Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Strona główna AŁ
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • USOS
  • Ikona tłumacza języka migowego
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN

Logo Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych

  • Wydział
  • Kandydat
  • Student
  • Absolwent
  • Aktualności
  • Władze Wydziału
  • Rada Wydziału
  • Akty prawne
    • Uchwały Rady Wydziału 2017
    • Uchwały Rady Wydziału 2018
    • Uchwały Rady Wydziału 2019
  • Struktura organizacyjna
    • Katedra Ekonomii i Finansów
    • Zakład Filologii Angielskiej
    • Zakład Pedagogiki
    • Zakład Pracy Socjalnej
  • Jakość kształcenia
    • Wydziałowa Komisja ds. JK
    • Prace dyplomowe
    • Praktyki studenckie
    • Hospitowanie zajęć
    • Współpraca z otoczeniem zewnętrznym
    • Roczne raporty samooceny
  • Kontakt
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Wydział
  3. Struktura organizacyjna
  4. Katedra Ekonomii i Finansów
  5. Pracownicy
  6. dr Urszula Widelska, prof AŁ

dr Urszula Widelska, prof AŁ

dr Urszula Widelska prof AŁ

Zastępca kierownika Katedry Ekonomii i Finansów, redaktor naczelna czasopisma Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego „Marketing i Rynek” (40 pkt MEiN). Specjalizuje się w marketingu, badaniach marketingowych oraz zarządzaniu relacjami z klientem. Jest autorką około 90 publikacji naukowych, w tym monografii, artykułów w renomowanych czasopismach oraz rozdziałów w pracach zbiorowych. Kierowała projektem badawczym finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki, poświęconym analizie związku między przywództwem a orientacją na klienta w przedsiębiorstwach innowacyjnych. W ramach staży zagranicznych trzykrotnie pełniła funkcję Associated Professor na uczelni Kauno Kolegija na Litwie, prowadząc zajęcia z zakresu marketingu międzynarodowego oraz badań marketingowych. Posiada bogate doświadczenie dydaktyczne, obejmujące prowadzenie zajęć na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA w języku polskim oraz angielskim. Była zaangażowana w realizację projektów międzynarodowych w ramach programów Horyzont 2020 i Interreg Baltic Sea, koncentrujących się na innowacjach i rozwoju strategii inteligentnych specjalizacji. Aktywnie współpracuje z uczelniami i ośrodkami badawczymi w kraju i za granicą, rozwijając nowoczesne podejście do badań rynku i orientacji na klienta. Jej zainteresowania naukowe obejmują, zarządzanie relacjami, przywództwo w organizacjach innowacyjnych oraz rozwój kompetencji marketingowych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym.

Monografie (wybrane):

Nazarko, J. (Ed.), Magruk, A. (Ed.), Dębowska, K., Ejdys, J., Gudanowska, A., Krawczyk-Dembicka, E., Kurzydłowski, K., Leończuk, D., Lewandowska, M., Łojkowski, W., Olszewska, A., Skorek, A., & Widelska, U. (2013). Kluczowe nanotechnologie w gospodarce Podlasia. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej.

Rollnik-Sadowska, E. (red.), Widelska, U., Kobylińska, U., Krot, K., Moczydłowska, J. M., Siderska, J., Szpilko, D., & Szydło, J. (2017). Analiza sytuacji kobiet w województwie podlaskim. Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.

Redakcja monografii, książek, zeszytów naukowych i innych prac zbiorowych (wybrane):

Widelska, U. (2018). Akademia Zarządzania, 2(1).

Widelska, U. (2017). Potrzeby pracodawców w zakresie wsparcia w kształceniu ustawicznym w zawodach deficytowych w województwie podlaskim. Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.

Bronakowski, H., Hościłowicz, E., Widelska, U. (2009). Zarządzanie marketingowe małymi firmami usługowymi. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

Bronakowski, H., Hościłowicz, E., Widelska, U. (2007). Zarządzanie marketingowe we współczesnym handlu i usługach. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

Rozdziały w wydawnictwach zbiorowych (wybrane):

Moczydłowska, J. M., Widelska, U., Tul-Krzyszczuk, A. (2023). Trust in the context of psychological and managerial determinants of Human-Robot-Interaction. W: J. Paliszkiewicz, I. Dąbrowski, L. Halawi, Trust in Generative Artificial Intelligence (s. 51–62). Francis & Taylor.

Moczydłowska, J. M., Widelska, U., Tul-Krzyszczuk, A. (2023). Human-robot interaction – ethical and communicative determinants of trust. W: J. Paliszkiewicz, I. Dąbrowski, L. Halawi, Trust in Generative Artificial Intelligence (s. 51–62). Francis & Taylor.

Widelska, U., Mastalerz, J., Milewska, K. (2023). Board games in education for management majors – experiences and perspectives. W: Verslo aktualijos būsimųjų specialistų požiūriu 2023. Kauno Kolegija.

Widelska, U., Krot, K. (2020). Orientacja na klienta a samoocena postaw proinnowacyjnych menedżerów najwyższego szczebla. W: L. Bohdanowicz, P. Dziurski (red.), Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach. Wybrane zagadnienia , Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Leszczewska, K., Widelska, U. (2020). Istota i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw w skali lokalnej – podstawy teoretyczne. W: C. Sadowska-Snarska, K. Leszczewska (red.), Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw, Społeczna Akademia Nauk, Łódź.

Widelska, U. (2020). Relacje z pracownikami w przedsiębiorstwie innowacyjnym. W: C. Sadowska-Snarska, A. Wiśniewski (red.), Praca i rynek pracy w perspektywie gospodarki 4.0, Wydawnictwo Adam Marszałek.

Widelska, U., Szydło, J. (2018). Płeć jako determinanta zachowań przywódczych w organizacji. W: I. Stańczyk, S. Twaróg (red.), Człowiek w organizacji (s. 35–46). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Artykuły w czasopismach naukowych (wybrane):

Widelska, U. (2024). Factors determining promotional and image-building activities of vocational schools. Marketing of Scientific and Research Organizations, 54(4), 110–132.

Widelska, U., & Skorek, M. (2023). Czynniki determinujące zachowania konsumentek senioralnych na rynku ekologicznych produktów kosmetycznych. Marketing i Rynek, 9, 3–14.

Widelska, U., & Krot, K. (2021). Customer orientation and innovation – perspective of top-level management. Folia Oeconomica Stetinensia, 21(1), 161–174.

Widelska, U., Jarocka, M., Jesevičiūtė-Ufartienė, L., & Jezerskė, Ž. (2021). Customer orientated leader – contribution to future research. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 8(3), 40–52.

Widelska, U., Sosnowska, M. M., & Ostrowska, N. (2021). Sytuacja osób młodych na lokalnym rynku pracy w percepcji studentów. Marketing i Rynek, 1, 18–29.

Jesevičiūtė-Ufartienė, L., Brusokaitė, G., & Widelska, U. (2020). Relationship between organisational silence and employee demographic characteristics: the case of Lithuanian teachers. Engineering Management in Production and Services, 12(3), 18–27.

Widelska, U., & Kobylińska, U. (2020). Relacyjne aspekty przedsiębiorczości akademickiej z perspektywy podmiotów zaangażowanych we współpracę na linii uczelnia – biznes. Marketing i Rynek, 8, 3–11.

Widelska, U. (2020). Orientacja na klienta z perspektywy menedżerów najwyższego szczebla. Marketing i Rynek, 8, 12–21.

Widelska, U., & Wiącek, M. (2019). Determinanty aliansu strategicznego jako formy kooperacji. Zeszyty Naukowe ZPSB Firma i Rynek, 1(55), 39–47.

Ejdys, J., Gudanowska, A., Halicka, K., Kononiuk, A., Magruk, A., Nazarko, J., Nazarko, Ł., Szpilko, D., & Widelska, U. (2019). Foresight in higher education institutions: evidence from Poland. Foresight and STI Governance, 13(1), 77–89.

Widelska, U., & Krot, K. (2018). Potrzeby kobiet na etapie zmiany zawodu jako wyzwanie dla employer branding. Handel Wewnętrzny, 5, 150–159.

Widelska, U., & Krot, K. (2018). Determinanty powrotu kobiet na rynek pracy – analiza wybranych czynników. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 19(3-cz.1), 179–188.

Szydło, J., & Widelska, U. (2016). Metaforyczne ujęcie kultury organizacyjnej. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 17(7-cz.3), 125–135.

Dyhdalewicz, A., & Widelska, U. (2017). Accounting and marketing dimensions of innovations. E-Finanse, 13(2), 1–13.

Widelska, U., & Dyhdalewicz, A. (2016). Bariery integracji marketingowej i rachunkowej funkcji w przedsiębiorstwie w obszarze innowacji. Handel Wewnętrzny, 3, 374–387.

Widelska, U. (2015). Zdolności relacyjne przedsiębiorstw sektora transportu oraz handlu i usług elektronicznych (na przykładzie województwa podlaskiego). Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 229, 180–193.

Moczydłowska, J. M., & Widelska, U. (2015). Empowerment in management practice – the experience of Polish enterprises. International Journal of Research Science & Management, 2(7), 15–19.

grupa ludzi z Katedry Ekonomii i Finansów na schodach

Kontakt

Dziekanat

pok. nr 228
ul. Akademicka 14 (IIp.)

Sprawy studenckie
T: 86 215 59 59

Plany zajęć
T: 86 215 54 86
wnshdziekanat@al.edu.pl

Sekretariat Wydziału

pok. nr 220
ul. Akademicka 14 (IIp.)
T: 86 215 66 04
jkonopka@al.edu.pl

soneta baner szkolimy w oparciu o system enova
  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • Logistyka
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Master of Business Administration
  • Mediacje i negocjacje
  • Rachunkowość i finanse
  • Transport drogowy
  • Wycena nieruchomości
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Kursy językowe
  • Kursy maturalne
  • Mała księgowość z wykorzystaniem programu komputerowego
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • więcej

    Kontakt

  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • +48 86 215 66 04
  • wnsh@al.edu.pl
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Facebook
Copyright @2025 - Akademia Łomżyńska - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie - Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Kontakt