dr nauk humanistycznych. W roku 1995 ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie na Wydziale Filozoficzno-Historycznym. W trakcie studiów odbył stypendium naukowe na Ruhr – Uniwersität w Niemczech i na La Sorbonne w Paryżu. W roku 2001 otrzymał tytuł doktora nauk humanistycznych na Wydziale Psychologii i Pedagogiki na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Pracę doktorską napisał na temat: Zaburzenie w zachowaniu uczniów klas VII-VIII i ich uwarunkowania. Jego zainteresowania badawcze obejmują zagadnienia takie jak: przyczyny, przejawy i skutki niedostosowania społecznego, przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej i zaniedbania wobec dzieci i młodzieży w wieku adolescencji. Współautor i autor kilkudziesięciu artykułów naukowych opublikowanych w czasopismach polskich i zagranicznych. Opublikował trzy książki redagowane: (Dlaczego uczeń staje się agresywny? Przyczyny i uwarunkowania. Wybrane elementy patologii społecznej w aspekcie ich uwarunkowań. Środowisko szkolne jako jeden z elementów wpływający na powstawanie i utrwalanie zachowań agresywnych ), a także artykuły w czasopismach, mających impact factor, oraz około 65 artykułów i rozdziałów w innych recenzowanych czasopismach i monografiach.