Regulamin Podlaskiej Olimpiady Studentów Fizjoterapii
§1
Podlaska Olimpiada Studentów Fizjoterapii, zwana dalej Olimpiadą, jest organizowana przez Zakład Fizjoterapii Katedry Nauk o Zdrowiu Akademii Łomżyńskiej, zwany dalej Organizatorem. Celem wydarzenia jest doskonalenie wiedzy przyszłych fizjoterapeutów.
§2
W Olimpiadzie mogą brać udział studenci kierunków fizjoterapii (zwani dalej Uczestnikami) następujących uczelni: Akademii Łomżyńskiej, Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, Wyższej Szkoły Medycznej w Białystoku, Olsztyńskiej Szkoły Wyższej.
§3
Warunkiem uczestnictwa w Olimpiadzie jest wysłanie zgłoszenia w dniach 30.10- 30.11.2023r. poprzez formularz rejestracyjny udostępniony przez Organizatora na stronie al.edu.pl
W momencie rezygnacji Uczestnik może wskazać osobę, która zajmie jego miejsce, jednakże najpóźniej do dnia 04.12.2023r. Informacja ta powinna zostać wysłana na adres e-mail: mskwiot@al.edu.pl.
§4
- Administratorem Danych Osobowych jest Akademia Łomżyńska – ul. Akademicka 14, 18-400 Łomża NIP: 718-19-47-148. Aktualne dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych dostępne są pod numerem tel. 862168260 lub na stronie internetowej al.edu.pl.
- Dane osobowe przetwarza się w celu obsługi uczestnictwa w Olimpiadzie, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia RODO tj. udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Odbiorcami danych osobowych są merytorycznie odpowiedzialni pracownicy Akademii Łomżyńskiej posiadający upoważnienie do przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 28 RODO, inne organy publiczne, które zwrócą się z prawnie uzasadnionym wnioskiem o udostępnienie danych osobowych. Akademia Łomżyńska nie przewiduje przekazywania danych osobowych do Państwa trzeciego.
- Dane będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 2 tygodnie od zakończenia Olimpiady.
- Organizator będzie zbierał od uczestników następujące dane: imię i nazwisko, adres email, numer telefonu, wizerunek oraz nazwę uczelni.
- Uczestnik Olimpiady zezwala na wykorzystanie jego imienia i nazwiska w celu informowania (także w mediach i portalach społecznościowych) o wynikach Olimpiady (dotyczy zajęcia miejsc na podium i wyróżnienia).
- Uczestnikowi przysługuje prawo do żądania od Akademii Łomżyńskiej dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych.
- Uczestnik ma prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych osobowych do organu nadzorczego.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do realizacji uczestnictwa w Olimpiadzie. Niepodanie danych osobowych uniemożliwi rejestrację.
- W przypadku niedostatecznego zrozumienia znaczenia ww. treści możliwe jest uzyskanie informacji poprzez kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, którego dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej al.edu.pl oraz pod numerem tel. 86 216 82 60.
§5
Olimpiada odbędzie się w jednym etapie. Maksymalna liczba uczestników z każdej uczelni to 10 osób. O udziale w Olimpiadzie decyduje kolejność zgłoszeń.
§6
Test wiedzy składać się będzie z 40 pytań jednokrotnego wyboru. Czas na test wynosi 45 minut. Odpowiedzi udzielane są w wersji elektronicznej poprzez platformę e-learningową (sposób logowania oraz uzyskania dostępu do platformy zostanie podany przed rozpoczęciem Olimpiady na wskazany przez Uczestnika adres e-mail). Uczestnik ma możliwość wracania do poprzedniego pytania.
§7
Podczas trwania testu każdy Uczestnik zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy treści pytań oraz odpowiedzi. Każda próba oszustwa (ściąganie, korzystanie z zewnętrznych źródeł wiedzy – telefon komórkowy/ smartwatch) podlega dyskwalifikacji.
§8
W przypadku uzyskania przez kilku Uczestników równej liczby punktów uprawniającej do I, Il lub III miejsca Organizator wprowadzi w porozumieniu z Radą Naukową dogrywkę, tj. test składający się z 10 pytań. Procedura może być powtarzana do momentu rozstrzygnięcia miejsc na podium.
§9
Nagrody otrzymują laureaci trzech pierwszych miejsc i trzech wyróżnień. Nagrodę otrzymają również studenci za najlepszy plakat.
§10
Do wiadomości publicznej podane zostaną imiona i nazwiska osób zajmujących I, II oraz III miejsce, a także wyróżnień. Uczestnicy miejsc spoza podium otrzymają wynik na wskazany przy rejestracji adres e-mail.
§11
Za stronę merytoryczną Olimpiady odpowiada Rada Naukowa powołana przez Organizatora.
§12
Za właściwy przebieg Olimpiady odpowiedzialny jest Komitet Organizacyjny powołany przez Organizatora.
§13
Udział w 1 warsztacie mogą wziąć uczestnicy testu wiedzy.
§14
Udział we wszystkich wydarzeniach podczas Olimpiady jest bezpłatny.
§15
Wysyłając formularz zgłoszeniowy Uczestnik potwierdza zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu.
§16
W sprawach, których niniejszy Regulamin nie uwzględnia decydować będzie Rada Naukowa oraz Organizator.
Regulamin Studenckiej Sesji Plakatowej
§1
INFORMACJE OGÓLNE
- I Podlaska Olimpiada Studentów Fizjoterapii odbędzie się w dniu 7 grudnia 2023 r. w Łomży.
- Celem Sesji Plakatowej jest zaprezentowanie badań, opisów przypadków, doświadczeń klinicznych zarówno teoretycznych, jak i praktycznych z dziedziny fizjoterapii przez studentów.
- Prezentacja plakatów odbędzie się w środę 7 grudnia 2023r.
§2
ZGŁASZANIE PLAKATÓW
- Warunkiem udziału w Sesji Plakatowej jest zgłoszenie streszczenia pracy zgodnie z wymogami określonymi w paragrafie 2 ustęp 5 niniejszego Regulaminu na adres olimpiadafizjo@al.edu.pl w terminie do 30 listopada 2023 roku.
- Praca może być uprzednio publikowana lub prezentowana na kongresach lub konferencjach naukowych.
- Autor (Autorzy) prac ponoszą wyłączną odpowiedzialność za poprawność i oryginalność plakatu.
- Jeden uczestnik (prezentujący plakat) może prezentować tylko i wyłącznie jeden plakat, mimo iż może być autorem/współautorem kilku plakatów.
- Plakat powinien zawierać następujące informacje: nazwisko i imię autora/autorów, opiekuna pracy, nazwę instytucji, tytuł, cel badań, zastosowaną metodologię, wyniki badań i wnioski.
§3
TERMINY
Ostateczny termin zgłaszania streszczenia upływa 30 listopada 2023 r. Prace zgłoszone po tym terminie nie będą akceptowane.
§4
TEMATYKA ZGŁASZANEJ PRACY
Tematyka zgłaszanych prac powinna dotyczyć badań, obserwacji, opisów przypadków, doświadczeń klinicznych zarówno teoretycznych, jak i praktycznych z dziedziny fizjoterapii.
§5
OCENA PRAC
- Oceny prac dokona Rada Naukowa powołana przez Organizatora.
- Organizator nie przewiduje odwołania od decyzji Rady Naukowej.
- Kryteria oceny prac:
- treść, wartość merytoryczna,
- oryginalność,
- metodyka,
- przydatność dla praktyki klinicznej,
- sposób prezentacji zagadnienia.
§6
PREZENTACJA PLAKATÓW
- Sesja plakatowa odbędzie się w środę, 7 grudnia w godzinach 10.15-11.00. Autorzy prac są zobowiązani do prezentacji plakatu według ustalonej przez Organizatora kolejności.
- Poster powinien zostać przygotowany w formacie A2 (420×594 mm) w orientacji pionowej.
- Niestawiennictwo uczestnika (prezentującego plakat) pracy zakwalifikowanej do prezentacji podczas Sesji Plakatowej skutkuje wycofaniem plakatu z konkursu.
- Po ocenie plakatów przez Radę Naukową, Organizator przyzna nagrody dla autorów najlepszej pracy.
§7
INFORMACJA
- Podanie danych: imię i nazwisko, e-mail, afiliacja (miejsce pracy) jest niezbędne do zgłoszenia pracy do Sesji Plakatowej. Zgłaszając swój udział w Sesji Plakatowej Autor (Autorzy) wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie Danych Osobowych.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale brak zgody uniemożliwia zgłoszenie pracy do konkursu.
- Każdy autor ma prawo wglądu do swoich danych, ich poprawiania, zarządzania, zaprzestania przetwarzania oraz zażądania ich usunięcia.