Adaptacja materiałów dydaktycznych

Administrator platformy e-learningowej i adaptacji materiałów dydaktycznych wspiera wykładowców podczas adaptacji materiałów dydaktycznych do wersji dostępnej i administruje platformą e-learningową uczelni

Zadania

  1. Opieka nad pracą systemów wspierających nauczanie zdalne opartych o platformę Moodle, BigBlueButton oraz Nextcloud.
  2. Analizowanie logów w/w systemów oraz usuwanie usterek i problemów występujących w tych systemach.
  3. Aktualizacja systemów zgodnie z wymogami bezpieczeństwa oraz realizacja zaleceń audytowych.
  4. Wdrażanie zmian oraz nowych wersji oprogramowania oraz integracja z systemami wspierającymi obsługę studiów.
  5. Monitorowanie publikowanych materiałów elearningowych w zakresie zgodności ze standardami dostępności cyfrowej.
  6. Szkolenie użytkowników w zakresie przygotowywania i publikowania materiałów dostępnych cyfrowo.
  7. Szkolenie nauczycieli z zakresu adaptacji materiałów dydaktycznych do wersji dostępnej, dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnością m.in. wzroku, słuchu, chorobami psychicznymi, chorobami neurologicznymi.
  8. Koordynacja dostosowania istniejących materiałów dydaktycznych do kształcenia w formie zdalnej na wersję dostępną na kierunkach: fizjoterapia, pielęgniarstwo, wychowanie fizyczne, kosmetologia, dietetyka, informatyka oraz automatyka i robotyka.
  9. Wsparcie użytkowników w zakresie publikowania materiałów elearningowych.
  10. Bieżące konsultacje z osobami przygotowującymi materiały elearningowe.
  11. Bieżąca kontrola przygotowanych kursów e-learningowych w wersji dostępnej.
  12. Administrowanie kursami zamieszczonymi na uczelnianej platformie elearningowej.
  13. Odbieranie materiałów e-learningowych opracowanych w ramach projektu, w formie protokołów.

Kontakt

Wojciech Szmit – wszmit@al.edu.pl

Materiały szkoleniowe

Infografika

Szkolenie z dostępności dokumentów cyfrowych