Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Studia > Programy studiów


Program studiów I stopnia - Administracja (profil praktyczny) specjalność: administracja samorządowa, obowiązujący od roku akad. 2012/2013

 PROGRAM KSZTAŁCENIA NA STUDIACH I STOPNIA

KIERUNEK: ADMINISTRACJA (profil praktyczny)

specjalność: administracja samorządowa

obowiązujący od roku akad. 2012/2013

 

 

I - INFORMACJE PODSTAWOWE

  1. Jednostka prowadząca studia: PWSIiP; Instytut Przedsiębiorczości

  2. Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia

  3. Profil kształcenia: praktyczny

  4. Forma studiów: stacjonarne, niestacjonarne

  5. Liczba semestrów: 6

  6. Łączna liczba punktów ECTS: 180 na studiach stacjonarnych oraz na studiach niestacjonarnych; w tym za samodzielną pracę pod opieką nauczyciela nad przygotowaniem pracy dyplomowej na wybrany temat – 10 pkt

  7. Wymagania wstępne:

Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia I stopnia na kierunku Administracja musi spełniać warunki rekrutacji określone stosowną uchwałą Senatu PWSIiP oraz posiadać świadectwo dojrzałości.

  1. Obszar kształcenia: nauki społeczne w zakresie dziedzin:

    1. nauki prawne; dyscypliny: nauki o administracji, prawo,

    2. nauki społeczne,

    3. nauki ekonomiczne; dyscypliny: ekonomia oraz nauki o zarządzaniu.

Podstawowym obszarem kształcenia realizowanego na studiach I stopnia są nauki społeczne. Z uwagi na kierunek studiów są to przede wszystkim nauka o administracji, prawo oraz nauki ekonomiczne ze szczególnym uwzględnieniem nauk o zarządzaniu. Uzyskanie kwalifikacji pierwszego stopnia jest także uzależnione od zdobycia kompetencji w innych dziedzinach, takich jak umiejętności językowe w zakresie ww. dyscyplin. Oprócz tego przygotowanie przez studenta pracy dyplomowej wymaga posiadania podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu socjologii (metodologii badań społecznych). Wskazane obszary i dziedziny kształcenia niezbędne dla uzyskania kwalifikacji I stopnia uwzględnione są, adekwatnie do zakładanych efektów kształcenia, w programie studiów.

  1. Ogólne cele kształcenia:

Podstawowym, a zarazem ogólnym celem kształcenia na kierunku Administracja w ramach specjalności administracja samorządowa jest przygotowanie wykwalifikowanych pracowników, mających wiedzę i umiejętności zawodowe niezbędne do realizacji zadań w administracji publicznej różnego rodzaju, w szczególności w administracji samorządowej oraz do wykorzystywania wiedzy i umiejętności w instytucjach niepublicznych.

Absolwent po zakończeniu I etapu edukacji na poziomie wyższym zawodowym posiada wiedzę i umiejętności zawodowe niezbędne do wykonywania pracy w administracji publicznej, przede wszystkim w administracji samorządowej. Oprócz tego potrafi działać w zmieniającej się rzeczywistości prawno-ekonomicznej, organizacyjnej i społecznej. Posiadane przez absolwenta kwalifikacje o charakterze ogólnym i szczegółowym ulokowane są w trzech, powiązanych ze sobą sferach, mianowicie: wiedzy, umiejętności i postaw.

W zakresie posiadanej wiedzy - obszarem szczególnie pogłębionym są nauki o prawie i o administracji. Jego istotne uzupełnienie stanowi, niezbędna w aktualnych warunkach działania administracji, wiedza z zakresu ekonomii i zarządzania publicznego. Absolwent wie nie tylko jak funkcjonuje administracja, ale też zna jej otoczenie i uwarunkowania prawno-organizacyjne, ekonomiczne, czy kulturowe. Posiada wiadomości szczegółowe niezbędne dla praktycznego funkcjonowania w życiu zawodowym.

Efektem kształcenia jest nie tylko zdobycie odpowiedniego poziomu wiedzy, ale przede wszystkim umiejętności, które są niezbędne w życiu zawodowym. Jest to zdolność rozwiązywania pojawiających się problemów, które dotyczą sfery prawnej, organizacyjnej czy społecznej funkcjonowania administracji, z zachowaniem zasad etycznych. Przy czym Absolwent wykorzystuje umiejętność samodzielnej analizy zgromadzonych informacji i danych. Umie także, w celu osiągnięcia efektywnej organizacji pracy, sprawnie posługiwać się dostępnymi środkami informacji i techniki biurowej. Podkreślenia wymaga, że dzięki wiedzy i wykształconym nawykom absolwent posiada umiejętność kształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy, co jest niezbędne w kontekście współczesnych wymagań rynku pracy i postępu procesów integracyjnych w Europie. Aktywnemu uczestniczeniu w życiu zawodowym służy także znajomość języka obcego oraz umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu administracji, prawa i ekonomii, w stopniu koniecznym do wykonywania zawodu.

Uzyskiwane kwalifikacje obejmują także wykształcone w toku studiów postawy, które są nie mniej istotne tak w kontekście wymagań pracodawców, jak i potrzeby samorealizacji. Przede wszystkim absolwent ma świadomość i potrzebę kontynuowania procesu kształcenia – poprzez samokształcenie lub/i podjęcie studiów na poziomie drugiego stopnia. Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracy grupowej oraz organizowaniu i kierowaniu niewielkimi zespołami. Identyfikuje się ze służbą publiczną i utożsamia się z zasadą służebności administracji wobec Państwa i Obywatela. Uznaje, że w pracy zawodowej równie istotne jak wiedza i umiejętności jest postępowanie zgodne z normami etycznymi.

Dzięki zdobytym kwalifikacjom ogólnym i szczegółowym Absolwent jest przygotowany do pracy urzędniczej w różnych rodzajach administracji publicznej – tak samorządowej, jak i rządowej – oraz do wykorzystywania wiedzy prawniczej w instytucjach niepublicznych.

  1. Związek programu kształcenia z misją i strategią PWSIiP:

Program kształcenia na studiach I stopnia kierunku administracja jest spójny z misją oraz strategią Uczelni uchwalonych przez Senat PWSIiP w Łomży w dniu 26 kwietnia 2012 r. Przyjęty praktyczny profil studiów oraz determinowany nim program zajęć, służyć mają realizacji podstawowego założenia leżącego u podstaw misji Uczelni, którym jest kształcenie praktyków. Kształcenie ma dawać absolwentom niezbędną wiedzę z zakresu funkcjonowania administracji i jej otoczenia. Przede wszystkim jednak studenci mają nabyć umiejętności praktyczne. Stąd też na te właśnie kompetencje został położony nacisk w programie kształcenia. Służyć temu mają m.in.: rodzaj i wymiar praktyk, sposób realizacji zajęć dydaktycznych oraz zaangażowanie do ich prowadzenia także osób posiadających doświadczenie praktyczne, czy wymogi dotyczące przygotowywania prac dyplomowych (które muszą wykazywać aspekty praktyczne i związane być z funkcjonowaniem administracji publicznej). Zakres umiejętności praktycznych ustalany jest z uwzględnieniem opinii przedstawicieli potencjalnych pracodawców (reprezentujących przede wszystkim podmioty administracji publicznej). Praktyczny program kształcenia osiągany jest także poprzez obrane metody weryfikacji efektów kształcenia.

Wskazane powyżej założenia kształcenia wpisują się w ustalone cele strategiczne PWSIiP w Łomży, którymi są w szczególności: - skupianie wybitnych specjalistów posiadających wiedzę naukową i doświadczenie praktyczne, którzy nastawieni są na praktyczne i przyjazne kształcenie studentów oraz na podejmowanie działań na rzecz otoczenia społeczno-gospodarczego (cel 1.); - doskonalenie i stała adaptacja oferty dydaktycznej do zmieniających się potrzeb edukacyjnych, w tym „upraktycznienie” kierunków studiów (cel 4.); - włączenie praktyków w proces kształcenia studentów oraz tworzenie sieci instytucji stwarzających studentom odbywanie praktyk i staży (w ramach celu 5.).

  1. Konsultacje dotyczące programu kształcenia:

W procesie tworzenia programu kształcenia, w tym w określaniu efektów kształcenia oraz programu i planów studiów uwzględnione zostały opinie interesariuszy wewnętrznych oraz zewnętrznych, tj. opinie wyrażone przez: - studentów studiów administracyjnych dotyczące ich oczekiwań i potrzeb (m.in. poprzez konsultacje dokonywane przez nauczycieli akademickich oraz wypełnienie ankiet na spotkaniu panelowym z udziałem pracodawców w kwietniu’2012 r.); - nauczycieli realizujących zajęcia dydaktyczne na kierunku administracja biorący udział w tworzeniu niniejszego programu m.in. poprzez prace w Instytutowej Komisji ds. Jakości Kształcenia; - przedstawicieli pracodawców, w szczególności samych jednostek samorządu terytorialnego lub instytucji im podległych. Opinie interesariuszy zewnętrznych uzyskane zostały w formie ankiet wypełnianych anonimowo w trakcie panelu dyskusyjnego poświęconemu kształceniu na kierunku administracja (w kwietniu’2012)1.


 

II – EFEKTY KSZTAŁCENIA

1.Kierunkowe efekty kształcenia

Uwzględniając specyfikę kierunku studiów administracyjnych prowadzonych w PWSIiP w Łomży oraz ustalone przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego obszarowe efekty kształcenia na poziomie I stopnia w zakresie nauk społecznych, przyjęto poniższe kierunkowe efekty kształcenia, tj. kwalifikacje, które mają być osiągnięte przez każdego z absolwentów studiów PWSIiP kierunku administracja; specjalność: administracja samorządowa.

Tabela 1.: KIERUNKOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA Z ODNIESIENIEM DO OBSZAROWYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

Symbol

 

OPIS KIERUNKOWYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

na studiach I stopnia, kierunek: Administracja;

specjalność administracja samorządowa

Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia

Po ukończeniu studiów absolwent

w zakresie WIEDZY:

K_W01

Ma podstawową wiedzę o miejscu i roli nauki o administracji w dziedzinie nauk prawych, jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi.

S1P_W01

 

 

K_W02

Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju nauk o administracji i o prawie

S1P_W01

S1P_W09

 

K_W03

Dysponuje uporządkowaną wiedzą na temat podstawowych kategorii (instytucji) prawnych, w tym w zakresie prawa administracyjnego, ich struktury, zasad działania oraz podstawowych relacjach występujących pomiędzy nimi.

S1P_W02

S1P_W03

S1P_W07

 

K_W04

Posiada wiedzę o rodzajach więzi społecznych występujących w ramach administracji, ich uwarunkowaniach oraz o poglądach na temat ich zmian (w tym historycznej ewolucji).

 

S1P_W04

S1P_W09

K_W05

Posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania podmiotów administracji, procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny, przebieg, skalę i konsekwencję tych zmian.

S1P_W03

S1P_W07

S1P_W08

 

K_W06

Ma podstawową wiedzę o człowieku, w tym jako podmiocie konstytuującym funkcjonowanie podmiotów administracji, wiedzę na temat jego zachowań oraz narzędzi (instrumentów) służących ich modyfikacji.

S1P_W05

S1P_W08

 

K_W07

Zna typowe metody i narzędzia pozyskiwania danych wykorzystywanych do opisu poszczególnych obszarów działalności organizacji (podmiotów administracji) oraz procesów w nich i między nimi zachodzących.

S1P_W06

K_W08

Ma wiedzę o zasadach, metodach, technikach i narzędziach służących interpretacji przepisów prawnych.

S1P_W06

 

K_W09

Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm (m.in. prawnych, etycznych) organizujących struktury administracji. Zna podstawowe przepisy prawa regulujące funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego oraz wie jaka jest ich specyfika na tle innych kategorii unormowań.

S1P_W07

S1P_W03

 

 

K_W10

Posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania, gospodarki i prawa, przede wszystkim dotyczącą funkcjonowania administracji (w tym administracji samorządowej).

S1P_W07

S1P_W09

 

K_W11

Zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa własności intelektualnej oraz ochrony środowiska.

S1P_W10

S1P_W07

 

w zakresie UMIEJĘTNOŚCI:

K_U01

Potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych, prawnych i ekonomicznych związanych z funkcjonowaniem administracji, w tym administracji samorządowej.

S1P_U01

S1P_U03

 

K_U02

Potrafi pozyskiwać informacje niezbędne do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dyscypliny nauk o administracji

S1P_U02

S1P_U04

 

 

K_U03

Używa odpowiednich metod i narzędzi do opisu oraz analizy problemów i obszarów działalności zachodzących w jednostkach samorządu terytorialnego lub innej organizacji.

S1P_U02

S1P_U03

 

K_U04

Prawidłowo (tj. z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi) potrafi prognozować możliwe skutki związane z podejmowaniem różnego rodzaju decyzji (np. legislacyjnych) przez podmioty administracji, w tym administracji samorządowej.

 

S1P_U04

 

K_U05

Posiada umiejętności analityczne, obejmujące zastosowanie odpowiednich metod i narzędzi badawczych, umiejętne stawianie hipotez, analizowanie i wyciąganie wniosków, pozwalających na rozwiązywanie problemów w zakresie nauki administracji i dziedzin pokrewnych.

S1P_U07

 

K_U06

Posługuje się obowiązującymi uregulowaniami prawnymi w celu wyjaśnienia oraz uzasadniania konkretnych działań lub procesów w administracji publicznej.

S1P_U05

S1P_U06

 

K_U07

Posiada umiejętność praktycznego posługiwania się specjalistycznym aparatem pojęciowym oraz wykorzystania poznanych norm i reguł do wyjaśniania zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem sfery administracji.

S1P_U06

S1P_U08

K_U08

Potrafi oceniać przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi obszarami funkcjonowania administracji

S1P_U06

S1P_U07

S1P_U08

K_U09

Potrafi, uczestnicząc w dyskusji merytorycznie argumentować oraz formułować wnioski.

S1P_U07

 

 

K_U10

Potrafi przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu nauk o administracji, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych, także innych źródeł.

S1P_U09

S1P_U10 

K_U11

Posługuje się językiem angielskim w zakresie nauk o administracji, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

S1P_U11

w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH:

K_K01

Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, ale jednocześnie zdaje sobie sprawę z potrzeby ustawicznego kształcenia i ciągłego doskonalenia swoich kompetencji, wyznaczających możliwości własnego rozwoju.

S1P_K01

K_K02

Rozumie zasadność i cel uzupełniania zdobytych kwalifikacji oraz potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić wiedzę i umiejętności z zakresu nauk o administracji i dziedzin pokrewnych.

S1P_K01

S1P_K06

 

K_K03

Jest gotowy do realizacji indywidualnych i zespołowych zadań z zakresu planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania we współczesnej administracji, w tym administracji samorządowej.

S1P_K02

S1P_K05

K_K04

Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań o charakterze ogólnym lub/i szczegółowym realizowanych indywidualnie (np. planowanie kariery zawodowej), w tym potrafi ustalić sekwencję celów, których ziszczenie ma doprowadzić do zamierzonego skutku.

S1P_K03

K_K05

Potrafi samodzielnie lub z innymi osobami odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań o charakterze ogólnym lub/i szczegółowym realizowanych zespołowo. Ma świadomość przekonywania i negocjowania w imię osiągania wspólnych celów.

S1P_K02

S1P_K03

K_K06

Prawidłowo identyfikuje i formułuje problemy natury moralnej i etycznej związane z pracą w jednostkach administracji, poszukuje ich optymalnych rozwiązań, postępując osobiście zgodnie z zasadami etyki.

S1P_K04

K_K07

Jest przygotowany do udziału w opracowywaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne.

S1P_K05

S1P_K07

K_K08

Wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej.

S1P_K03

S1P_K07

K_K09

Potrafi identyfikować oraz kształtować swoje postawy życiowe

S1P_K03

 

2.Modułowe efekty kształcenia

Zdefiniowane w tabeli 1. kierunkowe efekty kształcenia na zawodowych studiach administracyjnych pierwszego stopnia osiągane są poprzez realizację przewidzianych programem studiów modułów kształcenia, które odpowiadają grupom przedmiotów/zajęć. Moduły kształcenia są określone szczegółowo w cz. III programu kształcenia.

Tabela 2.: MODUŁOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA Z ODNIESIENIEM DO KIERUNKOWYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA


 

Moduł kształcenia

Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia w zakresie

wiedzy:

umiejętności:

kompetencji społecznych:

M_1

Przedmioty ogólnouczelniane

K_W06 K_W10

K_U04

K_U11

K_K01

K_K08

K_K09

M_2

Przedmioty kierunkowe podstawowe

K_W01 K_W02 K_W03

K_W04

K_W06

K_W08

K_W10

K_W11

K_U01

K_U02

K_U04

K_U06

K_U07

K_U08

K_U09

 

K_K01

K_K02

K_K03

K_K06

K_K07

K_K08

 

M_3

Przedmioty kierunkowe szczegółowe

K_W03 K_W05

K_W07

K_W08

K_W09

K_W10

K_U01

K_U02

K_U03

K_U04

K_U06

K_U07

K_U08

K_U09

K_U10

K_K03

K_K04

K_K06

K_K07

K_K08

 

 

M_4

Przedmioty specjalizacyjne

K_W05 K_W07

K_W08

K_W09

K_W10

K_U01

K_U02

K_U03

K_U04

K_U05

K_U06

K_U07

K_U08

K_U09

K_U10

K_K02

K_K04

K_K05

K_K06

K_K07

K_K08

 

 

 

M_5

Zajęcia praktyczne (Praktyki)

K_W05

K_U03

K_U07

K_U10

K_K02

K_K04

K_K05

K_K06

K_K07

K_K08

K_K09

M_6

Przygotowanie pracy dyplomowej

K_W07

 

K_U05

K_U06

K_U07

K_U08

K_U09

K_U10

K_K01

K_K03

K_K04

K_K08

III – RAMOWY PROGRAM STUDIÓW ORAZ PODSTAWOWE SPOSOBY JEGO WERYFIKACJI

1.Elementy programu studiów – moduły kształcenia

Program kształcenia na zawodowych studiach administracyjnych I stopnia realizowany jest w określonych obszarach stanowiących moduły kształcenia. Kryteriami wyróżnienia poszczególnych modułów są: - ogólny lub szczegółowy przedmiot kształcenia; - charakter przedmiotu: ogólnouczelniany, podstawowy, uzupełniający (obowiązkowe) lub dodatkowy (fakultatywny); - forma realizacji zajęć (akademicka, praktyczna lub mieszana).

Tabela 3.: MODUŁY KSZTAŁCENIA NA STUDIACH I STOPNIA KIERUNEK: ADMINISTRACJA; specjalność: administracja samorządowa

 

OKREŚLENIE MODUŁU

oraz łącznie pkt ECTS

 

PRZEDMIOTY lub ZAJECIA WCHODZĄCE W SKŁAD MODUŁU

 

pkt ECTS

 

M_1

Przedmioty ogólnouczelniane

 

16,5 pkt ECTS

    1. Ogólnouczelniany*– sem. II

    2. Ogólnouczelniany*– sem. V

    3. Język angielski

    4. Informatyka

    5. Wychowanie fizyczne

2

2

9

2,5

1

M_2

Przedmioty kierunkowe podstawowe

 

 

54,5 pkt ECTS

      1. Podstawy prawoznawstwa

      2. Historia i nauka o administracji

      3. Konstytucyjny system organów państwowych

      4. Instytucje i źródła prawa Unii Europejskiej

      5. Prawo administracyjne

      6. Postępowanie administracyjne

      7. Podstawy organizacji i zarządzania w administracji

      8. Ekonomia sektora publicznego

      9. Publiczne prawo gospodarcze

      10. Socjologia i metody badań socjologicznych

      11. Etyka urzędnicza

      12. Organizacja ochrony środowiska

      13. Ochrona własności intelektualnej

      14. Zarządzanie karierą zawodową/ Zarządzanie zasobami ludzkimi*

4

2,5

7,5

4

6

6

3,5

 

5,5

5,5

2,5

2

1,5

1,5

2,5

M_3

Przedmioty kierunkowe szczegółowe

 

 

43 pkt ECTS

  1. Prawo cywilne z umowami w administracji

  2. Prawo pracy i prawo urzędnicze

  3. Finanse publiczne i prawo finansowe

  4. Prawo zamówień publicznych

  5. Legislacja administracyjna – prawo miejscowe

  6. Ustrój samorządu terytorialnego

  7. Zarządzanie publiczne

  8. Polityka regionalna UE

5,5

7

5,5

6

5

 

5

5

4

M_4

Przedmioty specjalizacyjne

 

31 pkt ECTS

  1. Finanse samorządu terytorialnego

  2. Organizowanie gospodarki komunalnej/ Podstawy rachunkowości budżetowej*

  3. Nadzór administracyjny nad samorządem terytorialnym

  4. Polityka ekonomiczna

  5. Zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym/ Marketing terytorialny*

  6. Zarządzanie projektami / Zarządzanie personelem w administracji*

  7. Samorządowe prawo podatkowe / Prawo budowlane*

  8. Postępowanie egzekucyjne w administracji/ Zagospodarowanie przestrzenne*

  9. Instytucja radnego w samorządzie terytorialnym

  10. Ochrona konkurencji i konsumentów w jednostkach samorządu terytorialnego

5

3

 

2,5

 

2,5

 

3

 

3

 

3

 

3

 

3

 

3

M_5 *

Praktyki

 

20 pkt ECTS

 

praktyka zawodowa – sem. IV

(12 tygodni)

 

20

M_6 *

Przygotowanie pracy dyplomowej

 

15 pkt ECTS

1. seminarium

2. przygotowanie przez studenta pracy dyplomowej na wybrany temat pod opieką nauczyciela prowadzącego seminarium

5

10

* zajęcia lub moduły, których wyboru dokonuje student; w przypadku tzw. przedmiotów ogólnouczelnianych wybiera się je spośród listy proponowanych zajęć


 

2.Ramowy program studiów

2.1Ramowy program studiów stacjonarnych

Liczba godzin dydaktycznych na stacjonarnych studiach administracyjnych pierwszego stopnia wynosi łącznie 2.064 godzin, w tym co najmniej 360 godzin praktyk. Liczba punktów ECTS wynosi łącznie 180. Minimalne obciążenia godzinowe i pkt ECTS w poszczególnych modułach przedmiotów syntetycznie prezentują się następująco.

Tabela 4.: RAMOWY PROGRAM STACJONARNYCH STUDIÓW I STOPNIA KIERUNEK: ADMINISTRACJA; specjalność: administracja samorządowa

moduł /pkt ECTS modułu

przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu

liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk

pkt ECTS

M_1

Przedmioty ogólnouczelniane

 

16,5 ECTS

Ogólnouczelniany*– sem. II

30

2

Ogólnouczelniany*– sem. V

30

2

Język angielski

120

9

Informatyka

30

2,5

Wychowanie fizyczne

30

1

M_2

Przedmioty kierunkowe podstawowe

 

54,5 ECTS

Podstawy prawoznawstwa

42

4

Historia i nauka o administracji

30

2,5

Konstytucyjny system organów państwowych

90

7,5

Instytucje i źródła prawa Unii Europejskiej

48

4

Prawo administracyjne

70

6

Postępowanie administracyjne

70

6

Podstawy organizacji i zarządzania w administracji

44

3,5

Ekonomia sektora publicznego

60

5,5

Publiczne prawo gospodarcze

60

5,5

Socjologia i metody badań socjologicznych

30

2,5

Etyka urzędnicza

30

2

Organizacja ochrony środowiska

16

1,5

Ochrona własności intelektualnej

16

1,5

Zarządzanie karierą zawodową/ Zarządzanie zasobami ludzkimi*

30

2,5

M_3

Przedmioty kierunkowe szczegółowe

 

43 ECTS

Prawo cywilne z umowami w administracji

60

5,5

Prawo pracy i prawo urzędnicze

74

7

Finanse publiczne i prawo finansowe

60

5,5

Prawo zamówień publicznych

60

6

Legislacja administracyjna – prawo miejscowe

46

5

Ustrój samorządu terytorialnego

46

5

Zarządzanie publiczne

50

5

Polityka regionalna UE

42

4

M_4

Przedmioty specjalizacyjne

 

31 ECTS

Finanse samorządu terytorialnego

44

5

Organizowanie gospodarki komunalnej/ Podstawy rachunkowości budżetowej*

30

3

Nadzór administracyjny nad samorządem terytorialnym

30

2,5

Polityka ekonomiczna

30

2,5

Zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym/ Marketing terytorialny*

30

3

Zarządzanie projektami / Zarządzanie personelem w administracji*

30

3

Samorządowe prawo podatkowe / Prawo budowlane*

30

3

Postępowanie egzekucyjne w administracji/ Zagospodarowanie przestrzenne*

30

3

Instytucja radnego w samorządzie terytorialnym

30

3

Ochrona konkurencji i konsumentów w jednostkach samorządu terytorialnego

30

3

M_5

Praktyki*

 

20 ECTS

 

Praktyka zawodowa – sem. IV

(12 tygodni)

co najmniej

360

 

20

M_6

Przygotowanie pracy dyplomowej*

 

15 ECTS

Seminarium

76

5

Opracowanie pracy dyplomowej na wybrany przez studenta temat szczegółowy (uwzględniający aspekty praktyczne) oraz przedłożenie zaakceptowanej przez opiekuna pracy do obrony

 

10

RAZEM

2.064

180

* zajęcia lub moduł do wyboru; w przypadku tzw. przedmiotów ogólnouczelnianych wybiera się je spośród listy proponowanych zajęć


 

2.2Ramowy program studiów niestacjonarnych

Liczba godzin dydaktycznych na niestacjonarnych studiach administracyjnych pierwszego stopnia wynosi łącznie 1.432 godzin, w tym co najmniej 360 godzin praktyk. Liczba punktów ECTS wynosi łącznie 180. Minimalne obciążenia godzinowe i pkt ECTS w poszczególnych modułach przedmiotów syntetycznie prezentują się następująco.

Tabela 5.: RAMOWY PROGRAM NIESTACJONARNYCH STUDIÓW I STOPNIA KIERUNEK: ADMINISTRACJA; specjalność: administracja samorządowa

moduł / pkt ECTS modułu

przedmiot/zajęcia wchodzące w skład modułu

liczba godz. zajęć dydaktycznych lub praktyk

pkt ECTS

M_1

Przedmioty ogólnouczelniane

 

16,5 ECTS

Ogólnouczelniany*– sem. II

16

2

Ogólnouczelniany*– sem. V

16

2

Język angielski

120

9

Informatyka

20

2,5

Wychowanie fizyczne

10

1

M_2

Przedmioty kierunkowe podstawowe

 

 

54,5 ECTS

Podstawy prawoznawstwa

24

4

Historia i nauka o administracji

22

2,5

Konstytucyjny system organów państwowych

46

7,5

Instytucje i źródła prawa Unii Europejskiej

24

4

Prawo administracyjne

50

6

Postępowanie administracyjne

50

6

Podstawy organizacji i zarządzania w administracji

28

3,5

Ekonomia sektora publicznego

36

5,5

Publiczne prawo gospodarcze

38

5,5

Socjologia i metody badań socjologicznych

16

2,5

Etyka urzędnicza

16

2

Organizacja ochrony środowiska

12

1,5

Ochrona własności intelektualnej

14

1,5

Zarządzanie karierą zawodową/ Zarządzanie zasobami ludzkimi*

16

2,5

M_3

Przedmioty kierunkowe szczegółowe

 

43 ECTS

Prawo cywilne z umowami w administracji

36

5,5

Prawo pracy i prawo urzędnicze

52

7

Finanse publiczne i prawo finansowe

36

5,5

Prawo zamówień publicznych

40

6

Legislacja administracyjna – prawo miejscowe

26

5

Ustrój samorządu terytorialnego

28

5

Zarządzanie publiczne

30

5

Polityka regionalna UE

24

4

M_4

Przedmioty specjalizacyjne

 

31 ECTS

Finanse samorządu terytorialnego

36

5

Organizowanie gospodarki komunalnej/ Podstawy rachunkowości budżetowej*

16

3

Nadzór administracyjny nad samorządem terytorialnym

16

2,5

Polityka ekonomiczna

16

2,5

Zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym/ Marketing terytorialny*

16

3

Zarządzanie projektami / Zarządzanie personelem w administracji*

16

3

Samorządowe prawo podatkowe / Prawo budowlane*

16

3

Postępowanie egzekucyjne w administracji/ Zagospodarowanie przestrzenne*

16

3

Instytucja radnego w samorządzie terytorialnym

16

3

Ochrona konkurencji i konsumentów w jednostkach samorządu terytorialnego

16

3

M_5

Praktyki*

20 ECTS

 

 

Praktyka zawodowa – sem. IV

(12 tygodni)

co najmniej

360

 

20

M_6

Przygotowanie pracy dyplomowej*

 

15 ECTS

Seminarium

46

5

Opracowanie pracy dyplomowej na wybrany przez studenta temat szczegółowy (uwzględniający aspekty praktyczne) oraz przedłożenie zaakceptowanej przez opiekuna pracy do obrony

 

10

RAZEM

1.432

180

* zajęcia do wyboru; w przypadku tzw. przedmiotów ogólnouczelnianych wybiera je spośród listy proponowanych zajęć


 

3.Podstawowe sposoby weryfikacji efektów kształcenia

Poniżej sformułowane zostały podstawowe zasady/sposoby służące weryfikacji efektów kształcenia w zależności od rodzajów zajęć przewidzianych programem studiów. Sposób weryfikacji celów/efektów kształcenia przypisanych poszczególnym przedmiotom/zajęciom określony jest w kartach zajęć (sylabusach).

Tabela 6.: PODSTAWOWE SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

Rodzaj lub grupa zajęć z określeniem modułu

podstawowy sposób weryfikacji efektów kształcenia

ćwiczenia/laboratoria

M_1

- zaliczenie ustne lub pisemne sprawdzające umiejętność zastosowania zdobytych wiadomości (np. przygotowanie prezentacji, napisanie referatu);

- w przypadku języka angielskiego, oprócz cząstkowych zaliczeń – egzamin pisemny lub ustny, na którym student musi wykazać się umiejętnościami formułowania wypowiedzi z zakresu nauk o administracji;

- w przypadku zajęć z wychowania fizycznego zaliczenie na podstawie nabytych umiejętności i/lub postaw społecznych

wykłady

M_1

egzamin - zaliczenie ustne lub pisemne obejmujące typowe sprawdzenie zdobytych wiadomości ogólnych oraz podstawowych umiejętności ich wykorzystania; w przypadku przedmiotów tzw. ogólnouczelnianych – egzamin obejmuje sprawdzenie postaw (kompetencji) społecznych

ćwiczenia

M_2 – M_4

zaliczenia ustne lub pisemne obejmujące sprawdzenie przede wszystkim nabytych umiejętności oraz kompetencji społecznych, polegające w szczególności na:

- analizie przedstawionych przypadków (np. rozwiązywanie kazusów);

- indywidualnym i/lub zespołowym opracowaniu określonych typów zadań (np. stworzenie dokumentu, opracowanie założeń projektu);

wykłady

M_2 – M_4

- zaliczenie albo egzamin (zgodnie z planem studiów) w formie pisemnej bądź ustnej polegające na sprawdzeniu zdobytych wiadomości oraz podstawowych umiejętności ich praktycznego wykorzystania;

- w przypadku przedmiotów specjalizacyjnych lub obejmujących także zajęcia w formie ćwiczeń egzamin/zaliczenie jest także sprawdzeniem umiejętności interpretacji/analizy podanych przypadków;

praktyki

M_5

zaliczenie na podstawie pisemnego sprawozdania studenta, które powinno obejmować przedstawienie elementów określonych regulaminem praktyk (np. opracowanie zagadnień z zakresu funkcjonowania instytucji, które uzgodnione zostało z opiekunem seminarium);

przygotowanie pracy dyplomowej

M_6

- w przypadku seminarium zaliczenie na podstawie oceny przez opiekuna naukowego stanu realizacji wskazanych zadań związanych z pracą dyplomową;

- w przypadku pracy własnej studenta (tj. przygotowania pracy dyplomowej na wybrany temat) – równoznaczne z zaliczeniem jest uzyskanie pozytywnych recenzji pracy oraz dopuszczenie do obrony;

 

IV – PLAN STUDIÓW

1.Plan studiów stacjonarnych

Plan studiów realizowanych w formie stacjonarnej obejmuje łącznie 2.064 godz., w tym: 1.704 godz. zajęć w typowych formach dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, seminaria, laboratoria) oraz co najmniej 360 godz. praktyk.

 

Plan studiów stacjonarnych

(w podziale na semestry)

kierunek studiów: administracja i stopnia

specjalność: administracja samorządowa

 

Semestr I

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L/S

Razem

1.

Język obcy

 

 

30

30

2

Zaliczenie

2.

Podstawy prawoznawstwa

20

22

 

42

4

Egzamin

3.

Historia i nauka o administracji

30

 

 

30

2,5

Egzamin

4.

Ekonomia sektora publicznego

30

30

 

60

5,5

Egzamin

5.

Ustrój samorządu terytorialnego

16

30

 

46

5

Egzamin

6.

Polityka regionalna UE

20

22

 

42

4

Egzamin

7.

Konstytucyjny system organów państwowych

30

 

 

30

2

Zaliczenie -egz. w II sem.

8.

Informatyka

 

 

30

30

2,5

Zaliczenie

9.

Ochrona własności intelektualnej

16

 

 

16

1,5

Zaliczenie

10.

Wychowanie fizyczne

 

30

 

30

1

Zaliczenie

Razem

162

134

60

356

30

 


 

 Semestr II

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L

Razem

1.

Język obcy

 

 

30

30

2

Zaliczenie

2.

Publiczne prawo gospodarcze

30

30

 

60

5,5

Egzamin

3.

Konstytucyjny system organów państwowych

30

30

 

60

5,5

Egzamin

4.

Legislacja administracyjna – prawo miejscowe

16

30

 

46

5

Egzamin

5.

Podstawy organizacji i zarządzania w administracji

30

14

 

44

3,5

Egzamin

6.

Instytucje i źródła prawa Unii Europejskiej

30

18

 

48

4

Egzamin

7.

Socjologia i metody badań socjologicznych

30

 

 

30

2,5

Egzamin

8.

Przedmiot ogólnouczelniany**

30

 

 

30

2

Egzamin

Razem

196

122

30

348

30

 


 

Semestr III

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L

Razem

1.

Język obcy

 

 

30

30

2

Zaliczenie

2.

Prawo administracyjne

30

40

 

70

6

Egzamin

3.

Zarządzanie publiczne

30

20

 

50

5

Egzamin

4.

Zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym/ Marketing terytorialny**

 

30

 

30

3

Zaliczenie

5.

Zarządzanie projektami / Zarządzanie personelem w administracji**

 

30

 

30

3

Zaliczenie

6.

Prawo cywilne z umowami w administracji

30

30

 

60

5,5

Egzamin

7.

Finanse publiczne i prawo finansowe

30

30

 

60

5,5

Egzamin

Razem

120

180

30

330

30

 


 

Semestr IV

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L/S

Razem

1.

Język obcy

 

 

30

30

3

Egzamin

2.

Postępowanie administracyjne

30

40

 

70

6

Egzamin

3.

Seminarium dyplomowe **

 

 

16

16

1

Zaliczenie

4.

Praktyki zawodowe ( co najmniej 360 godzin) - 12 tygodni**

 

 

 

360

20

Zaliczenie

Razem

30

40

46

116+360

30

 


 

Semestr V

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L/S

Razem

1.

Finanse samorządu terytorialnego

14

30

 

44

5

Egzamin

2.

Prawo zamówień publicznych

30

30

 

60

6

Egzamin

3.

Organizacja ochrony środowiska

16

 

 

16

1,5

Egzamin

4.

Organizowanie gospodarki komunalnej / Podstawy rachunkowości budżetowej**

 

30

 

30

3

Zaliczenie

6.

Samorządowe prawo podatkowe / Prawo budowlane**

 

30

 

30

3

Zaliczenie

7.

Postępowanie egzekucyjne w administracji/ Zagospodarowanie przestrzenne**

 

30

 

30

3

Zaliczenie

8.

Seminarium dyplomowe **

 

 

30

30

2

Zaliczenie

9.

Przedmiot ogólnouczelniany**

30

 

 

30

2

Egzamin

10.

Zarządzanie karierą zawodową / Zarządzanie zasobami ludzkimi**

 

30

 

30

2,5

Zaliczenie

11.

Etyka urzędnicza

30

 

 

30

2

Egzamin

Razem

120

180

30

330

30

 


 

Semestr VI

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L/S

Razem

1

Prawo pracy i prawo urzędnicze

30

44

 

74

7

Egzamin

2.

Nadzór administracyjny nad samorządem terytorialnym

30

 

 

30

2,5

Egzamin

3.

Polityka ekonomiczna

30

 

 

30

2,5

Egzamin

4.

Instytucja radnego w samorządzie terytorialnym

 

30

 

30

3

Zaliczenie

5.

Ochrona konkurencji i konsumentów w jednostkach samorządu terytorialnego

 

30

 

30

3

Zaliczenie

6.

Seminarium dyplomowe **

 

 

30

 

30

 

2

Zaliczenie

7.

Opracowanie i przedłożenie zaakceptowanej przez opiekuna pracy dyplomowej***

 

 

 

 

10

Zaliczenie

Razem

90

104

30

224

30

 

** przedmioty lub praktyki do wyboru; w przypadku tzw. przedmiotów ogólnouczelnianych student wybiera je spośród listy proponowanych zajęć

*** student dokonuje wyboru tematu z zakresu przedmiotowego, którego dotyczy seminarium dyplomowe

 

2.Plan studiów niestacjonarnych

Plan studiów realizowanych w formie niestacjonarnej obejmuje łącznie 1.432 godz., w tym 1.072 godz. zajęć w typowych formach dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, seminaria, laboratoria) oraz 360 godz. praktyk.
 

Plan studiów niestacjonarnych

(w podziale na semestry)

kierunek studiów: administracja i stopnia

specjalność: administracja samorządowa

 

Semestr I

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L/S

Razem

1.

Język obcy

 

 

30

30

2

Zaliczenie

2.

Podstawy prawoznawstwa

12

12

 

24

4

Egzamin

3.

Historia i nauka o administracji

22

 

 

22

2,5

Egzamin

4.

Ekonomia sektora publicznego

22

14

 

36

5,5

Egzamin

5.

Ustrój samorządu terytorialnego

10

18

 

28

5

Egzamin

6.

Polityka regionalna UE

12

12

 

24

4

Egzamin

7.

Konstytucyjny system organów państwowych

14

 

 

14

2

Zaliczenie -egz. w II sem.

8.

Informatyka

 

 

20

20

2,5

Zaliczenie

9.

Ochrona własności intelektualnej

14

 

 

14

1,5

Egzamin

10.

Wychowanie fizyczne

 

10

 

10

1

Zaliczenie

Razem

106

66

50

222

30

 


 

Semestr II

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L

Razem

1.

Język obcy

 

 

30

30

2

Zaliczenie

2.

Publiczne prawo gospodarcze

24

14

 

38

5,5

Egzamin

3.

Konstytucyjny system organów państwowych

12

20

 

32

5,5

Egzamin

4.

Legislacja administracyjna – prawo miejscowe

10

16

 

26

5

Egzamin

5.

Podstawy organizacji i zarządzania w administracji

14

14

 

28

3,5

Egzamin

6.

Instytucje i źródła prawa Unii Europejskiej

12

12

 

24

4

Egzamin

7.

Socjologia i metody badań socjologicznych

16

 

 

16

2,5

Egzamin

8.

Przedmiot ogólnouczelniany**

16

 

 

16

2

Zaliczenie

Razem

104

76

30

210

30

 

 

Semestr III

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L

Razem

1.

Język obcy

 

 

30

30

2

Zaliczenie

2.

Prawo administracyjne

26

24

 

50

6

Egzamin

3.

Zarządzanie publiczne

16

14

 

30

5

Egzamin

4.

Zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym/ Marketing terytorialny**

 

16

 

16

3

Zaliczenie

5.

Zarządzanie projektami / Zarządzanie personelem w administracji**

 

16

 

16

3

Zaliczenie

6.

Prawo cywilne z umowami w administracji

18

18

 

36

5,5

Egzamin

7.

Finanse publiczne i prawo finansowe

18

18

 

36

5,5

Egzamin

Razem

78

106

30

214

30

 

 

 Semestr IV

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L/S

Razem

1.

Język obcy

 

 

30

30

3

Egzamin

2.

Postępowanie administracyjne

26

24

 

50

6

Egzamin

3.

Seminarium dyplomowe **

 

 

10

10

1

Zaliczenie

4.

Praktyki zawodowe (co najmniej 360 godzin) - 12 tygodni**

 

 

 

360

20

Zaliczenie

Razem

26

24

40

90+360

30

 

 

Semestr V

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L/S

Razem

1.

Finanse samorządu terytorialnego

18

18

 

36

5

Egzamin

2.

Prawo zamówień publicznych

18

22

 

40

6

Egzamin

3.

Organizacja ochrony środowiska

12

 

 

12

1,5

Egzamin

4.

Organizowanie gospodarki komunalnej / Podstawy rachunkowości budżetowej**

 

16

 

16

3

Zaliczenie

6.

Samorządowe prawo podatkowe / Prawo budowlane**

 

16

 

16

3

Zaliczenie

7.

Postępowanie egzekucyjne w administracji/ Zagospodarowanie przestrzenne**

 

16

 

16

3

Zaliczenie

8.

Seminarium dyplomowe **

 

 

18

18

2

Zaliczenie

9.

Przedmiot ogólnouczelniany**

16

 

 

16

2

Egzamin

10

Zarządzanie karierą zawodową / Zarządzanie zasobami ludzkimi**

 

16

 

16

2,5

Zaliczenie

11.

Etyka urzędnicza

16

 

 

16

2

Egzamin

Razem

80

104

18

202

30

 


 

 Semestr VI

Lp.

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Forma zaliczenia

W

C

L/S

Razem

1

Prawo pracy i prawo urzędnicze

26

26

 

52

7

Egzamin

2.

Nadzór administracyjny nad samorządem terytorialnym

16

 

 

16

2,5

Egzamin

3.

Polityka ekonomiczna

16

 

 

16

2,5

Egzamin

4.

Instytucja radnego w samorządzie terytorialnym

 

16

 

 

16

 

3

Zaliczenie

5.

Ochrona konkurencji i konsumentów w jednostkach samorządu terytorialnego

 

16

 

16

3

Zaliczenie

6.

Seminarium dyplomowe **

 

 

18

 

18

 

2

Zaliczenie

7.

Opracowanie i przedłożenie zaakceptowanej przez opiekuna pracy dyplomowej***

 

 

 

 

10

Zaliczenie

Razem

58

58

18

134

30

 

** przedmioty lub praktyki do wyboru; w przypadku tzw. przedmiotów ogólnouczelnianych student wybiera je spośród listy proponowanych zajęć

*** student dokonuje wyboru tematu z zakresu przedmiotowego, którego dotyczy seminarium dyplomowe

V – WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE

Praktyki zawodowe, uwzględniając system punktacji ECTS stanowią 11,11% programu zarówno studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych.

Natomiast zajęcia dydaktyczne przewidziane wyłącznie w formie ćwiczeń, laboratoriów, seminariów w obydwu formach kształcenia odpowiadają 41 pkt ECTS, co stanowi 22,78% programu kształcenia.

Łącznie kształcenie w ww. formach stanowi 33,89% programu studiów administracyjnych I stopnia.

Wymiar czasowy wszystkich zajęć o charakterze praktycznym (praktyki, ćwiczenia, laboratoria, seminaria) w przypadku studiów stacjonarnych wynosi 1.346 godz., tj. 65,21% wszystkich zajęć, w tym:

  1. praktyki (co najmniej 360 godz.) – 17,44%;

  2. zajęcia dydaktyczne przewidziane wyłącznie w formie ćwiczeń, laboratoriów, seminaria (496 godz.)– 24,03%.

Wymiar czasowy wszystkich zajęć o charakterze praktycznym (praktyki, ćwiczenia, laboratoria, seminaria) w przypadku studiów niestacjonarnych wynosi 980 godz., tj. 68,25% wszystkich zajęć, w tym:

  1. praktyki (co najmniej 360 godz.) – 25,07%

  2. zajęcia dydaktyczne przewidziane wyłącznie w formie ćwiczeń, laboratoriów, seminaria (324 godz.) – 22,56%.

Zajęciom, których wyboru dokonuje student w ramach określonych modułów kształcenia, tj. M_1, M_4, M_5 i M_6 przypisanych jest łącznie 56,5 pkt ECTS, co stanowi w odniesieniu do ogólnej liczby pkt ECTS przewidzianych programem kształcenia studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych 31,39%.

1 W ankietach oceniane były proponowane efekty kształcenia na kierunku Administracja oraz kwestie przeprowadzania praktyk. Spotkanie pracowników Instytutu Przedsiębiorczości oraz przedstawicieli pracodawców odbyło się 26 kwietnia 2012 r. w siedzibie uczelni (lista uczestników oraz wypełnione ankiety i ich analiza znajduje się w IP).

 

 

Załączniki:
  1.   PROGR. KSZTALCENIA - ADMINISTACJA.doc
Wytworzył:   Senat

Dokument z dnia:2013-08-29

Opublikował: Tomasz  Skrodzki

Publikacja z dnia: 2013-08-29 10:15:03

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 2365


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3