Program studiów I stopnia - Zarządzanie (profil praktyczny) specjalność: Zarządzanie MSP, Zarządzanie projektami, Rachunkowość w zarządzaniu, Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie, obowiązujący od roku akad. 2012/2013
PROGRAM KSZTAŁCENIA NA STUDIACH I STOPNIA
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE (profil praktyczny)
specjalności: Zarządzanie MSP, Zarządzanie projektami,
Rachunkowość w zarządzaniu, Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
obowiązujący od roku akademickiego 2013/2014
Spis treści
1.Kierunkowe efekty kształcenia 5
2.Modułowe efekty kształcenia 7
III – RAMOWY PROGRAM STUDIÓW ORAZ PODSTAWOWE SPOSOBY JEGO WERYFIKACJI 9
1.Elementy programu studiów – moduły kształcenia 9
2.1Ramowy program studiów stacjonarnych 11
2.2Ramowy program studiów niestacjonarnych 13
3.Podstawowe sposoby weryfikacji efektów kształcenia 15
1.Plan studiów stacjonarnych 16
I - INFORMACJE PODSTAWOWE
-
Jednostka prowadząca studia: PWSIiP; Instytut Przedsiębiorczości
-
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
-
Profil kształcenia: praktyczny
-
Forma studiów: stacjonarne, niestacjonarne
-
Liczba semestrów: 6
-
Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta: licencjat zarządzania, w specjalności:
-
Zarządzanie MSP;
-
Zarządzanie projektami,
-
Rachunkowość w zarządzaniu,
-
Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie.
-
Łączna liczba punktów ECTS: 180 na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, w tym za samodzielną pracę (pod opieką nauczyciela) nad przygotowaniem pracy dyplomowej na wybrany temat – 10 pkt
-
Wymagania wstępne:
Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia I stopnia na kierunku Zarządzanie musi spełniać warunki rekrutacji określone stosowną uchwałą Senatu PWSIiP oraz posiadać świadectwo dojrzałości.
-
Obszar kształcenia: nauki społeczne w zakresie dziedziny:
-
nauki ekonomiczne
-
Kierunek zarządzanie o profilu praktycznym należy do obszaru kształcenia w zakresie nauk społecznych (dziedzina nauki ekonomiczne). Z uwagi na kierunek studiów podstawową dyscypliną są nauki o zarządzaniu. Zdefiniowane dla kierunku efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych nawiązują też do innych dyscyplin, tj. ekonomia, finanse. Uzyskanie kwalifikacji pierwszego stopnia jest także uzależnione od zdobycia kompetencji w innych dziedzinach, takich jak umiejętności językowe w zakresie ww. dyscyplin. Wskazane obszary i dziedziny kształcenia niezbędne dla uzyskania kwalifikacji I stopnia uwzględnione są, adekwatnie do zakładanych efektów kształcenia, w programie studiów.
-
Ogólne cele kształcenia:
Podstawowym, a zarazem ogólnym celem kształcenia na kierunku Zarządzanie jest:
-
Przekazanie wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu w nawiązaniu do innych nauk pokrewnych oraz kształtowania myślenia o jej przydatności i skuteczności.
-
Przygotowanie do podjęcia pracy w roli samodzielnych przedsiębiorców, wykwalifikowanych pracowników, mających wiedzę i umiejętności zawodowe (w ramach jednej ze specjalności: zarządzanie MSP, zarządzanie projektami, Rachunkowość w zarządzaniu) niezbędne do realizacji zadań w różnego rodzaju organizacjach.
-
Kształtowania aktywnej postawy wobec problemów etycznych i społecznych biznesu oraz zaangażowania i poczucia osobistej odpowiedzialności za podejmowane decyzje w środowisku pracy i poza nim.
Absolwent po zakończeniu I etapu edukacji na poziomie wyższym zawodowym posiada wiedzę i umiejętności zawodowe niezbędne do wykonywania pracy w różnego rodzaju organizacjach, jak i też jest przygotowany do podjęcia pracy w roli samodzielnego przedsiębiorcy. Oprócz tego potrafi funkcjonować w zmieniającej się rzeczywistości ekonomiczno - prawnej, organizacyjnej i społecznej. Posiadane przez absolwenta kwalifikacje o charakterze ogólnym i szczegółowym ulokowane są w trzech, powiązanych ze sobą sferach, mianowicie: wiedzy, umiejętności i postaw.
W zakresie posiadanej wiedzy - obszarem szczególnie pogłębionym są nauki o zarządzaniu. Wiedza zdobywana na kierunku zarządzanie ma charakter wysoce aplikacyjny i obejmuje przede wszystkim obszary problemowe opisujące powstawanie, funkcjonowanie, przekształcanie, rozwój oraz współdziałanie organizacji gospodarczych, jak i też człowieka jako podmiotu konstytuującego funkcjonowanie organizacji.
Efektem kształcenia jest nie tylko zdobycie odpowiedniego poziomu wiedzy, ale przede wszystkim umiejętności, które są niezbędne w życiu zawodowym. Jest to zdolność rozwiązywania pojawiających się problemów, które dotyczą sfery organizacyjnej, prawnej czy społecznej funkcjonowania organizacji, z zachowaniem zasad etycznych. Przy czym Absolwent wykorzystuje umiejętność samodzielnej analizy zgromadzonych informacji i danych. Umie także, w celu osiągnięcia efektywnej organizacji pracy, sprawnie posługiwać się dostępnymi środkami informacji i techniki biurowej. Dzięki wiedzy i wykształconym nawykom Absolwent posiada umiejętność kształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy, co jest istotne w kontekście współczesnych wymagań rynku pracy oraz zachodzących procesów integracyjnych. Aktywnemu uczestniczeniu w życiu zawodowym służy także znajomość języka obcego oraz umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu zarządzania i ekonomii, w stopniu koniecznym do wykonywania zawodu.
Uzyskiwane kwalifikacje obejmują także wykształcone w toku studiów postawy, które są nie mniej istotne tak w kontekście wymagań pracodawców, jak i potrzeby samorealizacji. Przede wszystkim absolwent ma świadomość i potrzebę kontynuowania procesu kształcenia – poprzez samokształcenie lub/i podjęcie studiów na poziomie drugiego stopnia. Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracy grupowej oraz organizowaniu i kierowaniu niewielkimi zespołami. Uznaje, że w pracy zawodowej równie istotne, jak wiedza i umiejętności jest postępowanie zgodne z normami etycznymi.
Dodatkowym elementem wzmacniającym aplikacyjny charakter studiów jest możliwość osiągania niektórych zakładanych efektów bezpośrednio w środowisku pracy, w ramach praktyk zawodowych.
-
Związek programu kształcenia z misją i strategią PWSIiP:
Program kształcenia na studiach I stopnia kierunku Zarządzanie jest spójny z misją i strategią Uczelni uchwalonych przez Senat PWSIiP w Łomży w dniu 26 kwietnia 2012 r. Przyjęty praktyczny profil studiów oraz determinowany nim program zajęć, służyć mają realizacji podstawowego założenia leżącego u podstaw misji Uczelni, którym jest kształcenie praktyków. Kształcenie ma dawać absolwentom niezbędną wiedzę z zakresu funkcjonowania organizacji i jej otoczenia. Przede wszystkim jednak studenci mają nabyć umiejętności praktyczne. Stąd też na te właśnie kompetencje został położony nacisk w programie kształcenia. Służyć temu mają m.in.: rodzaj i wymiar praktyk, sposób realizacji zajęć dydaktycznych oraz zaangażowanie do ich prowadzenia także osób posiadających doświadczenie praktyczne, czy wymogi dotyczące przygotowywania prac dyplomowych (które muszą wykazywać aspekty praktyczne i związane być z funkcjonowaniem organizacji).
Zakres umiejętności praktycznych ustalany jest z uwzględnieniem opinii przedstawicieli potencjalnych pracodawców (reprezentujących różne podmioty gospodarcze oraz podmioty administracji publicznej). Praktyczny program kształcenia osiągany jest także poprzez obrane metody weryfikacji efektów kształcenia.
Wskazane powyżej założenia kształcenia wpisują się w ustalone cele strategiczne PWSIiP w Łomży, którymi są w szczególności: - skupianie wybitnych specjalistów posiadających wiedzę naukową i doświadczenie praktyczne, którzy nastawieni są na praktyczne i przyjazne kształcenie studentów oraz na podejmowanie działań na rzecz otoczenia społeczno-gospodarczego (cel 1.); - doskonalenie i stała adaptacja oferty dydaktycznej do zmieniających się potrzeb edukacyjnych, w tym „upraktycznienie” kierunków studiów (cel 4.); - włączenie praktyków w proces kształcenia studentów oraz tworzenie sieci instytucji stwarzających studentom odbywanie praktyk i staży (w ramach celu 5.).
-
Konsultacje dotyczące programu kształcenia:
W procesie tworzenia programu kształcenia, w tym w określaniu efektów kształcenia oraz programu i planów studiów uwzględnione zostały opinie interesariuszy wewnętrznych oraz zewnętrznych, tj. opinie wyrażone przez: - studentów kierunku Zarządzanie dotyczące ich oczekiwań i potrzeb (ankiety); - nauczycieli realizujących zajęcia dydaktyczne na kierunku Zarządzanie biorących udział w tworzeniu niniejszego programu m.in. poprzez prace w Instytutowej Komisji ds. Jakości Kształcenia; - przedstawicieli pracodawców.
Opinie interesariuszy zewnętrznych uzyskane zostały w formie ankiet wypełnianych anonimowo w trakcie panelu dyskusyjnego poświęconemu kształceniu na kierunku administracja (w kwietniu’2012)1 oraz ankiet wypełnionych przez przedstawicieli praktyki zrzeszonych w Łomżyńskiej Izbie Przemysłowo – Handlowej.
II – EFEKTY KSZTAŁCENIA
1.Kierunkowe efekty kształcenia
Uwzględniając specyfikę studiów na kierunku zarządzanie prowadzonych w Instytucie Przedsiębiorczości PWSIiP w Łomży oraz ustalone przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego obszarowe efekty kształcenia na poziomie I stopnia w zakresie nauk społecznych, przyjęto poniższe kierunkowe efekty kształcenia, tj. kwalifikacje, które mają być osiągnięte przez każdego z absolwentów studiów PWSIiP kierunku Zarządzanie; specjalności: Zarządzanie MSP, Zarządzanie projektami, Rachunkowość w zarządzaniu, Zarządzanie logistyką.
Tabela 1.: KIERUNKOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA Z ODNIESIENIEM DO OBSZAROWYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Symbol |
OPIS KIERUNKOWYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA na studiach I stopnia, kierunek: Administracja; specjalność administracja samorządowa |
Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia |
Po ukończeniu studiów absolwent |
||
Z1P_W01 |
ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk o zarządzaniu w dziedzinie nauk ekonomicznych oraz relacjach do innych nauk |
S1P_W01 |
Z1P_W02 |
ma uporządkowaną wiedzę w obszarze teorii i podstawowych metodologii z pokrewnych dyscyplin naukowych (m.in.. socjologii, finansów, ekonomii) |
S1P_WO1 S1P_WO4 S1P_WO5 |
Z1P_W03 |
posiada podstawową wiedzę na temat typów systemów (ustrojów) gospodarczych oraz ich historycznej ewolucji |
S1P_W02 S1P_W09
|
Z1P_W04 |
ma podstawową wiedzę odnośnie powstawania, funkcjonowania, przekształcania i rozwoju organizacji |
S1P_W02 |
Z1P_W05 |
zna rodzaje struktur podmiotów gospodarczych i innych organizacji oraz posiada elementarną wiedzę o relacjach zachodzących miedzy nimi |
S1P_W02 S1P_W03 S1P_W02 S1P_W03 |
Z1P_W06 |
ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości |
S1P_W04 S1P_W08 |
Z1P_W07 |
ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych oraz rządzących nimi prawidłowości |
S1P_W04 S1P_W08 |
Z1P_W08 |
ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie konstytuującym funkcjonowanie organizacji |
S1P_W04 S1P_W05 S1P_WO9 |
Z1P_W09 |
ma wiedzę na temat zachowań człowieka i zna narzędzia służące modyfikowaniu tych zachowań, |
S1P_W05 |
Z1P_W10 |
zna standardowe metody statystyczne i narzędzia informatyczne gromadzenia, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych |
S1P_W06 |
Z1P_W11 |
zna typowe metody i narzędzia pozyskiwania danych wykorzystywanych do opisu poszczególnych obszarów działalności organizacji oraz procesów w nich i między nimi zachodzących |
S1P_W06 |
Z1P_W12 |
ma wiedzę o normach (np.. prawnych, etycznych) i regułach organizujących wybrane struktury i instytucje społeczne |
S1P_W07 |
Z1P_W13 |
posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny, przebieg , skale i konsekwencje tych zmian |
S1P_W08 |
Z1P_W14 |
ma wiedzę o poglądach na temat wybranych organizacji i ich historycznej ewolucji |
S1P_W09 |
Z1P_W15 |
ma podstawowa wiedzą związaną z procesami komunikowania interpersonalnego , społecznego i gospodarczego |
S1P_WO5 S1P_W09 |
Z1P_W16 |
zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego |
S1P_W10 |
Z1P_W17 |
zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości |
S1P_W11 |
Z1P_W18 |
posiada wiedzę o podstawowych sposobach ewidencji działalności gospodarczej |
S1P_W11 |
Z1P_W19 |
ma podstawową wiedzę na temat źródeł finansowania oraz zna kryteria ich wyboru |
S1P_W11 |
w zakresie UMIEJĘTNOŚCI: |
||
Z1P_U01 |
potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu |
S1P_U01 S1P_UO2 S1P_U03 |
Z1P_U02 |
potrafi wyszukiwać, analizować , oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów |
S1P_UO2 |
Z1P_U03 |
potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu |
S1P_U02 S1P_U04 |
Z1P_W04 |
rozumie przyczyny i skutki występowania zjawisk gospodarczych na szczeblu mikro- i makroekonomicznym w warunkach otwartej gospodarki rynkowej |
S1P_U01 S1P_U02 S1P_U03 |
Z1P_U05 |
potrafi posługiwać się normami i regułami etycznymi, prawnymi i gospodarczymi, rozstrzygać dylematy wynikające z ww. reguł i norm, przewiduje skutki konkretnych działań w zarządzaniu |
S1P_U05 S1P_U06 |
Z1P_U06 |
potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów w pracy zawodowej |
S1P_U06 |
Z1P_U07 |
potrafi oceniać przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi obszarami zarządzania |
S1P_UO6 S1P_UO7 |
Z1P_U08 |
potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeni |
S1P_U08 |
Z1P_U09 |
potrafi przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu dyscypliny nauk o zarządzania i dyscyplin komplementarnych |
S1P_U09 |
Z1P_U10 |
potrafi właściwie dobierać i weryfikować materiały źródłowe do przygotowywania prac pisemnych |
S1P_U09 |
Z1P_U11 |
posiada umiejętność opracowania dokumentów związanych z aktywnością organizacji |
S1P_U09 |
Z1P_U12 |
potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu zagadnieniu z zakresu dyscypliny nauk o zarządzania i dyscyplin komplementarnych |
S1P_U10 |
Z1P_U13 |
potrafi właściwie dobierać i weryfikować materiały źródłowe do przygotowywania wystąpień ustnych |
S1P_U10 |
Z1P_U14 |
posługuje się językiem angielskim w zakresie zarządzania na poziomie odpowiadającym wymaganiom określonym dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
S1P_U11 |
w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH: |
||
Z1P_K01 |
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się, ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie |
S1P_K01 S1P_K06 |
Z1P_K02 |
potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
S1P_K02 |
Z1P_K03 |
jest gotowy do realizacji indywidualnych i zespołowych zadań z zakresu zarządzania organizacjami |
S1P_KO2 S1P_KO3 |
Z1P_K05 |
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z aktywnością w otoczeniu społeczno-gospodarczym i wykonywaniem zawodu |
S1P_K04 |
Z1P_K06 |
ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki w życiu codziennym i zawodowym |
S1P_K04 |
Z1P_K07 |
jest przygotowany do udziału w opracowywaniu projektów społecznych uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne |
S1P_K05 |
Z1P_K08 |
potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności |
S1P_K06 |
Z1P_K09 |
wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej |
S1P_K07 |
Z1P_K10 |
Potrafi identyfikować oraz kształtować swoje postawy życiowe |
S1P_K03 |
2.Modułowe efekty kształcenia
Zdefiniowane w tabeli 1. kierunkowe efekty kształcenia na zawodowych studiach Zarządzanie pierwszego stopnia osiągane są poprzez realizację przewidzianych programem studiów modułów kształcenia, które odpowiadają grupom przedmiotów/zajęć. Moduły kształcenia są określone szczegółowo w cz. III programu kształcenia.
Tabela 2.: MODUŁOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA Z ODNIESIENIEM DO KIERUNKOWYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Moduł kształcenia |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia w zakresie |
|||
wiedzy: |
umiejętności: |
kompetencji społecznych: |
||
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane |
-------------------- |
Z1P_U14; |
Z1P_K01; Z1P_K02; Z1P_K10; |
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe |
Z1P_W01; Z1P_W02; Z1P_W03; Z1P_W04; Z1P_W05; Z1P_W06; Z1P_W07; Z1P_W08; Z1P_W09; Z1P_W10; Z1P_W11; Z1P_W12; Z1P_W13; Z1P_W14; Z1P_W16; Z1P_W17; Z1P_W18; Z1P_W19 |
Z1P_U01; Z1P_U02; Z1P_U04; Z1P_U05; Z1P_U06; Z1P_U07; Z1P_U08; Z1P_U09; Z1P_U11; Z1P_U12; |
Z1P_K01; Z1P_K02; Z1P_K03; Z1P_K04; Z1P_K05; Z1P_K06; Z1P_K07; Z1P_K08; |
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe |
Z1P_W01; Z1P_W03; Z1P_W04; Z1P_W05; Z1P_W06; Z1P_W07; Z1P_W08; Z1P_W09; Z1P_W10; Z1P_W11; Z1P_W12; Z1P_W13; Z1P_W16; Z1P_W17; Z1P_W19 |
Z1P_U01; Z1P_U02; Z1P_U03; Z1P_U04; Z1P_U05;Z1P_U06; Z1P_U07; Z1P_U08; Z1P_U09;Z1P_U11; Z1P_U12; Z1P_U13; |
Z1P_K01; Z1P_K02; Z1P_K03; Z1P_K04; Z1P_K05; Z1P_K06; Z1P_K07; Z1P_K08; Z1P_K09; |
|
M_4 Przedmioty specjalnościowe (w ramach specjalności) |
Zarządzanie projektami |
Z1P_W01; Z1P_W02; Z1P_W03; Z1P_W04; Z1P_W05; Z1P_W10; Z1P_W11; Z1P_W12; Z1P_W13; Z1P_W19 |
Z1P_U01; Z1P_U02; Z1P_U03; Z1P_U04; Z1P_U05; Z1P_U06; Z1P_U07; Z1P_U08; Z1P_U10; Z1P_U11; Z1P_U12; |
Z1P_K01; Z1P_K02; Z1P_K03; Z1P_K04; Z1P_K05; Z1P_K07; Z1P_K08; Z1P_K09; |
Rachunkowość w zarządzaniu |
Z1P_W04; Z1P_W05; Z1P_W10; Z1P_W11; Z1P_W12; Z1P_W13; Z1P_W17; Z1P_W18 |
Z1P_U02; Z1P_U03; Z1P_U05; Z1P_U06; Z1P_U10; Z1P_U11; |
Z1P_K01; Z1P_K04; Z1P_K06; Z1P_K07; |
|
Zarządzanie MSP |
Z1P_W01; Z1P_W02; Z1P_W04; Z1P_W05; Z1P_W06; Z1P_W07; Z1P_W08; Z1P_W09; Z1P_W10; Z1P_W11; Z1P_W12; Z1P_W13; Z1P_W17; Z1P_W18; |
Z1P_U01; Z1P_U02; Z1P_U03; Z1P_U04; Z1P_U05; Z1P_U09; Z1P_U11; Z1P_U12; |
Z1P_K01; Z1P_K02; Z1P_K03; Z1P_K04; Z1P_K05; Z1P_K08; Z1P_K09; |
|
Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie |
Z1P_W04; Z1P_W05; Z1P_W10; Z1P_W11; Z1P_W13; |
Z1P_U02; Z1P_U03; Z1P_U04; Z1P_U07; Z1P_U08; |
Z1P_K01; Z1P_K05;
|
|
M_5 Praktyki |
Z1P_W01; Z1P_W02; Z1P_W04; Z1P_W09; Z1P_W11; Z1P_W12; Z1P_W13; Z1P_W15; |
Z1P_U02; Z1P_U03; Z1P_U04; Z1P_U05; Z1P_U06; Z1P_U07; Z1P_U08; Z1P_U09; Z1P_U10; Z1P_U12; Z1P_U13; |
Z1P_K01; Z1P_K02; Z1P_K03; Z1P_K04; Z1P_K05; Z1P_K06; Z1P_K07; Z1P_K08; |
|
M_6 Seminarium i Przygotowanie pracy dyplomowej |
Z1P_W01; Z1P_W02; Z1P_W11; Z1P_W12;
|
Z1P_U01; Z1P_U09; Z1P_U10; Z1P_U12; Z1P_U13; Z1P_U16;
|
Z1P_K03; Z1P_K04; Z1P_K08 |
III – RAMOWY PROGRAM STUDIÓW ORAZ PODSTAWOWE SPOSOBY JEGO WERYFIKACJI
1.Elementy programu studiów – moduły kształcenia
Program kształcenia na zawodowych studiach Zarządzanie I stopnia realizowany jest w określonych obszarach stanowiących moduły kształcenia. Kryteriami wyróżniającymi poszczególne moduły są:
- ogólny lub szczegółowy przedmiot kształcenia;
- charakter przedmiotu: ogólnouczelniany, podstawowy, uzupełniający (obowiązkowe) lub dodatkowy (fakultatywny);
- forma realizacji zajęć (akademicka, praktyczna lub mieszana).
Tabela 3.: MODUŁY KSZTAŁCENIA NA STUDIACH I KIERUNKACH KSZTALCENIA Zarządzanie : specjalność: Zarządzanie MSP; Zarządzanie projektami, Rachunkowość w zarządzaniu, Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
OKREŚLENIE MODUŁU oraz łącznie pkt. ECTS |
PRZEDMIOTY lub ZAJECIA WCHODZĄCE W SKŁAD MODUŁU |
pkt ECTS
|
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
16 pkt. ECTS |
Wykład ogólnouczelniany I* Wykład ogólnouczelniany II* Język angielski Wychowanie fizyczne |
2 2 11 1 |
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
55 pkt. ECTS |
Podstawy ekonomii Nauka o organizacji Statystyka (opisowa) Podstawy informatyki Podstawy zarządzania Finanse i bankowość Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej Podstawy prawa podatkowego Polityka ekonomiczna Ochrona własności intelektualnej Marketing Etyka w biznesie Podstawy rachunkowości Międzynarodowa współpraca gospodarcza |
5 4 7 6 6 5 2 2 2 1 6 2 5 2 |
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
46 pkt ECTS |
Zachowania organizacyjne Podstawy zarządzania projektami Badania marketingowe Informatyka w zarządzaniu Zarządzanie zasobami ludzkimi Analiza ekonomiczna Biznes plan Przedsiębiorczość Zarządzanie strategiczne Zarządzanie wiedzą Zarządzanie finansami w organizacji Zarządzanie karierą zawodową Wykład monograficzny II*(do wyboru - zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) Wykład monograficzny I*(do wyboru - zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) |
2 4 2 2 6 5 6 3 4 2 4 2 2
2 |
M_4 * Przedmioty specjalnościowe (w ramach specjalności)
28 pkt ECTS |
Specjalność: Zarządzanie projektami* Metody oceny projektów inwestycyjnych Metodyka zarządzania projektami Zarządzanie ryzykiem w projekcie Kierowanie zespołem projektowym Polityka regionalna UE Zamówienie publiczne Zarządzania procesami Zarządzanie projektami UE |
5 5 3 3 2 3 3 4 |
Specjalność: Rachunkowość w zarządzaniu* Rachunkowość finansowa Sprawozdawczość finansowa Uproszczone formy ewidencyjno – rachunkowe Rachunkowość budżetowa Zasady gospodarowania finansami publicznymi Informatyczne systemy księgowe Dokumentacja kadrowo-płacowa Opodatkowanie działalności gospodarczej |
6 4 4 4 1 4 2 3 |
|
Specjalność: Zarządzanie MSP* Ekonomika przedsiębiorstwa Przywództwo w biznesie Uproszczone formy ewidencyjno- rachunkowe Zarządzanie i planowanie marketingowe Techniki sprzedaży e- bussines Finansowanie działalności MSP Zarządzanie innowacjami i transferem technologii |
6 3 4 4 5 3 1 2 |
|
Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie* Podstawy logistyki Infrastruktura logistyczna Wprowadzenie do zarządzania logistyką i łańcuchami dostaw Systemy logistyczne dystrybucji Logistyka produkcji i zaopatrzenia oraz gospodarka magazynowa i zapasami Systemy informatyczne w logistyce Controling w logistyce Logistyka międzynarodowa |
3 3 4
4 2
5 4 3 |
|
M_5 * Praktyki 19 pkt. ECTS |
1. Praktyka zawodowa* |
19
|
M_6 * Seminarium i przygotowanie pracy dyplomowej 16 pkt. ECTS |
1. Seminarium 2. Przygotowanie przez studenta pracy dyplomowej na wybrany temat pod opieką nauczyciela prowadzącego seminarium |
6 10 |
* zajęcia lub moduły, których wyboru dokonuje student
2.Ramowy program studiów
2.1Ramowy program studiów stacjonarnych
Liczba godzin dydaktycznych na stacjonarnych studiach Kierunek Zarządzanie pierwszego stopnia wynosi łącznie 2220 godzin, w tym 360 godzin praktyk realizowanych w trakcie IV semestru. Liczba punktów ECTS wynosi łącznie 180. Minimalne obciążenia godzinowe i pkt. ECTS w poszczególnych modułach przedmiotów w ujęciu syntetycznym przedstawia tabela 4.
Tabela 4.: RAMOWY PROGRAM STACJONARNYCH STUDIÓW I STOPNIA KIERUNEK: Zarządzanie; specjalność: Zarządzanie MSP; Zarządzanie projektami; Rachunkowość w zarządzaniu, Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
moduł |
przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu |
liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk |
Pkt. ECTS |
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
|
Język angielski |
150 |
11 |
Ogólnouczelniany I * |
30 |
2 |
|
Ogólnouczelniany II * |
30 |
2 |
|
Wychowanie fizyczne |
30 |
1 |
|
Razem |
240 |
16 |
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
|
Podstawy ekonomii |
60 |
5 |
Nauka o organizacji |
45 |
4 |
|
Statystyka (opisowa) |
75 |
7 |
|
Podstawy informatyki |
60 |
6 |
|
Podstawy zarządzania |
60 |
6 |
|
Finanse i Bankowość |
60 |
5 |
|
Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej |
30 |
2 |
|
Podstawy prawa podatkowego |
30 |
2 |
|
Polityka ekonomiczna |
30 |
2 |
|
Międzynarodowa współpraca gospodarcza |
30 |
2 |
|
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
1 |
|
Marketing |
60 |
6 |
|
Etyka w biznesie |
30 |
2 |
|
Podstawy rachunkowości |
60 |
5 |
|
Razem |
645 |
55 |
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
|
Zachowania organizacyjne |
30 |
2 |
Podstawy zarządzania projektami |
45 |
4 |
|
Badania marketingowe |
30 |
2 |
|
Informatyka w zarządzaniu |
30 |
2 |
|
Zarządzanie zasobami ludzkimi |
60 |
6 |
|
Analiza ekonomiczna |
60 |
5 |
|
Biznes plan |
60 |
6 |
|
Przedsiębiorczość |
30 |
3 |
|
Zarządzanie strategiczne |
60 |
4 |
|
Zarządzanie wiedzą |
30 |
2 |
|
Zarządzanie finansami w organizacji |
60 |
4 |
|
Zarządzanie karierą zawodową |
30 |
2 |
|
Wykład monograficzny II* (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) |
30 |
2 |
|
Wykład monograficzny I* (zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) |
30 |
2 |
|
|
Razem |
585 |
45 |
M_4 Przedmioty specjalnościowe (w ramach specjalności)
|
M_4_ 1 Specjalność: Zarządzanie MSP* |
||
Ekonomika przedsiębiorstwa |
45 |
6 |
|
Przywództwo w biznesie |
30 |
3 |
|
Uproszczone formy ewidencyjno- rachunkowe |
45 |
4 |
|
Zarządzanie i planowanie marketingowe |
45 |
4 |
|
Techniki sprzedaży |
60 |
5 |
|
e- bussines |
30 |
3 |
|
Zarządzanie innowacjami i transferem technologii |
30 |
2 |
|
Finansowanie działalności MSP |
15 |
1 |
|
RAZEM |
300 |
28 |
|
M_4_2 Specjalność : Rachunkowość w zarządzaniu* |
|||
Rachunkowość finansowa |
60 |
6 |
|
Sprawozdawczość finansowa |
45 |
4 |
|
Uproszczone formy ewidencyjno - rachunkowe |
45 |
4 |
|
Rachunkowość budżetowa |
45 |
4 |
|
Zasady gospodarowania finansami publicznymi |
15 |
1 |
|
Dokumentacja kadrowo-płacowa |
15 |
2 |
|
Informatyczne systemy księgowe |
45 |
4 |
|
Opodatkowanie działalności gospodarczej |
30 |
3 |
|
RAZEM |
300 |
28 |
|
M_4_3 Specjalność: Zarządzanie projektami* |
|||
Metody oceny projektów inwestycyjnych |
45 |
5 |
|
Metodyka zarządzania projektami |
60 |
5 |
|
Zarządzanie ryzykiem w projekcie |
30 |
3 |
|
Kierowanie zespołem projektowym |
30 |
3 |
|
Polityka regionalna UE |
30 |
2 |
|
Zamówienie publiczne |
30 |
3 |
|
Zarządzanie procesami |
30 |
3 |
|
Zarządzanie projektami UE |
45 |
4 |
|
RAZEM |
300 |
28 |
|
M_4_4 Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie* |
|||
Podstawy logistyki |
30 |
3 |
|
Infrastruktura logistyczna |
30 |
3 |
|
Wprowadzenie do zarządzania logistyką i łańcuchami dostaw |
45 |
4 |
|
Systemy logistyczne dystrybucji |
45 |
4 |
|
Logistyka produkcji i zaopatrzenia oraz gospodarka magazynowa i zapasami |
20 |
2 |
|
Systemy informatyczne w logistyce |
60 |
5 |
|
Controling w logistyce |
45 |
4 |
|
Logistyka międzynarodowa |
25 |
3 |
|
RAZEM |
300 |
28 |
|
M_5 Praktyki
|
Praktyka zawodowa* |
360 |
19 |
M_6 seminarium i przygotowanie pracy dyplomowej |
Seminarium dyplomowe* |
90 |
6 |
Przygotowanie pracy dyplomowej* (Obejmuje: opracowanie pracy dyplomowej na wybrany przez studenta temat szczegółowy, uwzględniający aspekty praktyczne oraz przedłożenie zaakceptowanej przez opiekuna pracy do obrony) |
X |
10 |
|
Razem |
90 |
16 |
|
RAZEM |
2220 |
180 |
*zajęcia lub moduł do wyboru; w przypadku tzw. przedmiotów ogólnouczelnianych wybiera się je spośród listy proponowanych zajęć
2.2Ramowy program studiów niestacjonarnych
Liczba godzin dydaktycznych na niestacjonarnych studiach Zarządzanie pierwszego stopnia wynosi łącznie 1474 w tym 360 godzin praktyk. Liczba punktów ECTS wynosi łącznie 180. Minimalne obciążenia godzinowe i pkt. ECTS w poszczególnych modułach przedmiotów syntetycznie prezentuje tabela 5.
Tabela 5.: RAMOWY PROGRAM NIESTACJONARNYCH STUDIÓW I STOPNIA KIERUNEK: ZARZADZANIE; Zarządzanie projektami; Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem; Rachunkowość w zarządzaniu; Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
moduł |
przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu |
liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk |
pkt ECTS |
M_1 Przedmioty ogólnouczelniane
|
Język angielski |
90 |
11 |
Ogólnouczelniany I * |
18 |
2 |
|
Ogólnouczelniany II * |
18 |
2 |
|
Wychowanie fizyczne |
10 |
1 |
|
Razem |
136 |
16 |
|
M_2 Przedmioty kierunkowe podstawowe
|
Podstawy ekonomii |
36 |
5 |
Nauka o organizacji |
27 |
4 |
|
Statystyka (opisowa) |
45 |
7 |
|
Podstawy informatyki |
36 |
6 |
|
Podstawy zarządzania |
36 |
6 |
|
Finanse i Bankowość |
36 |
5 |
|
Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej |
18 |
2 |
|
Podstawy prawa podatkowego |
18 |
2 |
|
Polityka ekonomiczna |
18 |
2 |
|
Międzynarodowa współpraca gospodarcza |
18 |
2 |
|
Ochrona własności intelektualnej |
9 |
1 |
|
Marketing |
36 |
6 |
|
Etyka w biznesie |
18 |
2 |
|
Podstawy rachunkowości |
36 |
5 |
|
Razem |
387 |
55 |
|
M_3 Przedmioty kierunkowe szczegółowe
|
Zachowania organizacyjne |
18 |
2 |
Podstawy zarządzania projektami |
27 |
4 |
|
Badania marketingowe |
18 |
2 |
|
Informatyka w zarządzaniu |
18 |
2 |
|
Zarządzanie zasobami ludzkimi |
36 |
6 |
|
Analiza ekonomiczna |
36 |
5 |
|
Biznes plan |
36 |
6 |
|
Przedsiębiorczość |
18 |
3 |
|
Zarządzanie strategiczne |
36 |
4 |
|
Zarządzanie wiedzą |
18 |
2 |
|
Zarządzanie finansami w organizacji |
36 |
4 |
|
Zarządzanie karierą zawodową |
18 |
2 |
|
Wykład monograficzny II* (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) |
18 |
2 |
|
Wykład monograficzny I* ( zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) |
18 |
2 |
|
|
Razem |
351 |
45 |
M_4 Przedmioty specjalnościowe (w ramach specjalności)
|
M_4_ 1 Specjalność: Zarządzanie MSP* |
||
Ekonomika przedsiębiorstwa |
27 |
6 |
|
Przywództwo w biznesie |
18 |
3 |
|
Uproszczone formy ewidencyjno- rachunkowe |
27 |
4 |
|
Zarządzanie i planowanie marketingowe |
27 |
4 |
|
Techniki sprzedaży |
36 |
5 |
|
e- bussines |
18 |
3 |
|
Zarządzanie innowacjami i transferem technologii |
18 |
2 |
|
Finansowanie działalności MSP |
9 |
1 |
|
RAZEM |
180 |
28 |
|
M_4_2 Specjalność : Rachunkowość w zarządzaniu* |
|||
Rachunkowość finansowa |
36 |
6 |
|
Sprawozdawczość finansowa |
27 |
4 |
|
Uproszczone formy ewidencyjno - rachunkowe |
27 |
4 |
|
Rachunkowość budżetowa |
27 |
4 |
|
Zasady gospodarowania finansami publicznymi |
9 |
1 |
|
Dokumentacja kadrowo-płacowa |
9 |
2 |
|
Informatyczne systemy księgowe |
27 |
4 |
|
Opodatkowanie działalności gospodarczej |
18 |
3 |
|
RAZEM |
180 |
28 |
|
M_4_3 Specjalność: Zarządzanie projektami* |
|||
Metody oceny projektów inwestycyjnych |
27 |
5 |
|
Metodyka zarządzania projektami |
36 |
5 |
|
Zarządzanie ryzykiem w projekcie |
18 |
3 |
|
kierowanie zespołem projektowym |
18 |
3 |
|
polityka regionalna UE |
18 |
2 |
|
Zamówienie publiczne |
18 |
3 |
|
Zarządzanie procesami |
18 |
3 |
|
zarządzanie projektami UE |
27 |
4 |
|
RAZEM |
180 |
28 |
|
M_4_4 Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie* |
|||
Podstawy logistyki |
18 |
3 |
|
Infrastruktura logistyczna |
18 |
3 |
|
Wprowadzenie do zarządzania logistyką i łańcuchami dostaw |
27 |
4 |
|
Systemy logistyczne dystrybucji |
27 |
4 |
|
Logistyka produkcji i zaopatrzenia oraz gospodarka magazynowa i zapasami |
10 |
2 |
|
Systemy informatyczne w logistyce |
36 |
5 |
|
Controling w logistyce |
27 |
4 |
|
Logistyka międzynarodowa |
17 |
3 |
|
RAZEM |
180 |
28 |
|
M_5 Praktyki
|
Praktyka zawodowa* |
360 |
19 |
M_6 Seminarium i Przygotowanie pracy dyplomowej |
Seminarium dyplomowe* |
54 |
6 |
Przygotowanie pracy dyplomowej* (Obejmuje: opracowanie pracy dyplomowej na wybrany przez studenta temat szczegółowy, uwzględniający aspekty praktyczne oraz przedłożenie zaakceptowanej przez opiekuna pracy do obrony) |
X |
10 |
|
Razem |
54 |
16 |
|
RAZEM |
1474 |
180 |
*zajęcia lub moduł do wyboru; w przypadku tzw. przedmiotów ogólnouczelnianych wybiera się je spośród listy proponowanych zajęć
3.Podstawowe sposoby weryfikacji efektów kształcenia
Podstawowe zasady oraz sposoby służące weryfikacji celów/efektów kształcenia zostały przypisane poszczególnym formom przedmiotów/zajęć określonym w programie studiów.
Sposób weryfikacji celów/efektów kształcenia przypisanych poszczególnym przedmiotom/ zajęciom określony jest w kaprach zajęć (sylabusach).
Tabela 6.: PODSTAWOWE SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Rodzaj lub grupa zajęć z określeniem modułu |
podstawowy sposób weryfikacji efektów kształcenia |
ćwiczenia/laboratoria M_1 |
- zaliczenie ustne lub pisemne sprawdzające umiejętność zastosowania zdobytych wiadomości (np. przygotowanie prezentacji, napisanie referatu); - w przypadku języka angielskiego, oprócz cząstkowych zaliczeń – egzamin pisemny lub ustny, na którym student musi wykazać się umiejętnościami formułowania wypowiedzi z zakresu nauk o zarządzaniu. - w przypadku zajęć z wychowania fizycznego zaliczenie na podstawie nabytych umiejętności i/lub postaw społecznych
|
wykłady M_1 |
Egzamin/ zaliczenie ustne lub pisemne obejmujące typowe sprawdzenie zdobytych wiadomości ogólnych oraz podstawowych umiejętności ich wykorzystania; w przypadku przedmiotów tzw. ogólnouczelnianych – egzamin/zaliczenie obejmuje sprawdzenie postaw (kompetencji) społecznych |
ćwiczenia M_2 – M_4 |
zaliczenia ustne lub pisemne obejmujące sprawdzenie przede wszystkim nabytych umiejętności oraz kompetencji społecznych, polegające w szczególności na: - analizie przedstawionych przypadków; - indywidualnym i/lub zespołowym opracowaniu określonych typów zadań (np. stworzenie dokumentu, opracowanie założeń projektu); |
wykłady M_2 – M_4 |
- zaliczenie albo egzamin (zgodnie z planem studiów) w formie pisemnej bądź ustnej polegające na sprawdzeniu zdobytych wiadomości oraz podstawowych umiejętności ich praktycznego wykorzystania; - w przypadku przedmiotów specjalizacyjnych lub obejmujących także zajęcia w formie ćwiczeń egzamin/zaliczenie jest także sprawdzeniem umiejętności interpretacji/analizy podanych przypadków. |
praktyki M_5 |
zaliczenie na podstawie pisemnego sprawozdania studenta, które powinno obejmować przedstawienie elementów określonych regulaminem praktyk (np. opracowanie zagadnień z zakresu funkcjonowania instytucji, które uzgodnione zostało z opiekunem seminarium); |
Seminarium i przygotowanie pracy dyplomowej M_6 |
- w przypadku seminarium zaliczenie na podstawie oceny przez opiekuna naukowego stanu realizacji wskazanych zadań związanych z pracą dyplomową; - w przypadku pracy własnej studenta (tj. przygotowania pracy dyplomowej na wybrany temat) – równoznaczne z zaliczeniem jest uzyskanie pozytywnych recenzji pracy oraz dopuszczenie do obrony; |
IV – PLAN STUDIÓW
1.Plan studiów stacjonarnych
Plan studiów realizowanych w formie stacjonarnej obejmuje 2220 godz., w tym:
-
zajęcia w typowych formach dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, seminaria, laboratoria) – 1860 godz.
-
praktyka zawodowa 360 godz.
(w podziale na semestry)
kierunek studiów: Zarządzanie I stopnia
Semestr I
(bez specjalności)
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy ekonomii |
30 |
30 |
|
60 |
5 |
E |
4. |
Nauka o organizacji |
30 |
15 |
|
45 |
4 |
E |
5. |
Podstawy informatyki |
30 |
|
30 |
60 |
6 |
E |
6. |
Podstawy zarządzania |
30 |
30 |
|
60 |
6 |
E |
7. |
Finanse i Bankowość |
30 |
30 |
|
60 |
5 |
E |
8. |
Zachowania organizacyjne |
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
Razem |
180 |
105 |
60 |
345 |
30 |
|
(bez specjalności)
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
3. |
Wychowanie fizyczne |
|
30 |
|
30 |
1 |
Z |
4. |
Statystyka (opisowa) |
30 |
45 |
|
75 |
7 |
E |
5. |
Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej |
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
6. |
Podstawy prawa podatkowego |
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
7. |
Polityka ekonomiczna |
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
8. |
Międzynarodowa współpraca gospodarcza |
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
9. |
Marketing |
30 |
30 |
|
60 |
6 |
E |
10. |
Zarządzanie zasobami ludzkimi |
30 |
30 |
|
60 |
6 |
E |
Razem |
210 |
135 |
30 |
375 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie projektami
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
2 |
Z |
2. |
Przedmiot ogólnouczelniany I** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy rachunkowości |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
4. |
Podstawy zarządzania projektami |
15 |
30 |
|
|
45 |
4 |
E |
5. |
Badania marketingowe |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
6. |
Informatyka w zarządzaniu |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
7. |
Zarządzanie strategiczne |
30 |
30 |
|
|
60 |
4 |
E |
8. |
Zarządzanie finansami w organizacji |
30 |
30 |
|
|
60 |
4 |
E |
9. |
Zamówienia publiczne |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
E |
10. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
Razem |
135 |
210 |
30 |
30 |
405 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
2 |
Z |
2. |
Przedmiot ogólnouczelniany I** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy rachunkowości |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
4. |
Podstawy zarządzania projektami |
15 |
30 |
|
|
45 |
4 |
E |
5. |
Badania marketingowe |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
6. |
Informatyka w zarządzaniu |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
7. |
Zarządzanie strategiczne |
30 |
30 |
|
|
60 |
4 |
E |
8. |
Zarządzanie finansami w organizacji |
30 |
30 |
|
|
60 |
4 |
E |
9. |
Zarządzanie innowacjami i transferem technologii |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
10. |
Finansowanie działalności MSP |
|
15 |
|
|
15 |
2 |
Z |
11. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
Razem |
165 |
195 |
30 |
30 |
420 |
30 |
|
Specjalność: Rachunkowość w zarządzaniu
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
2 |
Z |
2. |
Przedmiot ogólnouczelniany I** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy rachunkowości |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
4. |
Podstawy zarządzania projektami |
15 |
30 |
|
|
45 |
4 |
E |
5. |
Badania marketingowe |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
6. |
Informatyka w zarządzaniu |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
7. |
Zarządzanie strategiczne |
30 |
30 |
|
|
60 |
4 |
E |
8. |
Zarządzanie finansami w organizacji |
30 |
30 |
|
|
60 |
4 |
E |
9. |
Opodatkowanie działalności gospodarczej** |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
E |
10. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
Razem |
135 |
210 |
30 |
30 |
405 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
2 |
Z |
2. |
Przedmiot ogólnouczelniany I** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy rachunkowości |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
4. |
Podstawy zarządzania projektami |
15 |
30 |
|
|
45 |
4 |
E |
5. |
Badania marketingowe |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
6. |
Informatyka w zarządzaniu |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
7. |
Zarządzanie strategiczne |
30 |
30 |
|
|
60 |
4 |
E |
8. |
Zarządzanie finansami w organizacji |
30 |
30 |
|
|
60 |
4 |
E |
9. |
Podstawy logistyki** |
30 |
|
|
|
30 |
3 |
Z |
10. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
Razem |
165 |
180 |
30 |
30 |
405 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie projektami
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
|
|
|
15 |
1 |
Z |
2. |
Etyka w biznesie |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
E |
3. |
Przedsiębiorczość |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
Z |
4. |
Zarządzanie ryzykiem w projekcie** |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
Z |
5. |
Praktyka zawodowa (12 tygodni - 5 dni po 6 godzin) ** |
360
|
19 |
Z |
||||
6. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
2 |
Z |
Razem |
45 |
60 |
30 |
|
135+360 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
|
|
|
15 |
1 |
Z |
2. |
Etyka w biznesie |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
E |
3. |
Przedsiębiorczość |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
Z |
4. |
Przywództwo w biznesie** |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
Z |
5. |
Praktyka zawodowa (12 tygodni - 5 dni po 6 godzin) ** |
360
|
19 |
Z |
||||
6. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
2 |
Z |
Razem |
45 |
60 |
30 |
|
135+360 |
30 |
|
Specjalność: Rachunkowość w zarządzaniu
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
|
|
|
15 |
1 |
Z |
2. |
Etyka w biznesie |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
E |
3. |
Przedsiębiorczość |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
Z |
4. |
Zasady gospodarowania finansami publicznymi** |
15 |
|
|
|
15 |
1 |
Z |
5. |
Dokumentacja kadrowo-płacowa** |
|
15 |
|
|
15 |
2 |
Z |
6. |
Praktyka zawodowa (12 tygodni - 5 dni po 6 godzin) ** |
360
|
19 |
Z |
||||
7. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
2 |
Z |
Razem |
60 |
45 |
30 |
|
135+360 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
|
|
|
15 |
1 |
Z |
2. |
Etyka w biznesie |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
E |
3. |
Przedsiębiorczość |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
Z |
4. |
Infrastruktura logistyczna** |
30 |
|
|
|
30 |
3 |
Z |
5. |
Praktyka zawodowa (12 tygodni - 5 dni po 6 godzin) ** |
360
|
19 |
Z |
||||
6. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
2 |
Z |
Razem |
75 |
30 |
30 |
|
135+360 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie projektami
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
3 |
E |
2. |
Analiza ekonomiczna |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
3. |
Biznes plan |
30 |
30 |
|
|
60 |
6 |
E |
4. |
Zarządzanie karierą zawodową |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
5. |
Wykład monograficzny I (zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) ** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
6. |
Metodyka zarządzania projektami ** |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
7. |
Kierowanie zespołem projektowym** |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
Z |
8. |
Polityka regionalna UE** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
E |
9. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
Razem |
150 |
150 |
30 |
30 |
360 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie małym średnim przedsiębiorstwem
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
3 |
E |
2. |
Analiza ekonomiczna |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
3. |
Biznes plan |
30 |
30 |
|
|
60 |
6 |
E |
4. |
Zarządzanie karierą zawodową |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
5. |
Wykład monograficzny I (zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) ** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
6. |
Ekonomika przedsiębiorstwa** |
|
45 |
|
|
45 |
6 |
E |
7. |
Uproszczone formy ewidencyjno- rachunkowe** |
|
45 |
|
|
45 |
4 |
E |
8. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
Razem |
90 |
180 |
30 |
30 |
330 |
30 |
|
Specjalność: Rachunkowość w zarządzaniu
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
3 |
E |
2. |
Analiza ekonomiczna |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
3. |
Biznes plan |
30 |
30 |
|
|
60 |
6 |
E |
4. |
Zarządzanie karierą zawodową |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
5. |
Wykład monograficzny I (zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) ** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
6. |
Rachunkowość finansowa ** |
30 |
30 |
|
|
60 |
6 |
E |
7. |
Uproszczone formy ewidencyjno - rachunkowe** |
|
45 |
|
|
45 |
4 |
E |
8. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
Razem |
120 |
165 |
30 |
30 |
345 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
30 |
|
30 |
3 |
E |
2. |
Analiza ekonomiczna |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
3. |
Biznes plan |
30 |
30 |
|
|
60 |
6 |
E |
4. |
Zarządzanie karierą zawodową |
|
30 |
|
|
30 |
2 |
Z |
5. |
Wykład monograficzny I (zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) ** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
6. |
Wprowadzenie do zarządzania logistyką i łańcuchami dostaw ** |
15 |
30 |
|
|
45 |
4 |
E |
7. |
Systemy logistyczne dystrybucji ** |
15 |
30 |
|
|
45 |
4 |
E |
8. |
Logistyka produkcji i zaopatrzenia oraz gospodarka magazynowa i zapasami ** |
20 |
|
|
|
20 |
2 |
Z |
9. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
Razem |
140 |
150 |
30 |
30 |
350 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie projektami
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Wykład ogólnouczelniany II** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
2. |
Zarządzanie wiedzą |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
E |
3. |
Wykład monograficzny II (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) ** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
4. |
Metody oceny projektów inwestycyjnych ** |
15 |
30 |
|
|
45 |
5 |
E |
5. |
Zarządzanie procesami** |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
Z |
6. |
Zarządzanie projektami UE** |
15 |
30 |
|
|
45 |
4 |
E |
7. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
8. |
Przygotowanie pracy dyplomowej*** |
|
|
|
|
|
10 |
|
Razem |
120 |
90 |
|
30 |
240 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie małym średnim przedsiębiorstwem
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Wykład ogólnouczelniany II** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
2. |
Zarządzanie wiedzą |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
E |
3. |
Wykład monograficzny II (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) ** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
4. |
Zarządzanie i planowanie marketingowe** |
|
45 |
|
|
45 |
4 |
E |
5. |
Techniki sprzedaży** |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
6. |
e- bussines ** |
|
30 |
|
|
30 |
3 |
Z |
7. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
8. |
Przygotowanie pracy dyplomowej*** |
|
|
|
|
|
10 |
|
Razem |
120 |
105 |
|
30 |
255 |
30 |
|
Specjalność: Rachunkowość w zarządzaniu
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Wykład ogólnouczelniany II** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
2. |
Zarządzanie wiedzą |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
E |
3. |
Wykład monograficzny II (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) ** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
4. |
Sprawozdawczość finansowa ** |
|
45 |
|
|
45 |
4 |
E |
5. |
Rachunkowość budżetowa** |
|
45 |
|
|
45 |
4 |
E |
6. |
Informatyczne systemy księgowe ** |
|
|
45 |
|
45 |
4 |
Z |
7. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
8. |
Przygotowanie pracy dyplomowej*** |
|
|
|
|
|
10 |
|
Razem |
90 |
90 |
45 |
30 |
255 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Wykład ogólnouczelniany II** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
2. |
Zarządzanie wiedzą |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
E |
3. |
Wykład monograficzny II (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) ** |
30 |
|
|
|
30 |
2 |
Z |
4. |
Systemy informatyczne w logistyce** |
30 |
30 |
|
|
60 |
5 |
E |
5. |
Controling w logistyce** |
15 |
30 |
|
|
45 |
4 |
E |
6. |
Logistyka międzynarodowa** |
25 |
|
|
|
25 |
3 |
Z |
7. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
30 |
30 |
2 |
Z |
8. |
Przygotowanie pracy dyplomowej*** |
|
|
|
|
|
10 |
|
Razem |
160 |
60 |
|
30 |
250 |
30 |
|
** przedmioty lub praktyki do wyboru
*** student dokonuje wyboru tematu z zakresu przedmiotowego, którego dotyczy seminarium dyplomowe
2.Plan studiów niestacjonarnych
Plan studiów realizowanych w formie stacjonarnej obejmuje 1474 godz., w tym:
-
zajęcia w typowych formach dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, seminaria, laboratoria) – 1114 godz.
-
praktyka zawodowa 360 godz.
(w podziale na semestry)
kierunek studiów: Zarządzanie I stopnia
(bez specjalności)
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L/S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy ekonomii |
18 |
18 |
|
36 |
5 |
E |
4. |
Nauka o organizacji |
18 |
9 |
|
27 |
4 |
E |
5. |
Podstawy informatyki |
18 |
|
18 |
36 |
6 |
E |
6. |
Podstawy zarządzania |
18 |
18 |
|
36 |
6 |
E |
7. |
Finanse i Bankowość |
18 |
18 |
|
36 |
5 |
E |
8. |
Zachowania organizacyjne |
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
Razem |
108 |
63 |
36 |
207 |
30 |
|
(bez specjalności)
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
|||
W |
C |
L |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
3. |
Wychowanie fizyczne |
|
10 |
|
10 |
1 |
Z |
4. |
Statystyka (opisowa) |
18 |
27 |
|
45 |
7 |
E |
5. |
Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej |
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
6. |
Podstawy prawa podatkowego |
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
7. |
Polityka ekonomiczna |
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
8. |
Międzynarodowa współpraca gospodarcza |
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
9. |
Marketing |
18 |
18 |
|
36 |
6 |
E |
10. |
Zarządzanie zasobami ludzkimi |
18 |
18 |
|
36 |
6 |
E |
Razem |
126 |
73 |
18 |
217 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie projektami
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
2 |
Z |
2. |
Przedmiot ogólnouczelniany I** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy rachunkowości |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
4. |
Podstawy zarządzania projektami |
9 |
18 |
|
|
27 |
4 |
E |
5. |
Badania marketingowe |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
6. |
Informatyka w zarządzaniu |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
7. |
Zarządzanie strategiczne |
18 |
18 |
|
|
36 |
4 |
E |
8. |
Zarządzanie finansami w organizacji |
18 |
18 |
|
|
36 |
4 |
E |
9. |
Zamówienia publiczne |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
E |
10. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
Razem |
81 |
126 |
18 |
18 |
243 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
2 |
Z |
2. |
Przedmiot ogólnouczelniany I** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy rachunkowości |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
4. |
Podstawy zarządzania projektami |
9 |
18 |
|
|
27 |
4 |
E |
5. |
Badania marketingowe |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
6. |
Informatyka w zarządzaniu |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
7. |
Zarządzanie strategiczne |
18 |
18 |
|
|
36 |
4 |
E |
8. |
Zarządzanie finansami w organizacji |
18 |
18 |
|
|
36 |
4 |
E |
9. |
Zarządzanie innowacjami i transferem technologii |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
10. |
Finansowanie działalności MSP |
|
9 |
|
|
9 |
2 |
Z |
11. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
Razem |
99 |
117 |
18 |
18 |
252 |
30 |
|
Specjalność: Rachunkowość w zarządzaniu
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
2 |
Z |
2. |
Przedmiot ogólnouczelniany I** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy rachunkowości |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
4. |
Podstawy zarządzania projektami |
9 |
18 |
|
|
27 |
4 |
E |
5. |
Badania marketingowe |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
6. |
Informatyka w zarządzaniu |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
7. |
Zarządzanie strategiczne |
18 |
18 |
|
|
36 |
4 |
E |
8. |
Zarządzanie finansami w organizacji |
18 |
18 |
|
|
36 |
4 |
E |
9. |
Opodatkowanie działalności gospodarczej |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
E |
10. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
Razem |
81 |
126 |
18 |
18 |
243 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
2 |
Z |
2. |
Przedmiot ogólnouczelniany I** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
3. |
Podstawy rachunkowości |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
4. |
Podstawy zarządzania projektami |
9 |
18 |
|
|
27 |
4 |
E |
5. |
Badania marketingowe |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
6. |
Informatyka w zarządzaniu |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
7. |
Zarządzanie strategiczne |
18 |
18 |
|
|
36 |
4 |
E |
8. |
Zarządzanie finansami w organizacji |
18 |
18 |
|
|
36 |
4 |
E |
9. |
Podstawy logistyki** |
18 |
|
|
|
18 |
3 |
Z |
10. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
Razem |
99 |
108 |
18 |
18 |
243 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie projektami
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Ochrona własności intelektualnej |
9 |
|
|
|
9 |
1 |
Z |
2. |
Etyka w biznesie |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
E |
3. |
Przedsiębiorczość |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
Z |
4. |
Zarządzanie ryzykiem w projekcie** |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
Z |
5. |
Praktyka zawodowa (12 tygodni - 5 dni po 6 godzin) ** |
360
|
19 |
Z |
||||
6. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
2 |
Z |
Razem |
27 |
36 |
18 |
|
81+360 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Ochrona własności intelektualnej |
9 |
|
|
|
9 |
1 |
Z |
2. |
Etyka w biznesie |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
E |
3. |
Przedsiębiorczość |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
Z |
4. |
Przywództwo w biznesie** |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
Z |
5. |
Praktyka zawodowa (12 tygodni - 5 dni po 6 godzin) ** |
360
|
19 |
Z |
||||
6. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
2 |
Z |
Razem |
27 |
36 |
18 |
|
81+360 |
30 |
|
Specjalność: Rachunkowość w zarządzaniu
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Ochrona własności intelektualnej |
9 |
|
|
|
9 |
1 |
Z |
2. |
Etyka w biznesie |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
E |
3. |
Przedsiębiorczość |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
Z |
4. |
Zasady gospodarowania finansami publicznymi** |
9 |
|
|
|
9 |
1 |
Z |
5. |
Dokumentacja kadrowo-płacowa** |
|
9 |
|
|
9 |
2 |
Z |
6. |
Praktyka zawodowa (12 tygodni - 5 dni po 6 godzin) ** |
360
|
19 |
Z |
||||
7. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
2 |
Z |
Razem |
36 |
27 |
18 |
|
81+360 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Ochrona własności intelektualnej |
9 |
|
|
|
9 |
1 |
Z |
2. |
Etyka w biznesie |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
E |
3. |
Przedsiębiorczość |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
Z |
4. |
Infrastruktura logistyczna** |
18 |
|
|
|
18 |
3 |
Z |
5. |
Praktyka zawodowa (12 tygodni - 5 dni po 6 godzin) ** |
360
|
19 |
Z |
||||
6. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
2 |
Z |
Razem |
45 |
18 |
18 |
|
81+360 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie projektami
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
3 |
E |
2. |
Analiza ekonomiczna |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
3. |
Biznes plan |
18 |
18 |
|
|
36 |
6 |
E |
4. |
Zarządzanie karierą zawodową |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
5. |
Wykład monograficzny I (zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) ** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
6. |
Metodyka zarządzania projektami ** |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
7. |
Kierowanie zespołem projektowym** |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
Z |
8. |
Polityka regionalna UE** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
E |
9. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
Razem |
90 |
90 |
18 |
18 |
216 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie małym średnim przedsiębiorstwem
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
3 |
E |
2. |
Analiza ekonomiczna |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
3. |
Biznes plan |
18 |
18 |
|
|
36 |
6 |
E |
4. |
Zarządzanie karierą zawodową |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
5. |
Wykład monograficzny I (zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) ** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
6. |
Ekonomika przedsiębiorstwa** |
|
27 |
|
|
27 |
6 |
E |
7. |
Uproszczone formy ewidencyjno- rachunkowe** |
|
27 |
|
|
27 |
4 |
E |
8. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
Razem |
54 |
108 |
18 |
18 |
198 |
30 |
|
Specjalność: Rachunkowość w zarządzaniu
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
3 |
E |
2. |
Analiza ekonomiczna |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
3. |
Biznes plan |
18 |
18 |
|
|
36 |
6 |
E |
4. |
Zarządzanie karierą zawodową |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
5. |
Wykład monograficzny I (zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) ** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
6. |
Rachunkowość finansowa ** |
18 |
18 |
|
|
36 |
6 |
E |
7. |
Uproszczone formy ewidencyjno - rachunkowe** |
|
27 |
|
|
27 |
4 |
E |
8. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
Razem |
72 |
99 |
18 |
18 |
207 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Język angielski |
|
|
18 |
|
18 |
3 |
E |
2. |
Analiza ekonomiczna |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
3. |
Biznes plan |
18 |
18 |
|
|
36 |
6 |
E |
4. |
Zarządzanie karierą zawodową |
|
18 |
|
|
18 |
2 |
Z |
5. |
Wykład monograficzny I (zakres tematyczny nowe tendencje w zarządzaniu) ** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
6. |
Wprowadzenie do zarządzania logistyką i łańcuchami dostaw ** |
9 |
18 |
|
|
27 |
4 |
E |
7. |
Systemy logistyczne dystrybucji ** |
9 |
18 |
|
|
27 |
4 |
E |
8. |
Logistyka produkcji i zaopatrzenia oraz gospodarka magazynowa i zapasami ** |
10 |
|
|
|
10 |
2 |
Z |
9. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
Razem |
82 |
90 |
18 |
18 |
208 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie projektami
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Wykład ogólnouczelniany II** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
2. |
Zarządzanie wiedzą |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
E |
3. |
Wykład monograficzny II (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) ** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
4. |
Metody oceny projektów inwestycyjnych ** |
|
27 |
|
|
27 |
5 |
E |
5. |
Zarządzanie procesami** |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
Z |
6. |
Zarządzanie projektami UE** |
|
27 |
|
|
27 |
4 |
E |
7. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
8. |
Przygotowanie pracy dyplomowej*** |
|
|
|
|
|
10 |
|
Razem |
54 |
72 |
|
18 |
144 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie małym średnim przedsiębiorstwem
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Wykład ogólnouczelniany II** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
2. |
Zarządzanie wiedzą |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
E |
3. |
Wykład monograficzny II (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) ** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
4. |
Zarządzanie i planowanie marketingowe** |
|
27 |
|
|
27 |
4 |
E |
5. |
Techniki sprzedaży** |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
6. |
e- bussines ** |
|
18 |
|
|
18 |
3 |
Z |
7. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
8. |
Przygotowanie pracy dyplomowej*** |
|
|
|
|
|
10 |
|
Razem |
72 |
63 |
|
18 |
153 |
30 |
|
Specjalność: Rachunkowość w zarządzaniu
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Wykład ogólnouczelniany II** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
2. |
Zarządzanie wiedzą |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
E |
3. |
Wykład monograficzny II (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) ** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
4. |
Sprawozdawczość finansowa ** |
9 |
18 |
|
|
27 |
4 |
E |
5. |
Rachunkowość budżetowa** |
|
27 |
|
|
27 |
4 |
E |
6. |
Informatyczne systemy księgowe ** |
|
|
27 |
|
27 |
4 |
Z |
7. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
8. |
Przygotowanie pracy dyplomowej*** |
|
|
|
|
|
10 |
|
Razem |
63 |
45 |
27 |
18 |
153 |
30 |
|
Specjalność: Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Forma zaliczenia |
||||
W |
C |
L |
S |
Razem |
||||
1. |
Wykład ogólnouczelniany II** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
2. |
Zarządzanie wiedzą |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
E |
3. |
Wykład monograficzny II (zakres tematyczny: aktualne problemy gospodarcze) ** |
18 |
|
|
|
18 |
2 |
Z |
4. |
Systemy informatyczne w logistyce** |
18 |
18 |
|
|
36 |
5 |
E |
5. |
Controling w logistyce** |
9 |
18 |
|
|
27 |
4 |
E |
6. |
Logistyka międzynarodowa** |
17 |
|
|
|
17 |
3 |
Z |
7. |
Seminarium dyplomowe** |
|
|
|
18 |
18 |
2 |
Z |
8. |
Przygotowanie pracy dyplomowej*** |
|
|
|
|
|
10 |
|
Razem |
98 |
36 |
0 |
18 |
152 |
30 |
|
** przedmioty lub praktyki do wyboru
*** student dokonuje wyboru tematu z zakresu przedmiotowego, którego dotyczy seminarium dyplomowe
V – WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE
Praktyki zawodowe uwzględniając system punktacji ECTS stanowią 10,56 % programu zarówno studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych.
Natomiast zajęcia dydaktyczne przewidziane wyłącznie w formie ćwiczeń, laboratoriów, seminariów w obydwu formach kształcenia odpowiadają 48 pkt. ECTS, co stanowi 26,67% programu kształcenia.
Łącznie kształcenie w wyżej wymienionych formach stanowi 37,23 % programu studiów na kierunku zarządzanie I stopnia.
Wymiar czasowy wszystkich zajęć o charakterze praktycznym (praktyki, ćwiczenia, laboratoria, seminaria) w przypadku studiów stacjonarnych wynosi 1050 godzin tj. 47,30% wszystkich zajęć, w tym:
praktyki ( co najmniej 360 godzin) – 16,22%
zajęcia dydaktyczne przewidziane wyłącznie w formie ćwiczeń, laboratoriów, seminaria (600 godz.) - 27,02 %
Wymiar czasowy wszystkich zajęć o charakterze praktycznym (praktyki, ćwiczenia, laboratoria, seminaria) w przypadku studiów niestacjonarnych wynosi 628 godzin tj. 42,61% wszystkich zajęć, w tym:
praktyki ( co najmniej 360 godzin) – 24,42%
zajęcia dydaktyczne przewidziane wyłącznie w formie ćwiczeń, laboratoriów, seminaria (352 godz.) - 23,8 %
Zajęciom, których wyboru dokonuje student w ramach określonych modułów kształcenia, tj. M_1; M_3; M_4; M_5 I M_6 przypisanych jest łącznie 71 pkt. ECTS, co stanowi w odniesieniu do łącznej liczby punktów ECTS przewidzianych programem kształcenia studiów stacjonarnych, jak niestacjonarnych 39,4 %.
1 W ankietach oceniane były proponowane efekty kształcenia na kierunku Zarządzanie oraz kwestie przeprowadzania praktyk przez przedstawicieli praktyków, studentów oraz pracowników naukowych. Spotkanie pracowników Instytutu Przedsiębiorczości oraz przedstawicieli pracodawców odbyło się 26 kwietnia 2012 r. w siedzibie uczelni (lista uczestników oraz wypełnione ankiety i ich analiza znajduje się w IP).
Wytworzył: | Senat |
Dokument z dnia: | 2013-08-29 |
Opublikował: | Skrodzki Tomasz |
Publikacja z dnia: | 2013-08-29 14:05:35 |
Wersja dokumentu: | 1 |
Ilość wyświetleń: | 2756 |
Pokaż wszystkie dokumenty w kategorii Programy studiów