Projekt ,,KPK III REG – Zintegrowany Program Kształcenia w PWSIiP w Łomży etap III” nr POWR.03.05.00-IP.08-00-REG/18 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020. Oś priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju numer i nazwa Działania 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.

Celem głównym projektu jest: podniesienie kompetencji studentów, pracowników naukowych, dydaktycznych i administracyjnych poprzez modyfikację programów kształcenia, uruchomionych i realizowanych w Wydziale Nauk o Zdrowiu i Wydziale Informatyki i Nauk o Żywności na 3 kierunkach studiów /pielęgniarstwo I i II stopnia, fizjoterapia, technologia żywności i żywienie człowieka/, polegająca na prowadzeniu zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, dostosowanych do potrzeb gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa; podniesienie kompetencji zawodowych 120 studentów, studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia i jednolitych magisterskich, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa, oraz wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr: dydaktycznych – 30 osób, kompetencje cyfrowe; 104 osoby – kompetencje zarządcze; zarządzających – 25 osób – kompetencje zawodowe /zarządcze i pracowników administracji – 67 osób kompetencje zawodowe/zarządcze do dnia 01.09.2023. Studenci dzięki modyfikacjom programów kształcenia, kursom i warsztatom uzyskają: kompetencje zawodowe, komunikacyjne/informacyjne, interpersonalne, m.in. kompetencje społeczne, a wśród nich umiejętność współpracy w zespole. Kolejne to otwartość na zmiany, umiejętność rozwiązywania problemów w zinformatyzowanym środowisku życia współczesnego człowieka i analityczne, potrzebne w wykonywaniu przyszłych zawodów i honorowane w ich branżach zawodowych.
Realizacja projektu wygeneruje wartość dodaną:
- Zaproponowane działania w ramach projektu staną się uzupełnieniem dotychczasowej działalności Uczelni o nowe innowacyjne elementy kształcenia (e-learning), warsztaty i szkolenia w zakresie podniesienia kompetencji zawodowych, komunikacyjnych i analitycznych.
- Nawiązanie bliższej współpracy z pracodawcami krajowymi, wzrost kompetencji miękkich u studentów takich jak: zdyscyplinowanie, zarządzanie czasem, umiejętność rozwiązywania problemów, praca zespołowa.
- Zmiana Metody kształcenia, polegająca na prowadzeniu zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość do 30% liczby punktów ECTS konieczną do ukończenia studiów na danym poziomie.
- Zwiększenie świadomości i działań w obszarze "nauka" przez pracowników naukowych. Zakres kompetencji został wybrany na podstawie zamówionego przez IP badania ewaluacyjnego "Analiza kompetencji i kwalifikacji kluczowych dla zwiększenia szans studentów na rynku pracy" oraz badania "Bilans Kapitału Ludzkiego", Zaleceń Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie.
Okres realizacji: 2.09.2019 – 31.12.2023
Wartość projektu: 4 420 221,65 zł