- Szczegóły
Zastępca kierownika Katedry Ekonomii i Finansów, redaktor naczelna czasopisma Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego „Marketing i Rynek” (40 pkt MEiN). Specjalizuje się w marketingu, badaniach marketingowych oraz zarządzaniu relacjami z klientem. Jest autorką około 90 publikacji naukowych, w tym monografii, artykułów w renomowanych czasopismach oraz rozdziałów w pracach zbiorowych. Kierowała projektem badawczym finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki, poświęconym analizie związku między przywództwem a orientacją na klienta w przedsiębiorstwach innowacyjnych. W ramach staży zagranicznych trzykrotnie pełniła funkcję Associated Professor na uczelni Kauno Kolegija na Litwie, prowadząc zajęcia z zakresu marketingu międzynarodowego oraz badań marketingowych. Posiada bogate doświadczenie dydaktyczne, obejmujące prowadzenie zajęć na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA w języku polskim oraz angielskim. Była zaangażowana w realizację projektów międzynarodowych w ramach programów Horyzont 2020 i Interreg Baltic Sea, koncentrujących się na innowacjach i rozwoju strategii inteligentnych specjalizacji. Aktywnie współpracuje z uczelniami i ośrodkami badawczymi w kraju i za granicą, rozwijając nowoczesne podejście do badań rynku i orientacji na klienta. Jej zainteresowania naukowe obejmują, zarządzanie relacjami, przywództwo w organizacjach innowacyjnych oraz rozwój kompetencji marketingowych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym.
Monografie (wybrane):
Nazarko, J. (Ed.), Magruk, A. (Ed.), Dębowska, K., Ejdys, J., Gudanowska, A., Krawczyk-Dembicka, E., Kurzydłowski, K., Leończuk, D., Lewandowska, M., Łojkowski, W., Olszewska, A., Skorek, A., & Widelska, U. (2013). Kluczowe nanotechnologie w gospodarce Podlasia. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej.
Rollnik-Sadowska, E. (red.), Widelska, U., Kobylińska, U., Krot, K., Moczydłowska, J. M., Siderska, J., Szpilko, D., & Szydło, J. (2017). Analiza sytuacji kobiet w województwie podlaskim. Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
Redakcja monografii, książek, zeszytów naukowych i innych prac zbiorowych (wybrane):
Widelska, U. (2018). Akademia Zarządzania, 2(1).
Widelska, U. (2017). Potrzeby pracodawców w zakresie wsparcia w kształceniu ustawicznym w zawodach deficytowych w województwie podlaskim. Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
Bronakowski, H., Hościłowicz, E., Widelska, U. (2009). Zarządzanie marketingowe małymi firmami usługowymi. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku.
Bronakowski, H., Hościłowicz, E., Widelska, U. (2007). Zarządzanie marketingowe we współczesnym handlu i usługach. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku.
Rozdziały w wydawnictwach zbiorowych (wybrane):
Moczydłowska, J. M., Widelska, U., Tul-Krzyszczuk, A. (2023). Trust in the context of psychological and managerial determinants of Human-Robot-Interaction. W: J. Paliszkiewicz, I. Dąbrowski, L. Halawi, Trust in Generative Artificial Intelligence (s. 51–62). Francis & Taylor.
Moczydłowska, J. M., Widelska, U., Tul-Krzyszczuk, A. (2023). Human-robot interaction – ethical and communicative determinants of trust. W: J. Paliszkiewicz, I. Dąbrowski, L. Halawi, Trust in Generative Artificial Intelligence (s. 51–62). Francis & Taylor.
Widelska, U., Mastalerz, J., Milewska, K. (2023). Board games in education for management majors – experiences and perspectives. W: Verslo aktualijos būsimųjų specialistų požiūriu 2023. Kauno Kolegija.
Widelska, U., Krot, K. (2020). Orientacja na klienta a samoocena postaw proinnowacyjnych menedżerów najwyższego szczebla. W: L. Bohdanowicz, P. Dziurski (red.), Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach. Wybrane zagadnienia , Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Leszczewska, K., Widelska, U. (2020). Istota i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw w skali lokalnej – podstawy teoretyczne. W: C. Sadowska-Snarska, K. Leszczewska (red.), Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw, Społeczna Akademia Nauk, Łódź.
Widelska, U. (2020). Relacje z pracownikami w przedsiębiorstwie innowacyjnym. W: C. Sadowska-Snarska, A. Wiśniewski (red.), Praca i rynek pracy w perspektywie gospodarki 4.0, Wydawnictwo Adam Marszałek.
Widelska, U., Szydło, J. (2018). Płeć jako determinanta zachowań przywódczych w organizacji. W: I. Stańczyk, S. Twaróg (red.), Człowiek w organizacji (s. 35–46). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Artykuły w czasopismach naukowych (wybrane):
Widelska, U. (2024). Factors determining promotional and image-building activities of vocational schools. Marketing of Scientific and Research Organizations, 54(4), 110–132.
Widelska, U., & Skorek, M. (2023). Czynniki determinujące zachowania konsumentek senioralnych na rynku ekologicznych produktów kosmetycznych. Marketing i Rynek, 9, 3–14.
Widelska, U., & Krot, K. (2021). Customer orientation and innovation – perspective of top-level management. Folia Oeconomica Stetinensia, 21(1), 161–174.
Widelska, U., Jarocka, M., Jesevičiūtė-Ufartienė, L., & Jezerskė, Ž. (2021). Customer orientated leader – contribution to future research. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 8(3), 40–52.
Widelska, U., Sosnowska, M. M., & Ostrowska, N. (2021). Sytuacja osób młodych na lokalnym rynku pracy w percepcji studentów. Marketing i Rynek, 1, 18–29.
Jesevičiūtė-Ufartienė, L., Brusokaitė, G., & Widelska, U. (2020). Relationship between organisational silence and employee demographic characteristics: the case of Lithuanian teachers. Engineering Management in Production and Services, 12(3), 18–27.
Widelska, U., & Kobylińska, U. (2020). Relacyjne aspekty przedsiębiorczości akademickiej z perspektywy podmiotów zaangażowanych we współpracę na linii uczelnia – biznes. Marketing i Rynek, 8, 3–11.
Widelska, U. (2020). Orientacja na klienta z perspektywy menedżerów najwyższego szczebla. Marketing i Rynek, 8, 12–21.
Widelska, U., & Wiącek, M. (2019). Determinanty aliansu strategicznego jako formy kooperacji. Zeszyty Naukowe ZPSB Firma i Rynek, 1(55), 39–47.
Ejdys, J., Gudanowska, A., Halicka, K., Kononiuk, A., Magruk, A., Nazarko, J., Nazarko, Ł., Szpilko, D., & Widelska, U. (2019). Foresight in higher education institutions: evidence from Poland. Foresight and STI Governance, 13(1), 77–89.
Widelska, U., & Krot, K. (2018). Potrzeby kobiet na etapie zmiany zawodu jako wyzwanie dla employer branding. Handel Wewnętrzny, 5, 150–159.
Widelska, U., & Krot, K. (2018). Determinanty powrotu kobiet na rynek pracy – analiza wybranych czynników. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 19(3-cz.1), 179–188.
Szydło, J., & Widelska, U. (2016). Metaforyczne ujęcie kultury organizacyjnej. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 17(7-cz.3), 125–135.
Dyhdalewicz, A., & Widelska, U. (2017). Accounting and marketing dimensions of innovations. E-Finanse, 13(2), 1–13.
Widelska, U., & Dyhdalewicz, A. (2016). Bariery integracji marketingowej i rachunkowej funkcji w przedsiębiorstwie w obszarze innowacji. Handel Wewnętrzny, 3, 374–387.
Widelska, U. (2015). Zdolności relacyjne przedsiębiorstw sektora transportu oraz handlu i usług elektronicznych (na przykładzie województwa podlaskiego). Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 229, 180–193.
Moczydłowska, J. M., & Widelska, U. (2015). Empowerment in management practice – the experience of Polish enterprises. International Journal of Research Science & Management, 2(7), 15–19.
- Szczegóły
Wykładowca i adiunkt Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych Akademii Łomżyńskiej, lektor języka hiszpańskiego oraz Diecezjalny Duszpasterz akademicki
Tematyka badawcza:
Szkolnictwo wyższe, wykłady z filozofii i języka hiszpańskiego, praca socjalna, duszpasterstwo akademickie
Przebieg kariery naukowej oraz pełnione funkcje:
- 2007- 2013 - studia w Wyższym Seminarium Duchowym w Łomży
- 2014- 2021- studia doktoranckie z filozofii na Uniwersytecie św. Damazego w Madrycie
- od 2021 - wikariusz parafii pw. św. Michała Archanioła w Łomży
- od 2021 - wykładowca i lektor języka hiszpańskiego, prawa kanonicznego, teorii i filozofii prawa w Akademii Łomżyńskiej
- od 2021 - Diecezjalny Duszpasterz Akademicki
- od 2021 - lektor języka hiszpańskiego w Szkole językowej „Linguo”
- 2022- 2027 - Członek Rady Kapłańskiej
- Wiceprzewodniczący Wydziału Duszpasterstwa Ogólnego w Łomżyńskiej Kurii
- od 2021 Wykładowca w Wyższym Seminarium Duchowym w Łomży
- Współpracownik diecezjalnego Radia Nadzieja
Doświadczenie dydaktyczne:
2013 – 2014 – nauczyciel religii w Zeszpole Szkół Powiatowych w Kadzidle
2013 – 2014 – nauczyciel religii w Zespole Placówek Oświatowych w Kadzidle
2015 – 2018 – kapelan żeńskiej szkoły katolickiej „Mater Salvatoris” w Madrycie (Hiszpania)
2019 – 2021 – kapelan w szkole Nuestra Señora de la Merced w Tres Cantos (Hiszpania)
2021 – 2022 – nauczyciel religii w Szkole Podstawowej nr 4 w Łomży
Od 2021 – lektor języka hiszpańskiego w Szkole Językowej „Linguo"
Od 2021 – wykładowca Akademii Łomżyńskiej oraz Wyższego Seminarium Duchownego w Łomży
Działalność społeczna:
- prowadzenie kanału na TikToku (ksiadz.tomek)
- cotygodniowe spotkania Duszpasterstwa Akademickiego "Między Wykładami"
- założyciel Katedralnej Oazy Dzieci Bożych
- organizator parafialnych wyjazdów dzieci i rodzin parafii katedralnej oraz dla studentów z Diecezji Łomżyńskiej
- zalozyciel parafialnej grupy WhatsAppowej "Katedra News"
Wyróżnienia i nagrody:
- nagroda Łomżyńskiego Społecznika Roku 2024
- Nagroda Rektora AŁ w Łomży w roku 2024
Najważniejsze publikacje:
- Grala T., La filosofía de la educación de Jacek Woroniecki, op. Paedagogia Perennis, Madrid 2023
Strona 6 z 19