Program studiów I stopnia - TECHNOLOGIA ŻYWNOŚCI i ŻYWIENIA (profil praktyczny) specjalność: inżynieria żywności i organizacja produkcji , obowiązujący od roku akad. 2012/2013
PROGRAM KSZTAŁCENIA NA STUDIACH I STOPNIA
KIERUNEK: TECHNOLOGIA ŻYWNOŚCI i ŻYWIENIA
(profil praktyczny)
obowiązujący od roku akademickiego 2012/2013
Spis treści:
I – Informacje podstawowe ………………………………………………………….…….. 2
II – Efekty kształcenia
-
Kierunkowe efekty kształcenia ………………………..…..………………………..... 5
-
Modułowe efekty kształcenia …………………………….…………………………..14
III – Ramowy program studiów oraz podstawowe sposoby jego weryfikacji
-
Elementy programu studiów – moduły kształcenia ………………….………...…… 17
-
Ramowy program studiów
2.1. Ramowy program studiów stacjonarnych …………………………...…………. 20
2.2. Ramowy program studiów niestacjonarnych ……………………………………23
-
Podstawowe sposoby weryfikacji efektów kształcenia ………..…………………..... 27
IV – Plan studiów
-
Plan studiów stacjonarnych ……………………………...…………………..……… 28
-
Plan studiów niestacjonarnych ……………………………………………………… 30
V – Wskaźniki ilościowe ………………………………………………………...………… 34
I - INFORMACJE PODSTAWOWE
-
Jednostka prowadząca studia: Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości; Instytut Technologii Żywności i Gastronomii
-
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
-
Profil kształcenia: praktyczny
-
Forma studiów: stacjonarne, niestacjonarne
-
Liczba semestrów: 7
-
Łączna liczba punktów ECTS: 210 na studiach stacjonarnych oraz na studiach niestacjonarnych; w tym za samodzielną pracę studenta, pod opieką nauczyciela, nad przygotowaniem pracy dyplomowej na wybrany temat – 15 punktów.
-
Wymagania wstępne:
Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia I stopnia na kierunku Technologia Żywności i Żywienia musi spełniać warunki rekrutacji określone stosowną uchwałą Senatu Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości oraz posiadać świadectwo dojrzałości.
-
Obszar kształcenia: nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne w zakresie dziedzin:
-
nauki rolnicze;
-
nauki techniczne.
-
Podstawowym obszarem kształcenia realizowanego na studiach I stopnia (inżynierskich) są nauki rolnicze. Z uwagi na kierunek studiów są to przede wszystkim: nauka o inżynierii żywności, nauki techniczne, a także nauki o inżynierii produkcji i nauki ekonomiczne ze szczególnym uwzględnieniem nauk o zarządzaniu. Uzyskanie kwalifikacji pierwszego stopnia (inżynierskich) jest także uzależnione od zdobycia kompetencji w innych dziedzinach, takich jak umiejętności językowe w zakresie ww. dyscyplin. Wskazane obszary i dziedziny kształcenia niezbędne dla uzyskania kwalifikacji I stopnia uwzględnione są, adekwatnie do zakładanych efektów kształcenia, w programie studiów.
-
Ogólne cele kształcenia:
Podstawowym, a zarazem ogólnym celem kształcenia na kierunku Technologia Żywności i Żywienia jest przygotowanie wykwalifikowanych pracowników, mających wiedzę i umiejętności zawodowe niezbędne do realizacji zadań;
-
w obszarze przetwarzania, utrwalania, przechowywania i kontroli jakości żywności oraz zasad racjonalnego żywienia,
-
technicznych, technologicznych i organizacyjnych ułatwiających podjęcie działalności gospodarczej związanej z przetwórstwem żywności, gastronomią, obrotem żywnością,
-
inżynierskich w przedsiębiorstwach, zakładach i instytucjach zajmujących się kontrolą, obrotem żywności oraz żywieniem człowieka,
-
zdobycie wiedzy i umiejętności pozwalających kontynuować naukę na studiach II stopnia.
Absolwent kierunku studiów Technologia Żywności i Żywienia może być:
-
pracownikiem firm, związanych z produkcją żywności i przetwórstwem rolno-spożywczym,
-
projektantem i pracownikiem zakładów gastronomicznych funkcjonujących samodzielnie, w hotelach lub innych obiektach,
-
specjalistą w zakresie przechowywania i kontroli jakości żywności,
-
pracownikiem komórek odpowiedzialnych za higienę i bezpieczeństwo żywności,
-
świadomym konsumentem.
Absolwent potrafi działać w zmieniającej się rzeczywistości prawno - ekonomicznej, organizacyjnej i społecznej. Posiadane przez absolwenta kwalifikacje o charakterze ogólnym i szczegółowym ulokowane są w trzech, powiązanych ze sobą sferach, mianowicie: wiedzy, umiejętności i postawach.
W zakresie posiadanej wiedzy - obszarem szczególnie pogłębionym są nauki o inżynierii żywności. Absolwent posiada także wiadomości szczegółowe niezbędne dla praktycznego funkcjonowania w życiu zawodowym.
Efektem kształcenia jest nie tylko zdobycie odpowiedniego poziomu wiedzy, ale przede wszystkim umiejętności, które są niezbędne w życiu zawodowym. Jest to zdolność rozwiązywania pojawiających się problemów technologicznych, technicznych, organizacyjnych, prawnych i społecznych, z zachowaniem zasad etyki inżynierskiej. Przy czym absolwent wykorzystuje umiejętność samodzielnej analizy zgromadzonych informacji i danych. Umie także, w celu osiągnięcia efektywnej organizacji pracy, sprawnie posługiwać się dostępnymi środkami informacji i techniki biurowej. Podkreślenia wymaga, że dzięki wiedzy i wykształconym nawykom absolwent posiada umiejętność kształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy, co jest niezbędne w kontekście współczesnych wymagań rynku pracy i postępu procesów integracyjnych w Europie. Aktywnemu uczestniczeniu w życiu zawodowym służy także znajomość języka obcego oraz umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu inżynierii żywności, w stopniu koniecznym do wykonywania zawodu.
Uzyskiwane kwalifikacje obejmują także wykształcone w toku studiów postawy, które są nie mniej istotne tak w kontekście wymagań pracodawców, jak i potrzeby samorealizacji. Przede wszystkim absolwent ma świadomość i potrzebę kontynuowania procesu kształcenia – poprzez samokształcenie lub/i podjęcie studiów na poziomie drugiego stopnia. Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracy grupowej oraz organizowaniu i kierowaniu niewielkimi zespołami ludzkimi. Uznaje, że w pracy zawodowej równie istotne jak wiedza i umiejętności jest postępowanie zgodne z normami etycznymi.
-
Związek programu kształcenia z misją i strategią Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości
Program kształcenia na studiach I stopnia kierunku Technologia Żywności i Żywienia jest spójny z misją i strategią Uczelni uchwalonych przez Senat Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży w dniu 26 kwietnia 2012 r. Przyjęty praktyczny profil studiów oraz determinowany nim program zajęć, służyć mają realizacji podstawowego założenia leżącego u podstaw misji Uczelni, którym jest kształcenie praktyków. Kształcenie ma dawać absolwentom niezbędną wiedzę z zakresu przetwarzania, utrwalania, przechowywania i kontroli jakości żywności oraz zasad racjonalnego żywienia, wiedzę techniczną, technologiczną i organizacyjną ułatwiającą podjęcie działalności gospodarczej związanej z przetwórstwem żywności, gastronomią, obrotem żywności. Przede wszystkim jednak studenci mają nabyć umiejętności praktyczne. Stąd też na te właśnie kompetencje został położony nacisk w programie kształcenia. Służyć temu mają m.in.: rodzaj i wymiar trzech praktyk, sposób realizacji zajęć dydaktycznych oraz zaangażowanie do ich prowadzenia osób posiadających doświadczenie praktyczne, czy wymogi dotyczące przygotowywania prac dyplomowych (które muszą wykazywać aspekty praktyczne). Zakres umiejętności praktycznych ustalany jest z uwzględnieniem opinii przedstawicieli potencjalnych pracodawców. Praktyczny program kształcenia osiągany jest także poprzez obrane metody weryfikacji efektów kształcenia.
Wskazane powyżej założenia kształcenia wpisują się w ustalone cele strategiczne Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, którymi są w szczególności:
- skupianie specjalistów posiadających wiedzę naukową i doświadczenie praktyczne, którzy nastawieni są na praktyczne i przyjazne kształcenie studentów oraz na podejmowanie działań na rzecz otoczenia gospodarczego i społecznego,
- doskonalenie i stała adaptacja oferty dydaktycznej do zmieniających się potrzeb edukacyjnych, w tym „upraktycznienie” kierunku studiów,
- włączenie praktyków w proces kształcenia studentów oraz tworzenie sieci instytucji stwarzających studentom odbywanie praktyk i staży.
-
Konsultacje dotyczące programu kształcenia:
W procesie tworzenia programu kształcenia, w tym w określaniu efektów kształcenia oraz programu i planów studiów uwzględnione zostały opinie interesariuszy wewnętrznych oraz zewnętrznych, tj. opinie wyrażone przez: - studentów dotyczące ich oczekiwań i potrzeb m.in. poprzez konsultacje dokonywane przez nauczycieli akademickich oraz wypełnienie ankiet - nauczycieli realizujących zajęcia dydaktyczne na kierunku, biorących udział w tworzeniu niniejszego programu m.in. poprzez prace w Instytutowej Komisji ds. Jakości Kształcenia; - przedstawicieli pracodawców, w szczególności samych jednostek samorządu terytorialnego lub instytucji im podległych. Opinie interesariuszy zewnętrznych uzyskane zostały w formie ankiet wypełnianych anonimowo w trakcie panelu dyskusyjnego poświęconemu kształceniu na kierunku.
II – EFEKTY KSZTAŁCENIA
-
Kierunkowe efekty kształcenia
Uwzględniając specyfikę kierunku studiów prowadzonych w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży oraz ustalone przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego obszarowe efekty kształcenia na poziomie I stopnia w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, przyjęto poniższe kierunkowe efekty kształcenia, tj. kwalifikacje, które mają być osiągnięte przez każdego z absolwentów kierunku Technologia Żywności i Żywienia.
Tabela 1. Opis efektów kształcenia w obszarze kształcenia w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
Objaśnienie oznaczeń:
R — obszar kształcenia w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
1 — studia pierwszego stopnia
P — profil praktyczny
W — kategoria wiedzy
U — kategoria umiejętności
K — kategoria kompetencji społecznych
01, 02, 03 i kolejne — numer efektu kształcenia
WIEDZA
K_W01 |
R1P_W01
|
Charakteryzuje typy reakcji chemicznych i procesów biochemicznych zachodzących podczas przetwarzania i przechowywania i żywności oraz wykorzystywanych w analizie żywności |
K_W02 |
R1P_W01
|
Omawia zjawiska fizyczne związane z przypływem płynów, zjawiskami cieplnymi, elektrycznymi, optycznymi, ruchem masy, wskazuje je w procesach technologicznych i analizuje. Potrafi opracować i zaprezentować wyniki pomiarów różnych wielkości fizycznych. |
K_W03 |
R1P_W01
|
Student posiada wiedzę dotyczącą interpretacji podstawowych pojęć matematycznych z zakresu analizy matematycznej i algebry. Robi proste obliczenia matematyczne, przekształca wzory matematyczne, posiada wiedzę w zakresie planowania eksperymentu i statystyki |
K_W04 |
R1P_W02 |
Przytacza zasady nauk ekonomicznych, prawnych i społecznych z obszaru przetwórstwa żywności i żywienia ludzi |
K_W05 |
R1P_W03
|
Charakteryzuje właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych jako surowców spożywczych. |
K_W06 |
R1P_W03 |
Wymienia i opisuje zagrożenia dla środowiska wynikające z przetwórstwa żywności oraz sposoby ich unikania |
K_W07 |
R1P_W04
|
Omawia zasady działania i podstawowe elementy konstrukcji maszyn i urządzeń w przetwórstwie żywności i gastronomii oraz normy techniczne dotyczące funkcjonowania obiektów przemysłu spożywczego i gastronomii |
K_W08 |
R1P_W04 |
Charakteryzuje czujniki oraz oprzyrządowanie maszyn i urządzeń w przemyśle spożywczym i gastronomii |
K_W09
|
R1P_W04
|
Wskazuje i charakteryzuje cechy techniczno - technologiczne materiałów konstrukcyjnych maszyn i urządzeń oraz materiałów pomocniczych i opakowaniowych, stosowanych w kontakcie z żywnością |
K_W10 |
R1P_W04 |
Charakteryzuje technologie wykorzystywane w przetwórstwie, przechowywaniu żywności i gastronomii |
K_W11
|
R1P_W05 R1P_W07 |
Wymienia zasady prowadzenia upraw ekologicznych oraz opisuje znaczenie czystości środowiska dla kształtowania wartości żywieniowej surowców i produktów spożywczych oraz wody |
K_W12
|
R1P_W06 R1P_W07 |
Wymienia zanieczyszczenia pochodzące ze środowiska naturalnego mogące wpływać na wartość i bezpieczeństwo żywności oraz wody pitnej lub technologicznej |
K_W13
|
R1P_W08
|
Wymienia zasady bezpiecznej obsługi maszyn i urządzeń oraz aparatów analitycznych i kontrolnych oraz podstawowe wymagania techniczne stawiane obiektom związanych z produkcją żywności |
K_W14
|
R1P_W9
|
Omawia podstawowe standardy produkcji w systemach jakości oraz podstawowe normy techniczne i technologiczne obowiązujące w przemyśle spożywczym i gastronomii |
K_W15 |
R1P_W10 |
Definiuje podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego |
K_W16 |
R1P_W11 |
Omawia uwarunkowania ekonomiczno - prawne tworzenia i rozwoju przedsiębiorstw zajmujących się produkcją i dystrybucją żywności |
K_W17 |
R1P_W02 |
Omawia i charakteryzuje pojęcie i znaczenie ergonomii, charakteryzuje materialne warunki pracy, identyfikuje czynniki zagrożenia w zakładach przemysłu spożywczego. |
K_U01
|
R1P_U01; |
Skutecznie wyszukuje informacji z różnych źródeł, dotyczących nowych technologii, maszyn i urządzeń oraz analizuje je pod kątem aplikacji w bieżących zadaniach produkcyjnych |
K_U02
|
R1P_U02
|
Prowadzi dialog z różnymi kooperantami, w formie ustnej, pisemnej i wspomagając się formami graficznymi (szkice, rysunki poglądowe, itp.), precyzyjnie określając istotę podejmowanych zadań |
K_U03
|
R1P_U03 |
Stosuje podstawowe technologie informatyczne w akwizycji danych procesowych w realizowanych technologiach oraz w ich interpretacji graficznej oraz przetwarzaniu |
K_U04
|
R1P_U04
|
Wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste projekty techniczno - technologiczne dotyczące procesów przetwarzania i dystrybucji żywności, z uwzględnieniem ekonomiki procesu |
K_U05 |
R1P_U04 |
Zbiera informacje dotyczące różnych ogniw łańcucha żywnościowego, analizuje je i wyciąga na ich podstawie wnioski |
K_U06 |
R1P_U05 |
Śledzi i analizuje zachowania rynku żywnościowego od strony konsumentów jak i producentów. |
K_U07 |
R1P_U04 |
Identyfikuje możliwość zagrożenia bezpieczeństwa żywności |
K_U08
|
R1P_U05
|
Wykorzystuje podstawowe techniki pomiarowe i analityczne do oceny prawidłowości przebiegu procesu technologicznego oraz do optymalizacji parametrów procesowych |
K_U09
|
R1P_U06
|
Podejmuje standardowe działania rozwiązując problemy towarzyszące produkcji żywności, wykorzystując odpowiednie, znane metody, techniki, technologie, |
K_U10
|
R1P_U07
|
Krytycznie ocenia potencjalnie pozytywne i negatywne skutki działań podejmowanych w celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych , nabierając przez to doświadczenia i doskonaląc umiejętności inżynierskie |
K_U11
|
R1P_U08
|
Ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo przetwórstwem i dystrybucją żywności |
K_U12
|
R1P_U09
|
Ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń oraz systemów technicznych i technologicznych typowych dla przetwórstwa rolno-spożywczego i gastronomii |
K_U13 |
R1P_U10 |
Korzysta z norm i standardów inżynierskich |
K_U14 |
R1P_U11
|
Przygotowuje typowe opracowania pisemne w języku polskim dotyczące rozwiązywania szczegółowych problemów, wykorzystując różne źródła informacji i dane źródłowe |
K_U15 |
R1P_U12 |
Przygotowuje i realizuje wystąpienia ustne w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
K_U16 |
R1P_U13 |
Posługuje się językiem obcym w zakresie nauki o żywności i żywieniu oraz konsumpcji, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
K_U17 |
R1P_W02 |
Wykonuje pomiary właściwości fizycznych surowców i produktów spożywczych oraz stosuje je w analizie procesów przetwórczych |
K_K01 |
R1P_K01 |
Realizuje proces ciągłego uczenia się |
K_K02 |
R1P_K02 |
Współdziała i pracuje w grupie, przyjmując w niej różne role |
K_K03 |
R1P_K03 |
Odpowiednio określa priorytety pozwalające na realizację określonego przez siebie lub innych zadania |
K_K04 |
R1P_K04 |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
K_K05 |
R1P_K05
|
Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
K_K06 |
R1P_K06 |
Dostrzega ryzyko i potrafi ocenić skutki wynikające z wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
K_K07 |
R1P_K07 |
Realizuje potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
K_K08 |
R1P_K08 |
Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy |
Tabela 2. Zgodność efektów obszarowych z efektami kierunkowymi
Objaśnienie oznaczeń:
R — obszar kształcenia w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
1 — studia pierwszego stopnia
P — profil praktyczny
W — kategoria wiedzy
U — kategoria umiejętności
K — kategoria kompetencji społecznych
01, 02, 03 i kolejne — numer efektu kształcenia
Nazwa kierunku studiów: Technologia żywności i żywienia Poziom kształcenia: pierwszy Profil kształcenia: praktyczny. |
||
Symbol |
Obszarowe efekty kształcenia Osoba posiadająca kwalifikacje pierwszego stopnia: |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
R1P_W01 |
ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
K_W01;K_W02;K_W03 |
R1P_W02 |
ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
K_W04 |
R1P_W03 |
ma ogólna wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
K_W05;K_W06 |
R1P_W04 |
ma ogólną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej, oraz o technicznych zadaniach inżynierskich, dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
K_W07 |
R1P_W05 |
wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
K_W08;K_W09;K_W10 |
R1P_W06 |
ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach |
K_W11;K_W12 |
R1P_W07 |
ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
K_W13 |
R1P_W08
|
ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania urządzeń, obiektów i systemów technicznych i technologii typowych dla obszarów rolniczych, leśnych i przetwórstwa spożywczego dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
K_W13;K_W17 |
R1P_W09
|
ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
K_W14 |
R1P_W10
|
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego: potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
K_W15 |
R1P_W11
|
zna i potrafi stosować uwarunkowania ekonomiczno – prawne tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie świadczenia usług z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów. |
K_W16 |
UMIEJĘTNOŚCI |
||
R1P_U01
|
posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
K_U01 |
R1P_U02
|
posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
K_U02 |
R1P_U03
|
stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
K_U03 |
R1P_U04
|
wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
K_U04;K_U06 |
R1P_U05
|
dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję , jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
K_U05;K_U07 |
R1P_U06 |
posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
K_U08;K_U17 |
R1P_U07
|
posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych – dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
K_U09 |
R1P_U08
|
ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów |
K_U10;K_U11 |
R1P_U09
|
ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno – spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów |
K_U12 |
R1P_U10 |
ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
K_U13 |
R1P_U11
|
posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
K_U14 |
R1P_U12
|
posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
K_U15 |
R1P_U13
|
ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
K_U16 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE |
||
R1P_K01
|
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
K_K01 |
R1P_K02 |
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
K_K02 |
R1P_K03 |
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
K_K03 |
R1P_K04 |
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
K_K04 |
R1P_K05
|
ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska |
K_K05 |
R1P_K06 |
ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
K_K06 |
R1P_K07 |
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
K_K07 |
R1P_K08 |
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
K_K08 |
Tabela 3. Zgodność efektów kształcenia prowadzących do uzyskania kompetencji inżynierskich z efektami kierunkowymi
Objaśnienie oznaczeń:
Inz — efekty kształcenia prowadzącego do uzyskania kompetencji inżynierskich
1 — studia pierwszego stopnia
P — profil praktyczny
W — kategoria wiedzy
U — kategoria umiejętności
K — kategoria kompetencji społecznych
01, 02, 03 i kolejne — numer efektu kształcenia
Nazwa kierunku studiów: Technologia żywności i żywienie Poziom kształcenia: pierwszy Profil kształcenia: praktyczny. |
||
Symbol |
Efekty kształcenia prowadzące do uzyskania kompetencji inżynierskich Osoba posiadająca kwalifikacje pierwszego stopnia: |
Odniesienie do efektów kierunkowych |
Inz1P_W01 |
ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
K_W07;K_W09;K_W13 |
Inz1P_W02 |
zna podstawowe metody, techniki. narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
K_W01;K_W07 |
Inz1P_W03 |
ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów |
K_W13 |
Inz1P_W04 |
ma podstawowa wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów |
K_W14 |
Inz1P_W05 |
ma wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej |
K_W15;K_W16 |
Inz1P_W06 |
ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej |
K_W16 |
UMIEJĘTNOŚCI |
||
Inz1P_U01
|
potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskanie wyniki i wyciągać wnioski |
K_U01;K_U02 |
Inz1P_U02
|
potrafi wykorzystać do i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
K_U04 |
Inz1P_U03
|
potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich – integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
K_U08;K_U09; K_U11 |
Inz1P_U04 |
potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
K_U04 |
Inz1P_U05
|
potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić- zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów- istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
K_U09 |
Inz1P_U06 |
potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
K_U10 |
Inz1P_U07
|
potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi – stosując także koncepcyjnie- nowe metody- rozwiązywać zadania inżynierskie charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zwierające komponent badawczy |
K_U10 |
Inz1P_U08
|
potrafi – zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne- zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów oraz zrealizować ten projekt- co najmniej części- używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia. |
K_U11 |
Inz1P_U09
|
ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów |
K_U09 |
Inz1P_U10
|
ma doświadczenie związane z utrzymaniem obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów |
K_U12 |
Inz1P_U11 |
ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów |
K_U13 |
Inz1P_U12
|
ma doświadczenie związane ze stosowaniem technologii właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zdobyte w środowiskach zajmujących się zawodowo działalnością inżynierską |
K_U12 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE |
||
Inz1P_K01
|
ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
K_K05 |
Inż1P_K02 |
potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
K_K01;K_U02 |
-
Modułowe efekty kształcenia
Przedstawione w tabeli 1. kierunkowe efekty kształcenia na zawodowych studiach pierwszego stopnia osiągane są poprzez realizację przewidzianych programem studiów modułów kształcenia, które odpowiadają grupom przedmiotów/zajęć. Moduły kształcenia są określone szczegółowo w cz. III programu kształcenia.
Tabela 4. Modułowe efekty kształcenia z odniesieniem do kierunkowych efektów kształcenia.
Moduł kształcenia |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia w zakresie |
||
wiedzy: |
umiejętności: |
kompetencji społecznych: |
|
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane |
K_W03 K_W05 K_W06 K_W07 K_W15 K_W16 K_W17 |
K_U01 K_U03 K_U05 K_U08 K_U09 K_U10 K_U11 K_U13 K_U14 K_U15 K_U16
|
K_K01 K_K02 K_K05 K_K08 |
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe |
K_W01 K_W02 K_W03 K_W04 K_W05 K_W07 K_W13 K_W14 K_W16 K_W17 |
K_U01 K_U03 K_U04 K_U05 K_U07 K_U08 K_U09 K_U11 K_U12 K_U13 K_U14 K_U15 K_U17 |
K_K01 K_K02 K_K05 K_K06 K_K07 K_K08
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe |
K_W01 K_W02 K_W03 K_W05 K_W07 K_W11 K_W12 K_W14 K_W17 |
K_U01 K_U04 K_U05 K_U06 K_U07 K_U08 K_U09 K_U11 K_U13 K_U14 |
K_K01 K_K02 K_K05 K_K06
|
M_4 Przedmioty specjalizacyjne |
K_W01 K_W02 K_W04 K_W05 K_W07 K_W08 K_W09 K_W10 K_W11 K_W12 K_W13 K_W14 K_W17 |
K_U01 K_U04 K_U05 K_U06 K_U07 K_U08 K_U09 K_U11 K_U12 K_U13
|
K_K01 K_K02 K_K05 K_K08
|
M_5 Zajęcia praktyczne (praktyki) |
K_W06 K_W07 |
K_U07
|
K_K01 K_K02 K_K03 K_K05 K_K07 K_K08 |
M_6 Przygotowanie pracy dyplomowej |
K_W03 K_W15
|
K_U01 K_U02 K_U03 K_U04 K_U05 K_U08 K_U15 K_U16 |
K_K01 K_K03
|
III – RAMOWY PROGRAM STUDIÓW ORAZ PODSTAWOWE SPOSOBY JEGO WERYFIKACJI
-
Elementy programu studiów – moduły kształcenia
Program kształcenia na zawodowych studiach I stopnia realizowany jest w określonych obszarach stanowiących moduły kształcenia. Kryteriami wyróżnienia poszczególnych modułów są: - ogólny lub szczegółowy przedmiot kształcenia; - charakter przedmiotu: ogólnouczelniany, podstawowy, uzupełniający (obowiązkowe) lub dodatkowy (fakultatywny); - forma realizacji zajęć (akademicka, praktyczna lub mieszana).
Tabela 5. Moduły kształcenia na studiach I stopnia - inżynierskich; kierunek: Technologia żywności i żywienia
OKREŚLENIE MODUŁU oraz łącznie pkt ECTS |
PRZEDMIOTY lub ZAJECIA WCHODZĄCE W SKŁAD MODUŁU
|
pkt ECTS
|
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
22 pkt ECTS |
Ogólnouczelniany*– sem. IV Ogólnouczelniany*– sem. V Język angielski Podstawy informatyki Wychowanie fizyczne Etyka (inżynierska) Ochrona własności intelektualnej |
2 2 10 4 1 2 1 |
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
pkt 83 ECTS |
1.Ekonomia 2.Statystyka 3.Matematyka 4.Chemia ogólna i nieorganiczna 5.Rysunek techniczny z elementami maszyn 6.Chemia fizyczna 7.Chemia organiczna 8.Fizyka 9.Maszynoznawstwo z miernictwem 10. Biochemia 11.Mikrobiologia żywności 12.Ogólna technologia żywności 13.Organizacja i ekonomika przedsiębiorstw żywnościowych 14.Inżynieria procesowa i aparatura przemysłu spożywczego 15.Ekologia, gospodarka energia i ochrona środowiska 16.Higiena i bezpieczeństwo produkcji żywności 17,Organizacja i zarządzanie procesem produkcyjnym 18.Logistyka 19.Projektowanie zakładów przemysłu spożywczego i gastronomicznych 20.Rachunkowość przedsiębiorstw żywnościowych 21.Właściwości fizyczne żywności lub Automatyzacja w przemyśle spożywczym 22.Ergonomia. bhp w przemyśle spożywczym |
2 2 6 7 5 3 5 5 5 3 5 6
3
8
2 3 2 4
2 2 1 |
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
46 pkt ECTS |
10.Moduł podstaw technologii przemysłowych: - technologia przemysłu fermentacyjnego, - technologia zbóż, - technologia mięsa, - technologia koncentratów spożywczych, - technologia mleka, - technologia owoców i warzyw, - technologia tłuszczów, - technologia ziemniaka 11. Podstawy dietetyki 12. Prawo żywnościowe |
3 3 1,5 1,5 4 2
3
2 1 20 4 4 4 4 4 4 4 4 3 2 2 |
M_4 Przedmioty specjalizacyjne
pkt 24 ECTS |
- kuchnie świata, -technologie produktów niskoprzetworzonych - technologia przygotowania potraw, - napoje w gastronomii, - technologia ciastkarska i cukiernicza, - produkcja wyrobów tradycyjnych, - wyposażenie zakładu gastronomicznego, - catering. 2. Obsługa konsumenta 3. Projektowanie produktu 4. Żywność – zagrożenia zdrowotne 5. Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców roślinnych 6. Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców zwierzęcych 7. Nowoczesne technologie w gastronomii 8. Analiza sensoryczna 9. Systemy zarządzania jakością |
10 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 2 2 2
2
2 2 1 1 |
M_5 Praktyki 17 pkt ECTS
|
1. Praktyka 2 tygodniowa – sem. II 2. Praktyka technologiczna (4 tyg.) – sem. IV 3. Praktyka specjalnościowa (4 tyg.) – sem. VI |
3 7 7 |
M_6 Praca dyplomowa 18 pkt ECTS |
1. Seminarium dyplomowe 2. Praca dyplomowa inżynierska |
3 15 |
*- zajęcia lub moduły, których wyboru dokonuje student; w przypadku tzw. przedmiotów ogólnouczelnianych wybiera się je spośród listy proponowanych zajęć,
- student wybiera 5 z 8 technologii,
- student wybiera 4 z 8 technologii.
-
Ramowy program studiów
-
Ramowy program studiów stacjonarnych
-
Liczba godzin dydaktycznych na stacjonarnych studiach pierwszego stopnia wynosi łącznie 2 349 godzin, w tym co najmniej 440 godzin praktyk. Liczba punktów ECTS wynosi łącznie 210. Minimalne obciążenia godzinowe i pkt ECTS w poszczególnych modułach przedmiotów syntetycznie prezentują się następująco.
Tabela 6. Ramowy program stacjonarnych studiów I stopnia, inżynierskich na kierunku: Technologia żywności i żywienia
moduł /pkt ECTS modułu |
przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu |
liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk |
pkt ECTS |
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
22 ECTS |
Ogólnouczelniany I – sem. IV |
30 |
2 |
Ogólnouczelniany II – sem.V |
30 |
2 |
|
Język obcy ( angielski) |
180 |
10 |
|
Podstawy informatyki |
45 |
4 |
|
Wychowanie fizyczne |
30 |
1 |
|
Etyka (inżynierska) |
30 |
2 |
|
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
1 |
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
83 ECTS |
Ekonomia |
30 |
2 |
Statystyka |
45 |
2 |
|
Matematyka |
75 |
6 |
|
Chemia ogólna i nieorganiczna |
60 |
7 |
|
Rysunek techniczny z elementami maszyn |
45 |
5 |
|
Chemia fizyczna |
30 |
3 |
|
Chemia organiczna |
60 |
5 |
|
Fizyka |
60 |
5 |
|
Maszynoznawstwo z miernictwem |
75 |
5 |
|
Biochemia |
30 |
3 |
|
Mikrobiologia żywności |
60 |
5 |
|
Ogólna technologia żywności |
75 |
6 |
|
Organizacja i ekonomika przedsiębiorstw żywnościowych |
45 |
3 |
|
Inżynieria procesowa i aparatura przemysłu spożywczego |
105 |
8 |
|
Ekologia, gospodarka energią, ochrona środowiska |
20 |
2 |
|
Higiena i bezpieczeństwo produkcji żywności |
45 |
3 |
|
Organizacja i zarządzanie procesem produkcyjnym |
30 |
2 |
|
Logistyka |
15 |
2 |
|
Projektowanie zakładów przemysłu spożywczego i gastronomicznych |
60 |
4 |
|
Rachunkowość przedsiębiorstw żywnościowych |
30 |
2 |
|
Właściwości fizyczne żywności lub Automatyzacja w przemyśle spożywczym |
30 |
2 |
|
Ergonomia, bhp w przemyśle spożywcz. |
15 |
1 |
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
43 ECTS |
Podstawy żywienia człowieka |
45 |
3 |
Chemia żywności |
30 |
3 |
|
Surowce roślinne w produkcji żywności |
15 |
1,5 |
|
Surowce zwierzęce w produkcji żywności |
15 |
1,5 |
|
Analiza i ocena jakości żywności |
60 |
4 |
|
Opakowania żywności |
35 |
2 |
|
Marketing żywności lub Autoprezentacja i sztuka negocjacji |
45 |
3 |
|
Przechowalnictwo i zamrażalnictwo żywności |
35 |
2 |
|
Produkcja żywności ekologicznej |
30 |
1 |
|
Moduł podstaw technologii przemysłowych |
240 |
20 |
|
Podstawy dietetyki |
30 |
3 |
|
Prawo żywnościowe |
30 |
2 |
|
M_4 Przedmioty specjalizacyjne
24 ECTS |
Moduł technologii gastronomicznych |
120 |
10 |
Obsługa konsumenta |
30 |
2 |
|
Projektowanie produktu |
30 |
2 |
|
Żywność – zagrożenia zdrowotne |
30 |
2 |
|
Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców roślinnych |
30 |
2 |
|
Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców zwierzęcych |
30 |
2 |
|
Nowoczesne technologie w gastronomii |
30 |
2 |
|
Analiza sensoryczna |
15 |
1 |
|
Systemy zarządzania jakością |
15 |
1 |
|
M_5 Praktyki
17 ECTS |
Praktyka 2 tygodniowa – sem. II
Praktyka technologiczna – sem. IV |
80 180 |
3 7 |
Praktyka specjalizacyjna – sem. VI |
180 |
7 |
|
M_6 Praca dyplomowa 18 ECTS |
Seminarium |
30 |
3 |
Praca dyplomowa inżynierska |
|
15 |
|
RAZEM |
2 349 |
210 |
-
Ramowy program studiów niestacjonarnych
Liczba godzin dydaktycznych na niestacjonarnych studiach pierwszego stopnia wynosi łącznie 1541 godziny, w tym co najmniej 440 godzin praktyk. Liczba punktów ECTS wynosi łącznie 210. Minimalne obciążenia godzinowe i pkt ECTS w poszczególnych modułach przedmiotów syntetycznie prezentują się następująco.
Tabela 7. Ramowy program niestacjonarnych studiów I stopnia, inżynierskich na kierunku: Technologia żywności i żywienia
moduł /pkt ECTS modułu |
przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu |
liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk |
pkt ECTS |
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
19 ECTS |
Ogólnouczelniany I – sem. IV |
18 |
2 |
Ogólnouczelniany II – sem.V |
18 |
2 |
|
Język obcy ( angielski) |
108 |
10 |
|
Podstawy informatyki |
36 |
3 |
|
Wychowanie fizyczne |
10 |
1 |
|
Ochrona własności intelektualnej |
12 |
1 |
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
86,5 ECTS |
Ekonomia |
30 |
2 |
Statystyka |
27 |
2 |
|
Matematyka |
52 |
7 |
|
Chemia ogólna i nieorganiczna |
42 |
7 |
|
Rysunek techniczny z elementami maszyn |
30 |
5 |
|
Chemia fizyczna |
36 |
3 |
|
Chemia organiczna |
42 |
5 |
|
Fizyka |
46 |
5 |
|
Maszynoznawstwo z miernictwem |
45 |
5 |
|
Biochemia |
36 |
3 |
|
Mikrobiologia żywności |
42 |
5 |
|
Ogólna technologia żywności |
75 |
6 |
|
Organizacja i ekonomika przedsiębiorstw żywnościowych |
45 |
6 |
|
Inżynieria procesowa i aparatura przemysłu spożywczego |
52 |
6,5 |
|
Ekologia, gospodarka energią, ochrona środowiska |
18 |
2 |
|
Higiena i bezpieczeństwo produkcji żywności |
27 |
4 |
|
Organizacja i zarządzanie procesem produkcyjnym |
21 |
3 |
|
Logistyka |
12 |
2 |
|
Projektowanie zakładów przemysłu spożywczego i gastronomicznych |
30 |
4 |
|
Rachunkowość przedsiębiorstw żywnościowych |
21 |
2 |
|
Właściwości fizyczne żywności lub Automatyzacja w przemyśle spożywczym |
21 |
2 |
|
Ergonomia, bhp w przemyśle spożywczym. |
12 |
1 |
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
45,5 ECTS |
Podstawy żywienia człowieka |
27 |
3 |
Chemia żywności |
36 |
3 |
|
Surowce roślinne w produkcji żywności |
12 |
1,5 |
|
Surowce zwierzęce w produkcji żywności |
12 |
1,5 |
|
Analiza i ocena jakości żywności |
32 |
4 |
|
Opakowania żywności |
21 |
3 |
|
Marketing żywności lub Autoprezentacja i sztuka negocjacji |
27 |
3 |
|
Przechowalnictwo i zamrażalnictwo żywności |
21 |
2 |
|
Produkcja żywności ekologicznej |
18 |
2 |
|
Moduł podstaw technologii przemysłowych |
150 |
17,5 |
|
Podstawy dietetyki |
21 |
3 |
|
Prawo żywnościowe |
16 |
2 |
|
M_4 Przedmioty specjalizacyjne
24 ECTS |
Moduł technologii gastronomicznych |
120 |
10 |
Obsługa konsumenta |
21 |
2 |
|
Projektowanie produktu |
21 |
2 |
|
Żywność – zagrożenia zdrowotne |
18 |
2 |
|
Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców roślinnych |
21 |
2 |
|
Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców zwierzęcych |
21 |
2 |
|
Nowoczesne technologie w gastronomii |
21 |
2 |
|
Analiza sensoryczna |
9 |
1 |
|
Systemy zarządzania jakością |
12 |
1 |
|
M_5 Praktyki
17 ECTS |
Praktyka 2 tygodniowa – sem. II |
80 |
3 |
Praktyka technologiczna – sem. IV |
180 |
7 |
|
Praktyka specjalizacyjna – sem. VI |
180 |
7 |
|
M_6 Praca dyplomowa 18 ECTS |
Seminarium |
18 |
3 |
Praca dyplomowa inżynierska |
|
15 |
|
RAZEM |
1 541 |
210 |
-
Podstawowe sposoby weryfikacji efektów kształcenia
Poniżej sformułowane zostały podstawowe zasady/sposoby służące weryfikacji efektów kształcenia w zależności od rodzajów zajęć przewidzianych programem studiów. Sposób weryfikacji celów/efektów kształcenia przypisanych poszczególnym przedmiotom/zajęciom określony jest w kartach zajęć (sylabusach).
Tabela 8. Podstawowe sposoby weryfikacji efektów kształcenia
Rodzaj lub grupa zajęć z określeniem modułu |
podstawowy sposób weryfikacji efektów kształcenia |
|
||||
ćwiczenia M_1 |
- zaliczenie ustne lub pisemne sprawdzające umiejętność zastosowania zdobytych wiadomości (np. przygotowanie prezentacji, napisanie referatu); - w przypadku języka angielskiego, oprócz cząstkowych zaliczeń – egzamin pisemny lub ustny, na którym student musi wykazać się umiejętnościami formułowania wypowiedzi ustnych i pisemnych na tematy ogólne i zawodowe, przytaczając w sposób jasny i szczegółowy własne argumenty; - w przypadku zajęć z wychowania fizycznego zaliczenie na podstawie nabytych umiejętności i/lub postaw społecznych |
|
||||
wykłady M_1 |
Egzamin - ustny lub pisemny obejmujące typowe sprawdzenie zdobytych wiadomości ogólnych oraz podstawowych umiejętności ich wykorzystania; w przypadku przedmiotów tzw. ogólnouczelnianych – egzamin obejmuje sprawdzenie postaw (kompetencji) społecznych |
|
||||
ćwiczenia/ laboratoria M_2 – M_4 |
zaliczenia ustne lub pisemne obejmujące sprawdzenie przede wszystkim nabytych umiejętności oraz kompetencji społecznych, polegające w szczególności na: - indywidualnym lub zespołowym wykonaniu w laboratorium tematu ćwiczenia, przygotowaniu odpowiedniego sprawozdania i jego zaliczeniu, przygotowaniu zadania projektowego i jego zaliczeniu); |
|
||||
wykłady M_2 – M_4 |
- zaliczenie albo egzamin (zgodnie z planem studiów) w formie pisemnej bądź ustnej polegające na sprawdzeniu zdobytych wiadomości oraz podstawowych umiejętności ich praktycznego wykorzystania; - w przypadku przedmiotów specjalizacyjnych lub obejmujących także zajęcia w formie ćwiczeń egzamin/zaliczenie jest także sprawdzeniem umiejętności interpretacji/analizy podanych zagadnień; |
|
||||
praktyki M_5 |
zaliczenie na podstawie pisemnego sprawozdania studenta, które powinno obejmować przedstawienie elementów określonych regulaminem praktyk (np. opracowanie zagadnień z zakresu funkcjonowania instytucji, które uzgodnione zostało z opiekunem); |
|
||||
praca dyplomowa M_6 |
- w przypadku seminarium zaliczenie na podstawie oceny przez opiekuna naukowego stanu realizacji wskazanych zadań związanych z pracą dyplomową; - w przypadku pracy dyplomowej studenta (tj. przygotowania pracy dyplomowej na wybrany temat) – równoznaczne z zaliczeniem jest uzyskanie pozytywnych recenzji pracy oraz dopuszczenie do obrony |
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
IV – PLAN STUDIÓW 1. Plan studiów stacjonarnych Plan studiów realizowanych w formie stacjonarnej obejmuje łącznie 2 349 godz., w tym: 1 909 godz. zajęć w typowych formach dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, seminaria, laboratoria) oraz co najmniej 440 godz. praktyk.
|
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Grupa przedm |
Semestr |
Liczba godzin |
Łączna liczba godzin |
|
|
Punkty ECTS |
|
||||
W |
C |
L |
P |
S |
|
|
|
||||||
1. |
Ekonomia (E) |
INNE |
I |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
2. |
Matematyka (E) |
P |
I |
30 |
45 |
|
|
|
75 |
|
|
6 |
|
3. |
Chemia ogólna i nieorganiczna (E) |
P |
I |
30 |
|
30 |
|
|
60 |
|
|
7 |
|
4. |
Podstawy informatyki |
INNE |
I |
15 |
|
30 |
|
|
45 |
|
|
4 |
|
5. |
Język obcy I |
INNE |
I |
|
60 |
|
|
|
60 |
|
|
3 |
|
6. |
Przedmiot humanistyczny (Etyka inżynierska lub Socjologia lub Najnowsza historia Polski) |
INNE/W |
I |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
7. |
Ergonomia, bhp w przemyśle spożywczym |
INNE |
I |
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
1 |
|
8. |
Rysunek techniczny z elementami maszyn |
K |
I |
15 |
|
|
30 |
|
45 |
|
|
5 |
|
Razem |
|
|
135 |
135 |
60 |
30 |
0 |
360 |
|
|
30 |
|
|
1. |
Chemia organiczna (E) |
P |
II |
30 |
|
30 |
|
|
60 |
|
|
5 |
|
2. |
Chemia fizyczna (E) |
P |
II |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
3 |
|
3. |
Fizyka (E) |
P |
II |
30 |
|
30 |
|
|
60 |
|
|
5 |
|
4. |
Podstawy żywienia człowieka, |
K |
II |
30 |
|
15 |
|
|
45 |
|
|
3 |
|
5. |
Język obcy II |
INNE/W |
II |
|
60 |
|
|
|
60 |
|
|
3 |
|
6. |
Prawo żywnościowe |
K |
II |
30 |
|
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
7. |
Maszynoznawstwo z miernictwem (E) |
K |
II |
45 |
30 |
|
|
|
75 |
|
|
5 |
|
8. |
Wychowanie fizyczne |
INNE/W |
II |
|
30 |
|
|
|
30 |
|
|
1 |
|
9. |
Praktyka – 2 tygodniowa |
K |
II |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
Razem |
|
|
180 |
120 |
90 |
0 |
0 |
390 |
|
|
30 |
|
|
1. |
Chemia żywności |
K |
III |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
3 |
|
2. |
Biochemia (E) |
P |
III |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
3 |
|
3. |
Surowce roślinne w produkcji żywności |
|
III |
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
1,5 |
|
4. |
Surowce zwierzęce w produkcji żywności |
|
III |
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
1,5 |
|
5. |
Podstawy dietetyki |
K/W |
III |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
3 |
|
6. |
Mikrobiologia żywności |
K |
III |
30 |
|
30 |
|
|
60 |
|
|
5 |
|
7. |
Ogólna technologia żywności (E) |
K |
III |
30 |
|
45 |
|
|
75 |
|
|
6 |
|
8. |
Język obcy III ( E ) |
INNE/W |
III |
|
60 |
|
|
|
60 |
|
|
4 |
|
9. |
Organizacja i ekonomika przedsiębiorstw żywnościowych (E) |
K |
III |
30 |
15 |
|
|
|
45 |
|
|
3 |
|
Razem |
|
|
165 |
90 |
105 |
0 |
0 |
360 |
|
|
30 |
|
|
1. |
Analiza i ocena jakości żywności (E) |
K |
IV |
30 |
|
30 |
|
|
60 |
|
|
4 |
|
2. |
Inżynieria procesowa i aparatura przemysłu spożywczego (E) |
K |
IV |
39 |
|
60 |
|
|
99 |
|
|
8 |
|
3. |
Opakowania żywności |
K |
IV |
20 |
|
15 |
|
|
35 |
|
|
2 |
|
4. |
Ekologia, gospodarka energią i ochrona środowiska |
P |
IV |
20 |
|
|
|
|
20 |
|
|
2 |
|
5. |
Marketing żywności lub Autoprezentacja i sztuka negocjacji |
K/W |
IV |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
6. |
Przechowalnictwo i zamrażalnictwo żywności |
K/W |
IV |
20 |
|
15 |
|
|
35 |
|
|
3 |
|
7. |
Fakultet ogólnouczelniany - I |
|
IV |
30 |
|
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
8. |
Praktyka technologiczna – 4 tyg. |
|
IV |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
Razem |
|
|
174 |
15 |
120 |
0 |
0 |
309 |
|
|
30 |
|
|
1. |
Higiena i bezpieczeństwo produkcji żywności (E) |
K |
V |
30 |
|
15 |
|
|
45 |
45 |
|
3 |
|
2. |
Moduł podstaw technologii przemysłowych 5/8: |
K/W |
V |
|
|
|
|
|
240 |
|
|
20 |
|
2a. |
technologia przemysłu fermentacyjnego I |
K |
V |
24 |
|
24 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2b. |
technologia zbóż I (E) |
K |
V |
24 |
|
24 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2c. |
technologia mięsa I (E) |
K |
V |
24 |
|
24 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2d. |
technologia koncentratów spożywczych I |
K/W |
V |
24 |
|
24 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2e. |
technologia mleka I |
K/W |
V |
24 |
|
24 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2f. |
technologia owoców i warzyw I |
K/W |
V |
24 |
|
24 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2g. |
technologia tłuszczów I |
K/W |
V |
24 |
|
24 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2h. |
technologia ziemniaka I |
K/W |
V |
24 |
|
24 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Organizacja i zarządzanie procesem produkcyjnym ( E ) |
K |
V |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
4 |
Logistyka |
K |
V |
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
2 |
|
5 |
Produkcja żywności ekologicznej |
K/W |
V |
30 |
|
|
|
|
30 |
|
|
1 |
|
6. |
Fakultet ogólnouczelniany - II |
W |
V |
30 |
|
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
Razem |
|
|
240 |
15 |
135 |
0 |
|
390 |
|
|
30 |
|
|
1 |
Projektowanie zakładów przemysłu spożywczego gastronomicznych i (E) |
K |
VI |
15 |
|
|
45 |
|
60 |
|
|
4 |
|
2 |
Statystyka |
P |
VI |
30 |
15 |
|
|
|
45 |
|
|
2 |
|
3 |
Moduł podstaw technologii gastronomicznych wybór 4/8: |
K/W |
VI |
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
3a |
kuchnie świata |
K/W |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2,5 |
|
3b |
technologie produktów niskoprzetworzonych |
K/W |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2,5 |
|
3c |
technologia przygotowania potraw |
K/W |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2,5 |
|
3d |
napoje w gastronomii |
K/W |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2,5 |
|
3e |
technologia ciastkarska i cukiernicza |
K/W |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2,5 |
|
3f |
produkcja wyrobów tradycyjnych |
K/W |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2,5 |
|
3g |
wyposażenie zakładu gastronomicznego |
K/W |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2,5 |
|
3h. |
catering |
K/W |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2,5 |
|
4 |
Obsługa konsumenta |
K |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2 |
|
5 |
Projektowanie produktu |
K |
VI |
15 |
|
15 |
|
|
30 |
|
|
2 |
|
6 |
Żywność – zagrożenia zdrowotne |
K/W |
VI |
30 |
|
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
7 |
Ochrona własności intelektualnej |
INNE |
VI |
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
1 |
|
8 |
Praktyka specjalizacyjna– 4 tyg. |
K/W |
VI |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
Razem |
|
|
180 |
15 |
90 |
45 |
|
330 |
|
|
30 |
|
|
1 |
Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców roślinnych |
K |
VII |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
2 |
Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców zwierzęcych |
K |
VII |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
3 |
Nowoczesne technologie w gastronomii |
K |
VII |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
4 |
Analiza sensoryczna |
K |
VII |
|
|
15 |
|
|
15 |
|
|
1 |
|
5 |
Systemy zarządzania jakością |
K |
VII |
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
1 |
|
6 |
Rachunkowość przedsiębiorstw żywnościowych ( E) |
K |
VII |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
7 |
Właściwości fizyczne żywności lub Automatyzacja w przemyśle spożywczym |
K/W |
VII |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
|
|
2 |
|
8 |
Seminarium dyplomowe |
K/W |
VII |
|
|
|
|
30 |
30 |
|
|
3 |
|
9 |
Praca dyplomowa |
K/W |
VII |
|
|
|
|
|
0 |
|
|
15 |
|
Razem |
|
|
90 |
75 |
15 |
0 |
30 |
210 |
|
|
30 |
|
|
Suma ogółem |
|
|
1164 |
465 |
615 |
75 |
30 |
2349 |
|
|
210 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabela 10. PLAN NIESTACJONARNYCH STUDIÓW INŻYNIERSKICH obowiązujący dla naboru 2012/2013 |
||||||||||||||
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
grupa przedm |
Semestr |
Liczba godzin |
Łączna liczba godzin |
|
|
Punkty ECTS |
||||||
W |
C |
L |
P |
S |
|
|
||||||||
1. |
Ekonomia (E) |
INNE |
I |
12 |
9 |
|
|
|
21 |
|
|
2 |
||
2. |
Matematyka (E) |
P |
I |
24 |
28 |
|
|
|
52 |
|
|
7 |
||
3. |
Chemia ogólna i nieorganiczna (E) |
P |
I |
24 |
|
18 |
|
|
42 |
|
|
7 |
||
4. |
Ergonomia, bhp w przemyśle spożywczym |
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
1 |
||
5. |
Podstawy informatyki |
INNE |
I |
12 |
|
24 |
|
|
36 |
|
|
5 |
||
6. |
Język obcy I |
INNE/W |
I |
|
36 |
|
|
|
36 |
|
|
3 |
||
7. |
Rysunek techniczny z elementami maszyn |
K |
I |
12 |
|
|
18 |
|
30 |
|
|
5 |
||
Razem |
|
|
96 |
73 |
42 |
18 |
0 |
229 |
|
|
30 |
|||
1. |
Chemia organiczna (E) |
P |
II |
24 |
|
18 |
|
|
42 |
|
|
5 |
||
2. |
Chemia fizyczna (E) |
P |
II |
18 |
|
18 |
|
|
36 |
|
|
3 |
||
3. |
Fizyka (E) |
P |
II |
28 |
|
18 |
|
|
46 |
|
|
5 |
||
4. |
Podstawy żywienia człowieka, |
K |
II |
18 |
|
9 |
|
|
27 |
|
|
3 |
||
5. |
Język obcy II |
INNE/W |
II |
|
36 |
|
|
|
36 |
|
|
3 |
||
6. |
Prawo żywnościowe |
K |
II |
16 |
|
|
|
|
16 |
|
|
2 |
||
7. |
Maszynoznawstwo z miernictwem (E) |
K |
II |
27 |
18 |
|
|
|
45 |
|
|
5 |
||
8. |
Wychowanie fizyczne |
INNE/W |
II |
|
10 |
|
|
|
10 |
|
|
1 |
||
9. |
Praktyka – 2 tygodniowa |
W |
II |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||
Razem |
|
|
131 |
64 |
63 |
0 |
0 |
258 |
|
|
30 |
|||
1. |
Chemia żywności |
K |
III |
12 |
|
12 |
|
|
24 |
|
|
3 |
||
2. |
Biochemia (E) |
P |
III |
12 |
|
12 |
|
|
24 |
|
|
3 |
||
3. |
Surowce roślinne w produkcji żywności |
|
III |
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
1,5 |
||
4. |
Surowce zwierzęce w produkcji żywności |
|
III |
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
1,5 |
||
5. |
Podstawy dietetyki |
K/W |
III |
12 |
12 |
|
|
|
24 |
|
|
3 |
||
6. |
Mikrobiologia żywności |
K |
III |
24 |
|
18 |
|
|
42 |
|
|
5 |
||
7. |
Ogólna technologia żywności (E) |
K |
III |
18 |
|
27 |
|
|
45 |
|
|
6 |
||
8. |
Język obcy III ( E ) |
INNE/W |
III |
|
36 |
|
|
|
36 |
|
|
4 |
||
9. |
Organizacja i ekonomika przedsiębiorstw żywnościowych (E) |
K |
III |
18 |
9 |
|
|
|
27 |
|
|
3 |
||
Razem |
|
|
120 |
57 |
69 |
0 |
0 |
246 |
|
|
30 |
|||
1. |
Analiza i ocena jakości żywności (E) |
K |
IV |
18 |
|
18 |
|
|
36 |
|
|
4 |
||
2 |
Organizacja i zarządzanie procesem produkcyjnym ( E ) |
K |
IV |
12 |
9 |
|
|
|
21 |
|
|
3 |
||
3 |
Logistyka |
K |
IV |
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
2 |
||
4 |
Produkcja żywności ekologicznej |
K/W |
IV |
18 |
|
|
|
|
18 |
|
|
2 |
||
5 |
Opakowania żywności |
K |
IV |
12 |
|
9 |
|
|
21 |
|
|
3 |
||
6. |
Ekologia, gospodarka energią i ochrona środowiska |
P |
IV |
16 |
|
|
|
|
16 |
|
|
2 |
||
7. |
Marketing żywności lub Autoprezentacja i sztuka negocjacji |
K/W |
IV |
12 |
9 |
|
|
|
21 |
|
|
3 |
||
8. |
Przechowalnictwo i zamrażalnictwo żywności |
K/W |
IV |
14 |
|
9 |
|
|
23 |
|
|
2 |
||
9. |
Fakultet ogólnouczelniany - I |
W |
IV |
18 |
|
|
|
|
18 |
|
|
2 |
||
10. |
Praktyka technologiczna – 4 tyg. |
W |
IV |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
||
Razem |
|
|
132 |
18 |
36 |
0 |
0 |
186 |
|
|
30 |
|||
1. |
Higiena i bezpieczeństwo produkcji żywności (E) |
K |
V |
18 |
|
9 |
|
|
27 |
27 |
|
3 |
||
2. |
Moduł podstaw technologii przemysłowych 5/8: |
K/W |
V |
|
|
|
|
|
150 |
|
|
20 |
||
2a. |
technologia przemysłu fermentacyjnego. I |
K |
V |
15 |
|
15 |
|
|
|
|
|
4 |
||
2b. |
technologia zbóż I (E) |
K |
V |
15 |
|
15 |
|
|
|
|
|
4 |
||
2c. |
technologia mięsa I (E) |
K |
V |
15 |
|
15 |
|
|
|
|
|
4 |
||
2d. |
technologia koncentratów spożywczych I |
K/W |
V |
15 |
|
15 |
|
|
|
|
|
4 |
||
2e. |
technologia mleka I |
K/W |
V |
15 |
|
15 |
|
|
|
|
|
4 |
||
2f. |
technologia owoców i warzyw I |
K/W |
V |
15 |
|
15 |
|
|
|
|
|
4 |
||
2g. |
technologia tłuszczów I |
K/W |
V |
15 |
|
15 |
|
|
|
|
|
4 |
||
2h. |
technologia ziemniaka I |
K/W |
V |
15 |
|
15 |
|
|
|
|
|
4 |
||
3. |
Inżynieria procesowa i aparatura przemysłu spożywczego (E) |
K |
V |
28 |
24 |
|
|
|
52 |
|
|
5 |
||
4. |
Fakultet ogólnouczelniany II |
K |
V |
18 |
|
|
|
|
18 |
|
|
2 |
||
Razem |
|
|
139 |
24 |
84 |
0 |
0 |
247 |
|
|
30 |
|||
1 |
Projektowanie zakładów przemysłu spożywczego i gastronomicznych (E) |
K |
VI |
12 |
|
|
18 |
|
30 |
|
|
4 |
||
2 |
Statystyka |
P |
VI |
18 |
9 |
|
|
|
27 |
|
|
2 |
||
3 |
Moduł podstaw technologii gastronomicznych wybór 4/8: |
K/W |
VI |
|
|
|
|
|
84 |
|
|
10 |
||
3a |
kuchnie świata |
K/W |
VI |
12 |
|
9 |
|
|
|
|
|
2,5 |
||
3b |
technologie produktów niskoprzetworzonych |
K/W |
VI |
12 |
|
9 |
|
|
|
|
|
2,5 |
||
3c |
technologia przygotowania potraw |
K/W |
VI |
12 |
|
9 |
|
|
|
|
|
2,5 |
||
3d |
napoje w gastronomii |
K/W |
VI |
12 |
|
9 |
|
|
|
|
|
2,5 |
||
3e |
technologia ciastkarska i cukiernicza |
K/W |
VI |
12 |
|
9 |
|
|
|
|
|
2,5 |
||
3f |
produkcja wyrobów tradycyjnych |
K/W |
VI |
12 |
|
9 |
|
|
|
|
|
2,5 |
||
3g |
wyposażenie zakładu gastronomicznego |
K/W |
VI |
12 |
|
9 |
|
|
|
|
|
2,5 |
||
3h. |
catering |
K/W |
VI |
12 |
|
9 |
|
|
|
|
|
2,5 |
||
4 |
Obsługa konsumenta |
K |
VI |
12 |
|
12 |
|
|
24 |
|
|
2 |
||
5 |
Projektowanie produktu |
K |
VI |
12 |
|
12 |
|
|
24 |
|
|
2 |
||
6 |
Żywność – zagrożenia zdrowotne |
K/W |
VI |
18 |
|
|
|
|
18 |
|
|
2 |
||
7 |
Ochrona własności intelektualnej |
INNE |
VI |
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
1 |
||
8 |
Praktyka specjalizacyjna– 4 tyg. |
W |
VI |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
||
Razem |
|
|
132 |
9 |
60 |
18 |
0 |
219 |
|
|
30 |
|||
1 |
Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców roślinnych |
K |
VII |
12 |
9 |
|
|
|
21 |
|
|
2 |
||
2 |
Nowoczesne technologie w przetwarzaniu surowców zwierzęcych |
K |
VII |
12 |
9 |
|
|
|
21 |
|
|
2 |
||
3 |
Nowoczesne technologie w gastronomii |
K |
VII |
12 |
9 |
|
|
|
21 |
|
|
2 |
||
4 |
Analiza sensoryczna |
K |
VII |
|
9 |
|
|
|
9 |
|
|
1 |
||
5 |
Systemy zarządzania jakością |
K |
VII |
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
1 |
||
6 |
Rachunkowość przedsiębiorstw żywnościowych ( E) |
K |
VII |
12 |
9 |
|
|
|
21 |
|
|
2 |
||
7 |
Właściwości fizyczne żywności lub Automatyzacja w przemyśle spożywczym |
K/W |
VII |
12 |
9 |
|
|
|
21 |
|
|
2 |
||
8 |
Seminarium dyplomowe |
K/W |
VII |
|
|
|
|
18 |
18 |
|
|
3 |
||
9 |
Praca dyplomowa |
K/W |
VII |
|
|
|
|
|
0 |
|
|
15 |
||
Razem |
|
|
72 |
54 |
0 |
0 |
18 |
144 |
|
|
30 |
|||
Suma ogółem |
|
|
822 |
299 |
354 |
36 |
18 |
1541 |
|
|
210 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V – WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE
Praktyki zawodowe, uwzględniając system punktacji ECTS stanowią 8 % programu zarówno studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych.
Natomiast zajęcia dydaktyczne przewidziane wyłącznie w formie ćwiczeń, laboratoriów, seminariów w obydwu formach kształcenia odpowiadają 41 pkt ECTS, co stanowi 22,78% programu kształcenia. Łącznie kształcenie w ww. formach stanowi 33,89% programu studiów I stopnia.
Wymiar czasowy wszystkich zajęć o charakterze praktycznym (praktyki, ćwiczenia, laboratoria, seminaria) w przypadku studiów stacjonarnych wynosi 1625 godz., tj. 69,17% wszystkich zajęć, w tym:
-
praktyki (co najmniej 440 godz.) – 18,7%;
-
zajęcia dydaktyczne przewidziane wyłącznie w formie ćwiczeń, laboratoriów, seminaria (1185 godz.) – 50,45%.
Wymiar czasowy wszystkich zajęć o charakterze praktycznym (praktyki, ćwiczenia, laboratoria, seminaria) w przypadku studiów niestacjonarnych wynosi 1147 godz., tj. 74,5% wszystkich zajęć, w tym:
-
praktyki (co najmniej 440 godz.) – 28,5%
-
zajęcia dydaktyczne przewidziane wyłącznie w formie ćwiczeń, laboratoriów, seminaria (707 godz.) – 45,86%.
Zajęciom, których wyboru dokonuje student w ramach określonych modułów kształcenia, tj. M_1, M_4, M_5 i M_6 przypisanych jest łącznie 56,5 pkt ECTS, co stanowi w odniesieniu do ogólnej liczby pkt ECTS przewidzianych programem kształcenia studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych 31,39%.
Wytworzył: | Senat |
Dokument z dnia: | 2013-10-03 |
Opublikował: | Skrodzki Tomasz |
Publikacja z dnia: | 2014-06-25 15:08:48 |
Wersja dokumentu: | 3 |
Ilość wyświetleń: | 2865 |
Pokaż wszystkie dokumenty w kategorii Programy studiów