki sposób, aby zapewnić 2-metrowy odstęp pomiędzy uczestnikami zajęć.
- Pomieszczenia dydaktyczne powinny być regularnie wietrzone, w tym przed zajęciami, nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie zajęć.
- Powierzchnie robocze oraz siedziska i miejsca dotykowe powinny być dezynfekowane po każdych zajęciach.
- Należy zapewnić bieżącą dezynfekcję toalet.
- W pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych zaleca się wywieszenie instrukcji prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem odkażającym instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk.
- Przed wejściem na zajęcia oraz po ich zakończeniu należy dezynfekować używany podczas zajęć sprzęt w tym osobisty sprzęt uczestników zajęć.
- Drzwi wejściowe do pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia powinny być otwarte lub zabezpieczone przed zamknięciem tak, żeby nie było konieczności każdorazowego otwierania ich rękoma
- Klamki i powierzchnie drzwi powinny być regularnie dezynfekowane.
- Przed wejściem do każdej sali dydaktycznej powinna znaleźć się informacja o maksymalnej liczbie osób mogących w niej przebywać.
- Uczestnicy zajęć muszą ograniczyć ilość zabieranych ze sobą na zajęcia przedmiotów takich jak: plecaki, torby oraz okryć wierzchnich. Telefony powinny być wyłączane i pozostawione w plecaku/torbie. Zbędne rzeczy powinny być zdeponowane w przeznaczonych do tego celu pomieszczeniach.
- Podczas oczekiwania na rozpoczęcie zajęć, uczestnicy powinni unikać tworzenia skupisk i zachowywać odstęp 2 m oraz zakrywać usta i nos- bawełniana maseczka
- W budynku, w którym realizowane są zajęcia należy wyznaczyć i przygotować pomieszczenie wyposażone w środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekujące, w którym będzie można odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych, do czasu zorganizowania transportu do domu lub na oddział zakaźny.
- W każdej jednostce dydaktycznej Uczelni, w widocznym miejscu, umieszcza się numery telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej i służb medycznych.
Kontakt
Dziekanat
ul. Akademicka 14
pokój nr 330 (III piętro)
Sprawy studenckie
tel. 86 216 82 70
Plany zajęć:
tel. 86 2168276
dziekanat@al.edu.pl
Sekretariat Wydziału
ul. Akademicka 14
pokój nr 328 (III piętro)
tel. 86 215 66 07
sekretariatwnoz@al.edu.pl