Program studiów I stopnia - Wychowanie Fizyczne (profil praktyczny), obowiązujący od roku akad. 2012/2013
PROGRAM KSZTAŁCENIA NA STUDIACH I STOPNIA
KIERUNEK: WYCHOWANIE FIZYCZNE (profil praktyczny)
specjalność: nauczycielska
obowiązujący od roku akad. 2012/2013
Spis treści:
I – Informacje podstawowe ……………………………………………………………….. 2
II – Efekty kształcenia
-
Kierunkowe efekty kształcenia ………………………..…..………………………..... 5
-
Modułowe efekty kształcenia …………………………….……………………….. 11
III – Ramowy program studiów oraz podstawowe sposoby jego weryfikacji
-
Elementy programu studiów – moduły kształcenia ………………….………...…… 13
-
Ramowy program studiów
2.1. Ramowy program studiów stacjonarnych …………………………...…………. 15
2.2. Ramowy program studiów niestacjonarnych ……………………………………19
-
Podstawowe sposoby weryfikacji efektów kształcenia ………..…………………..... 24
IV – Plan studiów
-
Plan studiów stacjonarnych ……………………………...…………………..……… 25
-
Plan studiów niestacjonarnych ……………………………………………………… 29
V – Wskaźniki ilościowe ………………………………………………………...………… 33
I - INFORMACJE PODSTAWOWE
-
Jednostka prowadząca studia: PWSIiP; Instytut Wychowania Fizycznego
-
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
-
Profil kształcenia: praktyczny
-
Forma studiów: stacjonarne, niestacjonarne
-
Liczba semestrów: 6
-
Łączna liczba punktów ECTS: 180 na studiach stacjonarnych oraz 180 na studiach niestacjonarnych; w tym za samodzielną pracę pod opieką nauczyciela nad przygotowaniem pracy dyplomowej na wybrany temat – 10 pkt
-
Wymagania wstępne:
Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia I stopnia na kierunku Wychowanie Fizyczne musi spełniać warunki rekrutacji określone stosowną uchwałą Senatu PWSIiP oraz posiadać świadectwo dojrzałości.
-
Obszar kształcenia, z których został wyodrębniony kierunek studiów:
-
nauk medycznych,
-
nauk o zdrowiu,
-
nauk o kulturze fizycznej.
-
Podstawowymi obszarami kształcenia realizowanymi na studiach licencjackich są nauki medyczne, o zdrowiu i o kulturze fizycznej. Z uwagi na specyfikę kierunku studiów, związaną z przygotowaniem absolwenta do wykonywania zawodu nauczyciela, aby zrealizować moduły dotyczące przygotowania w zakresie psychologiczno-pedagogicznego oraz dydaktycznego skorzystano z niektórych efektów kształcenia mieszczących się w obszarze kształcenia w zakresie standardów nauczycielskich. Kształcenie na kierunku wychowanie fizyczne obejmuje studia I stopnia (tytuł zawodowy licencjata). Uzyskanie kwalifikacji pierwszego stopnia jest także uzależnione od zdobycia kompetencji w innych dziedzinach, takich jak umiejętności językowe w zakresie wychowania fizycznego jak i sportu. Oprócz tego przygotowanie przez studenta pracy dyplomowej wymaga posiadania podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu metodologii badań, zarówno w naukach pedagogicznych jak i przyrodniczych. Wskazane obszary i dziedziny kształcenia niezbędne dla uzyskania kwalifikacji I stopnia uwzględnione są, adekwatnie do zakładanych efektów kształcenia, w programie studiów.
-
Ogólne cele kształcenia:
Podstawowym, a zarazem ogólnym celem kształcenia na kierunku wychowanie fizyczne w ramach specjalności nauczycielskiej jest przygotowanie wykwalifikowanych pracowników, mających wiedzę i umiejętności zawodowe niezbędne do realizacji zadań w zakresie szeroko pojętej kultury fizycznej.
Absolwent powinien nabyć wiedzę, umiejętności i kompetencje pozwalające na pracę w przedszkolach, szkole na I poziomie edukacyjnym, w instytucjach oświatowych oraz w ośrodkach rekreacyjno-sportowych. Powinien potrafić dobierać i stosować właściwe środki, formy i metody oddziaływania na organizm człowieka w celu zaspokojenia jego potrzeb w zakresie rozwoju somatycznego, motorycznego, psychomotorycznego oraz przygotować do uczestnictwa w kulturze fizycznej przez całe życie.
Posiadane przez absolwenta kwalifikacje o charakterze ogólnym i szczegółowym ulokowane są w trzech, powiązanych ze sobą sferach, mianowicie: wiedzy, umiejętności i kompetencjach.
W zakresie posiadanej wiedzy – wiodące są nauki społeczne, przyrodnicze oraz o kulturze fizycznej, w których centralne miejsce zajmuje wiedza o zdrowotnych walorach aktywności ruchowej oraz z zakresu teorii i metodyki nauczania czynności ruchowych. Absolwent wie nie tylko jak funkcjonuje organizm człowieka, ale też rozumie zmiany jakie zachodzą w nim trakcie nauczania czynności ruchowych, podczas wykonywania różnego rodzaju wysiłków, zmęczenia i wypoczynku. Posiada wiadomości niezbędne do stymulowania wszechstronnego rozwój młodego organizmu w ontogenezie i kształtowania nawyków ruchowych na całe życie.
Efektem kształcenia jest nie tylko zdobycie odpowiedniego poziomu wiedzy, ale przede wszystkim umiejętności, które są niezbędne do identyfikacji poziomu sprawności ucznia, budowania odpowiednich algorytmów nauczania oraz organizowania współzawodnictwa sportowego. Absolwent wykorzystuje umiejętność samodzielnej analizy zgromadzonych informacji i danych potrafi obiektywnie dokonać oceny postępów swoich podopiecznych. Potrafi także, w celu osiągnięcia efektywnej organizacji pracy, sprawnie posługiwać się dostępnymi środkami, formami i metodami wspomagania procesu nauczania i uczenia się. Podkreślenia wymaga także fakt, iż dzięki wiedzy i wykształconym nawykom absolwent posiada umiejętność samokształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy, co jest niezbędne w kontekście współczesnych wymagań rynku pracy. Aktywnemu uczestnictwu w życiu zawodowym służy także znajomość języka obcego a szczególnie umiejętność posługiwania się nim w zakresie specjalistycznej terminologii z obszaru kultury fizycznej w stopniu koniecznym do wykonywania zawodu.
Uzyskiwane kwalifikacje obejmują także ukształtowane w toku studiów postawy, umożliwiające skuteczne przekazywanie wiedzy, kształtowanie umiejętności i postaw uczniów do naturalnej w tym wieku oraz w przyszłości aktywności, co wspomaga samodzielność uczenia się oraz inspiruje do wyrażania własnych myśli i przeżyć, a także rozbudza ich ciekawość poznawczą i motywację do dalszej edukacji.
Absolwent rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Odrzuca zachowania nieetyczne w działalności zawodowej i osobistej oraz opiera swoje działania o obowiązujące uregulowania prawne. Nawiązuje relacje społeczne w sposób prawidłowy posługując się skutecznie dostępnymi kanałami komunikacji.
Dzięki zdobytym kwalifikacjom ogólnym i szczegółowym Absolwent jest przygotowany do pracy zarówno, jako nauczyciel wychowania fizycznego, trener oraz animator aktywnego wypoczynku w szkołach i ośrodkach rekreacyjno-sportowych.
-
Związek programu kształcenia z misją i strategią PWSIiP:
Program kształcenia na studiach I stopnia kierunku wychowanie fizyczne jest spójny z misją i strategią Uczelni, które zostały określone uchwałą Senatu PWSIiP w Łomży z dnia 26 kwietnia 2012 roku. Przyjęty praktyczny profil studiów oraz determinowany nim program zajęć, służą realizacji podstawowej misji Uczelni – kształcenie praktyków.
Studia umożliwiają zdobycie absolwentom niezbędnej wiedzy z zakresu szeroko rozumianej kultury fizycznej. Przede wszystkim jednak studenci mają nabyć umiejętności praktyczne, dlatego właśnie na te kompetencje został położony nacisk w programie kształcenia. Służą temu m.in.: praktyki zawodowe, realizacja zajęć dydaktycznych z udziałem pracodawców. Istotną rolę odgrywa także przygotowywanie pracy dyplomowej. Praktyczny charakter studiów osiągany jest również poprzez obrane metody weryfikacji efektów kształcenia z uwzględnieniem opinii przedstawicieli potencjalnych pracodawców.
Wskazane założenia kształcenia wpisują się w ustalone cele strategiczne PWSIiP w Łomży, którymi są w szczególności: skupianie wybitnych specjalistów posiadających wiedzę naukową i doświadczenie praktyczne, którzy nastawieni są na praktyczne i przyjazne kształcenie studentów oraz na podejmowanie działań na rzecz otoczenia społeczno-gospodarczego (cel-1); - doskonalenie i stała adaptacja oferty dydaktycznej do zmieniających się potrzeb edukacyjnych, w tym „upraktycznienie” kierunków studiów (cel 4.); włączenie praktyków w proces kształcenia studentów oraz tworzenie sieci instytucji stwarzających studentom możliwości odbywania praktyk i staży (w ramach celu 5.).
-
Konsultacje dotyczące programu kształcenia:
W procesie tworzenia programu kształcenia, w tym w określaniu efektów kształcenia oraz programu i planów studiów uwzględnione zostały opinie interesariuszy wewnętrznych oraz zewnętrznych, tj. opinie wyrażone przez: - studentów studiów wychowania fizycznego dotyczące ich oczekiwań i potrzeb (m.in. poprzez konsultacje dokonywane przez nauczycieli akademickich); - nauczycieli realizujących zajęcia dydaktyczne na kierunku wychowanie fizyczne biorący udział w tworzeniu niniejszego programu m.in. poprzez prace w komisji ds. Jakości Kształcenia; - przedstawicieli pracodawców, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego lub instytucji im podległych. Opinie zewnętrzne uzyskano w formie dyskusji w trakcie konferencji naukowo-metodycznej poświęconej problematyce kształcenia na kierunku wychowanie fizyczne w dobie komputeryzacji.
II – EFEKTY KSZTAŁCENIA
-
Kierunkowe efekty kształcenia
Uwzględniając specyfikę kierunku studiów wychowanie fizyczne prowadzonych w PWSIiP w Łomży oraz ustalone przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego obszarowe efekty kształcenia na poziomie I stopnia w zakresie nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej, przyjęto poniższe kierunkowe efekty kształcenia, tj. kwalifikacje, które mają być osiągnięte przez każdego z absolwentów studiów PWSIiP kierunku wychowanie fizyczne; specjalność: nauczycielska.
Tabela 1.: KIERUNKOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA Z ODNIESIENIEM DO OBSZAROWYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Symbol
|
OPIS KIERUNKOWYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA na studiach I stopnia, kierunek: Wychowanie Fizyczne; specjalność nauczycielska |
Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia |
Po ukończeniu studiów absolwent w zakresie WIEDZY: |
||
K_W01 |
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie biologicznych podstaw nauk o kulturze fizycznej; zna budowę, funkcje i procesy zachodzące w organizmie człowieka w spoczynku i podczas wysiłku. |
M1_W01 M1_W02 SN_Wa |
K_W02 |
Ma wiedzę dotyczącą podstawowych metod i technik pomiarowych oceniających rozwój fizyczny i testów oceniających składowe sprawności psycho-fizycznej. |
M1_W03 M1_W04 |
K_W03 |
Ma wiedzę związaną z genetycznymi, środowiskowymi i somatycznymi uwarunkowaniami motoryczności oraz jej podstawowymi koncepcjami i metodami pomiaru. Zna etapy rozwoju motorycznego w ontogenezie w procesie nauczania i uczenia się czynności ruchowych. |
M1_W01 M1_W02 SN_Wa |
K_W04 |
Ma uporządkowaną wiedzę o podstawowych koncepcjach, modelach zdrowia, celach, zadaniach i funkcjach edukacji zdrowotnej w profilaktyce społecznej. |
M1_W03 M1_W04 M1_W06 |
K_W05 |
Zna alternatywne koncepcje edukacyjne, uwarunkowania, funkcje i znaczenie edukacji w życiu człowieka oraz jej główne cele i zadania, a także podstawowe procesy i mechanizmy z nią związane. |
M1_W04 M1_W06 M1_W09 M1_W10 SN_Wc |
K_W06 |
Posiada wiedzę na temat zagrożeń dla zdrowia wynikających z braku lub niewłaściwego dostosowania aktywności fizycznej do wieku ucznia. Zna i potrafi wdrażać zasady zdrowego stylu życia. |
M1_W04 M1_W06 M1_W10 SN_Wc |
K_W07 |
Zna podstawowe koncepcje, teorie i etapy rozwoju człowieka oraz znaczenie procesów poznawczych, społecznych i emocjonalno-motywacyjnych w planowaniu i realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji i aktywności sportowej. |
M1_W04 M1_W05 SN_Wc |
K_W08 |
Ma wiedzę z historii rozwoju sportu (kultury fizycznej) w różnych epokach na terenie Polski i Europy. Zna przyczyny rozwoju nowożytnego ruchu olimpijskiego. |
M1_W07 M1_W09 M1_W10 |
K_W09 |
Zna przyczyny i uwarunkowania ewolucji celów i zadań wychowania fizycznego oraz wynikające z nich zmienne wzory zachowań wobec ciała. Posiada wiedzę dotyczącą kompetencji kulturowych w wychowaniu do różnych znaczeń wartości ludzkiego ciała. |
M1_W07 M1_W09 M1_W10 |
K_W10 |
Zna podstawowe zasady projektowania procesu kształcenia i wychowania w kontekście rozwijania kompetencji wychowanka i jego bezpieczeństwa. Ma wiedzę dotyczącą doboru strategii, form, środków i metod kształcenia oraz warunków w realizacji zadań i celów wychowania fizycznego. |
M1_W08 M1_W12 |
K_W11 |
Zna podstawowe prawa mechaniki i ich znaczenie w funkcjonowaniu układu ruchu człowieka oraz znaczenie koordynacji nerwowo-mięśniowej w nauczaniu i uczeniu się ruchu. |
M1_W01 M1_W02 M1_W03 |
K_W12 |
Zna podstawowe metody oceny oraz zasady korekcji podstawowych wad postawy oraz metodykę i systematykę ćwiczeń kompensacyjno-korekcyjnych oraz działań profilaktycznych w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała. |
M1_W01 M1_W02 M1_W03 |
K_W13 |
Zna terminologię używaną w wychowaniu fizycznym, jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin pokrewnych (sport, turystka i rekreacja, zachowania zdrowotne i estetyczne). |
M1_W02 M1_W10 |
K_W14 |
Ma ugruntowaną wiedzę w zakresie techniki wykonania, pomocy i ochrony oraz metodyki nauczania w sportach zespołowych i indywidualnych. |
M1_W07 M1_W10 SN_Wd |
K_W15 |
Ma podstawowe wiadomości z zakresu muzyki i ćwiczeń rytmicznych oraz metodyki nauczania wybranych tańców. Ma wiedzę dotyczącą znaczenia muzyki, rytmu i tempa w edukacji człowieka. |
M1_W07 M1_W10 SN_Wd |
K_W16 |
Ma wiedzę o etapach szkolenia sportowego i specyfice szkolenia dzieci i młodzieży. Zna podstawowe zasady doboru i kwalifikacji do sportu wyczynowego oraz zasady, formy, środki i metody treningu. Ma wiedzę w zakresie zasad, form, środków i metod treningu oraz czynników warunkujących rozwój sportu rekreacyjnego i kwalifikowanego. |
M1_W07 M1_W10 SN_Wd |
K_W17 |
Zna teorie zabaw i gier ruchowych oraz metodykę ich nauczania. Posiada wiedzę na temat znaczenia zabaw ruchowych w procesie społecznego, psychicznego i fizycznego rozwoju człowieka. |
M1_W07 M1_W10 |
K_W18 |
Zna zasady bezpiecznego organizowania sportów indywidualnych i zespołowych w formie zajęć edukacyjnych i imprez sportowo-rekreacyjnych oraz zasady zabezpieczania miejsca wypadku, oceny poszkodowanego i udzielania pierwszej pomocy w różnych przypadkach. Zna podstawy prawne udzielania pierwszej pomocy. |
M1_W02 M1_W07 M1_W10 SN_Wb SN_Wk |
K_W19 |
Zna zasady i środki ekspresji werbalnej i cielesnej oraz znaczenie prawidłowej komunikacji dydaktycznej w edukacji. Ma uporządkowaną wiedzę o znaczeniu higieny aparatu głosowego w komunikacji werbalnej. |
M1_W03 M1_W06 M1_W10 SN_Wb SN_Wk |
K_W20 |
Zna zasady zarządzania instytucjami oświatowymi i sportowymi. Ma wiedzę o zadaniach administracji rządowej oraz samorządzie terytorialnym w zakresie właściwego funkcjonowania systemu. |
M1_W08 M1_W11 M1_W12 |
K_W21 |
Zna zasady sporządzania i prowadzenia dokumentacji edukacyjnej oraz zasady postępowania dydaktycznego w zakresie modyfikowania postaw, umiejętności, wiadomości i sprawności fizycznej na poszczególnych etapach rozwoju wychowanka różniącego się poziomie zdrowia, sprawności fizycznej i ruchowej. |
M1_W08 M1_W11 M1_W12 |
K_W22 |
Zna stan systemu oświaty w Polsce w świetle aktów normatywnych. Zna unormowania prawne odnoszące się do zawodu nauczyciela i instruktora oraz podstawowy zakres praw i obowiązków pracodawcy i pracownika a także ochrony własności intelektualnej. |
M1_W08 M1_W11 M1_W12 |
K_W23 |
Ma podstawową wiedzę dotyczącą zasad projektowania ścieżki własnego rozwoju awansu zawodowego. |
SN_Wl |
K_W24 |
Zna zasady kodeksu etyki zawodowej nauczyciela w pracy z różnymi środowiskami społecznymi. |
SN_Wm |
w zakresie UMIEJĘTNOŚCI: |
||
K_U01 |
Potrafi wskazać i nazwać najważniejsze elementy składowe układów istotnych w funkcjonowaniu organizmu ludzkiego oraz potrafi wytłumaczyć zależności i związki występujące pomiędzy nimi. |
M1_U08 M1_U12 |
K_U02 |
Potrafi prawidłowo wykorzystać podstawowe metody i techniki pomiarowe do oceny rozwoju fizycznego oraz dostępne testy do oceny podstawowych komponentów sprawności fizycznej dzieci i młodzieży. |
M1_U02 M1_U05 M1_U06 M1_U12 |
K_U03 |
Potrafi zastosować podstawowe zasady treningu zdrowotnego. Umie kontrolować przebiegiem zmęczenia i sterować przerwami wypoczynkowymi podczas lekcji i treningów o charakterze zdrowotnym lub rekreacyjnym oraz kierować rozwojem adaptacji wysiłkowej. Potrafi zinterpretować zmiany zachodzące w organizmie pod wpływem wysiłku fizycznego u osób w różnym wieku. Potrafi przeprowadzić pomiary wybranych parametrów biochemicznych, fizjologicznych i biomechanicznych. |
M1_U02 M1_U04 M1_U05 M1_U06 M1_U08 M1_U09 M1_U12 M1_U13 |
K_U04 |
Potrafi ocenić pozytywne mierniki zdrowia oraz posiada umiejętność stosowania podstawowych metod, form i środków edukacji zdrowotnej w pracy z grupami w różnym wieku. |
M1_U01 M1_U09 M1_U12 |
K_U05 |
Potrafi formułować i operacjonalizować podstawowe cele edukacyjne oraz projektować i oceniać proste programy dydaktyczno-wychowawcze. |
M1_U04 M1_U09 M1_U10 M1_U13 |
K_U06 |
Posiada umiejętność stosowania w praktyce wiedzy z zakresu biomechaniki i fizjologii do kontrolowania i bezpiecznego wykonywania zadań ruchowych. |
M1_U02 M1_U06 M1_U07 M1_U08 |
K_U07 |
Potrafi ocenić postawę ciała, rozpoznać podstawowe wady postawy oraz dobrać ćwiczenia o charakterze kompensującym i korygującym – zapobiegające powstawaniu i pogłębianiu się wad postawy. |
M1_U01 M1_U02 M1_U05 M1_U06 M1_U07 |
K_U08 |
Umie stosować środki ekspresji werbalnej i cielesnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Prawidłowo, artykułuje i akcentuje wypowiedź. Potrafi posługiwać się mową ciała. Wykorzystuje podstawowe zasady komunikacji dydaktycznej. |
M1_U01 M1_U03 M1_U04 M1_U05 M1_U13 SN_Uk |
K_U09 |
Potrafi wykorzystać proste techniki motywacyjne i wspierające w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz ocenić i zinterpretować ich zachowania. Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosować metody i treści do potrzeb uczniów. |
M1_U03 M1_U04 M1_U05 SN_Uk |
K_U10 |
Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu sportu oraz powiązanych z nią dyscyplin (fizjologii, biochemii, antropologii, biomechaniki, psychologii, socjologii, pedagogiki, teorii wychowania fizycznego, historii, ekonomii, a także anatomii i antropomotoryki) w celu analizy i oceny efektów i problemów edukacyjnych (kształcenie i wychowanie fizyczne), a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. |
M1_U06 M1_U09 M1_U10 |
K_U11 |
Umie samodzielnie i w zespole analizować, interpretować i oceniać fakty historyczne z zakresu kultury fizycznej (sportu) i odnosić je do ogólnych problemów społecznych we współczesnym sporcie (wychowanie fizyczne, sport, turystyka i rekreacja). |
M1_U09 M1_U10 M1_U12 M1_U13 |
K_U12 |
Potrafi tworzyć, gromadzić i przetwarzać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł elektronicznych i gotowych baz danych oraz wykorzystywać technologie informacyjne w procesie nauczania i uczenia się. |
M1_U06 M1_U10 M1_U12 M1_U13 SN_TIa |
K_U13 |
Potrafi stosować podstawowe normy prawa (w sporcie i edukacji) w zakresie obowiązującego porządku prawnego oraz podporządkuje swoje działania podstawowym uregulowaniom prawnym dotyczącym wykonywanego zawodu. |
M1_U03 M1_U07 M1_U09 M1_U10 M1_U12 |
K_U14 |
Potrafi prawidłowo dobrać strategie, formy, środki i metody kształcenia oraz wykorzystać warunki i środki do realizacji zadań i celów wychowania fizycznego. Umie zachować zasady bezpieczeństwa. |
M1_U03 M1_U07 |
K_U15 |
Potrafi projektować, realizować i dokumentować pracę dydaktyczną i wychowawczą w kontekście rozwijania kompetencji wychowanka. Potrafi sporządzić i prowadzić niezbędną dokumentację oraz ocenić postępy wychowanka, a także rozbudzić potrzebę edukacji permanentnej oraz wskazać na metody i techniki pracy nad sobą. |
M1_U03 M1_U07 M1_U09 M1_U10 M1_U12 |
K_U16 |
Umie pokazać i opisać technikę wykonania, pomoc i ochronę oraz stosować metodykę nauczania w zakresie wybranych sportów zespołowych i indywidualnych w grupach zróżnicowanych wiekiem i poziomem sprawności oraz ocenić ich sprawność. Potrafi bezpiecznie organizować i prowadzić wybrane sporty zespołowe i indywidualne w formie zajęć edukacyjnych i imprez sportowo-rekreacyjnych. |
M1_U01 M1_U03 M1_U07 M1_U10 M1_U11 SN_Ua SN_Uc |
K_U17 |
Umie wykorzystać muzykę i ćwiczenie rytmiczne w zajęciach ruchowych oraz nauczać wybrane tańce (narodowe, regionalne, towarzyski, nowoczesne) i organizować imprezy taneczne. |
M1_U01 M1_U03 M1_U07 M1_U11 SN_Ua |
K_U18 |
Umie przewidywać zagrożenia dla życia i zdrowia, właściwie zachować się w miejscu nieszczęśliwych wypadków oraz udzielić pierwszej pomocy osobom poszkodowanym. |
M1_U01 M1_U03 M1_U07 M1_U10 M1_U11 SN_Uc |
K_U19 |
Potrafi stosować podstawowe środki i metody treningowe na potrzeby sportu dzieci i młodzieży oraz stosować wybrane testy sprawności specjalnej. Umie identyfikować talenty sportowe. |
M1_U01 M1_U03 M1_U05 M1_U07 M1_U09 M1_U11 |
K_U20 |
Umie prawidłowo stosować metodykę nauczania zabaw i gier ruchowych oraz prawidłowo dobrać zabawy i gry ruchowe w zależności od warunków, celu, wieku i możliwości uczestnika. Potrafi zorganizować festyny zabaw i gier ruchowych. |
M1_U01 M1_U03 M1_U07 M1_U11 SN_Uc |
K_U21 |
Ma umiejętności językowe zgodne z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego. |
M1_U14 SN_JOb |
K_U22 |
Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w relacjach z uczniami, rodzicami i nauczycielami. |
SN_Ul |
K_U23 |
Potrafi analizować działania pedagogiczne i wskazać obszary wymagające modyfikacji, a także pracy nad sobą. Potrafi zaplanować swój rozwój zawodowy. |
SN_Un |
w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH: |
||
K_K01 |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Odrzuca zachowania nieetyczne w działalności zawodowej i osobistej oraz opiera swoje działania o obowiązujące uregulowania prawne. |
M1_K01 M1_K03 M1_K04 M1_K06 |
K_K02 |
Jest przygotowany do pełnienia roli animatora czasu wolnego, a także współtworzenia programów edukacyjnych o charakterze rekreacyjno-sportowym. |
M1_K01 M1_K04 M1_K05 M1_K09 |
K_K03 |
Nawiązuje relacje społeczne w sposób prawidłowy posługując się skutecznie dostępnymi kanałami komunikacji. |
M1_K02 M1_K04 M1_K05 |
K_K04 |
Odrzuca zachowania niebezpieczne dla życia i zdrowia, przyjmując rolę promotora zachowań rekreacyjnych i zdrowotnych w środowisku lokalnym. |
M1_K03 M1_K06 M1_K07 SN_KSf |
K_K05 |
Angażuje się w pracę grup i zespołów działających na rzecz osób niepełnosprawnych i wykluczonych. |
M1_K03 M1_K04 M1_K08 |
K_K06 |
Realizując zadania indywidualnie i w zespołach uwzględnia obowiązujące akty prawne i jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo i zdrowie uczestników zajęć. |
M1_K04 M1_K07 |
K_K07 |
Angażuje się w kreowanie wartości życia propagując zachowania ekologiczne w działalności edukacyjnej i w środowisku lokalnym. Samodzielnie podejmuje działania związane z autoedukacją i dokształcaniem się. |
M1_K01 M1_K02 |
-
Modułowe efekty kształcenia
Zdefiniowane w tabeli 1. kierunkowe efekty kształcenia na zawodowych studiach wychowanie fizyczne pierwszego stopnia osiągane są poprzez realizację przewidzianych programem studiów modułów kształcenia, które odpowiadają grupom przedmiotów/zajęć. Moduły kształcenia są określone szczegółowo w cz. III programu kształcenia.
Tabela 2.: MODUŁOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA Z ODNIESIENIEM DO KIERUNKOWYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Moduł kształcenia |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia w zakresie |
||
wiedzy: |
umiejętności: |
kompetencji społecznych: |
|
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane |
K_W18 K_W19
|
K_U18 K_U21 |
K_K01 K_K05 |
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe |
K_W01 K_W02 K_W03 K_W06 K_W07 K_W09 K_W10 K_W19 K_W21 K_W23
|
K_U01 K_U02 K_U03 K_U10 K_U19 |
K_K01 K_K07 |
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe |
K_W01 K_W02 K_W04 K_W05 K_W06 K_W07 K_W08 K_W11 K_W12 K_W13 K_W14 K_W15 K_W16 K_W17 K_W18 K_W20 K_W22
|
K_U01 K_U02 K_U04 K_U07 K_U08 K_U09 K_U10 K_U11 K_U12 K_U13 K_U14 K_U15 K_U16 K_U17 K_U18 K_U19 K_U20 K_U22 |
K_K01 K_K02 K_K04 K_K05 K_K06 |
M_4 Przedmioty specjalizacyjne |
K_W13 K_W14 K_W16 K_W19 K_W23
|
K_U06 K_U07 K_U08 K_U12 K_U13 K_U14 K_U15 K_U16 K_U17 K_U18 K_U19 K_U20 K_U22 K_U23
|
K_K01 K_K02 K_K04 K_K05 K_K06 |
M_5 Zajęcia praktyczne (Praktyki) |
K_W02 K_W13 K_W14 K_W15 K_W16 K_W17 K_W19 K_W21 K_W23 K_W24
|
K_U05 K_U06 K_U07 K_U08 K_U09 K_U12 K_U13 K_U14 K_U15 K_U16 K_U17 K_U18 K_U19 K_U20 K_U22 K_U23
|
K_K01 K_K02 K_K03 K_K04 K_K05 K_K06 K_K07 |
M_6 Przygotowanie pracy dyplomowej |
K_W13 K_W22 K_W23
|
K_U12 K_U13 K_U23 |
K_K01 K_K03 K_K07 |
III – RAMOWY PROGRAM STUDIÓW ORAZ PODSTAWOWE SPOSOBY JEGO WERYFIKACJI
-
Elementy programu studiów – moduły kształcenia
Program kształcenia na zawodowych studiach wychowanie fizyczne I stopnia realizowany jest w określonych obszarach stanowiących moduły kształcenia. Kryteriami wyróżnienia poszczególnych modułów są: - ogólny lub szczegółowy przedmiot kształcenia; - charakter przedmiotu: ogólnouczelniany, podstawowy, uzupełniający (obowiązkowe) lub dodatkowy (fakultatywny); - forma realizacji zajęć (akademicka, praktyczna lub mieszana).
Tabela 3.: MODUŁY KSZTAŁCENIA NA STUDIACH I STOPNIA KIERUNEK: Wychowanie Fizyczne; specjalność: nauczycielska
OKREŚLENIE MODUŁU oraz łącznie pkt ECTS |
PRZEDMIOTY lub ZAJECIA WCHODZĄCE W SKŁAD MODUŁU
|
pkt ECTS
|
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
16 pkt ECTS |
|
2 2 11 1
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
77 pkt ECTS |
|
6 4 4 3 2 6 6 1 3
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
95 pkt ECTS |
|
4 3 1 8 2
4 4 5 4 7 8 8 1 4 4 2 2 3 1 2 1 1 3 5 4 |
M_4* Przedmioty specjalizacyjne
32 pkt ECTS |
|
1 7 1 10 |
M_5 Praktyki
21 pkt ECTS |
1. Praktyki psycho -pedagogiczne – sem. II - IV 2. Praktyki pedagogiczne – sem V |
3 5 |
M_6 * Przygotowanie pracy dyplomowej
16 pkt ECTS |
1. Seminarium dyplomowe 2. Przygotowanie przez studenta pracy dyplomowej na wybrany temat pod opieką nauczyciela prowadzącego seminarium*
|
6 10 |
* zajęcia lub moduły, których wyboru dokonuje student
-
Ramowy program studiów
-
Ramowy program studiów stacjonarnych
-
Liczba godzin dydaktycznych na stacjonarnych studiach wychowanie fizyczne pierwszego stopnia wynosi łącznie 1965 godz. na specjalizacji instruktora sportu i 1905 na specjalizacji instruktora rekreacji oraz 150 godz. praktyk na każdej ze specjalizacji. Liczba punktów ECTS wynosi łącznie 180. Minimalne obciążenia godzinowe i pkt ECTS w poszczególnych modułach przedmiotów syntetycznie prezentują się następująco.
Tabela 4.: RAMOWY PROGRAM STACJONARNYCH STUDIÓW I STOPNIA KIERUNEK:
WYCHOWANIE FIZYCZNE; specjalność: nauczycielska - instruktor sportu
moduł |
przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu |
liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk |
pkt ECTS |
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
|
Język obcy I (do wyboru) |
120 |
11 |
Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz ergonomia |
15 |
1 |
|
Technologia informacyjna |
30 |
2 |
|
Przedmiot ogólnouczelniany |
60 |
4 |
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
|
Anatomia |
45 |
6 |
Fizjologia |
45 |
4 |
|
Antropologia |
30 |
4 |
|
Biochemia |
45 |
3 |
|
Biologia |
30 |
2 |
|
Pedagogika |
60 |
6 |
|
Psychologia |
90 |
6 |
|
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
1 |
|
Teoria wychowania fizycznego |
45 |
3 |
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
|
Biomechanika |
45 |
4 |
Antropomotoryka |
30 |
3 |
|
Edukacja zdrowotna |
30 |
1 |
|
Metodyka wf |
90 |
8 |
|
Teoria i met. tenisa stołowego/ziemnego (do wyboru) |
15 |
2 |
|
Teoria i met. koszykówki |
60 |
4 |
|
Teoria i met. p. nożnej |
60 |
4 |
|
Teoria i met. piłki siatkowej |
60 |
5 |
|
Teoria i met. piłki ręcznej |
60 |
4 |
|
Teoria i met. gimnastyki |
90 |
7 |
|
Teoria i met. pływania |
60 |
8 |
|
Teoria i met. lekkoatletyki |
90 |
8 |
|
Sporty walki (do wyboru) |
15 |
1 |
|
Rytmika i taniec (do wyboru) |
30 |
4 |
|
Zabawy i gry ruchowe (do wyboru) |
45 |
4 |
|
Ćw. kompensacyjno-korekcyjne |
30 |
2 |
|
Teoria sportu |
45 |
2 |
|
Historia kultury fizycznej |
45 |
3 |
|
Emisja głosu |
15 |
1 |
|
Organizacja i prawo w oświacie |
15 |
2 |
|
Pierwsza pomoc przedmedyczna |
15 |
1 |
|
Sport dla wszystkich (do wyboru) |
15 |
1 |
|
Obóz wędrowny(do wyboru) |
30 |
3 |
|
Obóz zimowy (do wyboru) |
60 |
5 |
|
Obóz letni (do wyboru) |
60 |
4 |
|
M_4 Przedmioty specjalizacyjne
|
Teoria treningu sportowego |
45 |
3 |
Specjalizacje instruktorskie (do wyboru) |
150 |
9 |
|
M_5 Praktyki
|
Praktyki psycho -pedagogiczne – sem. II - IV |
30 |
3 |
Praktyki pedagogiczne – sem V |
120 |
5 |
|
M_6 Przygotowanie pracy dyplomowej
|
Seminarium dyplomowe |
30 |
6 |
Przygotowanie przez studenta pracy dyplomowej na wybrany temat pod opieką nauczyciela prowadzącego seminarium |
|
10 |
|
RAZEM |
2115 |
180 |
WYCHOWANIE FIZYCZNE; specjalność: nauczycielska - instruktor rekreacji
moduł |
przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu |
liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk |
pkt ECTS |
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
|
Język obcy I (do wyboru) |
120 |
11 |
Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz ergonomia |
15 |
1 |
|
Technologia informacyjna |
30 |
2 |
|
Przedmiot ogólnouczelniany |
60 |
4 |
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
|
Anatomia |
45 |
6 |
Fizjologia |
45 |
4 |
|
Antropologia |
30 |
4 |
|
Biochemia |
45 |
3 |
|
Biologia |
30 |
2 |
|
Pedagogika |
60 |
6 |
|
Psychologia |
90 |
6 |
|
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
1 |
|
Teoria wychowania fizycznego |
45 |
3 |
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
|
Biomechanika |
45 |
4 |
Antropomotoryka |
30 |
3 |
|
Edukacja zdrowotna |
30 |
1 |
|
Metodyka wf |
90 |
8 |
|
Teoria i met. tenisa stołowego/ziemnego (do wyboru) |
15 |
2 |
|
Teoria i met. koszykówki |
60 |
4 |
|
Teoria i met. p. nożnej |
60 |
4 |
|
Teoria i met. piłki siatkowej |
60 |
5 |
|
Teoria i met. piłki ręcznej |
60 |
4 |
|
Teoria i met. gimnastyki |
90 |
7 |
|
Teoria i met. pływania |
60 |
8 |
|
Teoria i met. lekkoatletyki |
90 |
8 |
|
Sporty walki (do wyboru) |
15 |
1 |
|
Rytmika i taniec (do wyboru) |
30 |
4 |
|
Zabawy i gry ruchowe (do wyboru) |
45 |
4 |
|
Ćw. kompensacyjno-korekcyjne |
30 |
2 |
|
Teoria sportu |
45 |
2 |
|
Historia kultury fizycznej |
45 |
3 |
|
Emisja głosu |
15 |
1 |
|
Organizacja i prawo w oświacie |
15 |
2 |
|
Pierwsza pomoc przedmedyczna |
15 |
1 |
|
Sport dla wszystkich (do wyboru) |
15 |
1 |
|
Obóz wędrowny(do wyboru) |
30 |
3 |
|
Obóz zimowy (do wyboru) |
60 |
5 |
|
Obóz letni (do wyboru) |
60 |
4 |
|
Teoria i metodyka rekreacji |
45 |
4 |
|
Specj. z rekreacji ruchowej |
90 |
8 |
|
M_5 Praktyki
|
Praktyki psycho -pedagogiczne – sem. II - IV |
30 |
3 |
Praktyki pedagogiczne – sem V |
120 |
5 |
|
M_6 Przygotowanie pracy dyplomowej
|
Seminarium dyplomowe |
30 |
6 |
Przygotowanie przez studenta pracy dyplomowej na wybrany temat pod opieką nauczyciela prowadzącego seminarium |
|
10 |
|
RAZEM |
2055 |
180 |
-
Ramowy program studiów niestacjonarnych
Liczba godzin dydaktycznych na niestacjonarnych studiach wychowanie fizyczne pierwszego stopnia wynosi łącznie 1344 godz. na specjalizacji instruktora sportu i 1284 na specjalizacji instruktora rekreacji oraz oraz 150 godzin praktyk. Liczba punktów ECTS wynosi łącznie 180. Minimalne obciążenia godzinowe i pkt ECTS w poszczególnych modułach przedmiotów syntetycznie prezentują się następująco.
Tabela 5.: RAMOWY PROGRAM NIESTACJONARNYCH STUDIÓW I STOPNIA KIERUNEK:
WYCHOWANIE FIZYCZNE; specjalność: nauczycielska - instruktor sportu
moduł |
przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu |
liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk |
pkt ECTS |
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
|
Język obcy I (do wyboru) |
50 |
11 |
Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz ergonomia |
7 |
1 |
|
Technologia informacyjna |
10 |
2 |
|
Przedmiot ogólnouczelniany |
30 |
4 |
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
|
Anatomia |
30 |
6 |
Fizjologia |
30 |
4 |
|
Antropologia |
16 |
4 |
|
Biochemia |
16 |
3 |
|
Biologia |
16 |
2 |
|
Pedagogika |
60 |
6 |
|
Psychologia |
90 |
6 |
|
Ochrona własności intelektualnej |
6 |
1 |
|
Teoria wychowania fizycznego |
26 |
3 |
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
|
Biomechanika |
26 |
4 |
Antropomotoryka |
16 |
3 |
|
Edukacja zdrowotna |
18 |
1 |
|
Metodyka wf |
50 |
8 |
|
Teoria i met. tenisa stołowego/ziemnego (do wyboru) |
10 |
2 |
|
Teoria i met. koszykówki |
20 |
4 |
|
Teoria i met. p. nożnej |
20 |
4 |
|
Teoria i met. piłki siatkowej |
20 |
5 |
|
Teoria i met. piłki ręcznej |
20 |
4 |
|
Teoria i met. gimnastyki |
42 |
7 |
|
Teoria i met. pływania |
40 |
8 |
|
Teoria i met. lekkoatletyki |
42 |
8 |
|
Sporty walki (do wyboru) |
10 |
1 |
|
Rytmika i taniec (do wyboru) |
16 |
4 |
|
Zabawy i gry ruchowe (do wyboru) |
30 |
4 |
|
Ćw. kompensacyjno-korekcyjne |
14 |
2 |
|
Teoria sportu |
24 |
2 |
|
Historia kultury fizycznej |
20 |
3 |
|
Emisja głosu |
8 |
1 |
|
Organizacja i prawo w oświacie |
7 |
2 |
|
Pierwsza pomoc przedmedyczna |
8 |
1 |
|
Sport dla wszystkich (do wyboru) |
10 |
1 |
|
Obóz wędrowny (do wyboru) |
30 |
3 |
|
Obóz zimowy (do wyboru) |
60 |
5 |
|
Obóz letni (do wyboru) |
60 |
4 |
|
M_4 Przedmioty specjalizacyjne
|
Teoria treningu sportowego |
16 |
3 |
Specjalizacje instruktorskie (do wyboru) |
150 |
9 |
|
M_5 Praktyki
|
Praktyki psycho -pedagogiczne – sem. II - IV |
30 |
3 |
Praktyki pedagogiczne – sem V |
120 |
5 |
|
M_6 Przygotowanie pracy dyplomowej
|
Seminarium dyplomowe |
20 |
6 |
Przygotowanie przez studenta pracy dyplomowej na wybrany temat pod opieką nauczyciela prowadzącego seminarium |
|
10 |
|
RAZEM |
1344 |
192 |
WYCHOWANIE FIZYCZNE; specjalność: nauczycielska - instruktor rekreacji
moduł |
przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu |
liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk |
pkt ECTS |
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
|
Język obcy I (do wyboru) |
50 |
11 |
Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz ergonomia |
7 |
1 |
|
Technologia informacyjna |
10 |
2 |
|
Przedmiot ogólnouczelniany |
30 |
4 |
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
|
Anatomia |
30 |
6 |
Fizjologia |
30 |
4 |
|
Antropologia |
16 |
4 |
|
Biochemia |
16 |
3 |
|
Biologia |
16 |
2 |
|
Pedagogika |
60 |
6 |
|
Psychologia |
90 |
6 |
|
Ochrona własności intelektualnej |
6 |
1 |
|
Teoria wychowania fizycznego |
26 |
3 |
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
|
Biomechanika |
26 |
4 |
Antropomotoryka |
16 |
3 |
|
Edukacja zdrowotna |
18 |
1 |
|
Metodyka wf |
50 |
8 |
|
Teoria i met. tenisa stołowego/ziemnego (do wyboru) |
10 |
2 |
|
Teoria i met. koszykówki |
20 |
4 |
|
Teoria i met. p. nożnej |
20 |
4 |
|
Teoria i met. piłki siatkowej |
20 |
5 |
|
Teoria i met. piłki ręcznej |
20 |
4 |
|
Teoria i met. gimnastyki |
42 |
7 |
|
Teoria i met. pływania |
40 |
8 |
|
Teoria i met. lekkoatletyki |
42 |
8 |
|
Sporty walki (do wyboru) |
10 |
1 |
|
Rytmika i taniec (do wyboru) |
16 |
4 |
|
Zabawy i gry ruchowe (do wyboru) |
30 |
4 |
|
Ćw. kompensacyjno-korekcyjne |
14 |
2 |
|
Teoria sportu |
24 |
2 |
|
Historia kultury fizycznej |
20 |
3 |
|
Emisja głosu |
8 |
1 |
|
Organizacja i prawo w oświacie |
7 |
2 |
|
Pierwsza pomoc przedmedyczna |
8 |
1 |
|
Sport dla wszystkich (do wyboru) |
10 |
1 |
|
Obóz wędrowny (do wyboru) |
30 |
3 |
|
Obóz zimowy (do wyboru) |
60 |
5 |
|
Obóz letni (do wyboru) |
60 |
4 |
|
Teoria i metodyka rekreacji |
16 |
4 |
|
Specj. z rekreacji ruchowej |
90 |
8 |
|
M_5 Praktyki
|
Praktyki psycho -pedagogiczne – sem. II - IV |
30 |
3 |
Praktyki pedagogiczne – sem V |
120 |
5 |
|
M_6 Przygotowanie pracy dyplomowej
|
Seminarium dyplomowe |
20 |
6 |
Przygotowanie przez studenta pracy dyplomowej na wybrany temat pod opieką nauczyciela prowadzącego seminarium |
|
10 |
|
RAZEM |
1284 |
180 |
-
Podstawowe sposoby weryfikacji efektów kształcenia
Poniżej sformułowane zostały podstawowe zasady/sposoby służące weryfikacji efektów kształcenia w zależności od rodzajów zajęć przewidzianych programem studiów. Sposób weryfikacji celów/efektów kształcenia przypisanych poszczególnym przedmiotom/zajęciom określony jest w kartach zajęć (sylabusach).
Tabela 6.: PODSTAWOWE SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Rodzaj lub grupa zajęć z określeniem modułu |
podstawowy sposób weryfikacji efektów kształcenia |
ćwiczenia/laboratoria M_1 |
- zaliczenie ustne lub pisemne sprawdzające umiejętność zastosowania zdobytych wiadomości lub weryfikacja zdobytych umiejętności (np. przygotowanie prezentacji, napisanie referatu); - w przypadku języka angielskiego, oprócz cząstkowych zaliczeń – egzamin pisemny lub ustny, na którym student musi wykazać się umiejętnościami formułowania wypowiedzi z zakresu nauk o kulturze fizycznej;
|
wykłady M_1 |
zaliczenie ustne lub pisemne obejmujące typowe sprawdzenie zdobytych wiadomości ogólnych oraz podstawowych umiejętności ich wykorzystania |
ćwiczenia M_2 – M_4 |
zaliczenia ustne lub pisemne obejmujące sprawdzenie nabytych umiejętności oraz kompetencji społecznych, polegające w szczególności na: - technice wykonania i metodyce nauczania czynności ruchowych (np. przygotowanie algorytmu programowanego nauczania techniki sportowej danej czynności ruchowej); - indywidualnym lub zespołowym opracowaniu określonych zadań (np. przygotowanie programu treningu osobom o różnych poziomie sprawności psycho-fizycznej oraz konspektu zajęć lekcyjnych); |
wykłady M_2 – M_4 |
- zaliczenie albo egzamin (zgodnie z planem studiów) w formie pisemnej bądź ustnej polegające na sprawdzeniu zdobytych wiadomości oraz podstawowych umiejętności ich praktycznego wykorzystania; - w przypadku przedmiotów specjalizacyjnych lub obejmujących także zajęcia w formie ćwiczeń egzamin jest także sprawdzeniem umiejętności interpretacji/analizy podanych przypadków; |
praktyki M_5 |
- w przypadku praktyk zawodowych zaliczenie na podstawie pisemnego sprawozdania studenta, które powinno obejmować przedstawienie elementów określonych regulaminem praktyk; - w przypadku praktyki dyplomowej zaliczenie na podstawie pisemnego opracowania zagadnienia z zakresu szeroko rozumianej kultury fizycznej, które uzgodnione zostało z opiekunem seminarium; |
przygotowanie pracy dyplomowej M_6 |
- w przypadku seminarium zaliczenie na podstawie oceny przez opiekuna naukowego stanu realizacji wskazanych zadań związanych z pracą dyplomową; - w przypadku pracy własnej studenta (tj. przygotowania pracy dyplomowej na wybrany temat) – równoznaczne z zaliczeniem jest uzyskanie pozytywnych recenzji pracy oraz dopuszczenie do obrony; |
IV – PLAN STUDIÓW
1. Plan studiów stacjonarnych
Plan studiów realizowanych w formie stacjonarnej obejmuje 1965 godz. na specjalizacji instruktora sportu i 1905 na specjalizacji instruktora rekreacji zajęć w typowych formach dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, sprawnościowe, laboratoria) oraz 150 godz. praktyk na każdej ze specjalizacji.
plan studiów stacjonarnych
(w podziale na semestry)
Kierunek studiów: wychowanie fizyczne I stopnia
specjalność: nauczycielska
Semestr I
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz ergonomia |
15 |
|
|
15 |
1 |
Zaliczenie |
3. |
Anatomia |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Zaliczenie |
4. |
Biologia |
15 |
15 |
|
30 |
2 |
Zaliczenie |
5. |
Pedagogika |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Zaliczenie |
6. |
Psychologia |
15 |
30 |
|
45 |
3 |
Zaliczenie |
7. |
Teoria wf |
15 |
30 |
|
45 |
3 |
Egzamin |
8. |
Metodyka wf |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Zaliczenie |
9. |
Teoria i met. Koszykówki |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
10. |
Teoria i met. Gimnastyki |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
11. |
Teoria i met. Pływania |
|
|
15 |
15 |
2 |
Zaliczenie |
12. |
Zabawy i gry ruchowe (do wyboru) |
|
|
30 |
30 |
3 |
Zaliczenie |
13. |
Historia kultury fizycznej |
30 |
15 |
|
45 |
3 |
Egzamin |
Razem |
135 |
135 |
105 |
375 |
30 |
|
Semestr II
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
2. |
Anatomia |
|
15 |
|
15 |
3 |
Egzamin |
3. |
Biochemia |
15 |
|
30 |
45 |
3 |
Egzamin |
4. |
Pedagogika |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Egzamin |
5. |
Psychologia |
30 |
15 |
|
45 |
3 |
Egzamin |
6. |
Metodyka wf |
15 |
15 |
|
30 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Teoria i met. Koszykówki |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
8. |
Teoria i met. piłki siatkowej |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
9. |
Teoria i met. gimnastyki |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
10. |
Teoria i met. pływania |
|
|
15 |
15 |
1 |
Zaliczenie |
11. |
Teoria i met. lekkoatletyki |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
12. |
Zabawy i gry ruchowe (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
1 |
Zaliczenie |
13. |
Obóz wędrowny (do wyboru) |
|
|
30 |
30 |
3 |
Zaliczenie |
14. |
Praktyki psychologiczno-pedagogiczne |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
Razem |
75 |
60 |
250 |
385 |
30 |
|
Semestr III
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
30 |
30 |
3 |
Zaliczenie |
2. |
Technologia informacyjna |
|
30 |
|
30 |
2 |
Zaliczenie |
3. |
Fizjologia |
15 |
30 |
|
45 |
4 |
Egzamin |
4. |
Biomechanika |
15 |
30 |
|
45 |
4 |
Egzamin |
5. |
Teoria i met. piłki siatkowej |
|
|
30 |
30 |
3 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. gimnastyki |
|
|
30 |
30 |
3 |
Egzamin |
7. |
Teoria i met. pływania |
|
|
15 |
15 |
2 |
Zaliczenie |
8. |
Teoria i met. lekkoatletyki |
|
|
30 |
30 |
3 |
Zaliczenie |
9. |
Obóz zimowy (do wyboru) |
|
|
60 |
60 |
5 |
Zaliczenie |
10. |
Praktyki psychologiczno-pedagogiczne |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
Razem |
30 |
90 |
205 |
325 |
30 |
|
Semestr IV
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
30 |
30 |
3 |
Zaliczenie |
2. |
Antropologia |
15 |
15 |
|
30 |
4 |
Egzamin |
3. |
Metodyka wf |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Egzamin |
4. |
Teoria i met. tenisa stołowego |
|
|
15 |
15 |
2 |
Zaliczenie |
5. |
Teoria i met. p. nożnej |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. pływania |
|
|
15 |
15 |
3 |
Egzamin |
7. |
Teoria i met. lekkoatletyki |
|
|
30 |
30 |
3 |
Egzamin |
|
Rytmika i taniec (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
2 |
Zaliczenie |
|
Organizacja i prawo w oświacie |
15 |
|
|
15 |
2 |
Zaliczenie |
|
Pierwsza pomoc przedmedyczna |
|
15 |
|
15 |
1 |
Zaliczenie |
|
Obóz letni (do wyboru) |
|
|
60 |
60 |
4 |
Zaliczenie |
|
Praktyki psychologiczno-pedagogiczne |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
Razem |
45 |
45 |
205 |
295 |
30 |
|
Semestr V
SPECJALNOŚĆ INSTRUKTORA SPORTU W DYSCYPLINACH INDYWIDUALNYCH I ZESPOŁOWYCH
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
2 |
Zaliczenie |
2. |
Seminarium dyplomowe |
15 |
|
|
15 |
3 |
Zaliczenie |
3. |
Antropomotoryka |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Zaliczenie |
4. |
Teoria i met. p. nożnej |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. piłki ręcznej |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Rytmika i taniec (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
2 |
Zaliczenie |
8. |
Ćw. kompensacyjno-korekcyjne |
15 |
15 |
|
30 |
2 |
Zaliczenie |
9. |
Teoria sportu |
15 |
30 |
|
45 |
2 |
Egzamin |
10. |
Przedmiot ogólnouczelniany |
30 |
|
|
30 |
2 |
Zaliczenie |
11. |
Specj. instruktorskie (do wyboru) |
|
|
60 |
60 |
5 |
Zaliczenie |
12. |
Praktyki pedagogiczne |
|
|
120 |
120 |
5 |
Zaliczenie |
Razem |
90 |
60 |
270 |
420 |
30 |
|
Semestr V
SPECJALNOŚĆ INSTRUKTORA REKREACJI RUCHOWEJ W DYSCYPLINACH INDYWIDUALNYCH I ZESPOŁOWYCH
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
2 |
Zaliczenie |
2. |
Seminarium dyplomowe |
15 |
|
|
15 |
3 |
Zaliczenie |
3. |
Antropomotoryka |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Zaliczenie |
4. |
Teoria i met. p. nożnej |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. piłki ręcznej |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Rytmika i taniec (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
2 |
Zaliczenie |
8. |
Ćw. kompensacyjno-korekcyjne |
15 |
15 |
|
30 |
2 |
Zaliczenie |
9. |
Teoria sportu |
15 |
30 |
|
45 |
2 |
Egzamin |
10. |
Przedmiot ogólnouczelniany |
30 |
|
|
30 |
2 |
Zaliczenie |
11. |
Teoria i metodyka rekreacji |
15 |
|
|
15 |
1 |
Zaliczenie |
12. |
Specj. z rekreacji ruchowej (do wyboru) |
|
|
30 |
30 |
4 |
Zaliczenie |
13. |
Praktyki pedagogiczne |
|
|
120 |
120 |
5 |
Zaliczenie |
Razem |
105 |
60 |
240 |
405 |
30 |
|
Semestr VI
SPECJALNOŚĆ INSTRUKTORA SPORTU W DYSCYPLINACH INDYWIDUALNYCH I ZESPOŁOWYCH
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
1 |
Egzamin |
2. |
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
|
|
15 |
1 |
Zaliczenie |
3. |
Seminarium dyplomowe |
|
15 |
|
15 |
3 |
Egzamin |
4. |
Praca dyplomowa |
|
|
|
|
10 |
Egzamin |
5. |
Edukacja zdrowotna |
15 |
15 |
|
30 |
1 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. piłki ręcznej |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Sporty walki (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
1 |
Zaliczenie |
8. |
Emisja głosu |
|
15 |
|
15 |
1 |
Zaliczenie |
9. |
Sport dla wszystkich (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
1 |
Zaliczenie |
10. |
Przedmiot ogólnouczelniany |
30 |
|
|
30 |
2 |
Zaliczenie |
11. |
Teoria treningu sportowego |
30 |
15 |
|
45 |
3 |
Zaliczenie |
12. |
Specj. instruktorskie (do wyboru) |
|
|
90 |
90 |
4 |
Egzamin |
Razem |
90 |
60 |
165 |
315 |
30 |
|
Semestr VI
SPECJALNOŚĆ INSTRUKTORA REKREACJI RUCHOWEJ
W DYSCYPLINACH INDYWIDUALNYCH I ZESPOŁOWYCH
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
1 |
Egzamin |
2. |
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
|
|
15 |
1 |
Zaliczenie |
3. |
Seminarium dyplomowe |
|
15 |
|
15 |
3 |
Egzamin |
4. |
Praca dyplomowa |
|
|
|
|
10 |
Egzamin |
5. |
Edukacja zdrowotna |
15 |
15 |
|
30 |
1 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. piłki ręcznej |
|
|
30 |
30 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Sporty walki (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
1 |
Zaliczenie |
8. |
Emisja głosu |
|
15 |
|
15 |
1 |
Zaliczenie |
9. |
Sport dla wszystkich (do wybor) |
|
|
15 |
15 |
1 |
Zaliczenie |
10. |
Przedmiot ogólnouczelniany |
30 |
|
|
30 |
2 |
Zaliczenie |
11. |
Teoria i metodyka rekreacji |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Zaliczenie |
12. |
Specj. z rekreacji ruchowej (do wyboru) |
|
|
60 |
60 |
4 |
Egzamin |
Razem |
75 |
60 |
135 |
270 |
30 |
|
2. Plan studiów niestacjonarnych
Plan studiów realizowanych w formie niestacjonarnej obejmuje 1194 godz. na specjalizacji instruktora sportu i 1134 na specjalizacji instruktora rekreacji zajęć w typowych formach dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, sprawnościowe, laboratoria) oraz 150 godz. praktyk na każdej ze specjalizacji.
plan studiów niestacjonarnych
(w podziale na semestry)
Kierunek studiów: wychowanie fizyczne I stopnia
specjalność: nauczycielska
Semestr I
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz ergonomia |
7 |
|
|
7 |
1 |
Zaliczenie |
3. |
Anatomia |
10 |
10 |
|
20 |
3 |
Zaliczenie |
4. |
Biologia |
8 |
8 |
|
16 |
2 |
Zaliczenie |
5. |
Pedagogika |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Zaliczenie |
6. |
Psychologia |
15 |
30 |
|
45 |
3 |
Zaliczenie |
7. |
Teoria wf |
10 |
16 |
|
26 |
3 |
Egzamin |
8. |
Metodyka wf |
9 |
9 |
|
18 |
3 |
Zaliczenie |
9. |
Teoria i met. koszykówki |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
10. |
Teoria i met. gimnastyki |
|
|
14 |
14 |
2 |
Zaliczenie |
11. |
Teoria i met. pływania |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
12. |
Zabawy i gry ruchowe (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
3 |
Zaliczenie |
13. |
Historia kultury fizycznej |
12 |
8 |
|
20 |
3 |
Egzamin |
Razem |
86 |
96 |
49 |
231 |
30 |
|
Semestr II
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
2. |
Anatomia |
|
10 |
|
10 |
3 |
Egzamin |
3. |
Biochemia |
8 |
8 |
|
16 |
3 |
Egzamin |
4. |
Pedagogika |
15 |
15 |
|
30 |
3 |
Egzamin |
5. |
Psychologia |
30 |
15 |
|
45 |
3 |
Egzamin |
6. |
Metodyka wf |
7 |
7 |
|
14 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Teoria i met. koszykówki |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
8. |
Teoria i met. piłki siatkowej |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
9. |
Teoria i met. gimnastyki |
|
|
14 |
14 |
2 |
Zaliczenie |
10. |
Teoria i met. pływania |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
11. |
Teoria i met. lekkoatletyki |
|
|
14 |
14 |
2 |
Zaliczenie |
12. |
Zabawy i gry ruchowe (do wyboru) |
|
|
15 |
15 |
1 |
Zaliczenie |
13. |
Obóz wędrowny (do wyboru) |
|
|
30 |
30 |
3 |
Zaliczenie |
14. |
Praktyki psychologiczno-pedagogiczne |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
Razem |
60 |
55 |
123 |
238 |
30 |
|
Semestr III
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
3 |
Zaliczenie |
2. |
Technologia informacyjna |
|
10 |
|
10 |
2 |
Zaliczenie |
3. |
Fizjologia |
15 |
15 |
|
30 |
4 |
Egzamin |
4. |
Biomechanika |
10 |
16 |
|
26 |
4 |
Egzamin |
5. |
Teoria i met. piłki siatkowej |
|
|
10 |
10 |
3 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. gimnastyki |
|
|
14 |
14 |
3 |
Egzamin |
7. |
Teoria i met. pływania |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
8. |
Teoria i met. lekkoatletyki |
|
|
14 |
14 |
3 |
Zaliczenie |
9. |
Obóz zimowy (do wyboru) |
|
|
60 |
60 |
5 |
Zaliczenie |
10. |
Praktyki psychologiczno-pedagogiczne |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
Razem |
25 |
41 |
128 |
194 |
30 |
|
Semestr IV
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
3 |
Zaliczenie |
2. |
Antropologia |
8 |
8 |
|
16 |
4 |
Egzamin |
3. |
Metodyka wf |
9 |
9 |
|
18 |
3 |
Egzamin |
4. |
Teoria i met. tenisa stołowego |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
5. |
Teoria i met. p. nożnej |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. pływania |
|
|
10 |
10 |
3 |
Egzamin |
7. |
Teoria i met. lekkoatletyki |
|
|
14 |
14 |
3 |
Egzamin |
8. |
Rytmika i taniec (do wyboru) |
|
|
8 |
8 |
2 |
Zaliczenie |
9. |
Organizacja i prawo w oświacie |
7 |
|
|
7 |
2 |
Zaliczenie |
10. |
Pierwsza pomoc przedmedyczna |
|
8 |
|
8 |
1 |
Zaliczenie |
11. |
Obóz letni (do wyboru) |
|
|
60 |
60 |
4 |
Zaliczenie |
12. |
Praktyki psychologiczno-pedagogiczne |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
Razem |
24 |
25 |
132 |
181 |
30 |
|
Semestr V
SPECJALNOŚĆ INSTRUKTORA SPORTU W DYSCYPLINACH INDYWIDUALNYCH I ZESPOŁOWYCH
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
2. |
Seminarium dyplomowe |
10 |
|
|
10 |
3 |
Zaliczenie |
3. |
Antropomotoryka |
8 |
8 |
|
16 |
3 |
Zaliczenie |
4. |
Teoria i met. p. nożnej |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
5. |
Teoria i met. piłki ręcznej |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
6. |
Rytmika i taniec (do wyboru) |
|
|
8 |
8 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Ćw. kompensacyjno-korekcyjne |
7 |
7 |
|
14 |
2 |
Zaliczenie |
8. |
Teoria sportu |
8 |
16 |
|
24 |
2 |
Egzamin |
9. |
Przedmiot ogólnouczelniany |
15 |
|
|
15 |
2 |
Zaliczenie |
10. |
Specj. instruktorskie (do wyboru) |
30 |
|
30 |
60 |
5 |
Zaliczenie |
11. |
Praktyki pedagogiczne |
|
|
120 |
120 |
5 |
Zaliczenie |
Razem |
78 |
31 |
188 |
297 |
30 |
|
Semestr V
SPECJALNOŚĆ INSTRUKTORA REKREACJI RUCHOWEJ W DYSCYPLINACH INDYWIDUALNYCH I ZESPOŁOWYCH
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
2. |
Seminarium dyplomowe |
10 |
|
|
10 |
3 |
Zaliczenie |
3. |
Antropomotoryka |
8 |
8 |
|
16 |
3 |
Zaliczenie |
4. |
Teoria i met. p. nożnej |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
5. |
Teoria i met. piłki ręcznej |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
6. |
Rytmika i taniec (do wyboru) |
|
|
8 |
8 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Ćw. kompensacyjno-korekcyjne |
7 |
7 |
|
14 |
2 |
Zaliczenie |
8. |
Teoria sportu |
8 |
16 |
|
24 |
2 |
Egzamin |
9. |
Przedmiot ogólnouczelniany |
15 |
|
|
15 |
2 |
Zaliczenie |
10. |
Teoria i metodyka rekreacji |
4 |
|
|
4 |
1 |
Zaliczenie |
11. |
Specj. z rekreacji ruchowej (do wyboru) |
30 |
|
30 |
60 |
4 |
Zaliczenie |
12. |
Praktyki pedagogiczne |
|
|
120 |
120 |
5 |
Zaliczenie |
Razem |
82 |
31 |
188 |
301 |
30 |
|
Semestr VI
SPECJALNOŚĆ INSTRUKTORA SPORTU W DYSCYPLINACH INDYWIDUALNYCH I ZESPOŁOWYCH
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
1 |
Egzamin |
2. |
Ochrona własności intelektualnej |
6 |
|
|
6 |
1 |
Zaliczenie |
3. |
Seminarium dyplomowe |
|
10 |
|
10 |
3 |
Egzamin |
4. |
Praca dyplomowa |
|
|
|
|
10 |
Egzamin |
5. |
Edukacja zdrowotna |
10 |
8 |
|
18 |
1 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. piłki ręcznej |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Sporty walki (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
8. |
Emisja głosu |
|
8 |
|
8 |
1 |
Zaliczenie |
9. |
Sport dla wszystkich (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
10. |
Przedmiot ogólnouczelniany |
15 |
|
|
15 |
2 |
Zaliczenie |
11. |
Teoria treningu sportowego |
8 |
8 |
|
16 |
3 |
Zaliczenie |
12. |
Specj. instruktorskie (do wyboru) |
30 |
|
60 |
90 |
4 |
Egzamin |
Razem |
69 |
34 |
100 |
203 |
30 |
|
Semestr VI
SPECJALNOŚĆ INSTRUKTORA REKREACJI RUCHOWEJ
W DYSCYPLINACH INDYWIDUALNYCH I ZESPOŁOWYCH
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język obcy I (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
1 |
Egzamin |
2. |
Ochrona własności intelektualnej |
6 |
|
|
6 |
1 |
Zaliczenie |
3. |
Seminarium dyplomowe |
|
10 |
|
10 |
3 |
Egzamin |
4. |
Praca dyplomowa |
|
|
|
|
10 |
Egzamin |
5. |
Edukacja zdrowotna |
10 |
8 |
|
18 |
1 |
Zaliczenie |
6. |
Teoria i met. piłki ręcznej |
|
|
10 |
10 |
2 |
Zaliczenie |
7. |
Sporty walki (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
8. |
Emisja głosu |
|
8 |
|
8 |
1 |
Zaliczenie |
9. |
Sport dla wszystkich (do wyboru) |
|
|
10 |
10 |
1 |
Zaliczenie |
10. |
Przedmiot ogólnouczelniany |
15 |
|
|
15 |
2 |
Zaliczenie |
11. |
Teoria i metodyka rekreacji |
4 |
8 |
|
12 |
3 |
Zaliczenie |
12. |
Specj. z rekreacji ruchowej (do wyboru) |
|
|
30 |
30 |
4 |
Egzamin |
Razem |
35 |
34 |
70 |
139 |
30 |
|
V – WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE
Zajęcia praktyczne (ćwiczenia, laboratoria, sprawnościowe, seminaria) stanowią, w zależności od formy studiów:
-
prawie ¾ (tj. 73,28%) wszystkich zajęć dydaktycznych – w przypadku studiów stacjonarnych;
-
prawie ¾ (tj. 71,35%) wszystkich zajęć dydaktycznych – w przypadku studiów niestacjonarnych.
Zajęciom, których wyboru dokonuje student w ramach określonych modułów kształcenia, tj. M_1, M_4, M_5 i M_6 przypisanych jest łącznie 59 pkt ECTS, co stanowi 32,78% w odniesieniu do ogólnej liczby pkt ECTS przewidzianych programem kształcenia w przypadku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych.
Wytworzył: | Senat |
Dokument z dnia: | 2013-11-29 |
Opublikował: | Skrodzki Tomasz |
Publikacja z dnia: | 2013-11-29 11:54:50 |
Wersja dokumentu: | 1 |
Ilość wyświetleń: | 2015 |
Pokaż wszystkie dokumenty w kategorii Programy studiów